Reportáže

Predstavenie Tour de France 2018
18. 10. 2017 Reportáže

Včera v parížskom Palais de Congres predstavil organizátor A.S.O. 105. ročník Tour de France. Do programu sa vrátili slávne kopce, kocky aj tímová časovka. Na cyklistov budú čakať najkrajšie stúpania v Alpách aj Pyrenejach a náročná individuálna kopcovitá časovka. Začiatok sto piatého ročníka francúzskych etapových pretekov je oproti obvyklému termínu posunutý o týždeň neskôr, na sobotu 7.7.2018, pre MS vo futbale, ktoré sa budú konať v tom čase v Rusku. Takmer celá trasa budúcoročných pretekov bude viesť po Francúzsku. Cyklisti odskočia mimo Francúzska iba do Španielska na 15 kilometrov. Na pretekárov čaká osem rovinatých etáp, šesť kopcovitých etáp, päť horských etáp s tromi cieľmi na kopci (La Rosiere, Alpe d’Huez, Saint-Lary-Soulan col de Portet), jedna individuálna a jedna tímová časovka. Najslávnejšie etapové preteky začnú v meste Noirmoutier-en-l’Ile a po 21. etapách budú končiť v Paríži na Champs-Elysées, v nedeľu 29. 7.2018. Tímová časovka, dlhá 35 kilometrov bude v tretej etape. V šiestej etape musí pelotón zdolať dva krát stúpanie Mur de Bretagne. V deviatej etape s cieľom v Roubaix si budú musieť poradiť cyklisti s 15. úsekmi kociek s celkovou dĺžkou 21,7 km. Jedenásta alpská etapa bude končiť na a Rosiere a dvanásta na Alpe d’Huez. Sedemnásta, len 65 kilometrov dlhá etapa, bude končiť na Col de Portet po 38 kilometrovom stúpaní. Za kráľovskú etapu označil usporiadateľ 19. etapu dlhú 200 kilometrov, ktorá vedie cez Aspin, Tourmalet a Aubisque s celkovým prevýšením viac ako 5 000 metrov. Individuálna kopcovitá časovka, dlhá 31 kilometrov, bude na programe v predposledný deň pretekov, v 20. etape. Celkovo čaká na cyklistov počas 23. dní 21 etáp s celkovou dĺžkou 3329 km.     Autor: Milan Majtán

Cape Epic 2018
08. 10. 2017 Reportáže

V marci 2018 čaká na bikerov už 15. ročník najväčších etapových MTB pretekov Absa Cape Epic. Juhoafrický etapák sa uskutoční od 18.- 25.3.2018. Na dvojčlenné tímy bikerov čaká 658 kilometrov rozdelených do prológu a siedmych etáp. Spolu nastúpajú cyklisti 13 530 metrov.     Najdlhšou etapou 15. ročníka bude etapa číslo tri s dĺžkou 122 kilometrov. V kráľovskej štvrtej etape bikerov čaká náročné deväť kilometrové stúpanie na Bain’s Kloof Pass. V roku 2018 sa na Cape Epic vracia časovka, ktorá bude na programe v piatej etape s dĺžkou 39 kilometrov. Naposledy bola časovka na programe v roku 2010.     Autor: Milan Majtán  

MS v cestnej cyklistike 2017 - individuálne časovky
21. 09. 2017 Reportáže

Individuálna časovka mužov Elite ukončila včera blok časoviek na majstrovstvách sveta v cestnej cyklistike 2017 v Bergene. Na mužov Elite čakala krátka 31 kilometrová časovka s 3,4 km náročným cieľovým stúpaním na Mount Fløyen s priemerom 9,1 %. Na cyklistov čakal pod cieľovým kopcom aj 600metrový úsek dlažobných kociek, na ktorom bol natiahnutý červený koberec, kde cyklisti mohli vymeniť časovkársky aerodynamický špeciál za ľahší bicykel. Najrýchlejším bol v Bergene na všetkých medzičasoch Holanďan Tom Dumoulin. Náročnú trať z mesta Ravnanger do Bergenu zvládol za 44:41 min, priemernou rýchlosťou 41.626 km/h. Druhý Slovinec Primož Roglič bol pomalší o 57 sekúnd, tretí Brit Christopher Froome zaostal o 1:21 min. Ponuku vymeniť bicykel využil z pódiových cyklistov, len Slovinec Roglič. Tom Dumoulin získal v Bergene už druhý titul majstra sveta, po tom čo v nedeľu získal s tímom Sunweb zlato v tímovej časovke. Tento rok vyhral 26 ročný holandsky cyklista aj prvú GrandTour v roku, talianske Giro.     Ženy Elite bojovali o dúhový dres v individuálnej časovke v Bergene o deň skôr ako muži, v utorok 19.9.2017. Najrýchlejšou na trati dlhej 21,1 km bola Holanďanka Annemiek Van Vleutenová s časom 28:50 min. Druhá skončila tiež holandská cyklistka Anna van der Breggenová so stratou 12,2 s. Tretia Katrin Garfootová z Austrálie zaostala za víťazkou 18,9 s. Tridsaťštyri ročná Annemiek Van Vleutenová získala svoj prvý titul.     Autor: Milan Majtán

Okolo sveta na bicykli za 78 dní
20. 09. 2017 Reportáže

Marc Beaumont prekonal svetový rekord, keď obišiel svet na bicykli za 78 dní 14 hodín 40 minút. Prekonaním doterajšieho rekordu, ktorý bol 123 dní, sa zapísal škótsky cyklista do Guinessovej knihy rekordov. Marc Beaumont vstával ráno o 4:00 a denne šľapal na bicykli 16 hodín. Priemerne tak 34 ročný cyklista denne prešiel 380 km. Počas rekordnej akcie tri krát spadol, prvý krát už v prvý týždeň. Počas 18 032 míľ (29 020 km) z Paríža do Paríža mu robil sprievod 16 členný tím.     Foto: fb MarkBeaumontAdventures Autor: Milan Majtán  

