MTB

Video zo ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
02. 08. 2014 Reportáže

Video od Mareka Kulháneka k tohtoročnému MTB maratónu ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014   Zdroj: Marek Kulhánek

Pozvánka: Merida - Zelená stopa SNP 2014
01. 08. 2014 Reportáže

Merida - Zelená stopa SNP, sa uskutoční  06.09.2014. Štart Polmaratónu 50km a Minimaratonu bude na futbalovom štadione v Selciach pri Banskej Bystrici. Pripravených je množstvo kategórii na oboch tratiach. Propozície akcie Prihlasovanie na akciu MERIDA ZELENÁ STOPA SNP 2014   Trate a kategórie:50km polmaratón, prevýšenie 1350m, internetová registrácia Muži: 19-39, 40-49, 50-59, nad 60 rokov Ženy: 19-39, 40-49, nad 50 rokov 32 km minimaratón, prevýšenie 915m, internetová registrácia Kadeti 15-16, juniori 17-18, muži nad 19 rokov Juniorky 15-18 rokov, ženy nad 19 rokov 4km okruh, registrácia len na mieste Žiaci 11-12, 13-14 rokov Žiačky 11-12, 13-14 rokov V areáli štadióna, registrácia len na mieste Deti 5-6, 7-8, 9-10 rokov Prezentácia, štart a cieľ na futbalovom štadióne Selce. Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://marathonbb.com/

Report 2: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
01. 08. 2014 Reportáže

Záver mesiaca júl už tradične patrí Stupavskému maratónu, z môjho pohľadu domáca biková akcia, ktorá každoročne láka veľké množstvo nadšencov horskej cyklistiky a posledné roky aj behu. Organizátor nám na sobotu pripravil niekoľko tratí, na 105 km sa na štart postavilo 64 pretekárov. Väčší záujem bol o 75 km trasu a na 42 km to riešili už dve vlny štartujúcich. Aj 25 km trasa mala slušné obsadenie, ale to je skôr taký šprint - prípadne niečo pre rekreačných bikerov, ktorí si chcú vyskúšať atmosféru pretekov. Jednokolkári si to rozdali na 17 km. Na štart to mám ráno asi 2 km, žiadna ranná naháňačka. Pred deviatou prichádzam na štart a staviam sa, kde chcem. Žiadna tlačenica, všetci okolo vysmiati a dobre naladení, čakám netrpezlivo na výstrel. 9:00 - bum a ide sa. Po štarte máme zopár miernych zákrut, ale všetci vedia, že na závodenie bude dnes času dosť, tak nikto zbytočne neriskuje. V prvom asfaltovom stúpaní sa už ide riadna hrana, rôzne grimasy a zaťaté zuby, každý okolo mňa už bojuje naplno. Nechávam sa strhnúť atmosférou a valíme v trojici smer Koliba. Neviem či sa mi niekedy v živote podarilo tak rýchlo dostať pod Kamzík - Garmin mi ukazoval priemer cez 24 km a o tepoch ani nehovorím. Ale nohy išli, tak sa s úsmevom opieram do pedálov a búcham to smer Kamzík. Na Kamzíku máme prvú os, beriem vodu a melón. V snahe udržať sa v skupinke hltám melón za jazdy dole kopcom. Melónom som sa skoro zadrhol, ale bol ozaj dobrý. Následné singláče si užívam naplno, veľa bikerov, ktorí sem chodia na maratón mi hovorili, že sú super. V dolinke popri vydrici začíname stúpať smer Biely kríž a skupinka sa mi začína vzďaľovať. Nevadí, aj tak som išiel hranu a potreboval som trocha zvoľniť. Na Bielom kríži nás čaká usmiata obsluha, hodím reč s kameramanom, ktorý ma tam každý rok spovedá. Teraz začína pravé MTB, a to už je len pre 75 a 105 km trať. Pre toto sa oplatí ísť dlhú a dlhšiu. Prvé ostré stúpanie nás dostáva na červenú magistrálu a po nej smer Baba. Z červenej značky schádzame na zvážnicu, ktorá je známa z viacerých maratónov v okolí Ba. Mierne stúpa a zdá sa byť nekonečná. Po dosiahnutí najvyššieho bodu ideme smer medvedie údolie (prvý dlhší zjazd), aby sme si to následne po starej vojenskej asfaltke vyšliapali znova. Vychutnávam si to dusno a spomínam na minuloročné peklo, ktoré nám pripravilo počasie. Teraz máme slabých 27 stupňov, tak oproti minulému roku "chladnejšie"!!! Asfaltka bez problémov za nami, a tak zase dole, aby sme si to vyšliapali zo Slnečného údolia na Babu. Toto stúpanie hodnotím ako totálne psycho, došla aj kríza a bojujem sám so sebou. Na Babe je už lepšie, otáčame sa smer cieľ, aj keď je vzdialený ešte asi 50 km. Nasleduje krátky strmý zjazd, treba byť v strehu, podklad je vymletý od vody, a kde tu sa objaví neočakávaný rigol. Prichádzam na asfaltku a dorážam os, kde zastavujem. Dozvedám sa, že špica tu prehrmela pred 22 minútami. Táto informácia ma povzbudila, sadám a idem naproti najvyššiemu bodu trate - Konské hlavy (649 mnm). Nečakane ma obieha Maďar, a tak si dlhú chvíľu v stúpaní krátim hútaním, kde tak asi tento borec trénuje. Ide dobre, ale to sa už blíži záverečných cca 200 metrov strmým a nerovným terénom. Je to pre mňa výzva, ktorú sa mi darí na maratóne zdolať v sedle prvý krát (aj som si zabékal od radosti). Maďar sa už nechytal a začínam si vylepšovať priemerku na hrebeni. Táto časť trate je ozaj veľmi rýchla hore-dole, kde tu sa objaví v zákrute turista, ale všetci sme ostražití a dávame na seba navzájom pozor. Je to aj o ohľaduplnosti, závod nezávod. Doslova preletím Kozí chrbát a smerujem na prepadlé - donedávna (pred zásahom lesákov) naozaj krásne miesto. Nejaký čas sa už miešame s pretekármi z B trate, zábava graduje aj vďaka blížiacemu cieľu. Nasleduje dlhší zjazd do Lozorna, brzdy majú oddych - naháňam sekundy. V Lozorne som doplnil všetko potrebné a ide sa ďalej. Dostal som sa do pohody, žmýkam sa, ako to len ide. Za mnou hákuje biker z Čiech, fučí ako nosorožec a neskôr okolo červeného domčeka vysvetľuje, prečo nejde dopredu. Na afaltke pred Košariskami, kde máme poslednú os, začínam kuť plány na záverečné km. Vynechávam os, dúfam, že sa mi podarí doraziť ešte niekoho z A-čka a vylepšiť si výsledok. Pod Pajštún to ide dobre, aj nejakých našich z A-čka sa mi podarilo dať. Teším sa na záverečný kopec z Borinky, tzv. borinská výzva opäť kvalitne preverila. Prichádzam na záverečný úsek, ktorým sa dostávame do cieľa. Výborne som si zajazdil a do cieľa prichádzam za 5:24. Hodinové zlepšenie oproti minulému roku ma veľmi potešilo. V cieli mal každý na výber pitný režim podľa vlastnej chuti - ionťák, nealko pivo, radler a voda. 105-ku preletel najrýchlejšie Hartl Karel v čase 4:31:31, na takýto čas musím ešte čo to potrénovať... Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/OfficialResults/2014/20140726_105km.pdf?201407.29.11.46 Počasie nám tento rok prialo viac ako minulý rok, bolo tak akurát. Na značenie z môjho pohľadu môžem povedať, že bolo ok, aj keď niektoré fáborky ležali kde-tu po zemi, ale tomu sa zabrániť nedá. Vždy sa nájde nejaký chuj, ktorý má za potrebu sa takto realizovať. Na občerstvovačkách bol výber dobrý, len mi tam chýbala cola. Možno detail, ale myslím, že viacerí by to ocenili. V priestore cieľa sme mali kompletné zázemie, ako sa patrí. Nechýbali boxy na umývanie bikov, úschovňa a sprchy - vraj mali ozaj regeneračné účinky :) Jedlo pre pretekárov bolo a neskôr aj nebolo. Na rizoto som sa tešil, vraj nebolo najlepšie, ale nakoniec som dostal lístok na cigánsku. Ozaj som sa musel zaprieť, aby som to dokázal zjesť (nejem mäso a biele pečivo už vôbec). Bol som veľmi hladný a iné možnosti som v tom momente nemal. Vyhlasovanie prebehlo celkom rýchlo, ale v tombole nám šťastie neprialo. V závere musím povedať, že som si sobotu naozaj užil a už sa teším na budúci ročník. Škoda len tej nízkej účasti na A-čku. Snáď sa budúci rok stretneme na štarte s čiernymi číslami viacerí... 3. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE v Stupave je za nami. Ďalsie kolo novej slovenskej serie sa ide na podujati ŠKODA Horal MTB maratone vo Svite. A vo finale na ŠKODA DAVORIN Slovak Paradise sa bude v tombole hrat o 7 ŠKODA bajkov!!! No nevyplatí sa isť povoziť aj na ďalšie akcie ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE?   Autor: Tomáš Tomášek Foto: Simonka Borárošová

