MTB

Report: ŠKODA Slovenský raj 2015
12. 09. 2015 Reportáže

Rýchlovka v Slovenskom raji Keď som sa tento rok rozhodoval, či sa zúčastním záverečného kola Škoda Bike Open Tour v Slovenskom raji, zavážili dve skutočnosti. Zmena trate a hlavne to, že sa môjmu parťákovi Marekovi z bikepoint.sk spravilo okienko na celý víkend. Nechcelo sa mi samému trepať takú diaľku, keďže mi tento rok nejde ani o body v Škoda Tour. Vyrazili sme v piatok a tešili sme sa na víkend mimo hlavného mesta. Piatkové zápchy za Blavou sme dobiehali za Banskou Bystricou, aby sme stíhali prezentáciu ešte v piatok večer. Misia dopadla dobre, auto a my sme vcelku a s malou rezervou sme dorazili do nášho vysnívaného raja. Chatka v kempe bola zablokovaná už mesiac dopredu, tešili sme sa na "luxus" ktorý nám za 50 eur na noc ponúka. Ráno nás budí známy hlas. Vravím si, mám halucinácie, počujem Terryho. Nakoniec náš teamový šéfko dorazil tiež, aby to tu dnes odmoderoval. Predštartovné prípravy, to je už taká rutina a poďme na štart. Marek mi zmizol, keďže ja som sa musel ešte vrátiť na chatku a pár min pred štartom vykonať nutné veci . . . Nič to, staviam sa dve minútky pred štartom na koniec balíka. Dážď, ktorý na morálke veľmi nepridáva neriešim, zvykol som si. Minulý rok som stál na štarte dlhej a pršalo tiež. Tento rok mi stačí jedno kolo, aby som sa zoznámil s novou traťou. O 10:30 ideme na to. Po chvíľke sa rozbiehame aj my vzadu. Ihneď sa snažím dostať dopredu. Kdeže hneď po štarte stúpame na Kláštorisko, štrikovanie medzi pomalšími jazdcami ma stojí veľa nervov a v neposlednom rade aj síl. Snažím si to v hlave otočiť na srandu, musím povedať, že podaktorí sa veľmi zaujímavým spôsobom snažili popasovať s úvodným kopcom. Na Kláštorisku je už miesta dosť. Pridávam a po ďalšom, vcelku technickom stúpaní trocha zvoľňujem a snažím sa znížiť tepy. Zrazu prichádzam na os. WTF? Prečo je občerstvovačka na cca desiatom km-nechápem. Aby som neurazil beriem ionťák a asfaltkou pokračujem ďalej. Dostávame sa na najvyšší bod trate, okolo 1100mnm a nasledujú zjazdy. Dobieham presr...tý čas a zaznamenávam od regulovčíkov že sa pohybujem okolo 40-teho miesta. Nieje to podľa mojich predstáv, dávam do toho všetko. Začíname klesať. Čo ma dorazilo bola asfaltka na ktorej sa zvezieme dole. Skoro žiadne technické úseky a ten asfaltový zjazd bol na nervy. Za druhou os prechádzam dva diétne mostíky. Musím povedať, že mi vôbec nechýbajú legendárne rebríky z minulých ročníkov, neuveríte ale ani Betlanovská dolina. Zbadal som pred sebou jednu skupinku, ktorá sa ukázala na rovinke. Konečne mám nejaký cieľ zrýchliť. Trochu to do záveru poznám, je to identické s pretekom Spišských 333 a presne viem, kade sa ide. Nasleduje dlhá lúka, kde idem hranu. Skupinka, ktorá ide predomnou nestrieda. Sockujú na chalanovi, ktorý to celé ťahá smer cieľ sám. Pre mňa dobre, dobieham ich pár km pred cieľom. Hodím reč s chalaniskom, ktorý si to celé odtiahol. Nie je mu veľmi do reči. Idem si svoje, cítim vo vzduchu cieľ. Organizátor nám nadelí na záver menšie stúpanie, mám takéto veci rád - hlavne keď je ešte pred cieľom sila. Prichádzam do cieľa v čase 2:22:45 . Strata na prvého, 25 min. Výsledky: http://sportsofttiming.sk/sk/zavod/results/1657?rid=1844 Počasie nám opäť neprialo, čo organizátor neovplyvní. Na to že slušne pršalo, trať plne jazditeľná, ale na môj vkus príliš jednoduchá. Dúfam, že na budúci rok tu nebudem musieť naháňať body do série a krúžiť tu ako družica dve kolá. Jedlo v cieli výborné, pirohy naozaj chutili. Dal som si aj duplu. :) Čistenie bikov v poho, niekoľko boxov s plne funkčnými wapkami. Do Slovak paradise chodím rád, bola to moja štvrtá účasť na tejto akcii a predpokladám že budúci rok sa vidíme znova. Autor: Tomáš Tomášek Foto: Iveta Klinčáková, Anton Ďurina

Report: ŠKODA Horal MTB maratón 2015
11. 09. 2015 Reportáže

Dňa 15.8.2015 sa vo Svite uskutočnil ďalší ročník známeho ŠKODA Horal MTB maratónu. Bola to už ôsma zastávka Slovenského pohára MTB XCM 2015 a zároveň piate a predposledné podujatie ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2015. Samotný maratón je súčasťou Horal MTB Tour, ktorá trvala od piatku do nedele a dá sa povedať, že sa jedná o jediný etapový MTB pretek na Slovensku, vďaka čomu je Horal tak výnimočný. Prvá etapa, vysokotatranská, s dĺžkou 40 km a celkovým prevýšením cca 1900 m zaviedla pretekárov zo štartu vo Svite na Štrbské pleso a naspäť do Svitu. Najlepšie ju zvládol Karel Hartl z Kellys Bike Ranch Teamu za čas 1:47:35 stíhaný Milanom Fajtom, ktorý prišiel s odstupom necelých 3 sekúnd. Druhá etapa, nízkotatranská, na rozdiel od prvej ponúkla viacero variant a každý si mohol vybrať podľa svojich síl a kondície. Pre pretekárov, ktorí sa zúčastnili celej Horal tour boli k dispozícií 3 trate s veľmi príznačnými názvami. Najdlhšia KREJZI s dĺžkou 133 km sľubovala okrem skorého štartu o 7:00 taktiež výživných 4900 výškových metrov a slušnú konkurenciu keďže sa jednalo o Majstrovstvá Slovenska XCM v kategórii Muži. Na štart sa postavila necelá stovka pretekárov pripravených zdolať na najdlhšej trati aj výstup na Kráľovu Hoľu, ktorá bola najvyšším bodom celých pretekov vo výške 1948 m. Práve tu až na pár jazdcov na čele väčšina okúsila výdatný dážď v spojení s krúpami čo rozhodne nikomu nepridalo na pohode. Až na pár jedincov však túto trasu dokončili takmer všetci a z majstrovského titulu sa tešil Tomáš Višňovský z PROefekt teamu, ktorý zvíťazil v čase 6:43:42 a tak pripravil o titul najväčšieho favorita Michala Lamiho, ktorý aj v dôsledku technických problémov dorazil do cieľa o necelých 7 minút neskôr. Ďalšou traťou tohtoročného Horala bola trať LEJZI. Tento názov by pre niekoho mohol znamenať, že trať bude jednoduchá no opak bol pravdou. 72 km a cca 2500 výškových metrov taktiež slušne preverili približne 120 pretekárov. Pre zmenu tu sa jednalo o Majstrovstvá Slovenska v XCM Žien a tak nemohli na štarte chýbať mená ako sestry Juhásové či Janka Keseg Števková. Najrýchlejším pretekárom a víťazom 72-ky sa stal Patrik Kuril jazdiaci za Arios Sportakus Cycling Team s časom 3:20:30, za ktorým zaostal o necelú minútu Peter Szalay a následne tesne pod 5 minút Vladimír Hojdík. U žien skončila najlepšie a v celku suverénne Janka Keseg Števková v čase 3:55:40, ktorá sa  stala majsterkou Slovenska v XCM a poradila si približne o 15 minút so sestrami Juhásovými, ktoré prišli do cieľa v prakticky identickom čase. Poslednou z tratí Horala, ktorú si mohli vybrať pretekári jazdiaci Horal tour bola trať SENZI. Opäť trať Majstrovstiev Slovenska v XCM no tento krát pre kategóriu Junior. 235 pretekárov sa vybralo na svižnú polmaratónsku 43 km trať s prevýšením cca 1350 m, s ktorou si najlepšie poradil Dušan Kozel z teamu Kriwo Jantex za čas 1:59:08, za ktorým nasledovali Ondrej Glajza a Tomáš Hauser. Medzi juniormi dokončil preteky ako prvý Šimon Tabačko z JUMPSPORT Klub Košice a mohol sa teda tešiť z majstrovského titulu v kategórii Junior. Záverečné 2 trate, ktoré tento rok organizátori Horala pripravili boli ÍZI a DEJZI. Trať ÍZI bola štvrťmaratónska 28 km dlhá rýchlovka s prevýšením cca 800 m. Odštartovalo ju približne 115 pretekárov, ktorí sa vo veľmi teplom počasí o 10:30 vydali na rýchlu a príjemne zvlnenú trať. Na rozdiel od štartu na niektorých dlhších tratiach sa na tejto išla hrana hneď od štartu a na suchých prašných cestách si človek takmer nevidel ani na predné koleso. Profil umožňoval svižnú naháňačku hore dole a vďaka striedajúcim sa výšľapom a rýchlym krátkym zjazdom sa nevytvárali priveľké rozostupy, čo sľubovalo zaujímavý priebeh. Tento šprintík si vychutnal ako prvý za čas 1:15:11 Tomáš Sklenárik z Revúcej, druhý prišiel Kristián Jánošík a tretí Vladimír Salášek. Medzi ženami v kategórii 19 a viac rokov obsadila naša Monika Sedliačková z Bikepoint.sk krásne druhé miesto takže jej patrí veľká gratulácia. No a na záver sobotňajšieho programu organizátori nezabudli ani na najkratšiu trať DEJZI, kde pretekali rodičia spolu s deťmi na 17 km. Najlepšie zvládol túto trať Erik Meliš z Finančného centra za 37:56 spolu s druhým Tomášom Ragulom. Tradične bola sobota a celý Horal MTB maratón zakončený vyhodnotením výsledkov a bohatou tombolou v mieste štartu a cieľa vo Svite, kde bolo taktiež celé zázemie pretekov. Organizátori výborne zastrešili celú akciu, od značenia cez občerstvovačky až po jedlo a pitný režim v cieli, jedinou dovolím si povedať nevýhodou bolo dlhé čakanie na výsledky, veď predsa čakať pre pretekárov z krátkych tratí približne 5 až 6 hodín nie je žiadna zábava. No aspoň si mohol každý dostatočne obzrieť čo to obnáša absolvovať 133 km trať keďže jazdci z dlhej prichádzali ako poslední a o zážitky a rôzne story rozhodne núdza nebola. Krúpy, klince v plášťoch a mohol by som pokračovať až do nemoty. Veď kto chce zažiť nech príde o rok, určite sa to oplatí. A oplatí sa taktiež ostať na nedeľné cross country, v ktorom sa odohral záverečný súboj jazdcov z Horal Tour. Mužov v hlavnej kategórii čakalo 7 okruhov o dĺžke 4,2 km, u žien to bolo okruhov 5. Trať tvoril technický okruh s veľkým množstvom koreňov a rôznych iných náročných pasáží, ktoré dokonale preverili technické a kondičné zdatnosti pretekárov. Z víťazstva sa tešil Karel Hartl, ktorý nakoniec zvíťazil aj v celkovom hodnotení Horal Tour 2015 a medzi ženami zvíťazila v cross country Janka Keseg Števková a v celkovom hodnotení Tour spomedzi žien vyhrala češka Anna Šmídová. Okrem hlavných pretekov sa konala v nedeľu aj detská tour Petra Sagana, ktorá si stále získava viac a viac priaznivcov a najmä malých cyklistov, či drobcov na odrážadlách, ktorí neúnavne pretekali už na 6. podujatí v tomto roku. Na záver možno už len dodať, že akcia bola vydarená a rozhodne sa oplatí prísť do Svitu aj ďalším rokom. Organizátori napĺňajú svoje povinnosti do bodky, robia Horala atraktívnym a na Slovensku výnimočným, za čo im patrí veľká vďaka. Sponzori na čele so spoločnosťou ŠKODA, ktorá zastrešuje celosezónnu tour niekoľkých maratónov tomu taktiež napomáha vo veľkom a zázemie pretekov sa neustále zlepšuje. Horal je naozaj jedinečný a preto verím, že sa nás tam zíde o rok raz toľko čo tento rok. Autor: Peter Mihalčin Foto: Anton Ďurina