MS v cestnej cyklistike 2017 - tímové časovky
18. 09. 2017 Reportáže

Tímovými časovkami žien Elite a mužov Elite začali dnes v Nórsku 90. majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike. V Bergene sa koná svetový šampionát od 17.9. - 24.9.2017. Ženy aj muži bojovali s časom na rovnakej trati s dĺžkou 42,5 km na ktorej boli aj kockové úseky, technické zákruty a 10 kilometrov pred cieľom stúpanie dlhé 1,4 km s priemerom 7,2 % a maximom 16 %. Tímová časovka začínala na ostrove Askoy v meste Ravnanger a končila v Bergene. Najrýchlejšími medzi ženami bol nečakane Team Sunweb v zložení Lucinda Brand, Leah Kirchmann, Floortje Mackaij, Coryn Rivera, Sabrina Stultiens, Ellen van Dijk s časom 55:41 min. Druhý skončil tím Boels Dolmans Cycling Team so stratou 12. sekúnd, tretí skončil Cervelo Bigla Pro Cycling Team so stratou 28. sekúnd. Ženských tímov na štarte v Bergene bolo deväť.     Medzi mužmi sa radoval z víťazstva rovnaký tím ako medzi ženami, Team Sunweb v zložení Tom Dumoulin, Lennard Kämna, Wilco Kelderman, Soren Andersen, Michael Matthews a Sam Oomen s časom 47:50 min. Druhý skončil dvojnásobný víťaz z rokov 2014 a 2015 BMC Racing Team so stratou 8 sekúnd. Tretí bol so stratou 22. sekúnd Team Sky. Bez medaile zostal trojnásobný víťaz tímových časoviek z rokov 2012, 2013 a 2016 tím Quick - Step Floors. Tímovej časovky, ktorá bola do programu MS opätovne zaradená v roku 2012, sa zúčastnilo 17 tímov so šiestimi pretekármi.     Program slovenských cyklistov na MS 2017 TU     Autor: Milan Majtán

UEC Majstrovstvá Európy MTB XCM 2017 vo Svite
18. 09. 2017 Reportáže

Poslednými pretekmi, ktorými boli majstrovstvá Európy v maratóne, sa pred malou chvíľou skončil vo Svite a Poprade Horal víkend. V piatok 11. augusta, sa v Poprade na námestí sv. Egídia, uskutočnili preteky v Eliminátore - atraktívne mestské šprintérske vyraďovacie preteky štvoríc na horských bicykloch na 700 metrovej trati. Autorom trate bol dvojnásobný majster sveta v cyklokrose Ondrej Glajza. V sobotu 12. augusta, sa konal vo Svite klasický maratón Horal. Na výber boli klasické trate už 18. ročníka podujatia - KREJZI s dĺžkou 134 kilometrov s celkovým prevýšením 4 500 metrov, LEJZI so 78. kilometrami a celkovým prevýšením 2 500 metrov, SENZI so 43. kilometrami a celkovým prevýšením 1 350 metrov, ÍZI s dĺžkou 28 kilometrov s celkovým prevýšením 835 metrov a DEJZI so 17. kilometrami a celkovým prevýšením 350 metrov určená pre rodinné týmy. Najdlhšiu trať KREJZI na sobotnom Maratóne Horal ovládol v kategórii Muži – 19 až 39 rokov Tomáš Kalita (SK Bagbike) z Českej Republiky. Vynikajúce 4. miesto obsadil biker tímu bikepoint.sk Tomáš Tomašek. Tomáš Chabada (bikepoint.sk) skončil na peknom 28. mieste. Kategóriu Muži Masters – 40 až 49 rokov ovládol český biker Karel Hartl (STARBIKE.SK). Medzi ženami bola najrýchlejšia na trati KREJZI maďarská bikerka Fanni Ringelhann (Focus Team Hungary). Na štarte všetkých piatich tratí stálo spolu 872 bikerov. Poslednými pretekmi Horal víkendu boli dnes, 13. augusta, oficiálne UEC Majstrovstvá Európy MTB XCM 2017, ktoré sa na Slovensku konali prvýkrát v histórii. Na najlepších horských cyklistov Európy čakali dve najťažšie trasy maratónu Horal. Muži Elite bojovali na najťažšej trati KREJZI s dĺžkou 134 kilometrov s celkovým prevýšením 4 500 metrov. Ženy a kategórie Masters bojovali o tituly majstrov Európy na trati LEJZI s dĺžkou 78. kilometrov a celkovým prevýšením 2 500 metrov. Na mužov Elite čakala trať ktorá viedla smerom na Spišskú Teplicu, odtiaľ do Lopušnej doliny, následne smerom na Vikartovce cez kopec, odtiaľ stále smerom na juh, na Kráľovu hoľu, cez sedlo Madejovo, ďalej sa pokračovalo na Smrečinské sedlo až do oblasti Slovenského raja k Vernáru. Odtiaľ na Pusté pole smerom na Telgárt, Šumiac, ďalej na Kráľovu hoľu a odtiaľ do Liptovskej Tepličky, Šuňavy a opäť cez Lopušnú dolinu do Svitu. Najvyšším bodom trasy a pýchou pretekov je 1948 m vysoká legendárna Kráľova Hoľa. Kráľova Hoľa je výzvou pre každého nadšenca horskej cyklistiky. Niektorí zahraniční účastníci tento vrchol nazývajú aj Mont Ventoux Slovenska. Po vlaňajšom rovinatom Európskom šampionáte v Lotyšsku čakala tak bikerov tento rok náročná trať pod Tatrami. O tituly ME MTB XCM 2017, o ktorý cyklisti bojujú od roku 2002, malo záujem viac ako 250 reprezentantov z 23 európskych krajín. Na štarte stál aj trojnásobný majster sveta v horskom cyklistickom maratóne Alban Lakata z Rakúska, vlaňajší MS Tiago Ferreira z Portugalska, Christina Kollman a Hermann Pernsteiner z Rakúska, Katarzyna Sosna z Poľska, Sally Bigham z Veľkej Británie, Karl Platt, Markus Kaufmann a Simon Stiebjahn z Nemecka, Sebastien Carabin z Belgicka, Piotr Brzózka z Poľska, Kristián Hynkek a Matouš Ulman z Českej republiky. Zo slovenských bikerov boli na štarte okrem iných TOMÁŠ VIŠŇOVSKÝ, JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, MARTIN HARING, MATEJ ULÍK, sestry JUHÁSOVÉ. Zo 188. prihlásených pretekárov vo všetkých kategóriach stálo dnes nakoniec na štarte ME MTB XCM 183 bikerov. Ako prvé došli do cieľa ženy, na ktoré čakala trať dlhá 78. kilometrov s celkovým prevýšením 2 500 metrov. Majsterkou Európy MTB v maratóne 2017 sa stala v kategórii ženy Elite Rakušanka Christina Kollmann (Team Texpa Simplon) s časom 3:36:22 hod. Druhá Španielka Claudia Galicia Cotrina (CERDANYA SKIMO TEAM) zaostala za víťazkou 6:46 min. Tretia skončila Rakušanka Angelika Tazreiter (Polizei SV Graz/ Bigtime Maishofen) s mankom 6:52 min. Na peknom 10. mieste skončila Slovenka JANKA KESE ŠTEVKOVÁ (Outsiterz) so stratou 19:31 min. Kategóriu ženy Masters 30 -34 ovládla domáca pretekárka BARBARA ŠKANDÍKOVÁ (Športový klub HORAL-ALTO Slovakia Svit). Ketegóriu ženy Masters 35 - 39 vyhrala Talianka Patrizia Damato (TEAM BSR), najrýchlejšou v kategórii ženy Masters 40 - 44 bola Talianka Lorena Zocca (S.C. BARBIERI). Ženy Masters 45 - 49 ovládla nemecká bikerka Katrin Schwing (Katrin Schwing Trek Team). Na rovnakej trati ako ženy, bojovali o víťazstvo muži Masters 40 a viac. Kategóriu muži Masters 40 - 44 ovládol Slovák JAN HALIK (Norwit-Cyklomax Slovakia). Prvým v cieli v kategórii muži Masters 45 - 49 bol Fabrizio Pezzi (AVIS PRATOVECCHIO ERREPI LEE COUGAN) z Talianska. Kategóriu muži Masters 50 - 54 vyhral Gilberto Perini (AVIS PRATOVECCHIO ERREPI LEE COUGAN), najrýchlejším medzi muži Masters 55 - 59 bol Matthias Ball (Katrin Schwing Trek Team). Ako prvý prešiel cieľom v kategórii muži Masters 60 - 64 Marcello Bartolozzi (A.S.D. CICLI TADDEI). Najstaršiu kategóriu muži Masters 65 - 69 vyhral Švéd Kjell Friberg (Länna Sport CK). Muži Elite, muži Masters 30 - 34 a muži Masters 35 - 39 bojovali na trati dlhej 134 kilometrov. Majstrom Európy MTB XCM 2017 sa stal vo Svite Portugalčan Tiago Ferreira s časom 5:40:12 hod. Druhý Rakušan Alban Lakata (topeak ergon racing team) bol pomalší o 3:37 min. Tretí Nemec Karl Platt (Team BULLS) zaostal za víťazom 6:48 min. Najlepším Slovákom bol na 15. mieste MARTIN HARING (Dukla Banská Bystirca) so stratou 21:57 min. V kategórii muži Masters 30 - 34 bol prvý český biker Adam Pilčík (Symbio+BMC), muži Masters 35 - 39 ovládol Španiel Javier Busto Ramos (EXTOL-LA GRAMOLA TEAM). Autor: Milan Majtán

