MTB

Rozhovor: Tomáš Višňovský
23. 01. 2017 Reportáže

Na úvod roka 2017 Vám prinášame rozhovor z naším úspešným bikerom a športovcom telom aj duchom Tomášom Višňovským. Mohol by si sa na úvod naším čitateľom predstaviť? Volám sa Tomáš Višňovský mám 23 rokov som zo Žiliny, jazdím za Slovenský tím PROefekt team. Od roku 2011 som v SVK reprezentácii. Venujem sa horskej, cestnej cyklistike a cyklokrosu. Kto ťa priviedol k cyklistike? V mojom prípade to bol otec, ktorý ma brával na horské výlety. Neskôr som už volával ja jeho a nakoniec som začal jazdiť sám aby som si zlepšil kondíciu. Tvoji tréneri a podporovatelia v kariére? Opäť to je otec ale aj cela rodina ktorá mi drží palce povzbudzuje ma a často krát ma sprevádzajúci na pretekoch. Cyklistika je finančne naozaj veľmi ťažká a preto si vážim podporu ktorú mam. V mojom tíme PROefekt sa o mňa stará tréner Mgr. Juraj Karas, PhD. Jeho trénerské vedenie je naozaj na profesionálnej úrovni. V tíme mam všetko čo potrebujem. Kvalitný pretekový program, tréning, regeneráciu ale aj super partiu. Aký je tvoj materský team? Začínal som tíme CK epic Dohňany v ktorom som začal svoje pôsobenie v cestnej cyklistike. S otcom sme ale hľadali kvalitne vedenie v horskej cyklistike a tak sme kontaktovali Juraja. Aké sú tvoje najväčšie úspechy? Určite by som tu zaradil zisk titulu majstra SVK v MTB maratóne v kategórii elite pre rok 2015 ale aj tretie miesto v MSR SVK v cross country v kategórií elite pre rok 2015. Taktiež sa mi tento rok podarilo obhájiť víťazstvo na Horal MTB maratóne v medzinárodnej konkurencii. 5 a 6 miesto na akademických MS v XCO a XCE v roku 2016  ale aj 16. miesto celkovo v medzinárodnom etapovom  cestnom preteku Vysočina 2016. Ako by si zhodnotil svoju tohtoročnú sezónu? Sezóna bola veľmi dlhá nakoľko som pokračoval cyklokrosom a ukončenie bolo až v decembri. Podarilo sa mi veľa pekných úspechov ktoré som už spomenul. Neporadilo sa mi ale obhájiť titul v maratóne ani som nevylepšil tretie miesto z majstrovstiev Slovenska v XCO . O to viac som motivovaný do ďalšej sezóny. Tvoje naj miesto na tréning? Na Slovensku a mimo. Mám veľmi rád Žilinu a okolo pre jej rozmanitý terén a prírodu. Nie vždy je ideálne počasie ale na to som si už zvykol. Zo zahraničia by som spomenul asi Mallorcu kde sa vždy na jar rád vraciam. Perfektné služby, terén a podmienky na tréning partia v tíme. Chodíš v zime trénovať do tepla? Kam? V zimnom období preferujem zimné športy ku ktorím mam naozaj blízko. Rád si užijem voľno od bicykla a tak trocha zabudnem na kolobeh pretekania. Na jar, ale chodíme s tímom na Mallorcu, kde jazdíme prvé objemy. Aké máš plány na sezónu 2017? Preteky, akcie? Myslím si, že už môžem prezradiť účasť na etapovom MTB preteku Cape Epic v Južnej Afrike kde budem štartovať pod farbami českého tímu Superior a mojím parťákom bude skvelý maratónec Filip Adel, ktorý ho už absolvoval dva krát. Určite sa chcem pobiť o dobré umiestnenia na MS, ME v MTB maratóne, ale nechcem vynechať ani popredné akcie v cross country. Ktorý druh cyklistických súťaži ti je najbližší? Z môjho písania je jasne, že to bude MTB či už XCO alebo XCM. Mám veľmi rád jazdu v teréne. Cross county mám rád pre technickú náročnosť a maratóny zasa pre vytrvalostné parametre. Aké bicykle používaš na tréning či preteky? Asi 70% času trávim na cestnom bicykli. Využívam ho hlavne na tréning či už pri vytrvalosti, intervaloch alebo na pretekoch. Na horáku jazdím, aby som si zlepšoval techniku jazdy, ale aj vytrvalostné a iné parametre. Na MTB pretekoch som jazdil na pevnom bicykli ale pre rok 2017 presadám na celoodpružený bicykle značky Superior.. Rád ale dopĺňam tréning na bicykloch s väčším zdvihom. Dokážeš sa postarať sám o svoj bicykel alebo využívaš servisáka? Vo väčšine si servis robievam sám, hlavne po pretekoch strávim celé dopoludnie pri bicykli. Zložitejšie veci ako výmena oleja vo vidlici a výmena brzdovej tekutiny nechám už na odborníka. Ako regeneruješ po preteku? Vo väčšine prípadov volím aktívny spôsob regenerácie či už plaváreň alebo ľahká jazda na bicykli. Využívam ale aj saunu, masáže a v neposlednom rade kvalitný spánok:). Máš špeciálny jedálny lístok? Úplne striktne sa ničoho nedržím. Vie ktoré jedla mi nerobia dobre a tie sa snažím obmedzovať. Taktiež dbám na pestrú stravu vo forme ovocia a zeleniny. Po zimnom období keď nejaké to kilo priberiem obmedzím sladké a na krátku chvíľu si rátam kalórie, aby sa hmotnosť vrátila do normálu. Klasické "sacharidové radovánky" sa snažím nahradzovať kvalitnými tukmi. Ktoré jedlo a nápoj máš najradšej? Z klasického Slovenského jedálnička obľubujem halušky, varené zemiaky s tvarohom a cibuľkou. Zo zahraničia určite cestoviny na rôzne spôsoby alebo lososový šalát. Z nápojov rôzne ovocné šťavy, ale aj nie moc zdravú coca colu :). Aké je tvoje najobľúbenejšie miesto na relax? Jednoznačne hory a príroda. Nie som vôbec indoorový typ človeka. Väčšinu času trávim vonku či na záhrade alebo u nás v Malej Fatre. Aké sú tvoje koníčky okrem cyklistiky ako tráviš svoj voľný čas najradšej? Ako som spomínal je to príroda. Okrem cyklistiky chodievame v zime lyžovať, skialp, turistika, bežke. V zimnom období učím lyžovať deti a dospelých u nás vo Vratnej. V lete sa popri bicykli toho nedá veľa stíhať ale chodieval som surfovať občas zbehneme na raft alebo túru so psom. V mladosti som hrával na klavír, gitaru, bubny a flautu. Hudbu mám veľmi rád, ale vraciam sa ku nej len sporadicky čo by som chcel určite zmeniť. Aký je tvoj športový sen čo by si chcel dosiahnuť? Ako som spomínal už v začiatkoch a určite si nato pamätáš je to olympiáda. Veľa vecí sa mi už splnilo, precestoval som kus sveta vďaka cyklistike. Každým rokom sa chcem ale posúvať hore vo svetovom rebríčku a dosahovať čo najlepšie výsledky doma a v zahraničí.   Ďakujem za rozhovor a želáme ti veľa športových, ale aj životných úspechov.   Autor: Luboš Terry Dupkala