Slováci na MS MTB 2015
07. 09. 2015 Reportáže

Výsledky slovenských reprezentantov na Majstrovstvách sveta MTB 2015. Tohtoročné 25. MS sa konali v Andorre od 1. - 6.9.2015.   Cross - country (XCO) - 2.9.2015 - Majstrom sveta v štafetách sa stalo Francúzsko. Slovenská štafeta v zložení FRANTIŠEK LAMI, MICHAL LAMI, JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, MATEJ ULIK obsadila 15. miesto. 3.9.2015 - Dúhovy dres Majstra sveta v XCO juniorov si obliekol Dán Simon Andreassen. JAKUB KURTY obsadil 64. miesto, MATEJ ULIK skončil na 75. mieste. 4.9.2015 - Majstrom sveta v XCO muži U23 sa stal Anton Cooper z Nového Zélandu. FRANTIŠEK LAMI skončil na 22. mieste, TOMÁŠ VIŠŇOVSKÝ na 71. mieste. 5.9.2015 - Z dúhového dresu Majsterky sveta v XCO ženy Elite sa tešila Francúzska Pauline Ferrand Prevod. Slovenka JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ skončila na 38. mieste. 5.9.2015 - Majstrom sveta v XCO muži Elite sa stal Nino Schurter zo Švajčiarska. MICHAL LAMI skončil na 37. mieste, MARTIN HARING obsadil 51. miesto.   Zjazd (DHI) - 6.9.2015 - Majstrom sveta v DHI juniorov sa stal Angličan Laurie Greenland. OSKAR MASARYK skončil na 24. mieste, ADAM ROJČEK na 43. mieste, FILIP ZEMAN na 48. mieste. 6.9.2015 - Duhový dres Majstra sveta v DHI muži Elite si obliekol Francúz Loic Bruni. Slovák RASTISLAV BARANEK obsadil 61. miesto.   TRIAL - 4.9.2015 - Majsterkou sveta v triale ženy Elite sa stala Janine Jungfels z Austrálie. TATIANA JANÍČKOVÁ obsadila druhé miesto a neobhájila tak vlaňajšie prvenstvo. KRISTÍNA SÝKOROVÁ obsadila 7. miesto, ERIKA HLAVATÁ 10. miesto. 4.9.2015 - Majstrom sveta v triale juniori 20"sa stal Nemec Dominik Oswald. Na 7. mieste skončil SAMUEL HLAVATÝ. 4.9. 2015 - Majstrom sveta v triale muži Elite 20" sa stal Španiel Abel Mustieles. Slovák JÁN KOČIŠ preteky nedokončil.     Autor: Milan Majtán