Report: Istrofinal Snežnický MTB maratón 2017
18. 09. 2017 Reportáže

História snežnického maratónu sa začala písať v roku 2013, kedy dvaja kamaráti Tomáš Beňadik a Michal Gábor usporiadali jeho 0. ročník. Po uplynutí 3 rokov si tento pretek našiel veľa  fanúšikov a získal si miesto v ich cyklo kalendári. Rok čo rok môžeme vidieť výraznú snahu organizátorov zlepšovať kvalitu a úroveň celej akcie, či už sa jedná o zázemie, v ktorom je čoraz viac stánkov ponúkajúcich rôzne druhy športového tovaru, alebo o samotnú trať, ktorá je čím ďalej tým náročnejšia, zaujímavejšia a prepracovanejšia. V poradí už 4. ročník, Istrofinal Snežnický MTB maratón, sa konal 09. 09. 2017. Tento rok organizátorom počasie prialo a v slnečnom počasí pri ideálnej teplo si pretekári mohli zajazdiť na dvoch tratiach: krátka – 21 km s prevýšením 690m, dlhá – 49 km s prevýšením 1670m. Okrem klasického maratónu si organizátori pripravili program aj pre tých najmenších a usporiadali detský pretek, ktorý prebiehal v zázemí pretekov na futbalovom ihrisku v čase, kedy boli všetci pretekári na trati. Ako býva dobrým zvykom, dlhá trať ide na paškál ako prvá, a keďže som sa odhodlane prihlásila, stála som na štarte s ostanými 125 pretekármi aj ja. Pretože moje najazdené kilometre boli na smiech, netlačila som sa zbytočne do prvých štartových línií. Štart nám bol oznámený odpočítavaním moderátora Romana Barenyiho a výstrelom zo zbrane, ktorej sa ujal jeden z organizátorov - Tomáš Beňadik. Prvé kilometre sa od minulých ročníkov vôbec nezmenili. Plynulý prechod snežnickým námestím vyústil do kamenistého terénu okolo futbalového ihriska a bol zakončený prudkým asfaltovým stúpaním do dedinky Zástranie. Od momentu, ako ma značenie trate vyviedlo z dediny na lúčne cesty, sa moja slabá ženská orientácia znížila doslova na nulu, pretože až takmer do polovice pretekov som nevedela kde sa nachádzam. Našťastie máme google! :D A ako sa hovorí: „čo nie je na googli, to neexistuje“. Podľa máp, ktoré boli nahraté na oficiálnej stránke Snežnického maratónu a mojich spomienok z trate, vám viem popísať, kde som sa zabávala, smiala ale i nadávala a plakala. Trať neustále stúpala komfortne vyjazdenými cestami od traktorov,  či lesnými chodníkmi poprechádzanými bagrami, takmer do výšky 700 m n. m. Klesanie, ktoré nasledovalo viedlo krásnou uličkou pomedzi stromami. Tu som obchádzala prvého pretekára, ktorého postretol defekt a to nebol ani zďaleka posledný. Moje vytrasené oči po zjazde zazreli môjho kamaráta Mirka Králika mordujúceho sa taktiež s defektom. Kebyže nemám pri sebe moterpaky, ešte doteraz by ten plášť zhadzoval ručne. :D Koniec cesty vedúcej okolo hospodárskych budov nebol najšťastnejší pre dvoch pretekárov. Nájazd do zarastenej úzkej štrbiny a následný pád sa stal veľmi bolestivým pre pretekára idúceho len pár metrov predo mnou. Vyzeralo to na narazené rameno, ale keďže nás regulovčík ubezpečil, že sa o neho postará, pokračovali sme aj s ostanými ďalej. Nasledujúci úsek ma naozaj prekvapil. Organizátori prehnali trať cez perfektný singel track s názvom „Vreteň“ a následne naprieč umelo vytvorenou XCO pasážou, na ktorej sa na 100% vyhrali všetci pretekári. Samozrejme, každý v rámci svojich možností. Tento krátky úsek obsahujúci veľké kamene, hrbole, prudký zjazd aj náročný výšľap, bol umiestnený kúsok nad cieľom. Podľa môjho  názoru by mali organizátori popracovať na zviditeľnení vstupu, pretože som v jednom momente nevedela kade mám ísť a korene, ktoré síce boli nastriekané farebným sprejom, by bolo vhodne odstrániť. Stúpanie ku Kaplnke medzi Vreteňami mi spríjemňovala vôňa, tiahnuca sa od skupinky, ktorá za spomínanou kaplnkou opekala a zároveň povzbudzovala okoloidúcich bikerov. Veľmi ťažko sa mi cez tento bod prechádzalo, keďže som už začala pociťovať hlad. Vidina zjazdu ten pocit zahnala, ale len na chvíľu, pretože po mini sklesani ruky zohraných regulovčíkov ukazovali prudko doprava a hore. Lúčny výšľap ma opäť doviedol na úžasné úzke lesné chodníčky, ktorých bolo na tomto preteku naozaj neúrekom. Ďalej ponad Radoľu smerom na Veľké Ostré, kde na mňa z diaľky mávali dobrovoľníci z prvej občerstvovacej stanice. Veľmi milo ma prekvapil pestrý výber a množstvo jedla. Mohla som si dať takmer všetko na čo som si len spomenula, od klasického chlebíka so salámou, syrom či masťou cez rôzne čokoládové keksíky, dobošky, gumových cukríkov, sladké pečivo, koláčiky až po ovocie a zeleninu. Samozrejme nechýbala ani soľ na kŕče a niekoľko litrov iontového nápoja. Od prestávky trať pokračovala len smerom nahor. Z asfaltovej cesty ma fáborky a šípky na zemi naviedli do nekonečného, lesom pokrytého stúpania. Kysucká vrchovina sa nenechala zahanbiť a ukázala mi, aká dokáže byť krásna a zároveň náročná, hlavne keď sa jedná o niekoľko kilometrové šlapanie do kopca končiace až nad Dolným Vadičovom. Oddych prišiel vo forme rýchleho trávnatého spádu s výhľadom na Kotrčinú Lúčku, ktorý obchádzal kaplnku, kde ma povzbudzovala moja kolegyňa z tímu Bikepoint.sk  - Maťka Cabuková. Zuby drkotajúce