Reportáže

Víťazom štartovného na Stupavský MTB TROPHY je
26. 07. 2012 Reportáže

Víťazom štartovného na Stupavský INTERSPORT MTB TROPHY je Samuel Šimeg. Víťazovi blahoželáme bikepoint.sk

Historická Tour pre Slovensko
24. 07. 2012 Reportáže

Bez akéhokoľvek preháňania treba napísať, že 99. ročník Tour de France bol pre trikolóru s dvojkížom na trojvŕší úspešný. O najväčší rozruch sa podľa predpokladov postaral Peter Sagan, viditeľné však boli aj dvojičky z Púchova. Na začiatku bola stávka o Porsche so šéfom Liquigasu, o motivácii Petra Sagana víťaziť by však nepochyboval nik ani bez nej. Stávka ale bola uzavretá na dve etapové víťazstvá a zelený dres. Všetci sme dúfali, že by to mohlo byť viac, ale to čo predviedol Peťo Sagan vo svojej premiére na Tour de France opäť ohúrilo celý svet. Po prológu bol síce zo seba trochu sklamaný, že sa nepodaril podľa očakávaní. Už aj skúsenejším pretekárom sa ale stalo, že sa pošmykli. Všetko sám sebe aj fanúšikom Peťo Sagan vynahradil už hneď na druhý deň prvým víťazstvom. Potom prišli ďalšie dve. Celková bilancia Sagana sa zastavila na neuveriteľných hodnotách. Tri víťazstvá, rovnako tri druhé miesta, a jedno tretie. Peter sa teda v siedmich etapách z 21 (ak počítame aj prológ) postavil na stupeň víťazov. Navyše netreba zabúdať na jedno piate a dve šieste miesta, čo znamená, že až desaťkrát bol v top 10. Celkovo skončil Peter Sagan 42 - hý a v súťaži o biely dres dokonca siedmy, čo asi nik nečakal. Samozrejme je jasné, že bodovaciu súťaž o zelený dres dokonalo ovládol, keď druhý Greipel naňho stratil priepastných 141 bodov, čo tu už nebolo od čiac Erika Zabela. K zelenému dresu treba ešte povedať, že Peťo ho mal na sebe v podstate od druhej etapy (vtedy patril Cancellarovi), reálne mu patril od tretej. Navyše nezabúdajme, že po žltom drese ide o najatraktívnejšie tričko v pelotóne. A každodenným dekorovaním Peťo zviditeľnil Slovensko viac ako ktokoľvek iný v posledných rokoch. Peter Sagan teda potvrdzuje vzostup z minulých rokov. V profesionálnom pelotóne je ešte len tretí rok, ale každá nová sezóna bola doteraz vždy lepšia. A to sa ešte sezóna 2012 ani zďaleka nekončí a čakajú nás vrcholy ako olympiáda, či majstrovstvá sveta. Navyše Peter Sagan ukázal, že hoci nie je čistokrvný šprintér, dokáže porážať aj Greipela či Gossa. Cavendish sa zatiaľ zdá v priamom súboji neporaziteľný. Peter opäť ukázal, že vie bojovať aj v kopcoch (spomeňte si na krásny únik v 14. etape ako sa ho v kopcoch nedokázali zbaviť ani vrchári). Špekulácie o tom, či raz z neho môže byť vrchár a pretekár na celkové poradie však necháme nateraz bokom. Úspech Slovákov však nebol vyslovene v rukách Sagana, aj keď Peťo sa na zviditeľnení Slovenska podieľal najviac. Veľmi dobre sa prezentovali aj bratia Velitsovci. Peter Velits tiež potvrdil, že patrí k špičke a domov prináša tiež niekoľko významných umiestnení. Najlepšie bolo jeho tretie miesto v tretej etape, kde potvrdil, že medzi vrchármi patrí medzi najlepších šprintérov. Nakoniec majstrom sveta do 23 rokov sa stal práve v záverečnom šprinte. Peter, ale ukázal, že postupom času sa stáva tiež jedným z najlepších časovkárov na dlhých pretekoch. Napriek viróze v poslednom týždni ukázal, že časovku ovláda výborne a v 20 etape skončil na štvrtom mieste. Nebyť zdravotných problémov mohlo sa po Vuelte opäť ocitnúť na stupni víťazov. Navyše v trochu kratšej časovke (9. etapa) bol siedmy, a v prológu dvanásty. Okrem toho ešte Peter Velits skončil deviaty v 13 - tej a 21 - vý v jedenástej etape, kde bol aktívny v úniku a bojoval aj o body do súťaže o vrchársky dres. Žiaľ Peťovi nešli nohy tak ako si predstavoval v kopcoch a mal aj smolu. Hneď v druhej etape stratil dve minúty na favoritov pre technické problémy (defekt) a v poslednom týždni bol celý tím poznamenaný už spomínanou virózou, takže tam sme už Petra v kopcoch nevideli. Aj to je dôvod prečo celkovo skončil na 27. mieste so stratou vyše hodiny na víťazného Wigginsa. To však bolo za očakávaniami fanúšikov a preto to možno hodnotiť ako mierne sklamanie. Nečakane sa na Tour dostal aj tretí Slovák, Martin Velits. Či sa ešte zopakuje trojica chlapcov v našich farbách na Tour teraz nik nevie povedať, ale vylúčiť sa to nedá, aj keď to nebude jednoduché. Aj toto bolo historickým míľnikom pre Slovensko. Martin mal na Tour jasné úlohy a tak nik od neho nečakal špeciálne výsledky. Napriek tomu Martin žiaril až v dvoch únikoch - v siedmej a štrnástej etape - pričom práve v štrnástke prišiel na peknom ôsmom mieste. Možno v časovkách sa od neho čakalo trochu viac, ale celkovo môžeme povedať, že Martin vo svojej premiére nesklamal. Na záver ešte jeden pohľad na Tour. Slováci skončili v top 10 celkovo 14-krát. Punc historickosti má aj to, že až v troch etapách sme mali v najlepšej desiatke naraz dvoch pretekárov. Inak napísané, v 14. etape bol Sagan druhý a Maťo Velits ôsmy, v 13. etape bol tiež Sagan druhý a Peťo Velits deviaty a bonus v tretej etape Sagan zvíťazil a Peťo Velits skončil tretí. Práve double na stupni víťazov v jednej etape má ďalší prívlastok historický a bude veľmi ťažké ho zopakovať. Po týchto faktoch môžeme skonštatovať, že za určitých okolností naši mohli priniesť ešte lepšie výsledky, ale históriu naša trojica prepisovala napriek všetkému viackrát. Ešte minulý rok by nikto nepovedal, že toto všetko dosiahne slovenská cyklistika a dnes sa nám to zdá už pomaly aj málo. Zostaňme teda skromní a dvom Petrom a Martinovi za všetkých fanúšikov ale aj odbornú verejnosť vyslovme spoločné veľké ĎAKUJEME.   ZDROJ:http://cycling-info.sk

Pozvánka: HORAL 2012 a HORAL TOUR 2012
23. 07. 2012 Reportáže

NOVINKY   HORAL 2012 a HORAL TOUR 2012 MTB maratón HORAL patrí na Slovensku k legendám medzi cyklomaratónmi. Bude to už trinásty krát, čo sa cyklisti zo Slovenska, ale aj okolitých krajín postavia v sobotu 11.8.2012 v podtatranskom mestečku Svit na štart tej svoje trasy. Výber majú široký. Od rekreačnej HORAL SENZI 43 km, cez náročnejšiu HORAL LEJZI 75 km až po takmer extrémnu HORAL KREJZI 105km. Trasy HORALa sú výnimočné prostredím, ktorým sú vedené. Cyklisti sa dostanú do miest, kde je ich pohyb na bicykloch povolený iba výnimočne na základe výnimky zo zákona o ochrane prírody, – do Národného parku Nízke Tatry a to až nad hranicu lesa. Medzi bajkermi je ale mnoho takých, ktorým už jednodňové klasické maratóny nestačia a obzerajú sa po zmene. Stále ešte jedinou alternatívou na Slovensku je už po štvrtý krát trojdňový etapový závod  HORAL TOUR. Už prvá etapa je veľmi zaujímavá, pretože zavedie cyklistov na slovenskú legendárnu horu „Kráľova Hoľa“ do výšky 1946m. Kde inde sa cyklista dostane do takej výšky? Aby to nebolo málo, na najväčšieho šťastlivca čaká v tombole účastníkov prvej etapy vyhliadkový let nad TATRAMI! Na drúhý deň majú bajkeri – účastníci HORAL TOUR na výber z vyššie uvedených sobotňajších trás HORAL SENZI, HORAL LEJZI alebo HORAL KREJZI. Na tretiu a záverečnú etapu HORAL TOUR (v nedeľu 12.8.2012) je pripravený, v pohorí Kozie chrbty,  divácky atraktívny a pre jazdcov tiež zaujímavý technický cross country okruh 4,8km dlhý. Štart je vo Svite pri Kolibe na rovnakom mieste ako štart  sobotňajšej etapy a muži budú prechádzať cieľovým oblúkom celkom 8x. Pre ženy a veteránov je určený počet okruhov 6. Ceny Pre víťazov aj do tomboly sú pripravené zaujímavé a atraktívne ceny. Či už je to množstvo pobytov v slovenských hoteloch, športová výbava, notebook, bicykle DEMA a už spomínaný vyhliadkový let nad Tatrami. Stravovanie Stravovanie cyklistov aj návštevníkov a divákov sme tento rok zverili do rúk známych odborníkov zo SALAŠA u FRANKA. Cyklisti budú mať v cieli na výber buď kvalitný kotlíkový guláš, alebo slovenskú špecialitu - bryndzové halušky. Aj návštevníci a diváci si určite prídu na svoje, veď kvalita stravy v Salaši u Franka je všeobecne známa nielen z ich kamenného salaša v Starej Ľubovni, ale aj pojazdného salaša, ktorý ste mohli vidieť na mnohých akciách na Slovensku aj v zahraničí. Sprievodný program HORAL a HORAL TOUR to nie sú iby cyklistické preteky pre dospelých. Sú to aj súťaze pre deti (HORAL JUNIOR) a rodinné tímy (HORAL DEJZI). Okrem toho na návštevníkov čaká bohatý sprievodný program. Zo všetkých vyberáme: pútavé rozprávanie a diskusia s horolezcom a záchranárom Jarom Švecom (piatok 10.8. 18:00), koncert skvelej slovenskej rockovej kapely SEXIT (piatok 10.8. od 20:00), medzinárodný festival Outdoorových filmov (Tatranská Polianka, piatok 20:30), cyklotrialová show (sobota 16:00), koncert skupiny VAOLA (sobota 17:00), tombola (sobota 19:00), koncert revivalovej skupiny NIRVANA REVIVAL BAND (sobota 20:00), after party  spríjemní hudobná skupina HUFU (nedeľa od 15:00). Maratón HORAL je zaradený do medzinárodného seriálu INTER MOUNTAIN SERIES, v ktorom je do záverečnej tomboly pripravený bicykel GENESIS REVOLUTION TEAM v hodnote 3.499,-€. Do tomboly bude zaradený každý účastník, ktorý absolvuje minimálne 3 preteky zo seriálu a zaregistruje sa mailom na: registration@inter-mountain-series.eu. Okrem toho dostane každý účastník (s absolvovanými tromi maratónmi) na finálovom preteku v poľskej Istebnej dres Genesis zdarma. Autor: Luboš Dupkala