Report: Continental Novodubnický maratón 2015
02. 09. 2015 Reportáže

29.9.2015 sa konalo 21. kolo Novodubnického maratónu. Podnadpis, ktorý organizátori udelili preteku „Najstarší a najťažší pretek na Slovensku“ ma akosi prinútil sa prihlásiť na najdlhšiu trať. Doteraz som vždy jazdil len krátke, šprintérske 25-ky. No povedal som si, že keď nevyskúšam dlhú trať tu, tak asi nikde. Trate boli rozdelené na 4 typy: Basic: 20 km/630 m Klasik: 40 km/1600 m Hard: 72 km/2550 m King: 104 km/3870 m Organizoval sa tu aj beh ale štart som mal o 08:00 ráno, takže neviem ako to všetko prebiehalo. Registrácia prebehla veľmi rýchlo a bezproblémovo. Sprchy a WC boli veľmi pekné a čisté, čo ma ale trošku zamrzelo už po pretekoch, že netiekla teplá voda, no po 104 km v pekelnej horúčave nemohlo nič lepšie padnúť vhod. Prezliekli sme sa do dresov bikepoint.sk a keďže sme prišli asi o hodinu skôr, tak nám ostal čas na omrknutie celého zázemia pretekov. Cieľ bol situovaný pod tribúnami miestneho amfiteátru, čo bolo veľmi dobre vymyslené, pretože takmer všetci budú sedieť okolo a povzbudzovať prichádzajúcich pretekárov do cieľa. Jedna vec nás ale nepotešila, vydávanie jedla bolo dosť od ruky ale asi sa to nedalo inak vymyslieť. Pretek moderoval známy moderátor Roman Barényi, ktorý je známy určite každému bikerovi z nejedného preteku. Bolo 07:40 a nastal čas sa pripraviť na štart. Na ľavé predlaktie som si provizórne odkreslil profil trate, aby som približne vedel, kde ma čaká ktorý kopec. Vytiahol som zo stojana bike, vyčistil reťaz, namazal a v tej chvíli som bol ja a môj spoločník pripravený na najdlhší pretek v živote. Popravde som sa vôbec netešil už od prihlásenia, ale odolal som pokušeniu prehlásenia sa na kratšiu trať. Na štarte vládla pokojná a usmievavá atmosféra. Bolo nás 38 šialencov pripravených na dnešnú skúšku. Nik sa netlačil a nehrnul vpred. Vôbec som nemal potrebu sa pretláčať na špicu, pretože som videl známe tváre z pretekov a vedel som, že to nemá vôbec zmysel s nimi súperiť hneď na štarte. Pred štartom sa vždy zvyknem rozjazďovať minimálne 20 minút dopredu no povedal som si, že to asi ani netreba, keďže pôjdem pozvoľna a v kľude, nie ako na 25-kách kde sa bombuje už od prvej sekundy. Pár sekúnd pred štartom som si opakoval myšlienku od kamaráta Michala, ktorý jazdí dlhé trate: „Nežeň sa vpred, prvé 2/3 trate si choď po svojom a s kľudom, potom to vypeč tak ako to ty vieš.“ A zrazu to prišlo! Štart!!! Adrenalín v žilách mi zaradil jednotku a všetko sa to mohlo začať. Sprievodné policajné auto nás prevádzalo mestom a ľudia okolo ciest nás hlasno povzbudzovali a to mi dodalo sebadôveru hneď na úvodných kilometroch. Bolo mi až divné, že sa nik netlačí a neženie vpred ako na krátkych tratiach, kde si každý chce vybojovať skvelé miesto niekde na čele. Po pár kilometroch mestom nás fáborky nasmerovali na prvé poľné kopce a šotolinu. Videl som ako čelo pelotónu vedie známy Karel Hartl, hneď som si uvedomil s kým mám dočinenia. Prvé poľné stúpačiky nás rozdelili na skupinky, ja som ostal v tretej skupine. Ich tempo mi úplne vyhovovalo, tak som nemal potrebu zrýchľovať alebo naopak zaradiť sa dozadu. Po prvých lúkach nás čakal spomínaný okruh pre Kingov. Nespomínam si presne ale myslím, že na strome bola ceduľka s označením 28% stúpanie, neviem presne. No veľmi dobre si spomínam na to, že to bol neskutočný kopec, bola to taká „strecha“, že som asi polovicu tlačil bike vedľa seba a šiel pľúca vypľuť. Veľa ľudí ten kopec tlačilo tiež, pretože nás čakalo ešte mnoho kilometrov a bolo by zbytočné míňať energiu na niečo tak náročné a ešte keď to pôjdeme 2x! Po strmom výšľape nás čakali lesné cesty a malé single, ktoré podľa mňa neboli veľmi dobre upravené. Jazdil som po spadnutých konároch, celé ruky som mal dopŕhlené od žihľavy a doškriabané od kríkov. Prechod hustým lesom, ktorý nám potom organizátori pripravili sa mi veľmi páčil. Tu som predbehol skupinku piatich pretekárov z mojej trate. Boli to veľmi rýchle a technicky náročné singláče no keďže s kamarátmi také obľubujeme, vyžíval som sa v nich a zabúdal na brzdy. Prichádzal som na strmé otoče, tie som prešiel na biku tak, ako to máme natrénované. Po prejdení niekoľkých takýchto ostrých switchov som sa obzrel a nikde nikoho. Cesta ma navigovala na lúčny zjazd a šliapol som do pedálov, veď keď si vytvoriť náskok, tak poriadny. No skoro sa mi to nevyplatilo. V jednej poľnej vlne ma vyhodilo zo sedla, vycvakla sa mi tretra a skoro som tak prišiel k nepeknému úrazu a preteky by sa pre mňa možno predčasne skončili. Upokojil som sa a pokračoval ďalej. Prichádzal som na prvú občerstvovačku, stoly boli plné buchtičiek, koláčov, ovocia, bagetiek...radosť sa pozerať, najedol som sa do sýtosti, nasadol na bike a valil ďalej. Zrazu ma obehla známa tvár, Karel Hartl aj s početnou skupinou, tak som ich došliapol a spýtal sa, že či idem dobre keď ma práve obehli. Odvetili mi, že to oni zablúdili a natočili niekoľko km navyše. Po rozhovore sa mi už všetci pomaly v kopci strácali, vyšprintovali ho tak rýchlo, že som neveril vlastným očiam. Po niekoľkých km som sa dostal na ďalšie singeltracky, ktoré ma naviedli na križovatku okruhu. Tu som dostal sprejom bodku na štartovné číslo aby sa vedelo, že mám prvý okruh za sebou. Avšak nasprejované mám aj bowdeny čo ma naozaj rozčúlilo, snáď to zíde. Tak sa opäť púšťam do 28% stúpania, samozrejme vedľa bicykla. Akurát som sa v tomto kopci križoval s prvými borcami z trate Hard, ktorý ten kopec šprintovali neskutočným spôsobom, pokrútil som nechápavo hlavou, uhol som sa im nech majú priestor a pokračoval po svojom. Bolo to už celkom na psychiku keď som vedel čo ma čaká a neminie na okruhu, ktorý točím už 2x. Po ukončení okruhu sa púšťam ďalej po trati. To si popravde veľmi nepamätám, vytváral sa mi tunel pred očami a neregistroval som kade sa ženiem. Neustále som mal okolo seba pretekárov z trate Hard, ktorý ma povzbudzovali a motivovali. Dostával som sa do Trenčianskych Teplíc a konečne som si mohol oddýchnuť na rovinatej asfaltke a ťahať po dlhom čase ťažký prevod. Onedlho som natrafil na ďalšiu občerstvovačku, stoly boli opäť plné, tak som nevedel čo skôr zmlsnúť. No môj cieľ bol jasný, vymáčal som banán v soli z nechuťou zjedol, rýchlo zajedol čučoriedkovou štrúdľou, vypil 3 poháre ionťáku, zacvakol tretru a šiel sa najesť ďalších kilometrov. Tento krát trasa viedla na Baske. Veľakrát som o tom počul na trati ale nevedel som o čo sa jedná až kým mi jeden pán povedal, že to je najvyšší bod preteku. Z ťažka som prehltol ešte podivnú chuť po slanom banáne a hnal sa v ústrety osudu. No ešte kým so sa dostal na spomínaný výšľap, musel som sa predrať niekoľkými lúkami a v tom teple to bolo čisté peklo! Prechádzal som nimi a len z ťažka som dýchal, keďže lúky boli sparené a nažhavené od pražiaceho slnka. Prešiel som okolo lesíka a zbadal som ako sa niektorý pretekári osviežujú vodou zo studne. Prišlo mi to ako veľmi dobrý nápad, položil som bike na zem a bežal sa osviežiť. Napumpoval som pákou v studni vodu, strčil hlavu pod točku a užíval si chladný, slastný pocit. Po osviežený ma čakal náročný 8 km výstup do kopca. Po nejakom čase som si uvedomil, že šlapem do kopca po serpentínach vyloženými šotolinou a kameňmi. Úplne mi to pripomínalo náš malofatranský asfaltový Polom, na ktorý som sa už dlho neodvážil. Po mnohých a úmorných zákrutách ma regulovčík naviedol do lesa, ktorý bol veľmi strmý ale konečne som sa ocitol v chládku. Zrazu počujem ako ma niekto obieha z prava, tak som sa uhol, bol to Michal Kaněra, ktorý už dokončoval okruh no ja som ho ešte len začínal!! Zo sedla šprintoval kopce, ktoré som ja mixoval na ľahučkých prevodoch. Po asi kilometri som dorazil na vrchol Baske (955 mn.n.), čakala ma tu ďalšia občerstvovačka no tento krát len s vodou, ionťákom a paradajkami, to mi vôbec nevadilo, bol som len neskutočne vypľutý a vysmädnutý po dlhom výšľape. Vysadol som na bike a zrazu okolo mňa prefrčal Karel Hartl, uvedomil som si, že to je boj dvoch najlepších jazdcov na dlhej trati. Pokračoval som po hrebeni a zjazdiť si to až pod Baske. Túto cestu si taktiež vôbec nepamätám ale veľmi mi pripomínala hrebeň Martinských holí, bol tam veľmi pekný výhľad na Vápeč, na ktorom som nedávno bol s kamarátmi ale to je jediné čo si pamätám. Myšlienkami som stále s partiou niekde na turistike alebo dobrej bikovačke. Po asi 6 km sa dostávam do lesa, kde na stromoch boli popísané výkričníky, spozornel som a bol som na všetko pripravený. Prudké, strmé a štrkové zjazdy boli naozaj veľmi nebezpečné a dali mojím brzdám naozaj zabrať. Pod najprudším zjazdom stáli dvaja záchranári pripravený na to najhoršie. Pri tomto zjazde mi začali pískať brzdy, chcel som ich trošku uvoľniť no bike nabral väčšiu rýchlosť ako som chcel, chytil zlú stopu, šprajclo sa mi koleso a letel som cez riadítka. Rýchlo som sa pozviechal, skontroloval škody na biku a na mne. Našťastie sa to obišlo bez škrabanca alebo ťukanca ale ja som mal pravé koleno trochu odreté a celý som bol zaprášený. Oprášil som sa, nasadol a pokračoval ďalej. Po ďalšom strmom zjazde som dorazil na najlepšiu občerstvovačku na trati! Bol som prekvapený ochotou a starostlivosťou organizátorov. Keď som zastavil, jeden z nich mi vzal bike, vytiahol bidóny a spýtal sa, či chcem iont alebo vodu. Povedal som, že do väčšieho iont a do menšieho vodu. S ochotou tak spravil, vložil bidóny do košíkov a podal mi bike. S ničím podobným som sa ešte nestretol. Najedol som sa do sýtosti, zisťoval kam ma ešte trasa navedie, no keď mi povedali, že naspäť na Baske ale z druhej strany, tak som z nemým úžasom nechápal a neveril im. Nasadol som na bike, pozdravil a s poprianím veľa šťastia na trati od všetkých pretekárov a ľudí na občerstvovačke sa rútil naspäť na najvyšší bod preteku. Presne 8 km na vrchol. Celú cestu pripomínajúc Polom ale tento krát od Strečna som nikoho nestretol. Míňal som zatáčku za zatáčkou, predieral som sa myšlienkami aby som zabudol na to, kde sa práve nachádzam. V asi polovici výšľapu stála na kraji cesty skala s nápisom King vydrží!!! Zaťal som zuby, cvak-cvak na ťažší prevod a vypálil som na vrchol. Takáto jednoduchá vec dokáže neskutočne nabudiť a povzbudiť človeka. Namotivovaný som už nepremýšľal nad zákrutami ale nad tým, že mierim naspäť na tú úžasnú občerstvovačku. Zrazu som sa ocitol na mieste, kde ma križoval Michal Kaněra, v tom čase už bol asi v cieli no mňa čakalo ešte ďalších 30km. Vypľutý som dorazil na vrchol Baske, tu nezastavujem a púšťam sa na hrebeňovku Martinských holí a strmých zjazdov, teraz ale bez pádu v zjazde som sa ocitol na vytúženej občerstvovačke. Opäť do seba tlačím koláčiky, buchty, osolený banán, chcel som prejsť na orechovú štrúdľu no povedali mi, že mám pred sebou asi 19 pretekárov. Štrúdľu som prenechal ostatným, pozdravil sa a vyrazil za nimi. Môj cieľ bol jasný! Predbehnúť aspoň jedného! Ostávalo mi asi 25 km do cieľa , práve tu prišiel môj čas a kamarátova rada aby som to vypiekol naplno! Na ťažkých prevodoch si to prášil po asfaltke, tu som predbehol jedného bikera, keď sa obzriem, tak zisťujem, že sa práve nachádzam nie na 20. ale 19 mieste to mi ale samozrejme nestačí a uháňam ďalej. Neúprosne som točil posledné kilometre a kopec/nekopec, stále mám zaradené moje obľúbené ťažké prevody. Na dlhých tiahlých lúkach, ktoré sú vždy mojou slabosťou som sa hnal takou rýchlosťou, že sám tom neverím a nechápem, že necítim žiadnu únavu v nohách ani vyčerpanie po prejdených 85 kilometroch. Práve naopak cítil som sa ako znovuzrodený a pripravený šprintovať až do cieľa. Predo mnou sa po lúke za sebou ťahali dvaja pretekári, po niekoľkých chvíľach som ich svojím tempom došliapol, prebehol a šiel si stále po svojom. Keď sa po nejakom čase otočím, tak všetci traja, ktorých som obehol sa mi ťahali za zadným kolesom, hneď si zaraďujem vyšší prevod a ťahal čo to dalo aby som ich trošku demotivoval. Na vrch lúky som prišiel s pekným náskokom a na moje šťastie ma fáborky navigovali do lesa. Uvedomujem si, že som na úplnom vrchole hory, tak jediná cesta je dole! Hustým lesom sa ťahal krásny lesný singláč, keďže niečo také veľmi obľubujem a pravidelne s partiou zjazdujeme podobné a náročnejšie singletracky, užíval som si to naplno. Rozpumpoval som to naplno a užíval si každú zákrutu, každý koreň a zabúdal som na brzdy, proste nádhera. Míňam riadítkami stromy len o centimetre a chcel som vytvoriť čo najväčší náskok a udržať si pozíciu! Po niekoľkých km singláčov a lestných ciest sa dostávam na otvorenú plochu, obzrel som sa za seba a nikde nikoho! Zo slzou na líci a 5 kmdo cieľa si uvedomujem, že som to zvládol a dokázal niečo pre mňa nemožné. Neustále sa obzerám či ma náhodou niekto nedobieha ale nie, cez mesto som sa hnal úplne sám a tak rýchlo ako sa len dalo. Regulovčíci zastavovali autá, aby som mohol bezpečne prejsť mestom. Dostával som sa už do povedomých častí mesta a zrazu to prišlo! Prichádzam do areálu pretekov a rútil som sa do amfiteátru pod tribúny. Utieram slzu a hrdinsky prechádzam cieľovú pásku. Ľudia okolo kričali a tlieskali. Bol to neuveriteľný zážitok prekonávania samého seba na najťažšom preteku na Slovensku. Nakoniec som dorazil celkovo na 17. a v kategórií na 12. mieste. Síce som celý pretek sám sebe nadával, že načo som sa to dal a prečo som si vybral práve túto trať. Pre toto! Pre skvelý pocit víťazstva a prekonania sa. Na kofolke a pivku ma už čakali priatelia z klubu, ktorí boli z môjho úspechu taktiež veľmi nadšený. Po osviežujúcej sprche si vychutnávam skvelý guláš a o chvíľu začína vyhodnocovanie a tombola. Na moje prekvapenie všetky ženy, ktoré sa zúčastnili preteku dostali na pódiu kyticu a kozmetický balíček Nivea. Vyhodnocovanie prebiehalo naozaj veľmi rýchlo, taktiež aj tombola. Hlavnou cenou bol bicykel značky Liberta, toto gesto určite každému vyčarilo úsmev na tvári. Tento rok som sa zúčastnil mnoho pretekov a tento patrí určite medzi tie, na ktoré nezabudnem a budem si ho pamätať v dobrom. Takže budúci rok sa tu opäť stretneme!   Autor: Tomáš Chabada Foto: Tomáš Chabada, Monika Sedliačková