VIDEO z FESTINA 24 HODÍN MTB 2014
30. 07. 2014 Reportáže

Tak a je tu tak trochu návnada na  DEMA 12 HODÍN MTB..... Pozrite si video a spomínajte na FESTINA 24 HODÍN MTB 2014 Ďakujeme Mirkovi Hračekovi za super spracovanie a prezentáciu akcie.... A veľka vďaka aj všetkým kto nám s akciou pomohli akýmkoľvek spôsobom!!!! bikepoint.sk

Report: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
30. 07. 2014 Reportáže

Posledná júlovú sobotu mám už po niekoľko posledných rokov rezervovanú “bikoakcii“  Stupavský maratón, od roku 2014 premenovanej na ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014.Tento rok sa konal už 12.ročník.A kcia je zaradená do seriálu Škoda Bike Open Tour, Inter Mountain Series,Župného pohára a to je hádam aj všetko.Pripravených bolo päť trás,zmerať si sily bolo možné na 105,76,42,25 kilometrovej trase.17 kilometrová trasa bola pre jednokolkárov.Kto má toho po sobote málo môže si ísť v nedeľu ešte zabehať a myslí sa samozrejme aj na deťúrence.Tie majú Junior Trophy a pre najmenších bikuchtivcov je pripravený Detský cyklomaratónik. Ako vždy sa celý týžďeň riešilo počasie.Príroda ale bola zhovievavá a dážď v utorok a piatočné prehánky priniesli nejaké to ochladenie na znesiteľné teploty a vzduch začal byť konečne dýchatelný.Naviac zrážky pomohli aj trati,kúdoly prachu a pekelné telo z minulého roka mám ešte stále v živej pamäti. Nejaké to blatko a mláčku musí predsa každý správny MTB borec a borkiňa zvládnuť,aj tak sme všetci v ciely vždy ako prasce zaondený či už je blatko alebo nieje,no nie?Odprezentovať sa stríhame s parťákom Frantom už v piatok poobede,všetko v rýchlosti bez zbytočných prieťahov. V sobotu ráno sa teda v Stupave stretávame z bikepointu v počte štyri kusy.Tomáš a Rado idú na dlhú štreku.Ferko a moja maličkosť sme zvolili 76tku.Je to rozumný kompromis medzi dlhou a 46tkou meganabúchanou rôzdnymi premotivovancami a širokou bikujúcou verejnosťou.Ale zas pri dĺžke a výškovom profile sa ani nečudujem že je táto trasa zastúpena najpočetnejšie.V minulosti som ju pár krát aj sám absolvoval a dobre viem čo za peklo tam môže vznikať po štarte,ale aj v priebehu celého závodu-grupák je proste grupák .Preto sa štartuje 46tka v dvoch vlnách.Pred desiatov teda stojíme na štarte.Dlháči sú už hodinu v teréne.František mi príde troška nesvoj.Predsa len po nútenom prerušení sezóny spôsobenom zdravotnými komplikáciami je to jeho prvý pretek.Sezónu mal super rozbehnutú nabúšený bol teda riadne,jazdil ako drak(tajne ho podozrievam že si doma varil nejaký ten Elixír Pre Olimpionikov)no teraz chce ísť na pohodu a tlačí mi do hlavy niečo také,že mi bude robiť domestifika a potiahne mi rovinky ktoré na maratónoch fakt nemám moc rád.Aj tak mu neverím,určite to bude zas štorcovačka,však už sa poznáme.Nevadí aspoň bude motivácia makať.Cieľ je jasný,dať to pod 4:20 a zlepšiť tak minuloročný čas aspoň o dvadsať minút. Prásk,máme odštartované.Začína dlhé tiahle mierne stúpanie(cca 8 kilákov) smer Malý Slavín spestrené kratším zjazdíkom okoreneným zopár korienkami-nič zložité.Čelo preteku,odhadom tak prvá pätnástka mizne z dohľadu už na konci Stupavy pri amfíku šialenou rýchlosťou.My sa snažíme držať so zbytkom poľa.Stúpanie dorážame odbočkou na Malom Slavíne kde točíme smer Kačín.Je to rýchli rovinatý úsek kde sa ide prísnokruté tempíčko.Franta plní sľub a domestifikuje.Už by som si aj trochu poľavil z premotivovaného tempa ktoré ideme od štartu,ale visím za ním keď už sa teda tak snaží a ťahá také fajné tempo.Za Kačínom ešte kúsok rovinky a nasleduje prvý vážnejší zjazdík na Železnú studienku pod Kamzík.Zjazdík je rýchli mierne rozbitý, pri troche pozornosti a priemernej technike jazdy sa tu dajú dať slušné bomby.Hlavne na kratších trasách si to tu premovotivovanci lúbia pekne dávať a z minulých ročníkov si pamätám zopár slušných poletov a kaskadérskych výletov mimo trať.Fakt že občas nestíham valiť bulvy čo všetko sa dá na biku vyprodukovať.Je to ale vpoho, v pohotovosti sú záchranári z IRSky,ktorý dajú prípadných zrakvencov do porádečku.Mimochodom ich skvelé služby už mal možnosť vyskúšať predminulý rok aj Tomáš.Ten si to ustlal ale až dole na rovnom asfalte za zjazdom,keďže ho zaujímalo viac čo sa deje za zadným kolesom ako pred ním.Ale maratón vtedy aj tak dokončil na biku a v cieli(je to bojovník a nejaké to krvácanie a záchranár ho predsa nezastaví),takže to nič vážne nebolo.Ale späť na trať!Franta hlási priemerku21,5 km/h.Chytá ma panika,začínam zvoľňovať.Nasledujúce nepravidelné stúpanie nás vypluje hore na Kamzíku kde je aj prvá občerstvovačka.Tú ale radšej vynechávame,viem že nasledujú úseky singlov (Päťbojárska a za Slivom singláč ponad riečkou Vydrica)kde sa moc neoplatí držať v nejakom balíku,lebo predbiehanie tu moc možné nieje a zas za brzdu a štuplovača nechce byť nikto.Prvý singel máme vcelku rýchlo za sebou.Pred Slivom Ferko chytá ukážkový šlusák na korienku(zlaté bezdušáky,takéto veci už nemusím riešiť),takže je po domestifikovaní.Nevadí,zvoľňujem a idem si aspoň svoje tempo.Za singlami nasleduje ďašie tiahle stúpanie až na Blavákom notoricky známi Biely kríž kde je ďalšia občerstvovačka.Tu už zastavujem,hodím banán do huby a plním bidony.Ide sa ďalej,ťažká kríza prichádza.Nejaká ta motačka za Bielym Krížom na nahnatie výškových metrov,kus po hrebeni po červenej turistickej značke,nejaké štyri kiláčiky po zvažnici pod hrebeňom a sme pod Kopcom Somár.Ide sa mi zle,rovinky uvisím,ale v kopcoch mi súperi pomali odchádzajú z dohľadu jeden po druhom.Čakám,že ma každú chvíľu dorazí Franta.Tajne dúfam,že ho háknem a nejak sa zas dostanem do tempa.Po zjazdíku na Prepadlé sa dostávame na okraj vojenského obvodu Turecký vrch.Teplo je už riadne,práši sa kvalitne!!Kríza v plnom prúde,morál klesá k bodu mrazu,František nikde,súperi ma obiehajú-no pekne!!Preberá ma až rýchli náročnejší zjazd do Lozorna,kde je ďalšia očerstvovačka.Dávam melón,banán nejakú tu chémiu a frčím smer Lintavy.Nepríjemné stúpanie,nie svojím sklonom ale skôr nestabilným podložím a pasážami s voľnými šutrákmi ktoré znemožňujú pravidelné dupanie.Mne sa však ide dobre,morál sa napravuje,kríza odchádza-no konečne!!Po asfaltke dorážame na poslednú občerstvovačku na Košariskách,kde už všetci používajú poháre s vodou skôr na oblievanie sa a schladenie ako na konzumáciu tekutín,hlavné je si nepomýliť poháre jonťaku a vody!!Nasledujú dve kratšie,ale veľmi výživné stúpania.Pod Kozliskom odbočka doľava,nejaká motačka na natiahnutie kilákov a už si to prášime dole do Borinky.Cieľ sa blíži tempo graduje,všetci si hrabnú na zbytok síl.Prejazd cez Borinku a je tu čerešnička na torte v podobe strmého lúčneho výjazdu(my sme si ho s chalanmi pomenovali Borinská výzva)na hrebeň kopca korý nás zvezie až do Stupavy.Výjazd nám lesáci oproti minulému roku potunili motorovkami,takže si slnečný výpek užijeme až po vrch hrebeňa-no úplná mňamka na záver.