kamene vystriedala príjemne hladká cesta v Prostredkom Vadičove, cez ktorý som prechádzala a stretla môjho partnera Tomáša Chabadu, skrývajúceho za úsmevom sklamanie z druhého defektu. Vzostupný profil trate ťahajúci sa ponad Horný Vadičov na približne 25 kilometri ma dostával na kolena a tisol mi slzy do očí. Zosadnutie z bicykla bolo v tom momente najrozumnejšie riešenie, pretože ma čakala ešte takmer polovica súťaže. Tlačenie biku mi značne odobralo síl a spôsobilo tuhnutie nôh. Našťastie onedlho trať viedla okolo rekreačného strediska Vadičov, za ktorým sa rozprestierala oslňujúca a vymodlená druhá občerstvovacia stanica. Opäť nesklamala a bola tak plná, ako keby som prišla medzi prvými pretekármi. Povzbudená niekoľkými pohármi „žabieho slizu“  som sa aj s ostanými pretekármi odobrala neočakávane opäť v ústrety výšine vnárajúcej sa do lesnej divočiny v oblasti Zlieňa. Náročnosť trate v tomto úseku by som označila za najväčšiu z celého preteku. Nohy, stuhnuté od neustáleho pedálovania, sa mi neuvoľnili ani prejazdom ďalšieho oči i dušu podmaňujúcim singláčom, vzhľadom na mnou neobľúbené korene, ktoré som musela pod chvíľou prekonávať. Bolo však vidieť, že do týchto končín nechodí veľa ľudí. Nasledujúce chodníky boli nevyjazdené, zarastené a nebolo možné ani obiehať, lebo všade okolo rástla vysoká tráva. Úzky lesný chodníček plynule vyústil na trávnatý terén vedúci k horskej záchrannej službe, ktorej pomoc som chvála Bohu nepotrebovala. Cez sedlo Žiarce som sa zjazdom dostala až do dedinky Kotrčiná Lúčka, kde sa už moje navigačné schopnosti spamätali. Precitnutie do krutej reality nebolo však najšťastnejšie, nakoľko som od tohto momentu presne vedela, čo ma na trati ešte čaká. Od prechodu Zástraním sa trajektória preteku oproti minulému roku nezmenila. Z asfaltky ma regulovčík odklonil na cestu, ktorá pokračovala popod vrh Stránik. Po prekonaní dvoch takmer totožných kopcov a korenistých prechodov zanechávajúcich vo mne pocit „deja vú“ som sa ocitla na horizonte. Každý pretekár čaká, že po poslednom zjazde príde cieľová rovinka. Ale kto bol už niekedy na Snežnickom maratóne, či už ako pretekár, alebo ako divák vie, že TU to absolútne neplatí. Známy úsek s 22% stúpaním vyšťaví takmer každého súťažiaceho do poslednej štipky sily, ktorú ešte má. V cieli ma už nedočkavo čakala moja rodina s priateľom, keďže mi pretek trval uctihodných 5 hodín. :D V zázemí pretekov už hrala známa dievčenská roková kapela – Poison Candy, ktorá vdýchla do tejto akcie tú správnu pretekársku atmosféru. Popri vychutnávaní si výborných syrových cestovín s kuracím mäsom, som si vypočula ešte pár pesničiek, kým sa nezačalo vyhodnocovanie výsledkov. Keďže bol Istrofinal Snežnický  MTB maratón zapojený do cyklosérie Žilinská ŽUPATOUR, a zároveň ju aj ukončil, odovzdávanie cien a vyhlasovanie všetkých výsledkov sa trochu natiahlo. Celkovo dlhú trať najrýchlejšie prešiel Vladimír Hojdík z ProEfekt tímu za 2:32:55h a prvý, ktorý zdolal krátku trať bol Jakub Slivka z klubu Cys akademia Petra Sagana s časom 1:02:09h. Víťazom Župatour sa stal kamarát Richard Valenta jazdiaci za klub Suncycle.sk. Tombola prebiehala našťastie naopak veľmi rýchlo, keďže sa organizátori z minulého roka poučili a vymenili systém žrebovania, ktorý už nevyberal čísla pretekárov, ktorí sa maratónu vôbec nezúčastnili, ale boli prihlásení. Okrem klasickej tomboly, v ktorej hlavou cenou bol dámsky ružový bicykel,  sme sa mohli zapojiť aj do ľudovej, zakúpením si žrebovacích lístkov. Zhrnutie mojich pocitov na záver Istrofinal Snežnický MTB maratón je podľa mňa jeden z 10 najkrajších a najlepšie zorganizovaných pretekov na Slovensku. Pretek disponuje krásnou kysuckou prírodou, ktorá obsahuje všetko, čo má správny pretek mať. Ťažké stúpania preveria či ste počas sezóny na sebe pracovali a prudké rýchle zjazdy preskúšajú vašu techniku aj obratnosť. Musím pochváliť a zároveň vyzdvihnúť trať, ktorá vedie v 90% mimo asfaltových ciest. Tento rok si organizátori pre nás pripravili niekoľko kilometrov singel trackov prechádzajúcich cez lesné chodníčky i lúčne cestičky. Rozmiestnenie a práca regulovnčíkov či značenie bolo v úplnom poriadku. Plné občerstvovacie stanice potešili nielen oči, ale aj žalúdok. Skvelý výber hudobných interpretiek oživilo celé zázemie pretekov. Všetkým, ktorí sa tento rok váhali prihlásiť na Istrofinal Snežnický MTB maratón, naozaj vrelo odporúčam sa o rok prihlásiť. Či už vy, alebo vaše malé ratolesti, tu zažijete veľa zábavy, vybijete nadbytočnú energiu, dobre sa najete a oddýchnete si pri počúvaní príjemnej hudby. Kompletné výsledky, videá a fotky z Istrofilnal Snežničký MTB maratón nájdete na ich oficiálnej stránke: http://www.sneznickymaraton.sk/?utm_source=copy&utm_medium=paste&utm_campaign=copypaste&utm_content=http%3A%2F%2Fwww.sneznickymaraton.sk%2F A samozrejme veľká gratulácia patrí nášmu klubovému pretkárovi Martinovi Mikovi, ktorý obsadil vo svojej kategórií 1.miesto a celkovo na krátkej trati skončil na krásnom 3. mieste. Autor a foto: Monika Sedliačková