Istrofinal Snežnický MTB maratón. Zľavnené štartovné do 4.9 !
02. 09. 2015 Reportáže

Dňa 19.septembra 2015 v sobotu sa uskutoční 2. ročník cyklistického podujatia s názvom Istrofinal Snežnický MTB maratón v nádhernom prostredí Kysuckej vrchoviny, neďaleko od mesta Žilina. Štart je plánovaný v obci Snežnica o 10:00 hod. Pripravené sú 2 trasy - 20km a 40km. Pre malé deti je pripravený detský pretek na ihrisku. Súčasťou podujatia bude živá hudba a exhibičné vystúpenie Bike Trial Show. Viac info a registrácia na: www.sneznickymaraton.sk, Zľavnené štartovné do 4.9 !          

Report: Kráľovský MTB maratón 2015
27. 08. 2015 Reportáže

Dňa 22. 8. 2015 sa uskutočnil 8. ročník obľúbeného Kráľovského maratónu. Maratón sa konal v meste Granč Petrovce, ktoré sa rozprestiera v krásnom prostredí Hornádskej kotliny. V areály pretekov sa konalo už 7. kolo Detskej Tour Petra Sagana, v ktorej si mohli zmerať svoje sily aj tí najmenší. Celkovo sa maratónu zúčastnilo 381 jazdcov, ktorí postupne odštartovali na 90 km, 50km a 25km trati. Zázemie pretekov bolo situované pri obecnom úrade, v ktorom sa nachádzala registrácia. Prihlasovanie prebiehalo naozaj bleskovo, bez zbytočného zdržiavania. Balenie štartovacieho balíčka do papierových obálok ma milo prekvapilo. Keďže som milovníčka prírody zastávam ochranu životného prostredia a týmto ústretovým krokom si ma maratón získal hneď na začiatku. Chystanie a príprava bicyklov pri pohľade na Spišský hrad šla naozaj od ruky. Ešte pár natočených km na zahriatie nôh a ocitáme sa medzi štartujúcimi na 25 km trati. Atmosféra na štarte bola naozaj úžasná. Všade okolo som videla usmiate tváre, ktoré dokonale odrážali ich nadšenie. Pretekári boli ohľaduplní, nikto sa netlačil, nestrkal. Odštartovala nás pesnička Highway to Hell, ktorá všetkých naladila na tú správnu pretekársku náladu. Od komentátorky sme vedeli, že akonáhle začne hrať už spomínaná pieseň, máme presne jednu minútu do štartovného výstrelu. Niečo podobné som na maratóne ešte nikdy nezažila. Kráľovský maratón začal byť plný zaujímavých prekvapení. Štartovný výstrel spolu s burácajúcou piesňou nás vyslal na trať. V ten moment som ešte netušila, že to bude ten najlepší maratón aký som, v tejto sezóne absolvovala. Úvodná asfaltka, prechádzajúca cez mesto Granč Petrovce náš priviedla do centra obce Žehra, od ktorej sme sa odpojili a pokračovali po lesnej ceste, ktorá sa začala pomaly dvíhať. Po náročne nastupaných km nás čakal krásne rýchly zjazd po poľnej ceste, ktorá bola vo výbornom stave, takže sme na brzdy mohli skoro úplne zabudnúť a užiť si adrenalínový zjazd na plné pecky. Vrátili sme sa opäť do obce Žehra, odkiaľ nasledovalo opäť stúpanie na 2 kopce, z ktorých viedli dlhé tiahle singeltracky, ktoré tvorili cca 30% z celej trate. Dostali sme sa do Spišského Podhradia, kde sme prechádzali cez úzke uličky, vykachličkované chodníky a mosty. Konečne sme prišli k najkrajšej časti Kráľovského maratónu k výšľapu na Spišský hrad. Cesta k nemu bola síce náročná, ale o to zaslúženejší bol pohľad na hrad, ktorý sa nám na vrchole naskytol. Dlhé stúpanie vystriedal perfektný technický zjazd plný skál a veľkých kameňov pomedzi, ktoré viedli úzke kľukaté cestičky, ktoré sa mi v niektorých okamihoch doslova strácali pred očami. Tento trail ma neskutočne bavil. Keďže som sa Kráľovského maratónu zúčastnila 1. krát, nikdy som nevedela čo ma za nasledujúcou zákrutou čaká. Hravosť tomuto zjazdu dodávali malé húpavé kopčeky, v ktorých som si mohla odskúšať svoje amatérske zjazdárske zručnosti spoza sedla. Pred posledným kilometrom do cieľa, nám organizátori spestrili trať širokým potokom. Bola to veľmi príjemná osviežujúca vložka. Po pár km nápis na asfalte signalizoval 200 metrový úsek do konca trate. V cieli nás vítali usmiate dievčatá, ktoré nám na krk vešali účastnícke medaile. Vtipný nápis „prišiel som, prešiel som, prežil som“ ma veľmi pobavil. Na konci záverečnej rovinky sme sa mohli občerstviť v stánku s jedlom a pitím. Na osvieženie ponúkali vodu a výborný malinový iontový nápoj a na zahnanie hladu mali na výber rôzne druhy ovocia, medzi ktorými nemohol chýbať obľúbený melón, bábovku, chutné pagáče. Napravo od občerstvovačky v stánku Chio ponúkali ochutnávku chrumkavých chipsov rôznej príchute. Zemiakové lupienky servírovali v miskách, ktoré boli vždy plné a pripravené pre každého, kto mal chuť. Organizátori pre pretekárov pripravili naozaj pestrý jedálny lístok. Na výber sme mali chutný kotlíkový guľáš, domáce halušky, sladké palacinky, ale najviac som sa tešila na špecialitu Kráľovského maratónu, na grilovaného vola, ktorý nám rozvoniaval už na štartovej čiare. Už pred štartom sa mi pri pohľade na otáčajúci kus mäsa poriadne zbiehali slinky. Pri výbere jedla som teda nemusela dlho váhať. Hovorí sa, kto váha ten nemá, ale v tomto prípade bolo mäsa naozaj dostatok. Grilovaný vôl, nie len že perfektne vyzeral, ale aj chutil. Klobúk dole pánovi šefkuchárovi. Čakanie na vyhlasovanie výsledkov nám spríjemňovala sledovanie súťaže detskej tour Petra Sagana, ktorá sa pomaly blížila ku koncu. Víťazi boli odmenení soškami v tvare bicykla, vyrobeného z medeného drôtu, postaveného na drevenom obdĺžniku. Po odovzdaní cien nasledovala detská tombola, vyhradená len pre účastníkov detskej tour. Vyhodnotenie výsledkov otvorenej súťaže bolo veľmi príjemné. Milá moderátorka vytvárala tú správnu víťaznú atmosféru, ktorá pri odovzdávaní cien nesmie chýbať. Dekorované ženy získali okrem pamätného diplomu, nádhernú kyticu kvetov a krásny víťazný pohár. O zábavu sa nám postarali aj víťazi zo 90km trati, ktorí rozhrkali svoje špampanské a vystriekali ho na tlieskajúcich divákov. Okrem štandardných kategórií rozdelených podľa pohlavia a veku, boli na 25 km trati hodnotení jazdci v tímoch, ktorým sa počítali 3 najlepšie zajazdené časy. Špeciálne ceny v podobe bombového dresu a návlekov na ruky, dostávali 20 najrýchlejší pretekári v každej kategórií bez rozdielu pohlavia. Jazdci, ktorí štartovali na 25 km trati získali žlté dresy, pretekári z 50 km trate si odniesli červené dresy a najväčším borcom zo 90 km trate boli odovzdané návleky na ruky . Kráľovský maratón u mňa získal 1. miesto za najlepší maratón tohto ročnej sezóny. Prostredie, v ktorom sa maratón odohrával bolo skutočne nádherné. Závod bol plný prijemných prekvapení, v podobe krásnych výhľadov, rýchlych zjazdov a zábavných technických pasáži. Myslím si, že obsahoval všetko čo má správny pretek mať. Trať bola perfektne označená. Červeno - biele fáborky dopĺňali farebné bodky na kameňoch a šípky na asfaltových a lesných cestách. Síce, raz sa aj mne podrazilo zle odbočiť, ale to preto, lebo som bola natoľko uchvátená z trate, že som nedávala pozor. Keďže organizátori rátali aj s touto možnosťou, o pár metrov ďalej ma zastavilo veľkej biele X, ktoré ma nasmerovalo opäť na správnu cestu. Názov „Kráľovský“ maratón doslova vystihuje jeho charakter. Všetkým milovníkov cyklistiky odporúčam, zúčastniť sa tohto zaujímavého preteku. Hobby jazdci si krátku trať užijú určite naplno a tí, ktorí si trúfajú na viac budú mať niekoľko násobne viac zážitkov, ktoré budú moc zažiť na 50 a 90 km trati. Moja tohtoročná účasť bola síce prvá, ale určite nie posledná.   Autor: Monika Sedliačková Foto: Tomáš Chabada a Anton Ďurina