Žiadne stromy pod ktoré sa dalo od polky kopca v jeho najstrmšej časti schovať tu už niesú,asi im škrábali lak na traktoroch a tatrovkách tak ich dali dole.Tu sa láme už morál,niekto to vytlačí niekto sa ešte zmačkne a dá to v sedle,každopádne do cieľa je to už potom vpodstate dole kopcom.V závere zjazd v žlabe spestrený predbiehačkami pomalších jazdcov z kratších tratí.Všetci sú ale milý a púšťaju ma pred seba bez výhrad.V záverečnej už tradičnej cyklokrosovej vložke zmizli popadané stromy,tak už len jeden prudší zošup a sme v cieľovej rovinke.Čas 4 hoďky 19minút teší,svoje predsavzatie som si splnil,aj keď až tak vytrápiť som sa nemienil.No tak ale ponaučenie už mám.Premotivované tempo po štarte si nabudúce odpustím.Chalani to zvládli tiež.Franta síce DNF,ale tak 60 kilometrový výlet si aj tak strihol(tých posledných 20 kilákov na prázdnom zadnom kolese muselo byť fakt fasa).To je tak keď si niekto neskontroluje náhradnú dušu,spoľahne sa na bombičky a pumpičku nechá v aute,lebo tam je jej dobre hehe. Na 76ke dosiahol najlepší čas Bíroš Radovan 3:12 ,105ku vyhral Hartl Karel za 4:31.Neuveriteľné výkony,klobúk dole. Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/1273 K občerstvovačkám,značeniu a regulovčíkom nemám výhrad,technické zabezpečenie na trati výborné.Ako domáci to jazdím aj tak spamäti,ale čo som sledoval značenie nemal by mať nikto problém.Čo ma nepríjemne prekvapilo bola skutočnosť,že zhruba o pol piatej keď boli ešte aj podaktorí jedinci na dlhých trasách už nebolo v priestore cieľa žiadne jedlo pre závodníkov.Chlapík nám len sucho oznámil,že rizoto už došlo,nič viac neriešil.Na naše nechápavé pohľady reagoval len miknutím pliec a vetou že on za to nemôže,ako keby ho niekto z nás presviedčal o opaku.Situáciu vyriešil Tomáš ktorý pristavil hlavného organizátora(aspoň to mal teda chlapík na tričku napísané).Ten nám po chvíli doniesol nejaké lístky za ktoré nám dali v stánku cigánsku krorá bola no.......,ako poriešili situáciu s ostatnými hladošmi neviem,zrejme to nejako dopadlo keďže som nepočul nikoho sťažovať sa.Ale na takejto akcii je to od organizátorov vcelku Fail,to sa mi zatiaľ ešte nikde inde nestalo.Zbytok akcie aj zázemie cieľa v parku hodnotím na jednotku,wapky,sprchy všetko bolo v dostatočnom množstve.Tombola bola,ale ako vždy nič.Maratón hodnotím len pozitívne,až na to jedlo teda.Ale došiel som si hlavne dobre pojazdiť a zazávodiť a po tejto stránke som maximálne spokojný.Takže krásna športová sobota za nami.Vďaka organizátorom a o rok sa vidíme na štarte. 3. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE v Stupave je za nami. Ďalsie kolo novej slovenskej serie sa ide na podujati ŠKODA Horal MTB maratone vo Svite. A vo finale na ŠKODA DAVORIN Slovak Paradise sa bude v tombole hrat o 7 ŠKODA bajkov!!! No nevyplatí sa isť povoziť aj na ďalšie akcie ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE?   Autor: Marek Molnár Foto: Simonka Borárošová

Štiavnické zlaté preteky - GOLD RACE, 2.8.- 3.8.2014
28. 07. 2014 Reportáže

Holandské „PAVÉ“, Belgické „CLASSICI”, talianske Giro d´ Italia s kúskom Toskánskeho prostredia... To všetko sa nájde aj na Slovensku! Niekoľko rokov uvažujem o organizovaní jedinečných pretekov v srdci Európy, v prekrásnom prostredí Slovenska, v meste s výnimočným prostredím, prírodou a bohatou históriou. Banská Štiavnica - banícke centrum Slovenska - zlato, striebro, meď a vzácne minerály tu stáli pri zrode nádherného a jedinečného mesta. Príroda a prostredie svojim unikátnym čarom láka ročne tisícky turistov a obdivovateľov kultúry a histórie Slovenska do tohto mesta zapísaného aj do zoznamu Svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO . V minulosti už nie raz Banská Štiavnica hostila známe cyklistické preteky Okolo Slovenska. Po stretnutí s niektorými bývalími účastníkmi a pretekármi svetovej cyklistiky, som sa rozhodol obnoviť tradíciu jedinečných pretekov v tomto regióne. Dva dni venované cyklistike v centre Banskej Štiavnice a jej mestské centrum nanovo vyložene klasickými “mačacími hlavami“ tzv. “PAVÉ”, určite priláka veľké cyklistické obsadenie. Prvý deň venujeme vyznávačom MTB a tradičnému horskému cyklomaratónu, ktorý bol jeden z prvých na Slovensku a svojou jedinečnosťou sa zapísal medzi tie najkrajšie. Dlhé roky sa v Banskej Štiavnici konal úspešný horský cyklomaratón, ktorý si získal mnohých priaznivcov horskej cyklistiky. Aj na základoch tejto tradície vám chceme znova ponúknuť možnosť zajazdiť si v nádhernom prostredí Štiavnických vrchov,ale už s novinkou, ktorá poteší snáď každého pretekára - všetky trasy sú jednookruhové. Vrátane 80 km maratónskej, ktorá zároveň vystúpa do výšky 929 mn na vrch Paradajs. Budeme sa snažiť obnoviť tento nádherný MTB maratón tak, aby znova lákal do očarujúceho okolia Banskej Štiavnice s vynikajúcimi podmienkami. Cestné preteky prinesú zas niečo nové na Slovensku. Ich trať láka svojou náročnosťou, o tom hovoria čísla – dĺžka 128 km a celkové prevýšenie cez 2800m!!! Kráľovská cestná etapa bude menšou generálkou pred septembrovými MS v Španielsku. Už sa len stačí rozhodnúť a zapísať sa na to, na čo sa cítite. Trate a kategórie sú rôzne, treba si vybrať. Zaujímavý a bohatý program môžu absolvovať aj “necyklisti“ – Nezabudnuté remeslá na Trojičnom námestí, historické pamiatky, Banské múzeum, sprievodný kultúrny program... SGR je iniciatíva, ktorá má aj podporiť a pomôcť rozvoju cyklistiky deti a mládeže v regióne a hlavne na Slovensku. Máme svetové hviezdy ako sú bratia Velitsovci a Saganovci, ukážme teda svetu že máme aj svetové podmienky na tomto malom Slovensku. Týmto Vás všetkých srdečne pozývam na Štiavnické GOLD RACE! Rastislav Zoller, LifeCycling s.r.o.