Report: DEMA ČESKOSLOVENSKÝ SERIÁL 24 HODÍN MTB
23. 07. 2012 Reportáže

24-ka je jedinečný orgán v bikovom tele ....... Opäť zas raz niečo skončilo a sezóna je za nami. Aj tak by sa dalo povedať o tých bikeroch, ktorí si zamilovali 24-ky a nieje ich málo. DEMA ČESKOSLOVENSKÝ SERIÁL 24 HODÍN MTB sa tento rok potuloval po Československu a ja spolu s ním. Organizátori v Jihlave, Liberci, Bystřičke a v Rajeckých Tepliciach Poluvsí si pripravili na všetkých nás rôznorodé trate a tento rok aj bezchybné počasie, Snáď len ako je dobrým zvykom u nás v Žiline opäť riadne úpeky. Ale poďme pekne po poriadku. Koniec mája je už druhým rokom pre mňa a mojich priateľov jasné, že sa vydáme na cestu do Jihlavy. Aj tento rok som sa tešil na trať, ktorá doznala drobné, ale za to veľmi príjemné zmeny. Túto trať mám inak najradšej kvôli jej rôznorodosti, aj keď ako sa hovorí všetky trate majú niečo do seba :-) V Jihlave nájdete naozaj všetko od singláčov, cez šutolinu, ťažké výjazdy, prejazdy starým mestom /dlažobné kocky/ a jediné čo ma neoslovilo bol zjazd po schodoch a keďže som bábovka tak som to nedal. Ešte keby nás pustili cez ZOO tak by tam bolo naozaj všetko dokonalé. Super zázemie, vynikajúca občerstvovačka a všetko čo k 24-ke patrí. Vďaka za krásny víkend. Liberec pre mňa bola veľká neznáma, o ktorej som počul toľko pozitívneho a preto som sa v druhom júnovom týždni vydal aj s partiou na preskúmanie situácie a odjazdenie si nejakého toho kolečka aj tu. Liberec svojím 18. ročníkom potvrdil skúsenú Těžkú pohodu a v areáli vo Vestci sa rozlúčili naozaj ako sa patrí. Trať aké obľubujem 1/2 cca do kopca a druhá časť zjazdy singláče a rýchly povrch Vás stále núti neubrať ani na sekundu z pozornosti. Proste Liberec parádna trať aj zázemie. Chýri o tom, že v Liberci je Ťežká pohoda nesklamali a tak ďalší už druhý víkend samá pohoda, aj keď sklamali v zjazde svetlá a ja som si dal žihľavový kúpeľ a ktomu aj pár odrenín, ale to patrí k tomu.... Diel tretí Bystřička. Tento rok bez jej hlavného organizátora a zakladateľa Zbyňka Fojtička  a jeho pravej ruky "Ruďocha", ktorí sa práve v termíne 24-ky túlali so Sváťom Božákom po Amerike na RAAM-e, ktorý nakoniec Sváťo úspešne zdolal ako vôbec prvý Čech či Slovák... Veliká gratulácia Sváťovi a celému doprovodnému teamu. Ale poďme k samotnej 24-ke v Bystřičce. Pre mňa viac ako domáce podujatie, kde som z 24-kami začínal a kde je to naozaj vždy a za každého počasia o veľkej pohode. Tu je to vždy tá pravá 24-ka... Keď hovorím pravá tak myslím naozaj pravá. Tu stretnem vždy veľa priateľov a vládne tu akási domáca atmosféra, kde najväčším nebezpečenstvom je SLIVOVICA a preto kto prežije piatok bez ujmy je v sobotu vysmiaty. Ešte sa mi to za tie štyri roky čo sem chodím nepodarilo :-) Ale nevadí o rok budem opäť bojovať.  Čo sa týka trate v Bystričce tak je jazdivá až na prvý stupák, ktorý som každé kolo preklínal a nie len ja. Inak pridaný úsek, ktorý organizátori vložili tento rok sa mne osobne veľmi páčil. No a pred koncom okruhu parádny singláč, lúka a depo.... Krásne prostredie dotvára celú atmosféru a tento rok aj počasie na 1*....A na okraj len toľko, že Ivan so Samom odviedli aj bez prítomnosti otca akcie Zbynďa super robotu a dokázali vybaviť aj počasie za čom im veľká vďaka! A FRGÁLE na občerstvovačke sú najsamlepšie na svete!!! No a nakoniec ostal náš posledný ako inak pekelný 24-kovi očistec. Zázemie som vyberal ja a aj vzhľadom k tomu, že moji, naši cezhraniční priatelia majú radi výhľady na peknú Slovenskú krajinu tak prst padol na Poluvsie. Trať naordinoval Peťo Bugáň a vybral dobre pri čom mu asistoval Čečo. My len dúfame, že sa Vám u nás páčilo a, že ste si okrem horúčavy a piatkovej extra búrky odviezli aj pekné zážitky. Rád by som na tomto mieste poďakoval spoločnosti DEMA Senica za podporu celého seriálu a všetkým zúčastneným za super športové výsledky a vytvorenie neopakovateľnej atmosféry, ktorú majú len 24-ky :-) Každý kto sa zúčastnil na niektorej z týchto akcii musí potvrdiť, že 24-ka je jedinečný orgán v bikovom tele.......   Výsledky seriálu: http://24hod.sportsoft.cz/2012/   A nejaká ta fotka z Poluvsia , Jihlavy, Bystřičky, a Libereca   Teším sa o rok opäť na 24-kách.   Autor: Luboš Terry Dupkala

Víťazmi MSR v Cross country Števková a M. Lámi
23. 07. 2012 Reportáže

Tento víkend sa v areály lyžiarského strediska vo Valčianskej doline uskutočnili majstrovstvá Slovenska v Cross Country. Na technickynáročnej trati si tituly v najsledovanejších kategóriach odniesli Janka Števková a Michal Lámi Muži Elite: 1. Michal Lami (Jump Sportklub Košice) 1:36:17 h 2. Martin Haring (BK Ban. Bystrica) 1:37:39 3. Milan Barényi (KCK Oslany) 1:40:26   Ženy Elite: 1. Janka Števková (Epic Dohňany) 1:34:29 h 2. Michaela Maláriková (Ski bike Bratislava) 1:56:01 3. Elena Ondášová (Novatec) - 1 kolo Kompletné výsledky...   AUTOR+FOTO: Luboš Dupkala FOTOGALÉRIA

Víťaz súťaže s Aminostarom je Michal Švec
23. 07. 2012 Reportáže

Víťazom júlovej súťaže s AMINOSTAROM o produkty  z rady XPOWER sa stal Michal Švec. Víťaza bude kontaktovať zadávateľ súťaže.   Gratulujeme bikepoint.sk