Slovenský pohár a svetový pohár v cyklokrose 2017
16. 09. 2017 Reportáže

Slovenský pohár v cyklokrose 2017 bude pozostávať z ôsmich podujatí, z toho v Poprade, Rakovej, Dolnej Krupej, Trnave, Podbrezovej a Košiciach sa bude bojovať aj o UCI body. Deviatym podujatím sú tradične Majstrovstvá Slovenska. Pohár doplní dvojica Krupina a Terchová. Kalendár pretekov Slovenského pohára v cyklokrose 2017: 30.9.2017 – UCI C2 – Poprad 8.10.2017 – UCI C2 – Raková 15.10.2017 – Terchová 21.10.2017 – UCI C2 – Podbrezová 28.10.2017 – UCI C2 – Dolná Krupá 29.10.2017 – UCI C2 – Trnava 12.11.2017 – UCI C2 – Košice 26.11.2017 – Krupina 3.12.2017 – Majstrovstvá SR Bánovce nad Bebravou     Prvenstvo z posledných dvoch ročníkov Svetového pohára v CX obhajuje Wout Van Aert z Belgicka, ktorý je zároveň aj dvojnásobný majster sveta v CX. Kalendár pretekov Svetového pohára v cyklokrose 2017/2018: 17.9.2017 - Jingle Cross Iowa City, USA 24.9.2017 - Waterloo, USA 22.10.2017 - Koksijde, Belgicko 19.11.2017 - Bogense, Dánsko 25.11.2017 - Zeven, Nemecko 17.12.2017 - Namur, Belgicko 26.12.2017 - Heusden - Zolder, Belgicko 21.1.2018 - Nommay Pays De Montbéliard, Francúzsko 28.1.2018 - Hoogerheide Provincie Noord - Brabant, Holandsko 3.2. - 4.2.2018 - Majstrovstvá sveta Valkenburg - Limburg, Holandsko     Autor: Milan Majtán