Výhercovia śtartovného na ŠKODA STUPAVA TROPHY MTB&RUN
20. 07. 2014 Reportáže

Už o necelý týždeň sa uskutoční jeden z vrcholov MTB sezóny na Slovensku ŠKODA STUPAVA TROPHY MTB&RUN. Na stránke bikepoint.sk prebiehala dva týždne súťaž o dve štartovné na túto akciu a dnes Vám prinášame výhercov súťaže Jilji Krkoška a Katka Dolinajová Výhercom blahoželáme Autor: Luboš Dupkala

ŠKODA HORAL MTB MARATÓN
16. 07. 2014 Reportáže

Už o 3 týždne sa uskutoční jeden z najstarších ako aj najobľúbenejších maratónov MTB na Slovensku ŠKODA HORAL MTB MARATÓN, ktorý ako je už dobrým zvykom zároveň aj jediným etapákom HORAL TOUR ETAPOVÝ MTB MARATÓN a je rozložený do troch dní. K etapáku prinesieme ešte samostatnú pozvánku. DETSKÁ TOUR PETRA SAGANA je ďalším lákadlom pre tých, ktorí s cyklistikou len začínajú alebo chcú dať svojím detičkam ochutnať ako cyklistika chutí.  ŠKODA HORAL MTB MARATÓN je súčasťou novovzniknutej ŠKODA BIKE OPEN TOUR ako aj SLOVAK XCM TOUR a INTERSPORT MARATHON SERIE 2014 PROPOZÍCIE ŠKODA BIKE OPEN TOUR: Termín: sobota 09.08.2014, Usporiadateľ: ŠK HORAL - ALTO Slovakia, mesto Svit, obce Liptovská Teplička a Šuňava Riaditeľ preteku: Ing. Ivan ZIMA Hlavný rozhodca: Pavol Miazdra Časomiera: Ing. Dušan Richter, VOS TPK Výsledkový servis: František Teplický, SAO TATRY s.r.o. Generálni sponzor: ŠKODA Oblasť trasy: Kozie Chrbty, Nízke Tatry v okolí Kráľovej Hole Trasy HORAL: HORAL Krejzi: 134 km, celkové prevýšenie 4.200 m, (A-trasa - extrém maratón SLOVAK XCM TOUR). Najdlhšia, najťažšia a najkrajšia trasa na Horalovi. Problém je, že nie je pre každého. Je len pre tých, ktorí pravidelne a veľa trénujú. Odmenou za námahu je zdolanie 1946m vysokej Kráľovej Hole. HORAL Lejzi: 73 km, celkové prevýšenie 2.300 m. (B-trasa - maratón SLOVAK XCM TOUR) trasa pre SLOVENSKÝ POHÁR. Nenechajte sa oklamať názvom tejto trasy. V žiadnom prípade si jej absolvovanie nemôžu dovoliť netrénovaní, alebo nebodaj leniví cyklisti. HORAL Senzi: 43 km,celkové prevýšenie 1.600 m. (C-trasa - polmaratón SLOVAK XCM TOUR). Táto trasa bola tento rok povýšená do stavu "polmaratón". V minulosti bola asi neprávom odsúvaná do polohy nemaratónska "detská" trasa. Svojimi parametrami sa však naozaj podobá skôr na polmaratóny, takže je asi oprávnene tam, kde mala byť už dávno. HORAL Ízi: 28 km,celkové prevýšenie 800 m. (D-trasa – štvrťmaratón SLOVAK XCM TOUR). Je to novinka od roku 2013. To už je naozaj niečo iné. Nejedná sa o skutočný maratón, ale niečo ako "maratónska prípravka". S dĺžkou 28 km a 800m prevýšenia je táto trasa vhodná aj pre ľudí, ktorí si chcú pričuchnúť k maratónskej atmosfére a ich kondícia im neumožňuje absolvovať skutočný maratón. HORAL Dejzi: 17 km celkové prevýšenie 350 m. Lesné asfaltové cesty (len pre rodinné týmy). Je to trasa určená len pre rodinné týmy. Je vedená po lesných asfaltových cestách, takže sa dá absolvovať aj s dieťaťom v prívesnom vozíku. Len malá časť trate vedie po nespevnenej komunikácii. Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu trasy! Charakteristika: Horský cyklomaratón v atraktívnom vysokohorskom prostredí. Dlhé a náročné stúpania. Prekrásne výhľady. Pravidlá: Pretek je súčasťou seriálov: SLOVAK XCM TOUR, ŠKODA BIKE OPEN TOUR, SLOVENSKÉHO POHÁRA XCM a INTERSPORT MARATHON SERIE. Riadi sa pravidlami SLOVAK XCM TOUR a pravidlami SZC. Ak nie je v týchto pravidlách stanovené inak, tak sa riadi pravidlami UCI. Registrácia: V kancelárii pretekov. SVIT, ul Štefánikova (KOLIBA) v piatok 8.8.2014 od 15:00 do 21:00, alebo v sobotu 09.8.2014 od 6:30 do 10:00 (KREJZI len do 6:45). Zoberte so sebou zdravotný preukaz poistenca! Pretekári štartujúci v seriáli „Slovenský pohár XCM“ sú povinní predložiť ku kontrole licenciu SZC. Miesto štartu: HORAL Krejzi: SVIT KOLIBA o 7:00 hod. !!! Cieľ: SVIT KOLIBA cca od 13:00 do 19:00 HORAL Lejzi: SVIT KOLIBA o 9:00 hod. Cieľ: SVIT KOLIBA cca od 12:15 do 16:00 HORAL JUNIOR: len tréning! Hlavný pretek DETSKÁ TOUR PETRA SAGANA v nedeľu 10.8.2014 HORAL Senzi: SVIT KOLIBA o 10:00 hod. Cieľ: SVIT KOLIBA cca od 12:00 do 14:00 HORAL Ízi : SVIT KOLIBA o 10:30 hod. Cieľ: SVIT KOLIBA cca od 11:45 do 13:30 HORAL Dejzi: SVIT KOLIBA o 11:00 hod. Cieľ: SVIT KOLIBA cca od 11:45 do 13:00 Ceny: Pre prvých troch v každej kategórii vecné ceny. Víťaz KREJZI HORAL kvalitný horský bicykel DEMA (v hodnote 700,-€). Hlavná cena v tombole bicykel ŠKODA v hodnote 1.500,-€. Celková hodnota cien, pre víťazov aj v tombole bude prevyšovať 3.300,-€. Vyhlásenie výsl.: HORAL – sobota 18:00. Losovanie tomboly v sobotu večer od 19:00, .........ostané info  Autor: Luboš Dupkala