Výsledky TdF 2012
23. 07. 2012 Reportáže

Celkové výsledky TOUR DE FRANCE 2012   ŽLTÝ DRES Bradley Wiggins GBR SKY PROCYCLINGČASY  87H 34 '47''   ZELENÝ DRES Peter Sagan SVK Liquigas-Cannondale BODOV 421   BODKOVANÝ DRES Thomas Voeckler FRA TEAM Europcar BODOV 135   BIELY DRES Teja Van GARDEREN USA BMC RACING TEAM ČAS 87H 45 '51''   SUPER BOJOVNÝ JAZDEC Chris Anker Sorensen Saxo Bank-TINKOFF BANK   Celkové poradie TdF 2012 1. GBR Wiggins Bradley 101 SKY PROCYCLING 87H 34 '47'' 2. GBR FROOME Christopher 105 SKY PROCYCLING 87H 38 '08'' + 03 '21'' 3. ITA NIBALI Vincenzo 51 Liquigas-Cannondale 87H 41 '06'' + 06 '19'' 4. BEL Jurgen Van den Broeck 111 LOTTO-BELISOL TEAM 87H 45 '02'' + 10 '15'' 5. USA Van GARDEREN Teja 9 BMC RACING TEAM 87H 45 '51'' + 11 '04'' 6. ESP ZUBELDIA Haimar 19 RadioShack-NISSAN 87H 50 '28'' + 15 '41'' 7. AUS EVANS Cadel 1 BMC RACING TEAM 87H 50 '36'' + 15 '49'' 8. FRA ROLLAND Pierre 29 TÍM Europcar 87H 51 '13'' + 16 '26'' 9. SLO Brajkovic Janez 181 Astana PRO TEAM 87H 51 '20'' + 16 '33'' 10. FRA Rulandské Thibaut 146 FDJ-BIGMAT 87H 52 '04'' + 17 '17'' 11. GER Andreas Kloden 15 RadioShack-NISSAN 87H 52 '41'' + 17 '54'' 12. IRL ROCHE Nicolas 79 AG2R LA Mondiale 87H 54 '20'' + 19 '33'' 13. USA Christopher Horner 14 RadioShack-NISSAN 87H 54 '42'' + 19 '55'' 14. DEN SØRENSEN Chris Anker 178 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 88H 00 '14'' + 25 '27'' 15. RUS Menchova Denis 131 Katusha TEAM 88H 02 "09'' + 27 '22'' 16. BEL Monfort Maxime 16 RadioShack-NISSAN 88H 03 "17'' + 28 '30'' 17. ESP MARTINEZ Egoi 35 Euskaltel - Euskadi 88H 06 '33'' + 31 '46'' 18. POR COSTA Rui Alberto 163 Movistar Team 88H 11 '50'' + 37 '03'' 19. RUS VORGANOV Eduard 139 Katusha TEAM 88H 13 '03'' + 38 '16'' 20. ESP Valverde Alejandro 161 Movistar Team 88H 17 '13'' + 42 '26'' 21. FRA Coppelem Jérôme 91 Saur-SOJASUN 88H 20 '30'' + 45 '43'' 22. FRA Casar Sandy 141 FDJ-BIGMAT 88H 21 '39'' + 46 '52'' 23. AUS Rogers Michael 108 SKY PROCYCLING 88H 29 '39'' + 54 '52'' 24. ITA SCARPONI Michele 41 Lampre - ISD 88H 33 '24'' + 58 '37'' 25. ITA Basso Ivan 52 Liquigas-Cannondale 88H 34 '31'' + 59 '44'' 26. FRA VOECKLER Thomas 21 TÍM Europcar 88H 39 '28'' + 01h 04 '41'' 27. SVK VELITS Peter 199 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 88H 39 '57'' + 01h 05 '10'' 28. Ned ten Dam Laurens 157 Rabobank cyklistického tímu 88H 40 '26'' + 01h 05 '39'' 29. BEL VANENDERT Jelle 119 LOTTO-BELISOL TEAM 88H 43 '13'' + 01h 08 '26'' 30. ESP Cobo ACEBO Juan Jose 162 Movistar Team 88H 44 '06'' + 01h 09 '19'' 31. KAZ VINOKOUROV Alexandre 189 Astana PRO TEAM 88H 50 '08'' + 01h 15 '21'' 32. USA Leipheimer Levi 191 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 88H 51 '16'' + 01h 16 '29'' 33. NED KRUIJSWIJK Steven 152 Rabobank cyklistického tímu 88H 51 '39'' + 01h 16 '52'' 34. AUS PORTE Richie 107 SKY PROCYCLING 88H 55 '36'' + 01h 20 '49'' 35. IRL MARTIN Daniel 65 Garmin-SHARP 89h 00 '10'' + 01h 25 '23'' 36. EST TAARAMAE Rein 81 Cofidis LE CREDIT en ligne 89h 02 '39'' + 01h 27 '52'' 37. ITA CARUSO Gianpaolo 132 Katusha TEAM 89h 03 '19'' + 01h 28 '32'' 38. USA George Hincapie 5 BMC RACING TEAM 89h 05 '25'' + 01h 30 '38'' 39. ESP IZAGUIRRE Insausti Gorka 34 Euskaltel - Euskadi 89h 07 '06'' + 01h 32 '19'' 40. SWE KESSIAKOFF Fredrik 187 Astana PRO TEAM 89h 09 '20'' + 01h 34 '33'' 41. ESP Valls FERRO Rafael 128 VACANSOLEIL-DCM 89h 12 '44'' + 01h 37 '57'' 42. SVK Sagan Petr 57 Liquigas-Cannondale 89h 13 '24'' + 01h 38 '37'' 43. UKR GRIVKO Andriy 184 Astana PRO TEAM 89h 13 '28'' + 01h 38 '41'' 44. FRA PERAUD Jean-Christophe 71 AG2R LA Mondiale 89h 15 '31'' + 01h 40 '44'' 45. FRA MOINARD Amaël 6 BMC RACING TEAM 89h 15 '47'' + 01h 41 '00'' 46. BEL GILBERT Philippe 4 BMC RACING TEAM 89h 16 '22'' + 01h 41 '35'' 47. GER NERZ Dominik 55 Liquigas-Cannondale 89h 16 '59'' + 01h 42 '12'' 48. FRA FEDRIGO Pierrick 142 FDJ-BIGMAT 89h 17 '26'' + 01h 42 '39'' 49. SUI Schär Michael 8 BMC RACING TEAM 89h 18 '40'' + 01h 43 '53'' 50. POR PAULINHO Sergio Miguel Moreira 177 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 89h 22 '01'' + 01h 47 '14'' 51. RUS Trofimov Yury 138 Katusha TEAM 89h 22 '18'' + 01h 47 '31'' 52. GER Voigt Jens 18 RadioShack-NISSAN 89h 25 '28'' + 01h 50 '41'' 53. RUS KARPETS Vladimír 166 Movistar Team 89h 26 '30'' + 01h 51 '43'' 54. FRA JEANDESBOZ Fabrice 95 Saur-SOJASUN 89h 27 '15'' + 01h 52 '28'' 55. FRA BOUET Maxime 72 AG2R LA Mondiale 89h 27 '17'' + 01h 52 '30'' 56. NOR BOASSON HAGEN Edvald 102 SKY PROCYCLING 89h 27 '21'' + 01h 52 '34'' 57. NED HOOGERLAND Johnny 123 VACANSOLEIL-DCM 89h 30 '17'' + 01h 55 '30'' 58. GER BURGHARDT Marcus 2 BMC RACING TEAM 89h 32 '26'' + 01h 57 '39'' 59. ITA MALACARNE Davide 28 TÍM Europcar 89h 32 '32'' + 01h 57 '45'' 60. USA Christian Vande Velde 68 Garmin-SHARP 89h 33 '25'' + 01h 58 '38'' 61. FRA Gautier Cyril 24 TÍM Europcar 89h 33 '42'' + 01h 58 '55'' 62. FRA CHEREL Mikael 73 AG2R LA Mondiale 89h 34 '40'' + 01h 59 '53'' 63. KAZ FOFONOV Dmitriy 183 Astana PRO TEAM 89h 38 '42'' + 02h 03 '55'' 64. ESP SANCHEZ Luis-Leon 155 Rabobank cyklistického tímu 89h 40 '30'' + 02h 05 '43'' 65. FRA Minardi Sébastien 77 AG2R LA Mondiale 89h 41 '19'' + 02h 06 '32'' 66. FRA ROY Jeremy 148 FDJ-BIGMAT 89h 45 '04'' + 02h 10 '17'' 67. ITA Marcato Marco 125 VACANSOLEIL-DCM 89h 46 '23'' + 02h 11 '36'' 68. BEL DEVENYNS Dries 194 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 89h 47 '09'' + 02h 12 '22'' 69. ITA STORTONI Simone 48 Lampre - ISD 89h 48 '26'' + 02h 13 '39'' 70. BEL DE Weert Kevin 193 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 89h 48 '36'' + 02h 13 '49'' 71. POL SZMYD Sylvester 58 Liquigas-Cannondale 89h 51 '02'' + 02h 16 '15'' 72. NED WEENING Pieter 209 Orica GREENEDGE 89h 52 '17'' + 02h 17 '30'' 73. FRA RIBLON Christophe 78 AG2R LA Mondiale 89h 52 '18'' + 02h 17 '31'' 74. ESP AZANZA SOTO Jorge 33 Euskaltel - Euskadi 89h 53 '45'' + 02h 18 '58'' 75. FRA LEVARLET Guillaume 97 Saur-SOJASUN 89h 54 '30'' + 02h 19 '43'' 76. UKR popových Yaroslav 17 RadioShack-NISSAN 89h 56 '43'' + 02h 21 '56'' 77. BLR KIRYIENKA Vasilij 167 Movistar Team 89h 56 '49'' + 02h 22 '02'' 78. KAZ KASHECHKIN Andrey 186 Astana PRO TEAM 89h 57 '56'' + 02h 23 '09'' 79. AUS GERRANS Simon 201 Orica GREENEDGE 89h 59 '22'' + 02h 24 '35'' 80. ITA Marzano Marco 46 Lampre - ISD 89h 59 '33'' + 02h 24 '46'' 81. AUS HANSEN Adam 115 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 00 '16'' + 02h 25 '29'' 82. GER Christian KOLENÁ 106 SKY PROCYCLING 90H 01 '30'' + 02h 26 '43'' 83. FRA KERN Christophe 27 TÍM Europcar 90H 03 '48'' + 02h 29 '01'' 84. JPN ARASHIRO Yukiya 22 TÍM Europcar 90H 04 '00'' + 02h 29 '13'' 85. FRA LADAGNOUS Matthieu 144 FDJ-BIGMAT 90H 08 '01'' + 02h 33 '14'' 86. GER Hondo Danilo 43 Lampre - ISD 90H 12 '42'' + 02h 37 '55'' 87. ESP PEREZ MORENO Ruben 36 Euskaltel - Euskadi 90H 12 '43'' + 02h 37 '56'' 88. SVK VELITS Martin 198 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 90H 15 '34'' + 02h 40 '47'' 89. FRA Kadri Blel 76 AG2R LA Mondiale 90H 16 '01'' + 02h 41 '14'' 90. BEL ZINGLE Romain 89 Cofidis LE CREDIT en ligne 90H 16 '31'' + 02h 41 '44'' 91. FRA FEILLU Brice 94 Saur-SOJASUN 90H 16 '37'' + 02h 41 '50'' 92. FRA SIMON Julien 99 Saur-SOJASUN 90H 20 '51'' + 02h 46 '04'' 93. DEŇ Mořkov Michael 175 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 90H 21 '01'' + 02h 46 '14'' 94. FRA VICHOT Arthur 149 FDJ-BIGMAT 90H 21 '38'' + 02h 46 '51'' 95. GBR Cummings Stephen 3 BMC RACING TEAM 90H 21 '50'' + 02h 47 '03'' 96. DEN BAK Lars 112 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 22 '52'' + 02h 48 '05'' 97. AUS O'Grady Stuart 208 Orica GREENEDGE 90H 25 '18'' + 02h 50 '31'' 98. SLO Koren Kristijan 54 Liquigas-Cannondale 90H 26 '21'' + 02h 51 '34'' 99. DEN SØRENSEN Nicki 179 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 90H 27 '58'' + 02h 53 '11'' 100. USA Zabriskie David 69 Garmin-SHARP 90H 28 '13'' + 02h 53 '26'' 101. ESP PLAZA MOLINA Ruben 168 Movistar Team 90H 28 '22'' + 02h 53 '35'' 102. BEL De Greef Francis 113 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 28 '39'' + 02h 53 '52'' 103. NED DE Kort Koen 213 TÍM ARGOS-Shimano 90H 29 '00'' + 02h 54 '13'' 104. BEL ROELANDTS Jurgen 117 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 29 '51'' + 02h 55 '04'' 105. ITA OSS Daniel 56 Liquigas-Cannondale 90H 30 '11'' + 02h 55 '24'' 106. GBR Millar David 66 Garmin-SHARP 90H 30 '11'' + 02h 55 '24'' 107. FRA Dumoulin Samuel 83 Cofidis LE CREDIT en ligne 90H 30 '49'' + 02h 56 '02'' 108. ITA Paolini Luca 137 Katusha TEAM 90H 31 '08'' + 02h 56 '21'' 109. ITA QUINZIATO Manuel 7 BMC RACING TEAM 90H 31 '14'' + 02h 56 '27'' 110. SUI ALBASINI Michael 202 Orica GREENEDGE 90H 32 '07'' + 02h 57 '20'' 111. RSA IMPEY Daryl 205 Orica GREENEDGE 90H 32 '16'' + 02h 57 '29'' 112. FRA Pineau Jérôme 197 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 90H 32 '45'' + 02h 57 '58'' 113. FRA špricky Matthieu 217 TÍM ARGOS-Shimano 90H 33 '02'' + 02h 58 '15'' 114. ITA CANUTI Federico 53 Liquigas-Cannondale 90H 33 '28'' + 02h 58 '41'' 115. BEL BOECKMANS Kris 122 VACANSOLEIL-DCM 90H 37 '44'' + 03h 02 '57'' 116. KAZ IGLINSKIY Maxim 185 Astana PRO TEAM 90H 38 '25'' + 03h 03 '38'' 117. AUS Cooke Baden 203 Orica GREENEDGE 90H 39 '17'' + 03h 04 '30'' 118. ITA VANOTTI Alessandro 59 Liquigas-Cannondale 90H 39 '26'' + 03h 04 '39'' 119. ESP HORRACH Joan 135 Katusha TEAM 90H 41 '14'' + 03h 06 '27'' 120. AUS GOSS Matthew Harley 204 Orica GREENEDGE 90H 41 '42'' + 03h 06 '55'' 121. BEL NUYENS Nick 176 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 90H 43 '16'' + 03h 08 '29'' 122. FRA Hinault Sébastien 75 AG2R LA Mondiale 90H 43 '44'' + 03h 08 '57'' 123. GER GREIPEL André 114 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 43 '49'' + 03h 09 '02'' 124. NZL Henderson Gregory 116 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 47 '53'' + 03h 13 '06'' 125. GER GRABSCH Bert 195 OMEGA PHARMA-QUICK STEP 90H 47 '53'' + 03h 13 '06'' 126. FRA Roux Anthony 147 FDJ-BIGMAT 90H 51 '25'' + 03h 16 '38'' 127. DEN LUND Anders 174 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 90H 51 '54'' + 03h 17 '07'' 128. FRA Edet Nicolas 84 Cofidis LE CREDIT en ligne 90H 52 '03'' + 03h 17 '16'' 129. SLO Bozic Borut 182 Astana PRO TEAM 90H 52 '31'' + 03h 17 '44'' 130. ESP MATE MARDONES Luis Anděl 87 Cofidis LE CREDIT en ligne 90H 52 '58'' + 03h 18 '11'' 131. FRA MARINO Jean Marc 98 Saur-SOJASUN 90H 53 '07'' + 03h 18 '20'' 132. GER SIEBERG Marcel 118 LOTTO-BELISOL TEAM 90H 54 '23'' + 03h 19 '36'' 133. FRA Pineau Cedric 145 FDJ-BIGMAT 90H 55 '11'' + 03h 20 '24'' 134. ESP URTASUN PEREZ Pablo 38 Euskaltel - Euskadi 90H 56 '21'' + 03h 21 '34'' 135. NED CURVERS Roy 212 TÍM ARGOS-Shimano 90H 58 '31'' + 03h 23 '44'' 136. FRA Lemoine Cyril 96 Saur-SOJASUN 90H 58 '42'' + 03h 23 '55'' 137. AUS Cantwell Jonathan 171 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 90H 59 '55'' + 03h 25 '08'' 138. FRA HUGUET Yann 216 TÍM ARGOS-Shimano 91H 01 '30'' + 03h 26 '43'' 139. FRA GENE Yohann 25 TÍM Europcar 91H 01 '45'' + 03h 26 '58'' 140. ARG HAEDO Juan Jose 172 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 91H 02 "15'' + 03h 27 '28'' 141. GER Gretsch Patrick 215 TÍM ARGOS-Shimano 91H 02 "36'' + 03h 27 '49'' 142. GBR Cavendish Mark 103 SKY PROCYCLING 91H 03 '23'' + 03h 28 '36'' 143. NED Kroon Karsten 173 Tímu Saxo Bank-TINKOFF BANK 91H 03 '43'' + 03h 28 '56'' 144. NED TANKINK Bram 156 Rabobank cyklistického tímu 91H 06 '11'' + 03h 31 '24'' 145. BLR KUCHYNSKE Aliaksandr 136 Katusha TEAM 91H 13 '11'' + 03h 38 '24'' 146. AUT Eisele Bernhard 104 SKY PROCYCLING 91H 13 '35'' + 03h 38 '48'' 147. BEL VAN SUMMEREN Johan 67 Garmin-SHARP 91H 14 '48'' + 03h 40 '01''   ZDROJ: www.letour.fr 148. NED Timmer Albert 218 TÍM ARGOS-Shimano 91H 15 '24'' + 03h 40 '37'' 149. FRA FOUCHARD Julien 85 Cofidis LE CREDIT en ligne 91H 17 '18'' + 03h 42 '31'' 150. NED LANGEVELD Sebastian 207 Orica GREENEDGE 91H 24 '59'' + 03h 50 '12'' 151. USA Tyler Farrar 63 Garmin-SHARP 91H 29 '32'' + 03h 54 '45'' 152. BEL GHYSELINCK Jan 86 Cofidis LE CREDIT en ligne 91H 31 '51'' + 03h 57 '04'' 153. FRA ENGOULVENT Jimmy 93 Saur-SOJASUN 91H 32 '23'' + 03h 57 '36''