6. kolo Svetového pohára MTB XCO 2015
24. 08. 2015 Reportáže

Talianske Val di Sole privítalo uplynulý víkend záverečné šieste kolo Svetového pohára MTB XCO. O posledné body do SP bojovali najlepší bikeri na takmer celej novej jednoduchej trati. O víťazstvo v poslednom závode SP v mužoch Elite bojovala, tak ako v predchádzajúcich dvoch závodoch, dvojica Nino Schurter (SCOTT-ODLO MTB RACING TEAM) a Julien Absalon (BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM). Z tretieho víťazstva v rade sa tešil Švajčiar Nino Schurter, tretí krát v rade obsadil druhé miesto Francúz Julien Absalon. Tretie miesto obsadil Švajčiar Florian Vogel (FOCUS XC TEAM). Slovenský biker MICHAL LAMI obsadil v poslednom preteku Svetového pohára 57. miesto. Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....SCOTT-ODLO MTB RACING TEAM.....1:27:38 hod. 2. Julien Absalon.....BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM.....+0:05 3. Florian Vogel.....FOCUS XC TEAM.....+0:22 57. MICHAL LAMI.....+8:27 Celkovým víťazom Svetového pohára MTB XCO 2015 sa stal švajčiarsky biker Nino Schurter (1350 bodov). Druhý skončil francúzsky biker Julien Absalon (1110 bodov), tretí český biker Jaroslav Kulhavý (SPECIALIZED RACING, 932 bodov). Slovák MICHAL LAMI obsadil konečné 43. miesto so 158. bodmi. Prvá päťka SP MTB XCO 2015.   Svoje premiérové víťazstvo vo SP si v kategórii ženy Elite pripísala Dánka Annika Langvad (SPECIALIZED RACING), ktorá sa do vedenia dostala v predposlednom piatom kole. Druhé miesto obsadila Švajčiarka Jolanda Neff (STOECKLI PRO TEAM), tretia skončila Ruska Irina Kalentieva (MOEBEL MAERKI MTB PRO TEAM). Stupne víťazov ženy Elite Val di Sole. Medzi 72. ženami na štarte bola aj slovenská bikerka JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, ktorá skončila na 28. mieste. Výsledky ženy Elite: 1. Annika Langvad.....SPECIALIZED RACING.....1:30:56 2. Jolanda Neff.....STOECKLI PRO TEAM.....+0:57 3. Irina Kalentieva.....MOEBEL MAERKI MTB PRO TEAM.....+1:14 28. JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ.....+8:49 Víťazkou Svetového pohára MTB XCO 2015 sa stala švajčiarska bikerka Jolanda Neff (1300 bodov), ktorá obhájila vlaňajšie prvenstvo vo SP. Druhá skončila dánska bikerka Gun-Rita Dahle Flesjaa (MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM, 910 bodov). Na treťom mieste skončila americká bikerka Lea Davidson (SPECIALIZED RACING, 820 bodov). Slovenská bikerka JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ skončila na 50. mieste so 108. bodmi. Víťazi SP MTB XCO 2015 - Švajčiari Nino Schurter a Jolanda Neff.     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: CONTINENTAL NOVODUBNICKÝ MARATÓN 2015
14. 08. 2015 Reportáže

CONTINENTAL NOVODUBNICKÝ MARATÓN 2015 Staň sa súčasťou najstaršieho MTB maratónu na Slovensku! Kultový „Dubničák“ už po dvadsiaty prvý raz v Novej Dubnici, v sobotu 29.augusta 2015. Súčasťou podujatia sú aj bežecké krosové preteky a otvorené majstrovstvá Slovenska terénnych jednokoliek. Novinkou tohto ročníka sú nadupané nové trasy v krásnom prostredí Strážovských vrchov. Kvalitné výšľapy a nádherné zjazdy si užiješ na 5 pripravených trasách - BABY (12km/430m #RUN), BASIC (20km/630m #MTB #RUN #UNI), KLASIK (40km/1600m #MTB), HARD (72km/2550m #MTB) a KING (104km/3870m #MTB). Trať KING sa vracia po 14 rokoch, len pre skutočných borcov! Pretekár, ktorý ju zdolá najrýchlejšie, získa pohár primátora mesta Nová Dubnica. Ostáva aj súťaž TEKMAR kráľovná Baske – ocenenie pre pretekárku, ktorá ako prvá vyšliape vrch Baske. Rodina, ktorá vyhrá súťaž o najpočetnejšiu maratónsku rodinu, dostane v cieli sponzorský dar. Pre malých bikerov sú prichystané špeciálne juniorské kategórie na tratiach BASIC a KLASIK, zasúťažiť si tak môžu už deti od 8 rokov. Nesúťažne sa môžu na maratón prihlásiť aj menšie deti, všetky deti oceníme diplomom a malou cenou od sponzorov.     V amfiteátri letného kina bude prebiehať na cyklotrenažéroch súťaž o hodinky značky FESTINA – Festina Chrono Bike Tour 2015. Tiež si môžeš skúsiť aké to je prevrátiť sa v aute hore nohami na trenažéri prevrátenia motorového vozidla od BECEPu. Čerešničkou na torte je vystúpenie hudobno - pracovnej skupiny Vrbovskí víťazi v priestoroch cieľa v poobedňajších hodinách.   Viac info o propozíciách, trasách a prihlasovaní na www.maraton.sk. Aktuálne informácie sleduj aj na sociálnych sieťach FB a Twitter – MTB klub Dubnica. Info: http://www.maraton.sk/, https://www.facebook.com/dubnickymaraton?fref=nf Autor: Luboš Dupkala Zdroj: organizátor NDM FOTO: FAXCOPY