Report: Salzkammergut Trophy 2014
15. 07. 2014 Reportáže

A je to tu. Už som prihlásený na najťažší maratón v Európe s názvom Salzkammergut Trophy, ktorý sa koná v rakúskom mestečku Bad Goisern a pýši sa traťou dlhou 211 kilometrov pri nastupaných 7000 metroch. Toto rozhodnutie som však neurobil ja. Kamarát Assouvi mi proste zavolal, že ma prihlásil, mňa oblial studený pot a bolo to. Teraz svietim na štartovnej listine najdlhšej trasy spolu s 700 bikermi z celej Európy a už sa nedá cúvnuť. V piatok skoro ráno nakladáme naše tátoše na auto a vyrážame v ústrety (aspoň pre mňa) novému dobrodružstvu. Okrem mňa a Assouviho ide aj vedenie bikepointu Terry a Ivka, Maťa, Ľubo a Dolfík, ktorý k nám priskočil v Trenčíne. Vzhľadom na to, že väčšina z nás nechala zdravý rozum doma v šuflíku a rozhodla sa okúsiť najdlhšiu trasu a Dolfík sa rozhodol len pre krátku trasu (iba 120km/3800hm), pár uštipačných poznámok nie je ušetrený. Počas jazdy zisťujem, že mam najazdené menej, ako spolusediaci borci majú nacúvané. Nevadí, tento víkend to dobehnem, pokiaľ počasie mi bude priať. Predpoveď však tvrdí opak. Dáždik, zima, vetrík vlahý, to je to čo hlásia správy. Prichádzame do Bad Goisernu a zatiahnutá obloha jasne naznačuje, že opaľovacie krémy máme nechať zamknuté v aute. To nás však momentálne netrápi. Sme mierne vystresovaní z kontroly bicyklov, ktorú musíme absolvovať, inak nás nepustia na štart. Z minuloročných skúseností niektorých účastníkov vieme, že kontrola býva dosť prísna a človek tam ľahko minie kopec euráčov, len aby bolo všetko tip top a mohol sa zúčastniť závodu. Popri vystávaní vo fronte ešte dolaďujem nejaké drobnosti na svojom bikeu, oklepávam blato z minulej jesene a dúfam, že kontrola bude v poriadku. Štrnásťsekundová kontrola u nikoho z nás žiadne nedostatky neodhalila a môžeme sa si ísť zaregistrovať. Najviac ma pobavil nemecký dotazník ohľadom môjho bikeu, ktorý som musel vypísať. Vedeli ste, že sequenzierung je radenie?? Po rýchlej registrácii a ešte rýchlejšom ubytovaní (len pár metrov od štartu) sa už tešíme na krátky výjazd okolo neďalekého Hallstadského jazera. Veď pred takou šialenosťou treba predsa vytočiť nohy a nastaviť naše rozmaznané telíčka na mokrý režim. Popri jazde spravíme aj niekoľko vysmiatych fotiek, aby sme sa mali čím chváliť svojim známym. Nie sme si istí, koľko úsmevu nám zostane zajtra. Po návrate dávame večeru, ktorú máme v rámci štartovného a skáčeme do postelí. Budíček na štvrtú ráno nikoho z nás neteší. Prekvapuje ma, že nie som vôbec vystresovaný. V noci som sa zobudil celý prepotený len raz. Našťastie som hneď zaspal. Keby som vedel, že na vedľajšej posteli pozerá do stropu vystresovaný Ľubo, hodím s ním reč. Krátka noc ubehla veľmi rýchlo a voľky-nevoľky vyliezame z teplých postelí. Popri raňajkách pozeráme do tmy za oknom a sledujeme či neprší. Neprší a prekvapivo ani vonku nie je tak chladno, ako bolo včera. Tipujem to na luxusných 14-15 stupňov. Nahadzujem na seba dve vrstvy, tretiu schovávam do zadnej kapsy a staviam sa spolu s Assom na koniec štartového poľa. Bolo odštartované. Sedemsto pretekárov sa pomaly rozbieha hlavnou ulicou ponorenou ešte do rúška noci. Pomaly sa však prebúdza, rovnako ako pretekári na nej. Ľudia na balkónoch, ľudia na uliciach, ľudia všade navôkol. Všetci povzbudzujú a ženú nás dopredu. Keby aspoň jeden zakričal „Zostaň“, tak by som možno zostal. Ale oni všetci chcú, aby som išiel. A ja (asi) chcem ísť tiež. A tak teda idem. Hromadná jazda za tmy má svoje čaro. Slnko sa schováva za vysokými horami a krásne zvýrazňuje ich obrysy. Dlhé stúpanie na Raschberg ubieha veľmi pomaly, napriek tomu že sa ide po asfalte a pevnom povrchu. Nohy sa ešte stále nezobudili. Borec vedľa mňa poctivo do seba vtláča jeden z desiatok sáčkov s nejakou kvalitnou tekutou chémiou, ktorými má oblepené celé riaditka aj rámovú trubku. Dúfam, že ho nestretne nijaký pád. Inak by vystriekol ako čokoládová šiška pri prvom zahryznutí.     Zvoľňujem. Takéto tempo by som neudýchal. Našťastie pevný povrch je vystriedaný kvalitnou blatistou žumpou, ktorá nás všetkých donútila zosadnúť z bicykla. Nezdá sa však, žeby niekomu brodenie sa v hnedej studenej kašičke vadilo. Mám pocit, že každý je rád hlavne za suché oblečenie na sebe a pokojnú oblohu nad hlavou. To sa však po približne dvoch hodinách mení a himmelwasser padá v slušných dávkach na naše kakaové dresy. Na dopadanie kvapiek na prilbu si zvykám veľmi rýchlo. Horšie je to s rozbahnenými zjazdmi, ktoré častokrát dávam vedľa bicykla. Človeka to dokáže dosť naštvať, keď zjazd z kopca mu trvá rovnako dlho ako výstup na neho. Ale viac ako to ma iritujú tí provokatéri, čo sedia v pršiplášti a suchých topánkach pod hustým stromom a kričia „Schnell, schnell“. Prvú kontrolu na 40. kilometri zvládam z prehľadom. Dokonca som mal aj trinásťminútovú rezervu. Mestom prefrčím ako víchor a stúpam do ďalších kopcov. S pribúdajúcimi kilometrami si všímam, že cesta má čím ďalej, tým menej svoju prirodzenú farbu a začína byť dosť pestrofarebná. Snažím sa to popri stúpaní analyzovať. To zelené sú jednoznačne slimáci, ktorí vyšli kvôli dažďu na cestu. Na tomto maratóne ich muselo zahynúť viac ako vojakov za druhej svetovej vojny. A ten zvyšok, to je pamiatka po premotivovaných bikeroch so slabými žalúdkami. Po piatich hodinách prerušovaného dažďa sa vyčasuje a na chrbát mi hrejú prijemné slnečné lúče. Užívam si to naplno. Náhliť sa už naozaj nemám kam. Všetci za mnou to už vzdali, tých predomnou už aj tak nedobehnem. Navyše ďalšie kontroly a občerstvovačky už nestíham. Maratón sa pre mňa mení na obyčajný výlet. Trošku mi komplikuje situáciu nedostatok vody, avšak v miestnych lesoch je dostatok studničiek a prameňov, ktoré ma nenechávajú na suchu. Po mnohých kopcoch nasleduje dlhý prejazd okolo Hallstadského jazera, okolo ktorého sme išli včera. A na jeho konci čaká najstrmšie stúpanie celého závodu – stúpanie na Salzberg. Tam už však nejdem. Je šesť hodín a zvyšok trate aj tak už nezvládnem dať za svetla. Ľahám si k jazeru a dávam si polhodinového šlofíka.     V cieli zisťujem, že Ľubo to po 40 kilometroch vzdal a rozhodol sa užiť si deň inak. Dolfík je už tiež späť z krátkej trate. Jediný, kto nám chýba z posádky je Assouvi. Ten prichádza až hodinu po ukončení závodu. Je z nás však jediný, ktorý zvládol celú trasu. A čo na záver? Teraz síce chodím ako keby som strávil víkend s náruživým nosorožcom, ale ničoho neľutujem. Táto akcia je jedinečná svojou atmosférou, traťou, prostredím a pre každého bikera je výzvou. A kto ju raz okúsi, neprestane sem chodiť, kým ju nepokorí....   Autor: Peter Chovanec Foto: Luboš Dupkala