Britská aj slovenská fantázia v časovke
21. 07. 2012 Reportáže

Keďže do Bonnevalu neprišli Tony Martin a Fabian Cancellara, o víťazstvo sa pobili najlepší časovkári z vrchárov. Tých chceli ohroziť pretekári, ktorí nemali z Tour ešte žiadny veľký úspech. Prvým z výborných časovkárov bol v cieli Bert Grabsch, no kvôli chorobe zašiel čas iba 1:07:56. Prekonal ho jeho krajan z Argos-Shimano Patrick Gretsch, ktorý mu nadelil 75 sekúnd. Prvým Slovákom v cieli bol Martin Velits, no jazda sa mu nevydarila, stratil na Gretscha 6:30. V ďalších desiatkach minút sa výborne predviedol Luis León Sánchez, aktuálny majster Španielska v časovke. Podmanil si každý medzičas a časom 1:06:03 predstihol Gretscha o 38 sekúnd. Druhý Slovák Peter Sagan predviedol na svoje pomery výborný čas. S úmyslom nedostať limit obsadil ? miesto. Absolútny šok nastal, keď začal medzičasmi prechádzať chorý Peter Velits. Na každom atakoval najlepšie doterajšie časy a v cieli stratil na Luis Leóna Sáncheza iba 12 sekúnd. Zo všetkých favoritov na celkové poradie sa nikto nie a nie dostať cez Petra a zo "zbytku sveta" sa to ani nikomu nepodarilo. Na konečné štvrté miesto ho odsunuli iba britské stroje Bradley Wiggins a Chris Froome. Rodák z Kene Petra prekonal o 46 sekúnd a Wiggins až o dve minúty. Favoriti na celkové poradie predviedli zhruba to, čo sa od nich očakávalo.  Z hľadiska boja o celkové poradie sa menili pozície v druhej polovici Top 10. Evans klesol cez Zubeldiu na 7. miesto. V druhej desiatke sa Klöden dostal cez Rocha na 11. priečku. Peter Velits sa ešte o tri priečky vylepšil na 27. pozíciu, čo ale zďaleka nie je to, čo si pred Tour predstavoval. Sagan ukončí Tour na 43. mieste. V bodovacej klasifikácii sa nič nemenilo. 1.WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING 1h 04' 13'' 2.FROOME Christopher SKY PROCYCLING + 01' 16'' 3.SÁNCHEZ Luis-León RABOBANK CYCLING TEAM + 01' 50'' 4.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 02' 02'' 5.PORTE Richie SKY PROCYCLING + 02' 25'' 6.GRETSCH Patrick TEAM ARGOS - SHIMANO + 02' 28'' 7.VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 02' 34'' 8.KIRYIENKA Vasilij MOVISTAR TEAM + 02' 46'' 9.TAARAMAE Rein COFIDIS - LE CREDIT + 02' 50'' 10.ROY Jeremy FDJ - BIG MAT + 03' 05'' 16.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 03' 38'' 26.VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 04' 22'' 42.ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 05' 32'' 45.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 05' 34'' 48.BRAJKOVIČ Janez ASTANA PRO TEAM + 05' 38'' 52.EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 05' 54'' 64.ROLLAND PierreTEAM EUROPCAR + 06' 14'' 123.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 08' 58''   ZDROJ:http://cycling-info.sk/