5. kolo Svetového pohára MTB XCO 2015
10. 08. 2015 Reportáže

Týždeň po kanadskom Mont-Sainte-Anne pokračoval Svetový pohár MTB XCO piatym kolom v americkom Windhame, kde sa najlepší bikeri stretli už piaty krát. Pripravená trať mala 5,1 km s prevýšením 197 metrov. O víťazstvo v mužoch Elite do posledného siedmeho kola bojovala dvojica Nino Schurter (SCOTT-ODLO MTB RACING TEAM) a Julien Absalon (BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM). V kamenistom výjazde zaútočil Švajčiar Schurter a svoj náskok si udržal až do cieľa. Druhý francúzsky biker Absalon zaostal o 4 sekundy. Tretí skončil Nemec Manuel Fumic (CANNONDALE FACTORY RACING XC) so stratou 27 sekúnd. Medzi 80-tkou cyklistov bol aj Slovák MICHAL LAMI, ktorý obsadil 30. miesto so stratou 6:13 min. Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....SCOTT-ODLO MTB RACING TEAM.....1:30:55 hod. 2. Julien Absalon.....BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM.....+0:04 3. Manuel Fumic.....CANNONDALE FACTORY RACING XC.....+0:27 30. MICHAL LAMI.....+6:13 Vo vedení SP MTB XCO po 5. kolách je Nino Schurter (1100 bodov) pred Julienom Absalonom (910 bodov) a Jaroslavom Kulhavým (782 bodov). MICHAL LAMI je na 41. mieste so 147. bodmi.   Medzi ženami Elite sa tešila z víťazstva francúzska bikerka Pauline Ferrand Prévot (RABOLIV), ktorá prišla do cieľa s veľkým náskokom 1:28 min pred druhou Švajčiarkou Jalandou Neff (STOECKLI PRO TEAM). Tretia Dánka Annika Langvad (SPECIALIZED RACING) zaostala za víťazkou 2:09 min. Tak ako v Kanada, aj v USA slovenké bikerky neštartovali. Výsledky ženy Elite: 1. Pauline Ferrand Prévot.....RABOLIV.....1:33:25 hod. 2. Jolanda Neff.....STOECKLI PRO TEAM.....+1:28 2. Catherine Penderl.....LUNA PRO TEAM.....+0:34 3. Annika Langvad.....SPECIALIZED RACING.....+2:09 Po piatich kolách SP MTB XCO vedie Jolanda Neff (1100 bodov) pred Gunn Ritou Dahle (910 bodov) a Catherine Pendrel (726 bodov). JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ je na 60. mieste s 58. bodmi.     Autor: Milan Majtán  

Veľké Spišské dobrodružstvo - Spišských 333 :)
04. 08. 2015 Reportáže

Veľké Spišské dobrodružstvo - Spišských 333 :) Pár rokov dozadu som sa zúčastnil svojho prvého MTB polmaratónu v Súľove. Vtedy som s nemým úžasom na tvári sledoval borcov,ktorí stáli na štarte dlhej štreky a nechápal som,ako sa dá vôbec prežiť v sedle biku viac ako 80 km. Ako mi rokmi pribúdali kilometre na biku, posúvali sa aj moje hranice na maratónoch. Po absolvovaní minuloročnej A-strecke na Salzke som si povedal,že už asi nezažijem nič extrémnejšie.Predsa len,každý máme svoje hranice. Prišla druhá polovička júla 2015 a ja počas vychutnávania obeda si prečítam,že niekde na našom krásnom Spiši, organizujú pretek s názvom Spišských 333 EXTREME. Po prečítaní propozícií mi aj obed prestal chutiť. Vyše 300 km nonstop na biku a nastúpaných cca 6500 vm ma presvedčilo,že je tu moja ďalšia hranica extrému,ktorú chcem prekonať. Prihlásený som bol okamžite (nech si to nerozmyslím :) ) a už iba vybaviť dovolenku na piatok, kedže štart je v pracovný deň. Počet štartujúcich je limitovaný na 100. Tento rok pridal organizátor aj "krátku" verziu tejto trate, ktorá mala 210 km a cca 4000 vm. Vo štvrtok po práci sadám do auta a moja cesta vedie priamo do Spišskej Novej Vsi. Podvečer prichádzam na prezentáciu, všade usmiati ľudia a aj známe tváre,ktoré som dlho nevidel. Neviem sa už dočkať kedy to vypukne! Som trochu nervózny, kedže od mája som poriadne nesedel na horáku a ani neštartoval na žiadnom preteku. Piatok ráno stojím na štarte s Radom a Rišom. Predštartové poučenie a výklad trate bol v zmysle:keď začne pršať tak prestane, ale keď si budeme myslieť,že nám je zle, tak to je nič.Bude horšie. Tieto slová ma celkom "povzbudili" a o deviatej už vyrážame na trať. Úvodné kilometre mi pripomínjú výlet cykloturistov v družnej debate plnej východoslovenského nárečia. Moja taktika je jasná. Musím sa s niekým držať, nakoľko nemám v GPS nahratú trasu a na sedlovke mi chýba pumpa. Hlavne,že som si zobral 150g salámi. Veď pre istotu.Možno sa mi s ňou podarí opraviť defekt :) Po pár km počujem SVETLÁ!! Zapínam a vchádzame do tunela,kde som mal čo robiť,aby som sa hneď nevykúpal v studenej vode. Paráda a pokračujem smer Slovenský raj. Prebehnem cez Podlesok a lesnou cestou prichádzame na vrchol Suchá Belá. Skupinky sú už vytvorené a jazdu naprieč Slovenským Rajom si užívame naplno. Po príchode na Stratenskú Pílu ma víta občerstvovačka. Nebola sľúbená žiadna podpora na trati,až na rízek so zemákmi po 200 km. Celkom som sa potešil, hltám banány a prelievam ionťákom.Vyrážam s bikerom Matejom prezývaným Kivi a tvoríme dvojku, ktorá sa nakoniec spolu dostane až do cieľa. Letíme asfaltkou do Hnilca, cez kopec do Hnilčíka a nakoniec v protivetre vyše 30 km do Gelnice. Vo dvojici sme sa striedali a aj preto sa nám išlo ľahšie ako sólistom,ktorých sme obiehali. Pred Gelnicou sa jeden z pretekárov sťažuje,že máme odjazdených zatiaľ iba 145 km. Stúpanie z Gelnice hodnotím na jednotku. Prechod cez Plejsy a zastavujem v Krompachoch,kde čakám navigátora Mateja. Vo dvojici ideme smer Poráč. Zisťujeme,že pred nami je iba jeden pretekár. Nikto z nás to nečakal a tak s dobrou náladou smerujeme na hrebeň. Tam sa opäť rozdeľujeme a ja švihám na Spišskú sám.Čo sa týka nejakého značenia na trati povedali nám,že niekde niečo vyznačia,ale nič negarantujú. Moja orientácia zlyhala v dedinke Teplička a neskôr aj v samotnej Spišskej, kde som chytil také nervy,že si to odniesla papierová mapa,ktorú sme dostali od organizátora. Pochopil som,že nabudúce to bez GPS nemá význam. Nakoniec prichádzam na kontrolu po 200 km,kde fasujem spomínaný rízek a stretávam Mateja.Ten mal už dojedené, prosím ho nech ma počká.Vedel som,že na sólo to v noci nedám. Určite by ma tam zožral nejaký medveď. Cítim sa vynikajúco, teším sa,čo nám prinesie nočná jazda popod Branisko a cez Levočské vrchy. Nálada výborná,tma tmavá. Po pár km nastávajú problémy s navigáciou. Zle sme odbočili a musíme sa vrátiť.Strata cca 45 min,ale aj to sa stáva. Pred polnocou prichádza hlaďák. Krčmy tu zatvárajú okolo desiatej. Nastáva problém.Akútne potrebujem niečo, horalku-hocičo. Matej vyzerá v klídku. Rozhodol som sa búchať na okno jednej krčmy,dokiaľ sa mi nepodarilo vybúchať dva čaje a horalky. Trocha som sa najedol a pokračovali sme na Korytné a sedlo Prašivá. Policajti nám síce cestou dohovárali,aby sme si to rozmysleli,vraj tam je poľovačka.Nič, trať je vytýčená a smer nemeníme. Prvého pretekára sa policajtom podarilo prehovoriť,či ako to bolo už presne neviem. Začína byť chladno a zjazdy sú pre nás utrpením.V dolinách sú dva stupne a prichádza povestná nočná kríza. Druhá horalka sa ukázala spolu s kofeínovým gélom ako kľúčová,aby som na biku ako tak nezaspal. Využívam celú šírku vozovky a snažím sa ísť hlavne dopredu. Matej je ticho,ja bývam ukecaný,ale aj mne už došlo. Prestávam si cítiť nohy a začína prechádzka.Matej sa v pohode pridáva,žiadny únik nepodniká.Aj tak už vôbec netušíme na akom mieste ideme. V Levočských vrchoch,na nejakom 260 kilometri začínajú rôzne halucinácie typu: Čo si vravel? Ja nič . . . Vidíš,tam sú nejakí ľudia? Kde?... Boli sme už obaja mimo a jediné čo nás zachránilo,bol východ slnka. Tešil som sa na teplo a svetlo. Na svitaní prichádzame do Levoče. Už iba pár km a sme v cieli. Organizátor nenechal nič na náhodu a pre prípad,že by niekomu bolo málo, asfalt sa do Spišskej samozrejme nešiel. Nadelil nám ešte tri menšie kopčeky,z ktorých jeden som ledva vyšiel v sedle a kričal tak,že to museli počuť aj v Spišskej pri cieli.Nech vedia,že ideme a zohrievajú párky. Môžem skonštatovať,že som sa dal riadne dole.Nebyť Mateja a jeho navigácie,neviem v akej prd..i by som skončil. Podcenil som prípravu.Je to pretek bez podpory a iných bežných vecí,ktoré každý očakáva na klasických maratónoch.Popravde, ani si neviem predstaviť vyfáborkovať vyše 300 km trate a nastavať regulovčíkov,ktorí by na niektorých miestach museli aj stanovať. Organizátor aj napriek tomu na dôležité miesta nakreslil šípky a rôzne značky. Keď nebola značka, išlo sa po cyklocestách, ktorých je tu na okolí"do bludu"-ako by domáci povedali. Zázemie preteku nám poskytla športová hala a vedľajšia krčmička,ktorá sa nám postarala o jedlo a pitie. Musím vyzdvihnúť a pochváliť servis v cieli. Po príchode do cieľa mi zobrali bike a vyčistili tak, že ja už doma nemusím nič, len namazať. Na stole ma čakali párečky a po jedle nealko radler. Nepamätám si, kedy som v sede pri raňajkách zaspal. Tak sme si s Matejom podali ruky a išli spať. výsledky: http://www.333.spis-region.sk/ Tento pretek mi ukázal región Spiš,ako som ho doteraz nepoznal. Napríklad už teraz viem,že určite sa raz opäť vyberiem do okolia Poráča (je tam kúzelne),ale asi to bude najskôr o rok, keď budem stáť opäť na štarte tejto skvelej akcie na našom krásnom Spiši. Autor: Tomáš Tomašek Foto: Tomáš Tomašek, Rado Dolfik Tilandy