Pozvánka: ŠKODA Stupava Trophy MTB & RUN 2014
14. 07. 2014 Reportáže

ŠKODA Vás pozýva na 12. ročník športovo-kultúrneho podujatia ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014. Bratislavský kraj je so svojou rozlohou 2.053 km2 najmenším krajom Slovenskej republiky, napriek tomu tu nájdete až 40 rôznych cyklotrás s celkovou dĺžkou viac ako 700 km. Náš región poskytuje horským cyklistom a XC bežcom rozsiahle trasy v malebnom prostredí pohoria Malé Karpaty, ktoré svojou krásou očaria srdce každého hobby bajkera a bežca. Návštevníci iste ocenia výhodné možnosti ubytovania a množstvo gastronomických prevádzok aj s regionálnymi špecialitami. V jedinečnom prostredí Bratislavského regiónu sa konajú najznámejšie slovenské preteky pre hobby športovcov. S viac ako 1.270 účastníkmi z 15 krajín je ŠKODA STUPAVA TROPHY najväčším MTB maratónom v Slovenskej republike. Podujatie ponúka účastníkom 86 športových kategórii, 258 ocenených si odnesie domov vybojovanú trofej. Bajkeri si môžu vybrať spomedzi štyroch rôzne dlhých a kvalitne pripravených trás. Svoje miesto si v Stupave nájdu aj jednokolkári - UNICYCLE. Pre juniorských a detských cyklistov budú pripravené dve špeciálne trate. Pre XC bežcov bude pripravený špičkový 17 km a 8 km pretek v krásnom lesnom teréne. Okrem samotného preteku čaká na účastníkov areál maratónskej dedinky ( s rozlohou 20.000 m2) a v nej program aj pre rodiny s deťmi, ktorý sa postará o jedinečné chvíle prežité v Bratislavskom kraji na Slovensku. Návštevníci sa môžu tešiť na divácky atraktívne miesta, LIVE prenosy na LED obrazovke, výlety vrtuľníkom, slávnostný stan, disko a Expo zónu. Akcia sa koná pod záštitou predsedu Bratislavského samosprávneho kraja, pána Pavla Freša a pod záštitou organizácie Bratislavského regionálneho turizmu, s podporou Primátora mesta Stupava, pána Pavla Slezáka, s podporou Primátora hlavného mesta Bratislava, pána Milana Ftáčnika a s podporou Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board. Program SOBOTA: A - 105 km MTB Prevýšenie: 2950 výškových metrov Štartovné: 15,- € / 20,- € / 25, -€   B - 76 km MTB Prevýšenie: 2000 výškových metrov Štartovné: 15,- € / 20,- € / 25, -€   C - 42 km MTB Prevýšenie: 1100 výškových metrov Štartovné: 15,- € / 20,- € / 25, -€   D - 25 km MTB Prevýšenie: 600 výškových metrov Štartovné: 15,- € / 20,- € / 25, -€   E - 17 km JEDNOKOLKY Prevýšenie: 420 výškových metrov Štartovné: 15,- € / 20,- € / 25, -€   Program NEDEĽA: F – JUNIOR TROPHY (od 8 do 14 rokov) Štartovné: 3,- € / 5,- € / 7, -€   G – 0,707 km DETSKÝ CYKLOMARATÓNIK (od 2 do 7 rokov) Štartovné: 2,- €   H - 17 km a 8 km XC - BEH Prevýšenie: 350 a 180 výškových metrov Štartovné: 13,- € / 16,- € / 19, -€ Trasa „C“ a „D“ má štartové vlny, ktoré štartujú po desiatich minútach. Štartovú vlnu je možné si zvoliť v on-line registračnom formulári. Zvolená dĺžka trasy je záväzná. Zmeny sú možné bez poplatku, najneskôr 30 minút do štartu jednotlivého preteku. Účastníci štartujú bez cieľového limitu. Podujatie nemá limity účastníkov pre všetky kategórie. Prihlásenie: Na preteky sa môžete prihlásiť cez on-line registráciu do 24.7.2014, 23:59 hod. Po on-line registrácii je nutné si prihlášku vytlačiť a priniesť so sebou na prezentáciu. Každý účastník sa musí prezentovať osobne. Bankové spojenie: Číslo účtu pre EUR: 260 060 6996/8330 Číslo účtu pre CZK: 260 060 6996/2010 IBAN: SK03 8330 0000 0026 0060 6996 SWIFT / BIC: FIOZSKBAXXX Adresa banky pre medzinárodné platby a platby v cudzích menách: Fio banka, a.s., Pobočka zahraničnej banky, Námestie SNP 21, 811 01 Bratislava, SLOVAKIA Ako variabilný symbol použite registračné číslo, ktoré Vám bolo pridelené pri registrácii (je uvedené na prihláške, ako aj v zozname prihlásených účastníkov). V cene štartovného je (platí len pre MTB a XC – BEH): Každý účastník získa štartové číslo, merací čip, pamätné tričko, gél PowerBar, promo balenie CYKLO STAR, Filmový dokument z maratónu (bude vyhotovené cca tri mesiace po uskutočnení podujatia). Občerstvenie na trati (platí len pre MTB a XC – BEH): Melóny, banány, horalky, koláče, soľ, športový nápoj GATORADE, pitná voda, nealko pivo BIRELL. Občerstvenie v cieli (platí len pre MTB a XC – BEH): Rizoto, pitná voda, 0.5L športový nápoj GATORADE, alebo pivo BIRELL. Odpadky je možné odhadzovať len na občerstvovacích staniciach GATORADE, ktoré sú v propozíciách vyznačené na mape. Umývanie a strážené parkovanie bicyklov, sprchy, úschovňa osobných vecí: Pre MTB pretekárov bude k dispozícii 16 špičkových umývacích boxov CYKLO STAR a ZDARMA bude pripravené strážené parkovisko bicyklov. Pre pretekárov MTB a XC BEH-u budú pripravené oddelené sprchy a úschovňa batožiny. Ubytovanie: Účastníkom, ktorí privítajú v Bratislavskom samosprávnom kraji možnosť prenocovania v období pred a počas konania ŠKODA STUPAVA TROPHY, dávame do pozornosti našich partnerov, ktorí okrem iného poskytujú ubytovacie a stravovacie služby. Naši partneri pre Vás pripravili výhodnejšie ponuky na služby, než bežne počas roka poskytujú.   Účastník ŠKODA STUPAVA TROPHY si môže uplatniť zľavu na ubytovaní a na prípadných iných službách, ktoré náš partner ponúka na svojej webovej stránke. Na tento účel musí mať cyklista pripravené registračné tlačivo zo ŠKODA STUPAVA TROPHY a občiansky preukaz, ktorými sa na recepcii preukáže. Preteky sa konajú za každého počasia. Organizátor pretekov si vyhradzuje právo zmeny programu vo všetkých bodoch týchto propozícii. Organizátor: Občianske Združenie MARATÓN Mesto STUPAVA, Bratislavský samosprávny kraj, Slovenská republika, región strednej Európy. V prípade nejasností nás kontaktujte vo všetkých jazykoch: Pavol Grujbar, palo@stupavskymaraton.sk Viac informácii na www.stupavskymaraton.sk (SK, EN, DE, HU, PL) Ďalšie linky, ktoré dokumentujú ŠKODA STUPAVA TROPHY: FOTO a VIDEO galérie 2013: http://www.stupavskymaraton.sk/foto-a-video-galerie/galeria-leto-2013/ Náš FACEBOOK profil TU: http://www.facebook.com/mtbmaraton Náš kanál na YOUTUBE: https://www.youtube.com/user/Stupavskymaraton Pozvánka - TV Spot 2014: https://www.youtube.com/watch?v=3iwli5PCZhE VIDEO Klip 2013: https://www.youtube.com/watch?v=IMOsKeE0tgc Naše rescue riešenie: http://www.youtube.com/watch?v=7Uz1jQwOcgM Pre ilustráciu dokumentácia vyhliadkového vrtuľníku na ŠKODA STUPAVA TROPHY: INFORMÁCIE: http://www.stupavskymaraton.sk/let-vrtulnikom/informacie/   TEŠÍME sa na VÁS na našej ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014. Vidíme sa v Stupave v Bratislavskom samosprávnom kraji, na Slovensku. Autor: Luboš Dupkala