Giro 2018 začne v Izraeli
15. 09. 2017 Reportáže

Stoprvý ročník Giro d'Italia začne na Blízkom východe v Izraeli. Prvý krát v histórii všetkých troch GrandTour začínajú preteky mimo Európu. Prvé GrandTour preteky roku začínali mimo domáce Taliansko jedenásť krát, ale nikdy mimo starého kontinentu. Izrael, ktorý na budúci rok oslavuje 70. výročie svojho vzniku, očakáva od najväčšej športovej akcie na svojom území viac turistov. V Izraeli by sa malo začínať Giro časovkou v Jeruzaleme a pokračovať ďalšími dvoma etapami. Všetky ostatné informácie o 101. ročníku talianskych etapových pretekoch sa dozvieme na na tlačovej besede firmy RCS Sport, ktorá organizuje Giro d'Italia.     Autor: Milan Majtán

Gracias Alberto
12. 09. 2017 Reportáže

Alberto Contador sa uplynulý víkend lúčil. Pre španielskeho cyklistu boli domáce WorldTour preteky posledné na ktorých sa zúčastnil ako pretekár. Ako 25 ročný sa stal Alberto Contador najmladším víťazom všetkých troch GrandTour. Počas svojej úspešnej kariéry vyhral tridsaťštyri ročný cyklista sedem titul na pretekoch GrandTour - 2x Tour de France (2007, 2009), 2x Giro d'Italia (2008, 2015) a 3x Vuelta a Espaňa (2008, 2012, 2014). Na Vuelte a TdF vyhral 9 etáp. Spolu má na konte 68 víťazstiev. Po známej clenbuterovej kauze, po ktorej dostal dvojročný trest, mu zobrali tituly z Tour de France 2010 a Giro d'Italia 2011. El Pistolero nevyčkával v pozadí, ale aktívne vytváral show a svojimi opakovanými útoky určoval tvár závodov. Pre španielskeho cyklistu bolo v stúpaniach jeho typické tancovanie v pedáloch. V uliciach Španielska, počas celej Vuelty, sa lúčili s domácim cyklistom tisícky divákov. Budeš nám v pelotóne chýbať. Gracias Alberto.     Autor: Milan Majtán

Nominácia a program slovenských cyklistov na MS
12. 09. 2017 Reportáže

Na blížiacich sa majstrovstvách sveta v cestnej cyklistike bude reprezentovať Slovensko 13 cyklistov. Tohtoročné majstrovstvá sveta sa budú konať v nórskom Bergene od 17.9. - 24.9. 2017. Slovensko bude mať prvý krát zastúpenie vo všetkých piatich pretekoch s hromadným štartom. V časovkách zastúpenie mať nebudeme.     Program slovenských cyklistov: Piatok 22.9. 2017 - 10:05 - preteky junioriek - Petra Machálková (CyS - Akadémia Petra Sagana) 13:15 - preteky mužov U23 - Ján Andrej Cully (Dukla Banská Bystrica) Sobota 23.9.2017 - 09:30 - preteky juniorov - Matúš Štoček, Tomáš Meriač, Matej Blaško (všetci CyS - Akadémia Petra Sagana) , Adam Foltán (MŠK Žiar nad Hronom - CK) 13:15 - preteky žien Elite - Alžbeta Pavlendová (Dukla Bratislava) Nedeľa 24.9.2017 - 10:05 - preteky mužov Elite - Peter Sagan, Juraj Sagan, Michael Kolář, Erik Baška (všetci BORA - hansgrohe), Patrik Tybor (Dukla Banská Bystrica), Marek Čanecký (Amplatz - BMC)   Autor: Milan Majtán

Vuelta a Espaňa 2017 po poslednej etape
11. 09. 2017 Reportáže

V treťom týždni sa očakával súboj o celkového víťaza na Vuelte. Očakával sa súboj Chrisa Frooma so zvyškom favoritov na celkové víťazstvo. Súboje sa konali, ale celkové víťazstvo si britsky cyklista nenechal ujsť. 16. etapa, Circuito de Navarra → Logroño, individuálna časovka 40 km. Víťazom časovky sa líder pretekov Christopher Froome (Team Sky). Britský cyklista získal na tohtoročnej Vuelte druhé etapové víťazstvo a navýšil svoj náskok o minútu.   17. etapa, Villadiego → Los Machucos 180 km. Horskú etapu vyhral Rakušan Stefan Denifl (Aqua Blue Sport). Líder pretekov Christopher Froome (Team Sky) stratil zo svojho náskoku na druhého Taliana Vincenza Nibaliho (Bahrain Merida Pro Team) 42 sekúnd. V záverečnom stúpaní čakalo na cyklistov stúpanie až s maximom do 30 %.   18. etapa, Suances → Santo Toribio de Liébana 169 km. Víťazom zvlnenej etapy sa stal Belgičan Sander Armée (Lotto Soudal). Vedúci pretekár Chris Froome (Team Sky) navýšil svoj náskok na Taliana Vincenza Nibaliho (Bahrain Merida Pro Team) o 21 sekúnd.   19. etapa, Caso → Gijon 150 km. Zvlnenú etapu ovládol blgický cyklista Thomas De Gent (Lotto Soudal). Brit Chris Froome (Team Sky) naďalej vedie s pohodlným náskokom.   20. etapa, Corvera → Angliru 118 km. Horskú etapu s cieľom na slávnom Angliru vyhral domáci cyklista Alberto Contador, ktorý sa na Vuelte lúči s kariérou. Brit Chris Froome (Team Sky) navýšil svoj náskok na čele.       21. etapa, Arroyomolinos → Madrid 118 km. Štvrtú víťaznú etapu získal Talian Matteo Trentin (Quick - Step Floors). V oslavnej etape zostal vo vedení Chris Froome (Team Sky).   Konečné poradie Vuelta a Espaňa 2017: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....82:30:02 2. Vincenzo Nibali.....Bahrain Merida Pro Team.....+02:15 3. Ilnur Zakarin.....Kaťuša - Alpecin.....+02:51   Celkový víťazom 72. ročníka španielskych GrandTour pretekov sa stal 32 ročný britsky cyklista Christopher Froome (Team Sky), ktorý vyhral v tomto roku aj Tour de France. Chris Froome sa stal prvým cyklistom v modernej ére (po tom čo sa Vuelta presunula z jari na jeseň), ktorý vyhral obe GrandTour preteky v jednom roku. Pred ním sa podarilo kombináciu pretekov TdF a Vuelty vyhrať iba Anquetilovi v roku 1963 a Hinaultovi v roku 1978. Okrem červeného dresu pre celkového víťaza, ktorý získal Chris Froome na šiesty pokus, patrí britskému cyklistovi aj zelený dres v bodovacej súťaži a biely dres v kombinovanej súťaži.     Autor: Milan Majtán