Pozvánka: HORAL TOUR 2015
04. 08. 2015 Reportáže

Názov podujatia: HORAL TOUR 2015 Termín konania: 14. - 16.08.2015 Miesto: Svit a okolie (Vysoké a Nízke Tatry) Organizátor: Športový klub HORAL - ALTO Slovakia v spolupráci s mestom Svit a partnermi Popis: V dňoch 14. - 16. augusta 2015 spozná cyklistická verejnosť majstrov Slovenska XCM v horskej cyklistike pre rok 2015 počas preteku HORAL MARATÓN, ktorý je súčasťou trojdňovej etapovej HORAL TOUR. Dejiskom pretekov bude už tradične mesto Svit, Vysoké a Nízke Tatry. Prvý ročník Maratónu HORAL sa konal už v roku 2000 ako reakcia na stúpajúcu popularitu vytrvalostných pretekov na horských bicykloch pre rekreačných ako aj výkonnostných cyklistov. Trojdňový etapový HORAL TOUR začal svoju históriu písať v roku 2009. Dodnes nenašiel tento etapový pretek na Slovensku nasledovateľa a tak stále zostáva jediným a tým pádom aj jedinečným etapovým MTB (mountain bike) maratónom na Slovensku. Rokmi získava podujatie nielen na kvalite, ale i na obľúbenosti. V aktuálnom ročníku očakávajú organizátori účasť približne 700 účastníkov z radov dospelých a 350 detí. V roku 2017 bude mať pretek HORAL maratón štatút Majstrovstiev Európy a do našich končín tak zavíta európska špička horskej cyklistiky. Cyklomaratón HORAL aj etapový HORAL TOUR nie sú pretekom len pre výkonných športovcov. Tratí a kategórií je viac. Trasy sú volené tak, aby si cyklista každej výkonnostnej kategórie našiel tú svoju. Štartujú vždy vo Svite a účastníkov v prvej etape zavedú na Štrbské Pleso do Vysokých Tatier. V druhej etape majú na výber 3 trasy a v najťažšej z nich je odmenou zdolanie Kráľovej Hole (1 946 m.n.n.). Tretia etapa je technický XCO (cross-country) okruh vo Svite v pohorí Kozie chrbty. ETAPY HORAL TOUR 14. - 16. august 2015 piatok 14. august 2015 - 1. ETAPA HORAL TOUR 2015 - VYSOKOTATRANSKÁ sobota 15. august 2015 - 2. ETAPA HORAL TOUR 2015 - (ŠKODA HORAL MTB MARATÓN) NÍZKOTATRANSKÁ nedeľa 16. august 2015 - 3. ETAPA HORAL TOUR 2015 - "IXCÉČKO" a DETSKÁ TOUR PETRA SAGANA (HORAL JUNIOR) sprievodné aktivity: DETSKÁ TOUR PETRA SAGANA, večerné koncerty skupín Cheers a Hrdza. kontakt na organizátora: Športový klub HORAL - ALTO Slovakia, Mierová 84, 059 21 Svit, horal@horal.sk viac informácií a propozície nájdete na stránke www.horal.sk video pozvánka: https://www.youtube.com/watch?v=EalmKrvg6bc Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: Športový klub HORAL

4. kolo Svetového pohára MTB XCO 2015
03. 08. 2015 Reportáže

Karavána Svetového pohára sa presunula za oceán. Štvrté kolo sa konalo uplynulý víkend v kanadskom Mont St. Anne. Kanadské stredisko privítalo SP už po 25. krát. O víťazstvo vo SP bojovali bikeri na ťažkej trati dlhej 3,9 km. O víťazovi v kategórii muži Elite sa rozhodlo až v poslednom kole, do ktorého prišla dvojica Schurter a Absalon spolu. V stúpaní zaútočil švajčiarsky biker Nino Schurter (SCOTT - ODLO MTB RACING TEAM) a vzdialil sa Francúzovi Julienovi Absalonovi (BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM), ktorý v cieli stratil na víťaza 14 sekúnd. Tretí so stratou 1:35 min skončil Švajčiar Florian Vogel (FOCUS XC TEAM). Medzi 87. mužmi na štarte stál aj slovenský biker MICHAL LAMI, ktorý obsadil 47 miesto so stratou 10:31 min. Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....SCOTT-ODLO MTB RACING TEAM.....1:27:19 hod. 2. Julien Absalon.....BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM.....+0:14 3. Florian Vogel.....FOCUS XC TEAM.....+1:35 47. MICHAL LAMI.....+10:31 Vo vedení SP MTB XCO po 4. kolách je Nino Schurter (850 bodov) pred Jaroslavom Kulhavým (740 bodov) a Julienom Absalonom (710 bodov). MICHAL LAMI je na 45. mieste so 101. bodmi.   Závod žien Elite, ktoré sa šlo na šesť kôl, ovládla vedúca pretekárka SP XCO Jolanda Neff (STOECKLI PRO TEAM) zo Švajčiarska. Jolanda Neff vyhrala tri zo štyroch SP v tomto roku. Druhá kanadská bikerka Catherine Pendrel (LUNA PRO TEAM) stratila 34 sekúnd. Tretia Francúzska Pauline Ferrand Prévot (RABOLIV) zaostala o 1:09 min. Slovensko v Kanade zastúpenie medzi ženami Elite nemalo. Výsledky ženy Elite: 1. Jolanda Neff.....STOECKLI PRO TEAM.....1:28:15 hod. 2. Catherine Penderl.....LUNA PRO TEAM.....+0:34 3. Pauline Ferrand Prévot.....RABOLIV.....+1:09 Po štyroch kolách SP MTB XCO vedie Jolanda Neff (900 bodov) pred Gunn Ritou Dahle (790 bodov) a Catherine Pendrel (670 bodov). JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ je na 56. mieste s 58. bodmi.     Autor: Milan Majtán

Report: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2015
30. 07. 2015 Reportáže