Dúhová raketa Cavendish, Sagan tretí
20. 07. 2012 Reportáže

Po nebeských výkonoch tímu Sky nasledoval návrat na zem a zvlnená osemnásta etapa. Otázka znela - únik alebo šprintéri? Najväčšie šance na ďalší slovenský úspech mal v prípade šprintérskeho záveru Peter Sagan. O víťazstvo sa však prostredníctvom úniku snažili viaceré tímy, pričom až 13 tímov túžilo vôbec po prvom víťazstve na Tour de France 2012. Do kariet im nahrávali štyri ľahšie vrchárske prémie. Únik sa tvoril pomerne dlho a prvé pokusy boli neúspešné. Tempo prvej hodiny bolo preto neuveriteľných 48,2 km/h. Na prvej vrchárskej prémii tretej kategórie bodovali práve uprchlíci - Nuyens (2b) a Arashiro (1b), ale pre vrchársku súťaž to nemalo veľký význam. Až za touto vrchárskou prémiou a za 70. kilometrom etapy sa definitívne vytvoril stabilný únik. Pracovala v ňom šestnástka cyklistov: Popovič (RadioShack-Nissan), Millar (Garmin), Boasson Hagen (Sky), Vanendert (Lotto), Costa (Movistar), Vinokourov (Astana), Kroon (Saxo Bank), Roy (FDJ), Hansen (Lotto), Albasini (Orica-GreenEDGE), Paolini (Katusha), Boeckmans (Vacansoleil), Nuyens (Saxo Bank), Arashiro (Europcar), Gretsch (Argos-Shimano) a Fouchard (Cofidis). Prvá sedmička menovaných si už v minulosti na Tour zaknihovala víťazstvo. Vpredu malo zastúpenie až štrnásť tímov, čo ešte viac zvyšovalo silu úniku. Z výhody dvoch uprchlíkov sa tešili Saxo Bank a Lotto. Spomedzi uprchlíkov bol na tom najlepšie v celkovom poradí Rui Alberto Costa (Movistar) so stratou takmer 30 minút. Najlepšie šprintérske schopnosti chcel ukázať Edvald Boasson Hagen (Sky). O úspech sa vpredu snažil aj Adam Hansen (Lotto), dá sa povedať jediný český zástupca, keďže už vyše päť rokov žije vo Frýdlante nad Ostravicí. Šestnástka si rozdelila aj všetky body zo šprintérskej prémie. Vyhral ju Boeckmans (Vacansoleil) a štvrtý Hagen sa očividne nesnažil ani teoreticky ohroziť zelený dres Tourminátora. Druhú vrchársku prémiu štvrtej kategórie vyhral a jeden bodík si pripísal bojovný Švajčiar Michael Albasini (GreenEDGE). 75 kilometrov pred cieľom sa náskok silného úniku stále pohyboval medzi 2-3 minútami. Pelotón totiž výborne ťahal tím Omega Pharma-Quick Step na čele s jedinými dvojičkami v histórii Tour de France - bratmi Velitsovcami. Lefévrovi chlapci sa snažili dostihnúť únik, aby mali šancu na prvé víťazstvo. Napriek chorobe, ktorá trápila cyklistov belgického tímu celý týždeň, bojovali ďalej. Medzitým ako sa pozornosť sústredila na šachovú partiu medzi únikom a pelotónom, tak sa aj nepríjemne padalo. Do pádov sa zaplietli dokonca Philippe Gilbert, Denis Menčov alebo Janez Brajkovič, ale vrátili sa späť do pelotónu. Kuriózny pád si prežili práve Belgičan a Rus, keďže to spôsobil pes, ktorý im vbehol do cesty. Takéto prípady sa už v minulosti stali, no našťastie to tentokrát skončilo bez vážnejších zranení. Tempo sa v tretej hodine etapy mierne upokojilo na 41,5 km/h. Na čele pelotónu začali postupne Omege vypomáhať tímy Rabobank, Euskaltel alebo Liquigas. 40 kilometrov pred cieľom klesol náskok výrazne pod dve minúty a tempo bolo naozaj vysoké. Cyklisti preleteli v mestečku Souillac aj cez most Louisa Vicata, ktorý objavil v 19. storočí cement. Hrdo sa na kolotoč Tour de France pozerali z červeného riaditeľského vozidla aj Christian Prudhomme a vzácny hosť - francúzsky prezident Francois Hollande. Tretiu vrchársku prémiu a jeden bodík ešte stihol získať Japonec Arashiro. Skupina uprchlíkov sa však postupne naťahovala najmä zásluhou vysokého tempa Hagena či Paoliniho. Ako prví to nevydržali Fouchard a Boeckmans, ktorí sa mierne sklamaní vrátili do pelotónu. 20 kilometrov pred cieľom bol náskok potrhanej štrnástky už iba 35 sekúnd. Do čela preteku utiekli najbojovnejší jazdec TdF 2011 Jéremy Roy a "polovičný" Čech Adam Hansen. Adam bojoval aj za svoju mamu, ktorá ho v úvode Tour prišla povzbudiť, ale zlomila si členok a musela ísť do nemocnice v Tolouse. 13 kilometrov pred čiarou dostihla Hansena a Roya trojica Paolini, Nuyens a Vinokourov. Záver osemnástej etapy sa zmenil na súboj tohto kvinteta s pelotónom. Poslednú vrchársku prémiu vyhral Vinokourov, ktorý najviac diktoval tempo. 10 kilometrov pred cieľom pelotón pohltil Roya a Nuyensa. Naopak dopredu sa vydal Devenyns a práca tímu OPQS počas etapy ukázala svoj zmysel. Belgičanov útok však nemal dlhé trvanie a nahradila ho trojica Roche, Kloden a L.-L. Sánchez, ktorá sa postupne spojila s vedúcou trojicou. Útočiť skúšali naozaj silné mená a to aj Kiryienka a prekvapivo takticky Oss. V pelotóne sa trocha špekulovalo a všetko zdramatizoval v koncovke dážď. Záverečné kilometre si odpracoval dokonca žltý Wiggins a napriek predchádzajúcemu úniku pracoval i Hagen. Sky ukázalo obrovskú silu a tímového ducha. Najlepšiu pozíciu využil Mark Cavendish a predviedol snáď svoj najdlhší šprint v živote, ktorý trval vyše 350 metrov. V záverečných metroch dokonca predbiehal zostávajúcich uprchlíkov. "Man from Man" vyhral svoju 22. etapu na Tour de France a osem dní pred olympiádou ideálnym spôsobom demonštroval svoju silu. Druhý skončil Goss a tretí Peter Sagan. Len títo traja šprintéri dokázali prešprintovať uprchlíkov v dramatickom závere. Tourminátorovi gratulujeme k ďalšiemu peknému výsledku, ktorým si ešte viac upevnil vedúcu pozíciu v súťaži o zelený dres. Jeho famózny náskok predstavuje 122 bodov. Hlavné je, že prišiel do cieľa bez akýchkoľvek problémov. Chvíľu po šprintéroch prešli páskou spoločne aj bratia Velitsovci, no dnes to znova tímu OPQS nevyšlo. V štyroch súťažiach o špeciálne dresy sa nič podstatné nezmenilo. Všetkým "neúspešným" cyklistom zostávajú na nápravu ešte dve posledné etapy Tour de France... 1.CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING 4h 54' 12'' 2.GOSS Matthew ORICA GREENEDGE + 00' 00'' 3.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 00'' 4.SÁNCHEZ Luis León RABOBANK CYCLING TEAM + 00' 00'' 5.ROCHE Nicolas AG2R LA MONDIALE + 00' 00'' 6.FARRAR Tyler GARMIN-SHARP-BARRACUDA + 00' 00'' 7.BOŽIČ Borut + 00' 00'' 8.HINAULT Sébastien AG2R LA MONDIALE + 00' 00'' favoriti na celkové poradie + 00' 04'' 111.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 04' 42'' 112.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 04' 42''   PORADIE CELKOVO:                           1.   WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING 83h 22' 18"   2.   FROOME Christopher SKY PROCYCLING + 02' 05"   3.   NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 02' 41"   4.   VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 05' 53"   5.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 08' 30"   6.   EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 09' 57"   7.   ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 10' 11"   8.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 10' 17"   9.   BRAJKOVIČ Janez ASTANA PRO TEAM + 11' 00"   10.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 11' 46"   11.   ROCHE Nicolas AG2R LA MONDIALE + 12' 58"   12.   KLÖDEN Andreas RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 14' 09"   13.   HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 14' 22"   14.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 18' 34"   15.   MENŠOV Denis KATUSHA TEAM + 22' 42"   16.   MONFORT Maxime RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 24' 24"   30.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 1h 03' 08"   43.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 1h 33' 16"   89.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 2h 31' 49" BODOVACIA KLASIFIKÁCIA:                           1.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE 386 bodov   2.   GREIPEL André LOTTO BELISOL TEAM 264 bodov   3.   GOSS Matthew ORICA GREENEDGE 238 bodov   4.   CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING 175 bodov   5.   BOASSON HAGEN Edvald SKY PROCYCLING 146 bodov   17.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 76 bodov   62.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 27 bodov VRCHÁRSKA KLASIFIKÁCIA:                           1.   VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 134 bodov   2.   KESSIAKOFF Fredrik ASTANA PRO TEAM 123 bodov   3.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK 77 bodov   4.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR 63 bodov   5.   VALVERDE Alejandro MOVISTAR TEAM 51 bodov   14.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 29 bodov KLASIFIKÁCIA JAZDCOV DO 25 ROKOV (od 1.1.1987):                           1.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM 83h 30' 48"   2.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 03' 16"   3.   KRUIJSWIJK Steven RABOBANK CYCLING TEAM + 1h00'38"   7.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 1h24'46"   ZDROJ:http://cycling-info.sk