Fotogaleria zo SALZKAMMERGUT TROPHY 2014
13. 07. 2014 Reportáže

Radi by sme Vám priblížili tohtoročnú SALZKU cez fotografie. Fotogaleria obsahuje viac ako 400 fotografii... FOTOGALERIA Autor foto: Luboš Dupkala

Video z Author ŠKODA Bikemaratónu Súľovské skaly 2014
10. 07. 2014 Reportáže

Video od Mareka Kulháneka k tohtoročnému vydarenému Author ŠKODA Bikemaratónu Súľovské Skaly 2014   Zdroj: Marek Kulhánek

Report: AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly 2014
10. 07. 2014 Reportáže

Súľovský pedálovník Nie, nenechajte sa pomýliť názvom. Túto sobotu sa totiž konal Súľovský maratón. To len ja som sa rozhodol si z toho urobiť príma výlet. Toto rozhodnutie padlo však až v sobotu ráno. V piatok som bol ešte rozhodnutý ísť na krv. Nahodil som rýchle plášte a kamaráti ma ukecali, aby sme sa išli previezť na prezentáciu ešte večer pred akciou nakoľko sa očakávalo cez tisíc ľudí. Odprezentovali sme sa, kúpili si trička a na cestu domov sme si v miestnom šenku dali po slivke a pivku. No a tým to cele začalo. Presunuli sme sa do šenku v Lietave a dokončili začaté. Odchádzali sme vraj ešte za svetla, ale ja už som mal tmu. Ráno som sa zobudil pripravený na štart, v drese a tretrách. Aspoň že prilbu som si dal dole. Dal som teda sprchu, raňajky, čisté veci, skontroloval, či vôbec mám doma bike a vyrazil s chalanmi do Súľova pekne po vlastnej osi. Najťažšia cesta v živote človeka je tá, ktorou po opici prichádza k rozumu. A ja blbec som sa rozhodol si to spríjemniť na biku. Cesta ma príjemne prebrala. V mieste diania sme mali obrovskú výhodu oproti ostatným, pretože už sme boli odprezentovaní. Našu časovú rezervu sme sa rozhodli stráviť v tom istom šenku, kde sme to deň pred tým odpálili. Ale poďme k samotnému podujatiu. Počasie bolo tento rok excelentné, zázemie ako vždy v centre dediny obkolesenej skalnatými bralami. Tento rok konečne padla tisícka na štarte a tak všetko do štartu išlo akosi rýchlo. Ani som sa nenazdal a na štarte už stáli borci odhodlaní zmerať si sily na takmer deväťdesiat kilometrovej trati. Minulý rok som sa o to tiež pokúsil. Rýchlo som poobchádzal tímových kolegov a kamarátov na tejto trase, aby som im poprial veľa zdaru. Zaznel výstrel a na štart sa začali radiť ľudia z prvej vlny na strednú trať a tak som sa pridal ku kamarátom a pomaly sme na našich mučidlách vyrazili na trať. Krížová cesta je síce až na konci, ale ja s Michalom sme si niesli kríž pekne od začiatku. Rozjazd po asfaltke do Hradnej bol príjemný. Potom prišlo stúpanie a nasledoval zjazd do Bodinej. Tento úsek organizátori pri poučení označili za veľmi nebezpečný a tak aj bolo. My sme ho našťastie prešli bez ujmy, ale pádov a zlomenín tu bolo požehnane, dokonca aj dáke otvorené. Prefrčali sme dedinou a zase začali stúpať. Tu sme stretli dievčinu, ktorá padla tiež v spomínanom zjazde, ale chcela vyskúšať dôjsť do cieľa. Bola trochu pooškieraná na lakťoch a na tvári a očividne bola v šoku. Zavolali sme na SOS číslo aby nám poslali dáku pomoc. Chalanom som povedal aby šli dopredu, že ja ich dobehnem. Nestalo sa nakoľko sme na horskú službu čakali vyše hodiny. Nemôžem im však nič vytknúť, pretože ma po telefóne informovali ako mám postupovať a ubezpečili ma že ako náhle budú môcť tak dôjdu. Prvoradé boli vážnejšie úrazy. Nakoniec sme teda prešli dole do dediny a tam som ju odovzdal horskej službe a pokračoval v jazde. Najsmutnejšie na tom celom je, že dotyčnú niekto vyblokoval a ani len sa nezastavil aby sa ubezpečil či je ok. Zvyšok cesty sa mi išlo skutočne dobre. Na všetkých trasách som mal dákych kamarátov a postupne som všetkých stretal. Tí z najdlhšej ma obiehali a tých z najkratšej som obiehal zase ja. Tempo som mal príjemné a kríza sa na moje prekvapenie nedostavila. Aj najdlhšie stúpanie z Paštinej Závady sa mi išlo veľmi dobre, dokonca až tak že som si ešte odbehol dole do Pekliny, aj keď naša trasa tam neviedla. Išlo sa mi dobre a zjazd cez ten kaňon mám veľmi rád. Na poslednej občerstvovačke som doplnil zásoby slivovice, dačo pojedol a vydal sa na spomínanú krížovú cestu. Pre niektorých bola krízová. Ani neviem ako a bol som v cieli. Čas nič moc, ale s dobrým pocitom zo skvelej akcie si dávam kura a pivko. Na tombolu som už nečakal a vydal som sa pekne domov na oslavu manželkiných narodenín. Akciu hodnotím ako top u nás. Naozaj organizátorom nemám čo vytknúť, len sa chcem v mene všetkých zúčastnených poďakovať za skvele zorganizovanú akciu. Držím palce a veľa energie do budúcna a o rok sa vidíme opäť. Video od Mareka Kulháneka: Výsledky nájdete na tomto linku: http://www.sportsofttiming.sk/cs/zavod/results/1262?rid=1444&eventid=1 .