ŠKODA STUPAVA TROPHY 2015   Dňa 25. 07. 2015 sa uskutočnilo 4. kolo série ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2015 s názvom Škoda Stupava Trophy. Na štart sa postavilo celkovo 872 pretekárov, ktorí postupne štartovali v 5 kategóriách: 105 km, 76 km, 42 km, 25 km a novinkou bola 17 km trať jednokoliek, ktorú absolvovali 2 pretekári. Okrem Slovákov, ktorí tvorili najväčšie zastúpenie, sa maratónu zúčastnil veľký počet zahraničných pretekárov z: Česka, Rakúska, Maďarska, Holandska a Talianska. Areál pretekov bol nabitý energiou a dobrou atmosférou. Kým som sa dostala k registrácií, prešla som okolo stánkov, ktorých množstvo ma veľmi milo prekvapilo. Na registrácií nás vítali vysmiate dievčatá, ktoré zabezpečili, že celé „papierovačky“ prebehli rýchlo a plynule. Po zaregistrovaní sme si s priateľom pozreli štart najväčších borcov, ktorí odštartovali na 105 km trati a išli sme sa nachystať. Pri prezeraní kufra som však zistila, že mi chýba veľmi podstatná vec – tretry ostali doma. Začala sa naháňačka. Obehla som všetky stánky, ktorých bolo v areáli neúrekom, ale žiadny z nich nemal na predaj tretry. Chalani z MTBikeru mi ponúkli, že mi požičajú pedále z ich bikov, aby som mohla ísť aspoň v teniskách. Z ich ochoty som bola milo prekvapená. Ale z predstavy štartovať bez tretier som nebola moc nadšená, a tak som zháňala ďalej. Zahliadla som kamaráta Jožka z klubu Finančné centrum, ktorý mi požičal svoje náhradné. Aj napriek tomu, že boli o 3 čísla väčšie, 4 páry ponožiek to spravili. Štart 25 km trati, ktorej som za zúčastnila bol veľmi hektický. Pretekári, ktorí chceli byť na čele pelotónu, sa tlačili na štartujúci v 2. vlne na 42 km trati, ktorá ešte neodštartovala. Postupne si ale každý našiel svoje miesto a všetko sa upokojilo. Na chvíľu. Po štartovnom výstrele za začala neskutočná zábava sprevádzaná adrenalínom. Asfaltový úvod vždy roztrhá balík na niekoľko časti a na tomto preteku tomu nebolo inak. Veľkým zážitkom pre mňa bolo sledovať helikoptéru, ktorá nás prvé kilometre sprevádzala. Vznášala sa len niekoľko metro nad nami pokiaľ sme nevstúpili do lesa. Stupavský maratón prechádzal cez krásne prostredie Malých Karpát, ktoré je charakteristické rovinatým profilom. Tento terén vyhovoval okrem mňa aj mnohým ďalším pretekárom. Stúpania boli síce mierne, ale zato dostatočné dlhé, aby sa pretekári stihli aj zapotiť. Keďže bola trať perfektne upravená, viditeľne označená známe stupavské singláče som si mohla užiť naozaj naplno. Ak bol jazdec technický zdatný dokázal v singltrackoch nabrať veľmi veľkú rýchlosť. Klopivé zákruty dodávali trati dynamickosť, a technické pasáže posúvali jej náročnosť na vyššiu úroveň. Pretek bol natoľko rýchly, že som občerstvovačkou len preletela a za plnými stolmi sa len tak zaprášilo. Zbesilú jazdu zastavil až prechod potokom, ktorý sa nachádzal pred finálnym 400 metrovým eliminátorom. Väčšina pretekárov toto osvieženie nečakala. Menej zruční jazdci pred ním spomalili, no ja v takýchto situáciách brzdy nepoznám. Spomínaný eliminátor bola trať vylepšená brvnami a paletovými prekážkami v podobe skokov a schodov, ktoré museli pretekári na záver trate prekonať. V cieli nás čakalo svieže občerstvenie v podobe ionťakov a piva. Na cieľovej rovinke sa začali zbierať pretekári, ktorí dokončili trať a chceli sa podeliť so svojimi pocitmi s kamarátmi. Zrazu sa nebolo kde postaviť a tak sme odložiť biky do úschovne, ktorá fungovala na 120 % a išli sme sa osviežiť do ľadovej sprchy. Hlad nenechal na seba dlho čakať, ale rada na jedlo bola nekonečná. Po doplnení energie v podobe kuracieho rizota a pepsi sme si začali konečne užívať skvelú pretekársku pohodu, ktorej prispievala celá rada partnerov maratónu v areáli pretekov. Stánky mali pre návštevníkov a účastníkov maratónu pripravenú rozmanitú ponuku od známych značiek ako: Uvex, Velo City, Power Bar a iné. Organizátor ŠKODA TOUR nezabúda ani na najmenších, a preto pravidelne na svojich pretekoch vytvára zónu pre deti, kde sa môžu vyšantiť, kým ich rodičia povzbudzujú svojich favoritov alebo priamo bojujú o umiestnenie na stupni víťazov. Na týchto pretekoch nemohli chýbať ani zástupcovia Eleven, u ktorých si každý prišiel na svoje, nakoľko ponúkali široký sortiment od ponožiek, rukavíc cez termoprádlo, tímové dresy až po čelenky, ktorých dizajn a skvelá kombinácia farieb ma veľmi zaujala. Novinkou nielen na stupavskom maratóne, ale i na Slovensku vôbec, bola Práčovňa Whirpool, ktorá pretekárom umožňovala bezplatné vypranie a zároveň vysušenie cyklistického oblečenia. Počas približne 45 minútového procesu si mohli jazdci oddýchnuť a relaxovať na pohodlných lehátkach pri čítaní časopisov. Zatiaľ čo v susednej Českej Republike je táto služba štandardom, na Slovensku sa postupne len rozvíja. V Stupave zožala veľký úspech a môžeme s ňou počítať i na ďalších pretekoch.   Čakanie na spracovanie výsledkov a prípravu ocenení nám spríjemňovali kapely Finest Groove a Silent Trio, ktorých repertoár bol plný modernej hudby. Piesne z rôznych žánrov, slovenské či zahraničné potešili staršiu i mladšiu generáciu. Paralelne so Stupavským maratónom prebiehala aj 20. etapa 102. ročníka Tour de France. V dôsledku záujmu bikerov o sledovanie dojazdu na tour, boli organizátori ústretoví a umožnili sledovanie priameho prenosu Tour na veľkoplošnej obrazovke, ešte pred vyhlásením výsledkov a žrebovaním tomboly. 13. ročník stupavského maratónu hodnotím veľmi pozitívne, skvelá atmosféra, výborné počasie, perfektná organizácia. Je jedným z najlepších maratónov na ktorých som sa túto sezónu zúčastnila a vrelo ho odporúčam aj ostaným bikerom. Ak sa naň rozhodnete o rok prísť, určite sa tam stretneme. O zážitok budete mať zaručene postarané.   Výsledky zo ŠKODA STUPAVA TROPHY 2015 sú k dispozícií na: http://stupavskymaraton.mtbiker.sk/vysledky   Autor: Monika Sedliačková Foto: Tomáš Chabada    

Pozvánka: Každý sa môže stať KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom ...
28. 07. 2015 Reportáže

... Každý sa môže stať KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom ... Kráľovský MTB maratón 2015, 22.8.2015 Poď a staň sa MARATÓNSKYM KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom...  22. Augustom 2015 V tento Kráľovský deň Vás po roku opäť radi uvidíme na Spiši v Granč Petrovciach. Opäť radi Vás pozveme do nášho Kráľovstva horskej cyklistiky. Pripravili sme pre Vás 3 klasické maratónske trate. Maratón 90tka 85km/3250m, polmaratón 50tka 52km/1650m a hobby trať 25ťka 28km/600m. Detský pretek  ako DETSKÁ TOUR PETRA SAGANA. Maratónske trate prešli  drobnými úpravami, vynechali sme menej zábavnú „šotolinu“ a pripravili kúsok plynulejšie trate. No nebojte sa, o technické pasáže a „výživné“ zjazdíky, či výšľapy  sme Vás neukrátili. Skôr naopak, každý meter driny Vás odmení Kráľovským pocitom z jazdy na horskom bicykli v ozajstnom teréne. Dôležitou novinkou je rozdelenie MARATÓNSKYCH kategórii a kategórie ENDURO do dvoch dní. Čím chceme predísť nepríjemným stretom jazdcov z minulých ročníkov. Pre VÍŤAZOV na každej trati sme v spolupráci s firmou KALAS pripravili víťazne  dresy. Kráľovské enduroXrace 2015, 23.8.2015 Poď a staň sa enduroXrace KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom...  23. Augustom 2015 enduroXrace trať prešla veľkou úpravou a akosi sa jej ušli aj veľké parametre .Uznajte,  sedem rýchlostných skúšok, kde zozjazdujete na skoro 10 km   necelých 1400 výškových metrov a vyšľapnete si 145 poctivých metrov! Nebude to „lacná zábavka“ , každý poctivý výšľap  sa Vám vráti ešte poctivejšími zjazdom. Tento rok nemyslíme len na víťazov Kráľovskej trate, ale oceníme „FINIŠÉROV“ každej trate. 2. – 20. pretekár v absolútnom poradí na 50km a 25km trati dostane „FINIŠÉRSKY“ dres a na 90km a enduroXrace trati „FINIŠÉRSKE“ rukávniky. Detská tour PETRA SAGANA 2015, 22.8.2015 A ešte jedno príjemné prekvapenie, Detská tour Petra Sagana... Kráľovský maratón bude opäť po roku jedným z miest tejto detskej tour.   „Rodičia, príďte s deťmi na Detskú tour. Veď bicyklovanie je zábava!!!“  Peter Sagan...   Preto Vás ešte raz srdečne pozývame 22.-23. Augusta 2014 Do Granč-Petroviec na KRÁĽOVSKÝ MARATÓN 2015... Veríme, že každý si nájde chuť svojho dobrodružstva v niektorej z tratí...   A PRETO NEZABUDNITE, ŽE ... Každý sa môže stať KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom ...   Autor:Luboš Dupkala

ŠKODA STUPAVA TROPHY už tento víkend!!!
20. 07. 2015 Reportáže

Prezentácia v Stupave už v Piatok od 15.00 do 20.00 Štartovné v druhej vlne nám môžete uhrádzať prostredníctvom prevodu do polnoci 21.7.2015 MTB za 20,- EUR, BEŽCI za 16,- EUR, Športovci v kombinácii MTB+BEH uhrádzajú 30,- EUR, JUNIOR TROPHY 5,- EUR!!! Na detský maratónik sa uhrádza 2,- EUR platba az na mieste. On-line registračný systém na našej web stránke sa uzatvára 23.7.2015 o 23:59!!! Od STREDY 22.7. 2015 (od 0:00 hod.) je štartovné pre MTB maratón 25,- EUR. BEŽCI platia registračný poplatok 19,- EUR. Športovci v kombinácii platia 40,- EUR, JUNIOR TROPHY 7,- EUR. Na detský maratónik sa uhrádza 2,- EUR platba na mieste.   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Pre bajkerov a bežcov, ktorí radi privítajú možnosť pricestovať a odprezentovať sa na náš maratón v pohode o deň skôr...   Deň pred našou akciou, v piatok 24.7.2015, od 15.00 do 20.00, sa v mieste konania akcie otvorí prezentácia pre našich účastníkov. Pripravené budú pre Vás štartové listiny, štartové čísla, meracie čipy a kompletne vybavené štartové balíčky. Pre účastníkov ktorí sa nestihnú registrovať on-line do 23.7.2015 bude na mieste pripravená možnosť registrovania a prezentovania sa zároveň. Nezabudnite na našu tohtoročnú NOVINKU. Príďte si v piatok, od 17.00, po prvý krát zajazdiť STUPAVSKÉHO ELIMINÁTORA! Tešíme sa na VÁS v NOVOM AREÁLI ŠKODA BIKE VILLAGE v STUPAVE na Slovensku. Akcia sa koná pod záštitou predsedu Bratislavského samosprávneho kraja, pána Pavla Freša, Primátora mesta Stupava, pána Romana Maroša, pod záštitou destinačnej organizácie Bratislavského regionálneho turizmu; s podporou Primátora hlavného mesta Bratislava, pána Iva Nesrovnala, s podporou starostu mestskej časti Záhorská Bystrica, Jozefa Krúpu, a s podporou Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board.   ----------------------------------------------------------------------------------------------------   Pre viac informácii klikajte TU Video pozvánka 13. ročník TU Video report z posledného 12. ročníka TU   FACEBOOK: http://www.facebook.com/mtbmaraton palo@stupavskymaraton.sk www.stupavskymaraton.sk keep bikiing Spoluorganizator a clen ŠKODA BIKE OPEN TOUR www.skoda-bike-open-tour.sk clen medzinarodnej skupiny maratonov – IMS Inter Mountain Series http://www.inter-mountain-series.eu/