Poslednú ťažkú etapu TdF vyhral Valverde
19. 07. 2012 Reportáže

Posledná ťažká etapa. Aj tak by sa dala nazvať 17-ta etapa Tour de France. Cieľ na kopci ešte predsa len sľuboval zápletku aj v boji o žltý dres, aj keď už asi málokto veril, že zmení majiteľa. Po sympatickom boji v 16-tej etape sme ale nádeje na útoky vkladali do Nibaliho. Očakávať sa dal predovšetkým tvrdý súboj o bodkovaný dres, pretože v tejto súťaži do bolo pred štartom etapy veľmi tesné.Presne v znamení tohto boja bolo aj prvé hodnotené stúpanie. Od štartu sa pretekári pokúšali o únik. Skúšal to Albasini, Voigt, či Grivko, ale neúspešne. Potom sa nachvíľu sformovala 15 členná skupinka, ale ani tá nemala dlhé trvanie. Skúšal to aj Valverde - opäť neúspešne. Na stúpaní mal naopak problémy Zubeldia a trochu strácal. Kilometer pred prémiou prvej kategórie zaútočil Rolland, ale pridali sa aj hráči o vrchársky dres - Kessiakoff a Voeckler, neskôr mu odišli.Spomínaní dvaja pretekári priamo bojovali o vrchol, úspešnejší bol Voeckler a upevnil si pozíciu lídra bodkovanej súťaže, aj keď ešte stále nebolo rozhodnuté. Mokrý a hmlistý zjazd vyhovoval viac odvážnym zjazdárom. Útočil Nibali, nič iné mu ani nezostávalo, ak chcel ešte s výsledkom niečo urobiť, odísť sa mu ale nepodarilo. Respektíve už bol preč na 25 sekúnd, len nakoniec nechal silný únik ísť, podal si ruku s Valverdem a počkal na žltý dres. Vpredu sa tak vytvorila bez neho skupina v nasledovnom zložení: Martinez (Euskaltel), Rui Costa a Valverde (obaja Movistar), Casar (FDJ), Peraud (Ag2R) a nechýbali ani Kessiakoff a Voeckler. Sedmička si vytvorila náskok zhruba 1:15.Za nimi sa sformovala ďalšia jedenástka pretekárov: Lepheimer, Vinokurov, Izaguirre, Hoogerland, Sorensen (tiež bojoval o bodkovaný dres), Ten Dam, Stortoni, Azanza, Weening, Kadri a Plaza Molina.500 metrov pred druhým vrcholom (druhej kategórie) si nedal pozor Kessiakoff na Voecklera. Ten mu nastúpil a opäť bral najviac, teda 5 bodov, do vrchárskej súťaže. Ešte stále však nebolo rozhodnuté, rozhodnúť mal kopec HC kategórie. 75 km pred cieľom sa obe predné skupiny spojili a ich náskok pred hlavným poľom bol 2:30. Sorensen, sa však do čelnej skupiny nedstale pretože mal kolíziu, a tak nádej na bodkovaný dres stratil.Na ďalšom kopci tretej kategórie opäť priamy súboj zviedli Kessiakoff a Voeckler. Tentokrát prvý nastúpil Kessiakoff, ale Voeckler si lepšie rozložil sily a dokázal vyhrať aj túto prémiu. Hlavné pole stratilo 2:55 a v popredí bol aj náš Peťo Sagan. Následnú šprintérsku prémiu si rozdelil únik, vyhral ju Kadri, čo však Sagana nijako neohrozilo, pretože jeho konkurenti nebodovali. Pelotón na prémii strácal už len dve minúty. Po bufete sa dostali do kolízie Porte a Cavendish zo Sky, do kolies sa jednému z nich zamotala taška s jedlom.Na začiatku stúpania na Port de Balés HC kategórie mala čelná skupina náskok 2:54. Hneď v úvode z nej odišli Izaguirre, Azanza, Plaza Molina a Kadri. Plaza Molina o chviľu odpadol a pokračoval s Voecklerovou skupinovu zhruba 20 sekúnd za vedúcou trojicou. Čelo pelotónu opäť viedol Liquigas.Tempo sa postupne zvyšovalo, z prvej trojky odpadol Azanza. Z druhej skupiny Ten Dam či Hoogerland. V hlavnom poli mali problémy aj naše dvojičky Peťo a Martin Velitsovci a tempu favoritov nestačili. Čelo pretekov sa potom neustále trhalo a menilo. Dlho viedol Rui Costa, zhruba 4 km pred vrcholom ho vystriedal vpredu Valverde. Stále sa navzájom strážili aj Kessiakoff a Voeckler. Pôvodná unikajúca skupina sa však postupne rozpadávala.Valverde bol na vrchole prvý, ale určite myslel na etapový úspech, druhý bol Martinez a tretí Rui Costa. V súťaži o bodkovaný dres mal opäť viac síl Voeckler a na vrchol prišiel pred Kessiakoffom a dá sa povedať, že už je víťazom vrchárskej súťaže.Na posledné cieľové stúpanie prišiel Valverde s 50 sekundovým náskokom na Martineza a zhruba dva a pol minútovým náskokom na hlavné pole, ktoré už pohltilo Voecklerovu skupinu. Asi v tretine záverečného kopca už pelotón pohltil tretieho Costu či druhého Martineza a Valverde zostal na čele sám s náskokom 2:30. Na stúpaní odpadol aj Zubeldia, a tak Evans a Van Garderen mohli ísť celkovo pred neho.9,7 km pred cieľom zaútočil v poli favoritov Vanendert z Lotta, ktorý vlani vyhral 14. etapu. 8 km pred cieľom sa začali problémy Cadela Evansa a stratil kontakt s favoritmi. 7,5 km pred cieľom zútočil Van Den Broeck, chytili so ho len Rolland a Pinot a dostihli Vanenderta. O chvíľku ich ale žltá skupinka dostihla.Posledné tri kilometre sa išli vysokým tempom, Nibali a Van Garderen začali strácať. Froome a Wiggins zase odišli zvyšku favoritov. Froome opäť potvrdzoval vynikajúcu formu a spolu s Wiggom predvádzali nádherné divadlo. Kilometer pred cieľom ich dostihol tiež skvelý Pinot.Valverde dotiahol svoje úsilie do cieľa a zvíťazil, bol veľmi dojatý. Druhý bol Froome tretí Wiggins za nimi Pinot, potom s favoritov mierne stratil Van Den Broeck a Nibali. Veľa naopak stratili Evans a Brajkovič.Celková prvá štvorka teda zostáva nezmenená, na piate miesto sa posunul Van Garderen, na šieste Evans, siedmy je Zubeldia, Rolland poskočil na ôsme miesto za ním je Brajkovič a desiatku uzatvára Pinot. Časovka by tak ešte mohla zo štvrtého miesta zosadiť Van Den Broecka lebo Van Garderen je v tejto disciplíne lepší, ale uvidíme ako to dopadne. Bodkovaný dres potvrdil a zrejme až do Paríža už dovezie domáci Voeckler.Vyše 16 minút stratil Peťo Velits a prepadol sa na celkové 29. miesto. Peter Sagan finišoval v gruppette a šetril si sily.1.VALVERDE AlejandroMOVISTAR TEAM4h 12' 11'' 2.FROOME Chris SKY PROCYCLING+ 00' 19'' 3.WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING+ 00' 19'' 4.PINOT ThinaultFDJ - BIG MAT+ 00' 22'' 5.ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR+ 00' 26'' 6.VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM+ 00' 26'' 7.NIBALI VincenzoLIQUIGAS-CANNONDALE+ 00' 37'' 8.VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM+ 00' 54' 9.HORNER ChrisRADIOSHACK-NISSAN-TREK+ 01' 02'' 10.MARTIN DanielGARMIN-SHARP-BARRACUDA+ 01' 11'' 17.BRAJKOVIČ JanezASTANA PRO TEAM+ 02' 10'' 18.EVANS Cadel BMC RACING TEAM+ 02' 10'' 22.ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK+ 03' 17'' 64. VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 16' 06'' 89.SAGAN PeterLIQUIGAS-CANNONDALE+ 30' 57'' 101. VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 30' 57''   PORADIE CELKOVO:                           1.   WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING 78h 28' 02"   2.   FROOME Christopher SKY PROCYCLING + 02' 05"   3.   NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 02' 41"   4.   VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 05' 53"   5.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 08' 30"   6.   EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 09' 57"   7.   ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 10' 11"   8.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 10' 17"   9.   BRAJKOVIČ Janez ASTANA PRO TEAM + 11' 00"   10.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 11' 46"   11.   ROCHE Nicolas AG2R LA MONDIALE + 12' 58"   12.   KLÖDEN Andreas RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 14' 09"   13.   HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 14' 22"   14.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 18' 34"   15.   MENŠOV Denis KATUSHA TEAM + 22' 42"   16.   MONFORT Maxime RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 24' 24"   29.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 58' 30"   43.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 1h 33' 16"   89.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 2h 27' 11" BODOVACIA KLASIFIKÁCIA:                           1.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE 356 bodov   2.   GREIPEL André LOTTO BELISOL TEAM 254 bodov   3.   GOSS Matthew ORICA GREENEDGE 203 bodov   4.   CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING 130 bodov   5.   BOASSON HAGEN Edvald SKY PROCYCLING 127 bodov   15.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 76 bodov   56.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 27 bodov VRCHÁRSKA KLASIFIKÁCIA:                           1.   VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 134 bodov   2.   KESSIAKOFF Fredrik ASTANA PRO TEAM 123 bodov   3.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK 77 bodov   4.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR 63 bodov   5.   VALVERDE Alejandro MOVISTAR TEAM 51 bodov   14.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 29 bodov KLASIFIKÁCIA JAZDCOV DO 25 ROKOV (od 1.1.1987):                           1.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM 78h 36' 32"   2.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 03' 16"   3.   KRUIJSWIJK Steven RABOBANK CYCLING TEAM + 1h00'38"   7.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 1h24'46"   ZDROJ: http://cycling-info.sk

Pozvánka: RUSAVSKÁ 50ka
19. 07. 2012 Reportáže

Propozice IX. ročník závodu horských kol pod záštitou radního Zlínského kraje Mgr. Josefa Slováka a starosty obce Rusava Bohumila Škarpicha. TERMÍN: 18. 8. 2012 POŘADATEL: SK Rusava TRASA: 50 km, převýšení 1150 m START: Rusava, základní škola, 12.00 CIL: Areál SK RusavaČasový limit: 5hod. (17.00) KATEGORIE Junioři 15 - 18 let Muži 19 - 29 let Muži 30 - 39 let Muži 40 - 49 let Muži 50 - 59 let Muži 60 a více let Juniorky 15 - 18 let Ženy G 19 - 39 let Ženy H 40 a více let Tandemy ROZHODUJE ROK NAROZENÍ STARTOVNÉ 390,- Kč (při přihlášení a zaplacení do 10. 8. 2012) 450,- Kč (na místě) Tandem: 500,- Kč 2 občerstvovací stanice, jídlo v cíli tričko s logem závodu (při úhradě startovného do 31. 7. 2012) měření času ChampionChip, tombolu startovních čísel zdravotní a pořadatelskou službu, lístek na večerní program ZPŮSOB ÚHRADY STARTOVNÉHO Na účet České spořitelny, číslo účtu: 1481000339/0800, variabilní symbol: rodné čísloV hotovosti u pokladny některé pobočky České spořitelnyPoštovní poukázkou A-V na adresu:SK RUSAVA, Vladan Daněk, Rusava 193768 61 Bystřice pod HostýnemOriginál dokladu o zaplacení vezměte s sebou pro případ reklamace. PREZENTACE Areál SK Rusava, fotbalové hřiště 17. 8. 2012 od 16.00 do 21.00 hod. 18. 8. 2012 od 07.00 do 10.00 hod. INFORMACE mobil: 608 258 695, 603 580 251 e-mail: vladan.danek@seznam.cz Do závodu je možné se přihlásit i na místě v den startu do 10.00 hod. DOPROVODNÝ PROGRAM Odpoledne: Dětská cyklo škola 20.00 hod. koupaliště Rusava - KOSOVCI + DJ Radek Bližšie informácie na: http://www.rusavska50ka.com/propozice ZDROJ: http://www.rusavska50ka.com/propozice