Report: ŠKODA Slovenský raj 2017
10. 09. 2017 Reportáže

Ani sa mi nechce veriť ale máme tu záver maratónskej sezóny a k tomu už neodmysliteľne patrí aj maratón v Slovenskom Raji. Naša partia z bikepoit.sk divízia západ, sa stala už tradičným účastníkom na tejto skvelej akcii. S Marekom vyrážame už v piatok a keďže máme sviatok tak na cestovanie máme dosť času. Prezentácia už klasicky v piatok, stretávam veľa známych tvárí a aj Riša, ktorý mi nezabúda pripomenúť naše tesné umiestnenie v rebríčku Škoda Bike Open Tour. Ráno volím presun na štart v sedle biku a celkom príjemne som sa rozjazdil, pri pohľade na oblohu si vravím pls vydrž, je pod mrakom a mierne fúka. Nie je teplo a preto si dávam aj návleky na ruky. Organizátor pripravil pre pretekárov tri varianty. Rekre 15 km, Profi 48 km a Elite 96 km. Ja samozrejme volím trať Elite a pár minút pred deviatou už netrpezlivo čakám na štart. O deviatej počujem výstrel a okolo 60 bikerov vyráža pozbierať posledné body do ŠBOT a niektorí len prežiť a prísť do cieľa. Asfalt prechádzame v družnej debate, ale akonáhle schádzame na poľnú cestu odchádza sprievodné vozidlo a nastalo ticho. Idú sa strašné bomby, cez prach vidím akurát na predné koleso a tak len dúfam, že niekto predo mnou nespraví dajakú hlúposť. Začiatok sa ide väčšinou po lúkach a až pod prvý kopec nestíham sledovať nič len pretekárov ktorých sa snažím za každú cenu udržať. Tieto šprintérske začiatky veľmi nemusím a tak či chcem alebo nechcem musím zvoľniť a prehodnotiť taktiku. Prvé výrazné stúpanie sa ide po asfalte a to si celkom užívam. Držím si skupinku pretekárov ktorí si neustále nastupujú a tak je o zábavu postarané. Prvá OS - napravujem výšku posedu (čo som musel urobiť ešte 3 krát počas pretekov) beriem melón a pome ďalej. Stále stúpame s krátkymi zjazdmi sa ale dostávame stále vyššie až na najvyšší bod trate kde si aj kus potlačím. Tam zisťujem že mi chalani pláchli a teda že voľačo by trebalo vyhútať. Heh no nič prevratné ma nenapadlo, len že treba tomu viac nakladať. Prechádzam okolo druhej OS to už sa začínajú trúsiť pretekári ktorí prepálili začiatok, ale stále nikto kto je na dostrel v tabuľke ŠBOT. Túto časť trate mám rád, veľa ľudí ktorí povzbudzujú a hecujú ma k lepšiemu výkonu. Na Kláštorisko sa dostávam geniálnym zjazdom kde mi nikto nezavadzal a preletel som ho viac vo vzduchu ako po zemi. Ďalej opäť zjazd až do cieľa kde pre mňa závod nekončí a pokračujem do druhého kola. To už vidím jediný cieľ bomby až do odpadnutia. Kómatické stavy prichádzajú skoro a uvedomil som si to až keď som skoro nabral nevestu pri Hornáde, kde si robili s nastávajúcim fotky v prírode pred svadbou. Niečo pekné som im zaželal teda znelo to asi tak. Už len vyletieť asfalt, na OS beriem ovocie naprávam sedlo a ide sa ďalej. Na hrebeni konečne dobieham niekoho z dlhej a naprávam si morál. Vravím si ide to len treba ešte pridať. Na Kláštorisko som opäť doslova doletel a už len viac menej zjazd a cieľ. V cieli mám zmiešané pocity, víťaz Szalay Peter z Maďarska to dal za 3:51:42 a ja som za ním zaostal 35 minút. Idem rýchlo z cieľa na privát nech nevytuhnem. Marek ma víta so slovami no neviem neviem, na prejazde si bol 15 ty – nič moc. A mal pravdu len potom som si všimol postup v druhom kole a aj to že časová strata na pretekárov ktorí bojujú o bedňu v ŠBOT nebol výrazný a tak rýchlo poďme do zázemia, čakajú nás tam halušky ktoré boli ozaj skvelé. Záver sezóny v Raji hodnotím opäť výborne, skvele sme si s Marekom zajazdili a nakoniec aj tá bedňa sa mi ušla, síce zasa tretie miesto ale musím povedať že som to nečakal a samozrejme som sa veľmi potešil. Organizátor udržal kvalitu tohto maratónu na vysokej úrovni a to je skvelé lebo sa môžeme opäť o rok tešiť do Slovenského Raja. Sú akcie kde chodím len po body, či z povinnosti lebo je to blízko, ale sem sa vždy veľmi teším a trocha mi je ľúto, že musím čakať rok kým sa sem na záver sezóny opäť vrátim.   Autor: Tomáš Tomášek