Report: 5. kolo Detská tour – Dolný Kubín
08. 07. 2014 Reportáže

Detská tour Petra Sagana zavítala aj na Oravu naozaj symbolicky. Odštartovala presne v rovnaký deň a hodinu ako Peter Sagan štartoval v prvej etape na Tour de France Od rána bolo v Dolnom Kubíne príjemné počasie a podľa tvoriacej sa rady na prezentácií bolo jasné, že malých „saganovcov“ príde dnes veľa. A tak aj bolo, štartové pole bolo opäť nabité a domáci naozaj nesklamali a početne obsadené boli nielen mladšie kategórie tak ako na ostatných kolách, ale aj dievčenské kategórie vo vyšších ročníkoch. Na konci prezentácie sme narátali skoro 300 cyklistov!! Trať bola síce technicky nenáročná, ale o to nám na Detskej tour ide, aby bola zvládnuteľná aj pre začínajúcich cyklistov. A komu to predsa len nešlo s pomocnými kolieskami po tráve, tomu sme trošku pomohli :-) V súťaži Detskej tour Petra Sagana sme mohli vidieť opäť napínavé súboje až po cieľovú rovinku a neraz rozhodoval o poradí až záverečný šprint. Spojenie s Oravským cyklo maratónom bolo dobrým ťahom a kým dospelí cyklisti prichádzali do cieľa na rozľahlé parkovisko, deťom patrila opačná časť za Penziónom Koliba. Všetko bolo poruke aj keď miestami sme mali pocit, že by bolo fajn, keby priestor bol aj dvakrát rozľahlejší.  Vajce na vandrovku nesklamalo a tešilo sa veľkému detskému záujmu, tak ako tradične detské nafukovacie atrakcie a maľovanie na tvár. Poďakovanie patrí aj chlapcom a dievčatám od Oravského cyklomaratónu a materského centra Píšťalka, ktorí nám pomohli k úspešnej akcií. Ďakujeme. Tešíme sa na Vás vo Svite 10. augusta na 6.kole Detskej tour Petra Sagana !! Zdroj: http://detskatour.sk/ Foto: HVIEZDA FAXCOPY Autor: Luboš Dupkala

Report: Oravský cyklomaratón 2014
06. 07. 2014 Reportáže

V sobotu 5.7. sa konal v Dolnom Kubíne už siedmy ročník vytrvalostného preteku horských bicyklov. Tento pretek je zaradený do série SLOVAK XCM TOUR (www.cyklomaraton.sk). Súčasťou tejto akcie bola aj Detská tour Petra Sagana. Na Oravský maratón som vyrazil už v piatok. Nemám to, ako sa hovorí, toť za humnami a cesta mi trvá slabé tri hodinky. Do Kubína dorážame s priateľkou niečo po ôsmej večer. Letím do Penziónu Koliba, kde je aj prezentácia. Čakali ma tam usmiati ľudia a všetko prebehlo na jednotku. Spokojný, že som už na mieste, sadáme k dobrému jedlu a rozoberáme s kamarátmi nadchádzajúcu sobotu (taktika a podobne - každý to pozná :) ). Ráno nás budí slniečko, už sa teším na štart. Organizátor nám pripravil tradične tri trate: 25 km, 43 km a dlhá 83 km (dva okruhy). Chalani na dlhú si museli kúsok privstať, ja tentokrát idem iba polmaratón. Naša polmaratónska trať štartuje o desiatej, to už borci na dlhej hodinku závodia. Na námestie, kde je aj štart, prichádzam 20 min. vopred s nádejou, že sa mi ujde miesto v druhom rade. HAHA nič také sa nekonalo. Predo mnou je tak cca 300 ľudí a asi ešte niečo cez dvesto prichádza po mne. Aj pre toto jazdím radšej dlhé trate - origoš maratón :)     Konečne počujem, ako nás odštartovali a po nejakej minútke sa hýbeme aj mi. Zopár lakťov sa mi ušlo, ale ináč hladký štart. Snažím sa ísť čo to dá, stúpame mierne po asfaltke a usilujem sa upratať medzi svojich, čo sa týka výkonnosti. Celkom sa mi to darí a za Sŕňacím už ideme kvalitné stúpania na lúčkach bez výraznejších rozdielov. Tvorí sa vláčik a psycho šľapanie na Orave sa môže začať. Počasie sa drží na 25 stupňov a väčšinou mi fúka do chrbta. Po os nad Malatinou sa snažím dostať do svojho tempa a celkom to ide. Tento rok nastala zmena a z os ideme slučku opačne. Pri spomienke z pred dvoch rokov som sa pousmial a valil dole do amfíku, kde pretekárov čakali detičky. Tie nás už tradične brutálne povzbudzovali v sprievode perfektnej muziky vypeckovanej tak, že som ju počul aj desať minút po opustení amfíku. S úsmevom pokračujem ďalej, zopár krátkych zjazdov striedajú malé stúpania a zopár brodov cez miestne potoky, či čo to je. Prekonal som známe bažiny na lúkach, ktoré mi prišli celkom osviežujúce a stúpam - neuveríte, ale zase po lúke na najvyšší bod trate do výšky cca 1050 mnm. Keď to už vyzerá, že na tej lúke ozaj umriem prichádza, a teraz pozor, LESÍK. Áno som v malom lesíku, kde stretávam turistov, ktorí nás tak vláčne povzbudzujú. Vravím si ujujú ide sa konečne aj dole!!! Toto mám ozaj rád a dostávam sa do tranzu. Púšťam si to dole, tak nejak bez mozgu a dobieham zopár pretekárov. Už sa trúsia aj nejakí tí modráci, ktorých sa snažím trocha povzbudiť do ďalšieho boja s dlhou traťou. Preblesklo mi hlavou moje účinkovanie na dlhej spred dvoch rokov, kde som patril medzi tých šťastnejších - stihol limit v Malatinej a Vendelína som si vytlačil druhý krát :)) Ani neviem, ako sa dostávam opäť na os nad Malatinou a prekvapili ma perfektným servisom. Najprv dievčina s melónom, potom banánovníčka a nakoniec voda (pekne za sebou). Keby som nemusel plniť fľašku, idem bez zastavenia ďalej. Nevadí, zdržanie dobieham v nasledujúcom zjazde a na následnej mini stojke, kde mi tepy vybehli niekam do výšin. Nič-to mal som už červený zákal a valil smer Pucov. V kamenistom zjazde som dostal malú príučku od Oravskej prírody, ale ustál som to. Na os v Pucove som len zamával, že mi nič netreba, aj keď olej by bodol a možno aj melónik, ale ide sa smer cieľ. Stihol som si ešte všimnúť wapku, čo je fajn vec keby bolo blato. Oraváci vedia, čo treba. S Vendelínom som mal nevybavené účty z minulosti, kde sa ku mne choval, ako jeden hnusný kopec, ktorý ne a ne zdolať v sedle. Hnusný zostal, ale tentokrát som ho dal do pohody v sedle. Nastali síce technické komplikácie, začala sa mi suchá reťaz namotávať na malý a stredný prevodník. Veľký bol ok, ale ten som z objektívnych príčin nezaradil... Do cieľa som to mal už len dole kopcom a ten zjazd je ozaj výborný. Krásne skaly a zopár žľabov nakoniec po výjazde z lesa pre niektorých osudný spomaľovač. Už nič technické len tempo a dupať smer cieľ. Výborne som si zajazdil, aj keď len niečo málo cez dve hodinky. Niekedy aj málo, ale za to intenzívne stačí.     V cieli pretekárov čakali dievčence s drevečkami, na ktorých mali plno chutných syrov. Polmaratónsku trať zdolal najrýchlejšie Višňovský Tomáš v čase 1:52:01, na maratónskej trati bol najrýchlejší Halík Ján v čase 4:04:34, gratulujem! Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/results/1259?rid=1456&eventid=1 Tento ročník som si dokonale užíval, zázemie preteku ako aj luxusné sprchy boli už tradične na úrovni. Jedlo pre pretekárov si ľudia okolo mňa pochvaľovali a moje brokolicové cestovinky boli naozaj chutné. Počas vyhlasovania výsledkov nás osviežil aladinom avizovaný dáždik. Ďakujem všetkým, ktorí sa podieľali na organizovaní tejto skvelej bikerskej akcie, počul som, že vás bolo okolo 200. Snáď sa mi podarí zúčastniť aj ôsmeho ročníka.   Autor: Tomáš Tomášek Foto: Iveta Klinčáková