Report: Salzkammergut Trophy
19. 07. 2012 Reportáže

Salzkammergut, po slovensky Soľná komora, je malebná oblasť v Hornom Rakúsku. Z troch strán je lemovaná horskými masívmi. Na východe Totes Gebirge, na juhu Dachstein a Tennengebirge, na západe Berchtesgadenské Alpy. Spolu s mnohými jazerami, nad ktorými drží stráž mohutný Dachstein, tvorí pestrí celok, ktorý bol v roku 1997 zaradený do zoznamu svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Posledný víkend sa v tejto oblasti, konkrétne v meste Bad Goisern konal už 15. ročník najťažšieho maratónu v Európe – Salzkammergut Trophy. Prívlastok „najťažší“ si tento maratón získal vďaka kráľovskej „A-Strecke“ dlhej 211 km s prevýšením viac ako 7000 metrov. Po predchádzajúcich dvoch štartoch na „krátkej“ 119 km dlhej béčkovej trase som sa tento rok odhodlal odštartovať na Áčku aj ja. Predpoveď počasia na víkend nebola práve najpriaznivejšia. V piatok nám celú cestu do Rakúska pršalo a dážď neustal ani po príjazde do Bad Goisernu. Ale akoby zázrakom po tom ako sme sa ubytovali a odbavili si registráciu sa obloha vyjasnila a podvečer sme stihli ešte krátky výlet na Ewige Wand – najznámejšie miesto trasy maratónu. Večer som ešte absolvoval príjemnú večeru v spoločnosti osobností ako Roberto Heras, Andy Goldberger či Bart Brentjens a potom mi neostávalo už nič iné ako sa psychicky pripraviť na skoré ranné vstávanie a drinu čo mala prísť na druhý deň. O 4 ráno prišiel krutý budíček (dokonca už 2 deň po sebe) a tuhé rozmýšľanie, že prečo to ja vôbec robím. Odpoveď som hľadal márne, ale napriek tomu som sa obliekol, naraňajkoval a pred 5 zamieril na štart. To už v štartovom koridore stepovalo hádam 300 podobne trafených ľudí ako som ja. Zaradil som sa poslušne na koniec zástupu a stále trochu prispatý som čakal na štartový pokyn. Ten prišiel presne o 5 hodine. Po prvých stovkách metrov sme začali stúpať do prvého 10 kilometrov dlhého stúpania s prevýšením takmer 900 metrov. Ku koncu stúpania sa nám naskytol krásny pohľad na Hallstadský ľadovec pod Dachsteinom, ktorý bol nasvietený vychádzajúcim slnkom. To boli asi jediné slnečné lúče, čo sme mohli za celý deň vidieť. Na začiatku sa mi nešlo moc dobre, ale po 40 kilometroch som sa dostal do dobrého rytmu. Niekto by si mohol myslieť, že som trošku trafený, ale stúpania ma začali vážne baviť. Kilometre začali pekne odsýpať a zvykol som si na stereotyp: tiahle stúpanie – pekný zjazd – občerstvovačka a tak stále dokola. Celkovo bolo na dlhej trati 14 občerstvovačiek a na každej som sa na chvíľku zastavil. Takýto luxus si moc na klasických maratónoch dovoliť nemôžem. Sortiment na každej občerstvovačke bol ako na kráľovskej hostine. Na pitie na výber ionťák, cola, Red Bull, radler, čaj, voda a na jedenie od tyčiniek, cez ovocie a koláče po rôzne syry, salámy a klobásky. Úseky na áčkovej trati, ktoré sú navyše oproti éčku stáli za to. Niekoľko krásnych technických zjazdov, niektoré z nich až na hranici toho čo dokážem dať na bajku, krásne výhľady na skalné masívy a jazerá, neuveriteľné panorámy. Skrátka niečo, čo ma presvedčilo o tom, že ak budem zase raz štartovať na Trophy, tak to bude jedine na A-Strecke a to aj v tom prípade, že by som to mal v polovici zabaliť. Po zhruba 50 kilometroch som sa pred sebou zbadal kamaráta Imra, spolu sme prešli niekoľko kilometrov. Po jednej občerstvovačke mu ale akosi nezapasovala strava a v nasledovnom stúpaní som mu ušiel. Po zhruba 130 kilometroch prišiel posledný zjazd pred napojením sa na béčkovu trasu. No a ten zjazd bol rozhodne nezabudnuteľný. Bolo to to najnáročnejšie čo som v živote na maratóne zjazdoval. Najťažší zjazd čo sa ide na Horalovi je len slabí odvar toho čo bolo toto. Na občerstvovačku pod kopcom som prišiel doslova s kŕčmi v rukách a bez citu v nich. Pri pohľade späť na kopec som si všimol záchranársky vrtuľník, ktorý už v závese pod sebou odvážal nejakého nešťastníka, ktorému asi ten zjazd moc nevydal. Záchranárske zabezpečenie maratónu si bohužiaľ vyskúšal na svojej koži aj Terry. Našťastie sa mu ale nič vážnejšie nestalo a mohol nám porozprávať svoje zážitky z jazdy sanitkou a rakúskeho zdravotníctva. Podľa predpovede počasia malo po obede začať pršať. Predpoveď bohužiaľ vyšla a okolo 2 sa spustil intenzívny lejak, ktorý s krátkymi prestávkami trval až do večera. Po rýchlych 20 kilometroch okolo Hallstadského jazera nasledovala najťažšia pasáž maratónu, ktorou je známe stúpanie na Salzberg, kde maximálny sklon dosahuje úctihodných 36°. Po 150 km v nohách som dostal od Salzbergu riadnu facku a následne mi stúpanie na Rossalm uštedrilo K.O. Vytrápil som sa tu statočne, ale pri pohľade na bajkerov okolo mňa bolo jasné, že nie som jediný, čo má už riadne nakúpené. Riadne peklo som si odtrpel aj v zjazde z Rossalmu ku Gosauskému jazeru. Do nitky premočený som v 10 km dlhom zjazde vymrzol na kosť. Prsty na rukách a nohách som si takmer necítil. Zachránil ma až horúci čaj na občerstvovačke v Gosau a posledné dlhé stúpanie, kde som sa opäť zahrial. V poslednom dlhom stúpaní sa mi nohy zase celkom rozbehli a ani som sa nenazdal, prišiel posledný dlhý zjazd a potom už len rýchle pasáže prevažne po asfalte. Posledné kilometre už odsýpali rýchlo a po 13 hodinách a 29 minútach som sa dostal konečne do cieľa. Tesne po príjazde do cieľa som si povedal, že už nikdy viac. S odstupom pár dní mi ale niečo hlboko vo mne hovorí, že o rok sa vidíme o 5 ráno opäť na štarte v Bad Goiserne. Autor: Juraj Meliš Foto: Juraj Meliš

EXPEDÍCIA ISLAND
18. 07. 2012 Reportáže

Bikepoint.sk Vám bude najbližšie 3 mesiace priebežne prinášať informácie zo zaujímavej expedície okolo Islandu, na ktorú sa vydali naši priatelia bikeri Miro Hráček a Juro Darida. Títo dvaja cestovatelia si dali odvážny plán precestovať doslova krížom krážom nám veľmi málo známy ostrov Island. Náš portál Vám bude prinášať ich cestovateľské zážitky a tak trochu vám priblížime život na ostrove. Ako čerešnička na torte bude po dokončení expedície dokumentárny film, ktorí zmapuje život a zvyky na ostrove Island. Ďurimu a Mirovi držíme palce aby sa živí a zdraví plný zážitkov vrátili späť na rodnú hrudu. Autor: Luboš Dupkala

16. etapa Tour pre Voecklera
18. 07. 2012 Reportáže

Asi najťažšia etapa tohto ročníka mala priniesť očakávané vzrušenie v podobe súboja o prvé priečky celkového poradia. Práve v tejto etape mali šancu ešte favoriti výsledok zvrátiť a potrápiť Wigginsa. Od začiatku sa množstvo cyklistov snažilo uniknúť. Boli tam malé skupinky, jednotlivci až sa na zhruba 19 kilometri vytvorila obrovská skupina uprchlíkov. V zhruba 30 člennom poli boli pretekári ako Voeckler či Feillu, ale nechýbali ani bojovníci o bodkovaný horský dres Kessiakoff a Sorensen. Táto skupina bola stredobodom pozornosti a už na šprintérskej prémii si práve títo chlapci rozdelili body. Na prvých troch priečkach ich brali Paulinho, Casar a Kruijswijk. Spoločne začala skupina stúpať aj na Aubisque. Práve počas prvého kopca dňa mal nepríjemnú nehodu Horner. Spadol do rokliny do kríkov a nepríjemne sa poudieral. Tímové auto mu však pomohlo a dokázal sa dostať späť do poľa a pokračoval. HC prémiu ako prvý zdolal Voeckler a bral 25 bodov. 20 bral Kessiakof, Arashiro 16 a Sorensen 14. Na zjazde z vrcholu mal Krujswijk defekt. Oveľa horšie dopadli Zingle a Gusev, ktorí počas rýchlej jazdy v čelnej skupine spadli. Gusev dokonca spadol na ostnatý plot a poranil si rameno a musel z pretekov odstúpiť. Stúpanie na ďalšiu HC prémiu, legendárny Tourmalet, bolo opäť zaujímavejšie v čelnej skupine. Aktívny bol Voeckler a Feillu. Chvíľu sa ich držal Daniel Martin, ale neskôr odpadol a dvojica si rozdelila najväčší prídel bodov na vrchole. Prvý bol opäť Voeckler. Martin stratil 1:08, favoriti na bodkovaný dres Kessiakoff a Sorensen prišli na štvrtom a piatom mieste a ďalej zbierali body. Kessiakoff sa zatiaľ držal na čele vrchárskej súťaže. Dvaja francúzi išli veľmi dobre a Voeckler určite už myslel na ďalšie etapové víťazstvo ale počtom bodov sa už blížil aj k bodkovanému dresu. Stúpanie na Aspin už prinieslo dôležité momenty. Dvojica v predu opäť s Voecklerom na čele prešla vrchol ako prvá. Kessiakoff však tempu nestačil, a preto išiel do skupinky so Sorensenom Vinokurov, aby ho obral aspoň o pár bodov. To sa aj stalo a preťal čiaru ako tretí. Štvrté miesto patrilo Sorensenovi, ale v prvej trojke o bodkovaný dres to už začalo byť tesné. Čo je ale zaujímavé Evans nestačil tempu skupiny favoritov a stratil. Žiaľ nestíhal ani Peťo Velits. Dvojica vpredu mala na hlavné pole náskok viac ako 9 minút, Evans na favoritov Wigginsa a Nibaliho stratil 45 sekúnd a snažil sa to stiahnuť v zjazde. Pred posledným stúpaním bola situácia nasledovná. Vpredu dvojka Voeckler a Feillu, za nimi 54 sekúnd Sorensen, Vinokurov, Izaguirre a Voigt, 9 minút strácala žltá skupina s Wigginsom, Nibalim či Van Den Broeckom a ďalších zhruba 20 sekúnd strácala Evansova skupina. Na začiatku stúpania sa dokázal Evans dotiahnuť na Wigginsovu skupinu. Asi 6 km pred posledným bodovaným vrcholom dňa podľa očakávania zaútočil Voeckler a vzadu nechal kolegu Feillua. Toho o chvíľu dostihol aj predstihol Sorensen, ktorý ešte boj o bodkovaný dres nevzdal. Sky si s chladnou hlavou kontrolovalo situáciu v hlavnom poli. Potom v hlavnom poli prevzal tempo Jelle Wanendert z Lotta, ktorý pracuje pre Van Den Broecka a okamžite sa skupinka začala rozpadávať. Opäť mal problémy aj Evans a začal strácať. Hlavné pole tak postupne pohlcovalo pôvodných členov úniku vrátane bodkovaného Kessiakoffa. Následne tempo nasadil Basso a zo skupinky odpadol Rolland. V tom istom momente nastúpil Nibali. Okamžite prišla reakcia Frooma a Wigginsa. Nibali však bojoval a snažil sa ujsť, ďaleko sa mu to však nepodarilo a dvojka ho dostihla. Ostatní favoriti nereagovali. Podľa očakávania Voeckler preťal prémiu ako prvý a obliekol sa do bodkovaného dresu a víťazstvo v etape bolo blízko. So stratou 1:25 prišiel na prémiu Sorensen. Tesne pred vrcholom znova nastúpil Nibali, Wiggins sa však opäť skvelo dotiahol a na vrchol prišli spolu s Froomom so stratou 7:47. 8:32 stratila skupina Van Den Broeck, Van Garderen a spol. Evans už strácal ďalších takmer päť minút. Voeckler už ďaleko pred cieľom oslavoval a pripísal si druhé etapové víťazstvo na Tour a samozrejme zajtra sa oblečie do bodkovaného vrchárskeho dresu. Druhý so stratou 1:40 dorazil do cieľa Sorensen a výrazne sa posunul dopredu v celkovom poradí, konktrétne na 14. miesto. Tretí bol Izagirre, štvrtý Vinokurov, ktorý pri nástupe do šprintu urobil chybu a vyletela mu noha z pedála. Obaja prežili z toho pôvodného úniku, spolu s ďalšími, ktorí prišli za nimi. 7:09 stratili Nibali, Wiggins a Froome. Prvá trojka celkového poradia teda zostáva nezmenená. 8:08 stratili Van Den Broeck či Roche. 11:56 stratil Evans čo znamená, že klesá na siedme miesto a Van Den Broeck sa dostáva na štvrté miesto, piaty je Zubeldia. Evansa preskočil aj tímový kolega Van Garderen. Celkové šieste miesto je pre tohto mladíka veľmi pekné. Prvú desiatku uzatvárajú Brajkovič, Rolland a Pinot. 22:15 stratili Sagan a Peťo Velits, Martin Velits prišiel so stratou 33 minúť na víťaza. Rovnako stratili Cavendish či Greipel. Ďalší súper Peťa Sagana Goss prišiel s mankom 27 minút. Všetci teda limit stihli Poradie v 16.etape 1.VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 5h 35' 02'' 2.SORENSEN Chris Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 01' 40'' 3.IZAGUIRRE Gorka EUSKALTEL-EUSKADI + 03' 22'' 4.VINOKOUROV Alexandre ASTANA PRO TEAM+ 03' 22'' 5.FEILLU Brice SAUR - SOJASUN + 03' 58'' 6.VOIGT Jens RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 04' 18'' 11.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 07' 09'' 12.WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING + 07' 09'' 13.FROOME Chris SKY PROCYCLING + 07' 09'' 15.VAN GARDEREN TejayBMC RACING TEAM+ 08' 07'' 16.VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 08' 07'' 17.ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 08' 07'' 22.ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 08' 48'' 35.EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 11' 56'' 68.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 22' 15'' 73.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 22' 15'' 126.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 33' 04''   PORADIE CELKOVO:                           1.   WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING 74h 15' 32"   2.   FROOME Christopher SKY PROCYCLING + 02' 05"   3.   NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 02' 23"   4.   VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 05' 56"   5.   ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 07' 13"   6.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 07' 55"   7.   EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 08' 06"   8.   BRAJKOVIČ Janez ASTANA PRO TEAM + 09' 09"   9.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 10' 10"   10.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 11' 43"   11.   ROCHE Nicolas AG2R LA MONDIALE + 11' 47"   12.   KLÖDEN Andreas RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 13' 14"   13.   HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 13' 39"   14.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 14' 43"   15.   COPPEL Jerome SAUR - SOJASUN + 20' 12"   16.   MENŠOV Denis KATUSHA TEAM + 21' 06"   24.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 42' 43"   36.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 1h 02' 38"   80.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 1h 56' 33" BODOVACIA KLASIFIKÁCIA:                           1.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE 356 bodov   2.   GREIPEL André LOTTO BELISOL TEAM 254 bodov   3.   GOSS Matthew ORICA GREENEDGE 203 bodov   4.   CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING 130 bodov   5.   BOASSON HAGEN Edvald SKY PROCYCLING 127 bodov   13.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 76 bodov   54.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 27 bodov VRCHÁRSKA KLASIFIKÁCIA:                           1.   VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 107 bodov   2.   KESSIAKOFF Fredrik ASTANA PRO TEAM 103 bodov   3.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK 77 bodov   4.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR 55 bodov   5.   FEILLU Brice SAUR - SOJASUN 38 bodov   12.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 29 bodov KLASIFIKÁCIA JAZDCOV DO 25 ROKOV (od 1.1.1987):                           1.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM 74h 23' 27"   2.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 03' 48"   3.   KRUIJSWIJK Steven RABOBANK CYCLING TEAM + 45' 26"     ZDROJ:http://cycling-info.sk