Report: Novodubnický maratón 2017
10. 09. 2017 Reportáže

Môj prvý King na legendárnom Dubničáku Maratónska sezóna sa prehupla do svojho záveru a pomaly začínam premýšľať čo ma ešte čaká na záver. Keďže mám voľný víkend a ako sa hovorí preteky je najlepší tréning rozhodol som sa skúsiť na Dubničáku legendárneho Kinga. Ak si dobre spomínam tak King na Dubničáku je jediná dlhá trať ktorú som ešte neskúsil. Podmienky vyzerajú pre mňa ideálne, viac ako 30 stupňov a sucho. Rozhodnutie padlo v sobotu ráno a vyrážam smer Dubnica. Preteky pre mňa začínajú už budíčkom, samozrejme som zaspal.... počítam či to vôbec stíham na štart a vychádza to len tak tak. Zrýchlený presun po diaľnici a v Novej Dubnici pristávam 30 min pred štartom. Prezentácia vybavená za 3 min a spokojne sa obliekam. Štart je na námestí o 8:00 ale vyzerá to tam ako keby sa nikomu dnes nechcelo. Na páske sa zoraďujeme až tesne pred výstrelom. Konečne počujem štart! Zo začiatku sa ide vlažné tempo a až prvé kopce selektujú čelo pretekov a dostávam sa do prvej skupinky. Už prvé kopce naznačujú že dnes určite využijem každý prevod a hlavne ten najväčší pastorok. Asi po hodine jazdy počujem zo zadného kolesa odchádzať vzduch. Vravím si nevadí, aj keď som bol riadne nahnevaný mením dušu a doklepnem si chalanov veď preteky sú dlhé. S malou stratou pokračujem opäť ďalej, strmé stojky striedajú rýchle zjazdy, ja hľadím len na zem a zrazu sledujem že chýba značenie. Nikde nikto a žiadne značky. Rýchlo späť na kopec hľadať miesto kde sa stala chyba. Opäť strata ale stále to ide a konečne aj po trati. Dostávam sa do prvého malého okruhu ktorý si za odmenu dávam na trati King ešte raz. Niektorí tento okruh pre chybu regulovčíka idú tri krát.... Toto by sa stávať nemalo. Po absolvovaní bonusu pokračujem smer Baské. Je to najvyšší bod na trati 950 mnm. Ide sa po zvážnici, ale je tak rozbitá že v polke mám pocit že môj zadok sa po týchto pretekov bude na mňa ešte dlho hnevať. Tesne pred vrcholom Baské ma regulovčík posiela doľava a dole. Prichádza ďalší bonus naajdlhšej trati. To nádherné stúpanie si dáme ešte raz. Vravím si hlavne radostne! Než stihnem začať znova stúpať na Baské prichádza druhý defekt. To už nálada klesá a začínam riešiť problém s druhou dušou ktorú nemám. Nakoniec sa pretekár z Hardu (75km trať) zastaví a dá mi dušu. Týmto mu veľmi pekne ďakujem a môžem pokračovať. Pokračovať ... strata je už dosť veľká a morál ide dole. Prestáva mi to chutiť a nohy sa nie a nie rozbehnúť. Na Baské som vyšiel už len vo vlažnom tempe. Hľadal som motiváciu pokračovať a nakoniec si vravím, veď idem ďalej aspoň dokončiť a ako tréning to bude super. Záverečné kilometre boli výživné. Pretekári z Hardu ktorých som predbiehal mali už vymaľované, teplo bolo riadne, tak som im aspoň podaroval magnézium a gély ktoré mi už boli nanič.Dorážam na poslednú OS a tam dostávam informáciu že do cieľa to máme posledných 19 km. Šľahnem si melón a ponáhľam do sprchy. Ešte bolo treba prekonať dve stúpania a 14 km po zvážnici ktorá ma dosť nudila. V cieli som bol po viac ako šesť a pol hodine. Pôvodne som mal v pláne dať 101 km na trati pod 6 hodín ale plány zmenila vyššia moc a náročnosť trate ktorá ma celkom prekvapila. Dnes sme nemali nič zadarmo a ja sa cítim riadne použitý, hlavne zadok na Dubničák nebude spomínať v dobrom. Mám zmiešané pocity, Dubničák je legendárny maratón najstarší na Slovensku, ale mám pocit že legenda stráca lesk. Keď som pred pár rokmi išiel Hard mali sme veľké problémy s orientáciou a už vtedy som si vravel že to chce niečo zlepšiť. Tento rok sa mi to znova potvrdilo. Čo sa týka zázemia sprchy super, jedlo výborné. Dal som si rizoto a veľmi chutilo. Dojazd na štadióne a blízkosť kúpaliska bolo super. Na záver musím napísať že Dubničák je náročný maratón a to mi potvrdil aj kamoš čo išiel trať Klasik 42 km. Je pravda že defekty mi pokazili náladu ale aj to patrí k tomu. Nebol som sám čo riešil tento problém, takže podmienky sme mali všetci rovnaké. Budem sa tešiť ak sa mi podarí budúci rok prísť, veď závodenie nieje len o vození sa na krásnych zvážniciach, je to THC Tvrdá horská cyklistika ktorú máme tak radi. Vidíme sa o rok opäť v Dubnici.   Autor: Tomáš Tomášek

DEMA 2018
05. 09. 2017 Reportáže

Na netradičnom mieste, na hrade Beckov, predstavila slovenská DEMA kolekciu modelov na sezónu 2018. Na 60 metrov vysokom strmom brale, na ktorom sa nachádza národná kultúrna pamiatka, na hrade kráľov, mocných veľmožov a rytierov predstavila najstaršia slovenská bicyklová značka DEMA svoju 26. kolekciu, ktorá je zameraná hlavne na elektrobicykle.     Foto: bikepoint.sk Autor: Milan Majtán