Report: Salzkammergut Trophy 2012
18. 07. 2012 Reportáže

Všetko sa to začalo pred rokom. Ani neviem ako, ale s kamošom Lacom z Košíc sme sa rozhodli, že pôjdeme skúsiť nejaký maratón za hranice, konkrétne rakúsku „Salzku“. Nápad vyliezol pravdepodobne z jeho hlavy, nakoľko obchádzal všetky maratóny slovenskej série a ja som mu takto pomohol znížiť náklady na dopravu. Pamätám si, ako sme bývali v stanovom kempe na miestnom futbalovom ihrisku a ako sme v rámci nasávania atmosféry vstávali okolo pol piatej ráno, aby sme si pozreli štart mimozemšťanov na dlhej „A-strecke“. Vtedy som nechápal, ako niekto môže na jeden záťah odbajkovať viac ako 200 km a nastúpať pri tom vyše 7000 metrov. S istotou som však vedel, že by som si to niekedy chcel vyskúšať, chcel by som zažiť tú elektrizujúcu atmosféru na štarte o piatej ráno a chcel by som patriť do „klubu psychopatov“, pri pohľade na ktorých väčšina bikerov len neveriacky krúti hlavou. S Lacom sme vtedy štartovali na 120 kilometrovej trase s tým, že to snáď do 12 hodín stihneme. Vedľa nás mali postavený stan dvaja borci z Brna, ktorý sa pokúšali o A-strecke už po tretí krát a keď zistili, že ideme Béčko, len poznamenali: „...kvôli krátkej sa sem neoplatí taký kus trepať..“. Pozreli sme na seba a naše sebavedomie trochu pokleslo. V živote som nešiel taký dlhý maratón a pre týchto maníkov to je „krátka“? Tak či tak, obaja sme to zvládli, perfektne sme sa zabavili, povozili sa v krásnom prostredí a ja som už vtedy po ceste domov vedel, že sa na Salzku buď nevrátim, alebo to bude práve na dlhú trať. S Lacom sme sa zhodli, že na B-čku je to síce pekné, ale kvôli vozeniu sa po širokánskych šotolinových a asfaltových zvážniciach sa neoplatí vyvaliť toľko peňazí aj na ďalší rok. Z tohto hľadiska už bola pre mňa B-strecke nezaujímavá... Je 14.júl 2012, 4 hodiny ráno a v izbe zvoní niekoho budík. Spal som zle, niekoľko krát som sa v noci zobudil a je mi jasné, že je to kvôli červenému číslu na mojom biku. Viem už síce, že odjazdiť 200 km na biku nie je až taký problém, problém však budú robiť nastúpané metre a hlavne časové limity. Tie mi robia najväčšie obavy. Na A-čko som sa síce prihlásil, ale tréning sa nekonal. Lenivosť je sviňa. Po niekoľkých rokoch si tak pripomínam, ako som sa cítil pred úplne prvým maratónom – nervózny ako pes. Už len pri obliekaní mám tep niekde vo vesmíre a ani raňajky mi moc nechutia. Kvôli tomu som však do Bad Goisernu neprišiel a tak sa radšej sústreďujem na dilemu, čo si obliecť. Predpoveď počasia je jasná – úpal dnes nikto nedostane, má byť chladno a bude pršať. O necelú hodinu už stojíme na štarte. Atmosféra taká, akú si pamätám z minulého ročníka, len tentokrát stojíme na opačnej strane oplotenia. Nervozita je preč, ideme sa bicyklovať! Už sa teším na tie technické pasáže, ktoré mi skúsenejší kolegovia toľkokrát spomínali... :-) Prvých niekoľko kilometrov už poznám a preto beriem úvodný kopček ako rozcvičku.. Aspoň tie výškové metre rýchlejšie ubúdajú a netrapošíme tu po rovinke. Sme predsa v Alpách, nie? :-) Po prejazde fotogenickej Ewige Wand a Bad Goisernu vchádzame do druhého koliečka, kde na nás v profile čaká solídne zubatá pilka. Je to stále nejakých 500-600 metrov hore dolu, ale vôbec mi to nevadí. Na rozdiel od kratšej trasy sa tu skutočne jazdí po technických pasážach a človek sa môže kochať nádhernou prírodou. Po preteku sme sa viacerí zhodli, že aj keby človek po prvej polovičke odstúpil, stále to stojí za to. Už viem, prečo sa sem borci vracajú - kvôli prírode, akú doma nemáme a zábave, ktorú táto trasa poskytuje... Po niekoľkých hodinách sa prvý krát stretávam s pretekármi z kratšej trasy a je to zvláštny pocit. Cítim sa, ako keby som mal lepkavé kolesá. Všetci okolo mňa fičia ako na drogách a ja sa len pomaličky suniem vpred. Asi to je tým, že štartovali o 5 hodín neskôr. Napriek tomu sa mi ide pocitovo skvele a nevadí mi ani dážď, ktorý prichádza nejakú pol hodinku po dvanástej. Síce ma to spomaľuje v zjazdoch (fŕkajúci sajrajt do ksichtu však poteší každého bikera, všakže?), ale zatiaľ mi nie je zima. To sa už čoskoro zmení a do pláštenky ma bude musieť zazipsovať jeden z organizátorov na občerstvovačke, pretože nebudem mať v rukách žiaden cit.. Po približne desiatich hodinách na biku narážam na dlho očakávaný problém – časové limity. Ten na stom kilometri je síce ešte v pohode a s prehľadom, nasledujúci, na približne 135. km, je však už solídna tesnotka a všetkých borcov idúcich po mne organizátori sťahujú z trate. Stihol som to o nejaké 2-3 minútky a začína mi docvakávať, že dnes dostanem stopku na 180. kilometri. Časové limity sú totiž čím ďalej tým náročnejšie a ja nemám vo zvyku pri narastajúcej únave zrýchľovať. Prichádzam na občerstvovačku pri jazere a našťastie tam stretávam dvoch borcov z Čiech, ktorí majú správnu teóriu: „Kým mi nikto neodcvakne čip, idem ďalej..“ V najbližších 2 hodinách počas stúpania na Salzberg a Rossalm ich niekoľkokrát preklínam. Už minulý rok sa mi stúpanie na spomínaný Salzberg zdalo nechutné, dnes to však považujem za čistú zvrátenosť a týranie ľudí. So 150 km v nohách najskôr vytlačiť bike do odporne strmého kopca (nie, 35 percentné stúpanie naozaj nedokážem vyšliapať na biku), aby sme hneď na to nastúpané metre zahodili v prudkom padáku po zvážnici. Toto stúpanie definitívne rozhodlo, že najbližší limit nestihnem. Na spomínanú kontrolu som dofrčal s asi 40 minútovým meškaním a tak som sa ani nesnažil protestovať, keď mi rakúsky šuhaj odcvakával čip z biku. Protestoval som až v momente, keď chcel naložiť môjho tátoša na nejaké auto a doviezť ma do cieľa. To by mi moja športová hrdosť neodpustila a tak som do Bad Goisernu dofrčal aspoň po asfalte. Posledný väčší kopec som tak obišiel a v cieli som bol chvíľku pred deviatou. Aj napriek absencii finisherského titulu som rád, že som sa o to aspoň pokúsil a hlavne to v zdraví prežil a zabavil sa. Laco je makač a dal to. Gratulácia. O rok snáď opäť na štarte. A hádam už aj čo-to potrénujem...  Autor: Martin Vaško Foto: bikepoint.sk