Cape Epic 2017
21. 01. 2017 Reportáže

Viete, že tento rok bude slovenské farby zastupovať na pretekoch Cape Epic TOMÁŠ VYŠNOVSKÝ? V tíme Mitas Superior bude spolu s českým bikerom Filipom Adelom. 14. ročník najväčších etapových MTB pretekov Cape Epic 2017 sa bude konať od 19. - 26. 3. 2017. Sedem etáp má spolu 691 kilometrov, pri ktorých bikeri nastúpajú 15 400 metrov. Na štarte v meste Meerendal budú aj také mená ako Jaroslav Kulhavý a Christoph Sauser, Cadel Evans a George Hincapie, Joaquim Rodriguez, José Antonio Hermida, Manuel Fumic, Nino Schurter, Alban Lakata či Kristián Hynek. Na úvod čaká na bikerov prológ na 26 kilometrov s prevýšením 750 metrov. Prológ začína aj končí v Meerendal Wine Estate a je ohodnotený dvoma hviezdičkami. Prvá etapa začína aj končí v Hermanus High School a meria 101 kilometrov. Na bikerov čaká 2 300 metrov prevýšenia. Etapa je ohodnotená 4,5 hviezdičkami. Druhá etapa má 102 kilometrov. Začína v Hermanus High School a končí v Elandskloofe. Bikeri nastúpajú 2 350 metrov. Ohodnotená je 4. hviezdičkami. Tretia etapa začína aj končí v Elandskloofe. Počas 78. kilometroch nastúpajú bikeri 1650 metrov. Náročnosť je ohodnotená 3,5 hviezdičkami. Štvrtá etapa začína v Elandskloofe a po 112. kilometroch končí Oak Valley. 4,5 etapa má prevýšenie 2 150 metrov. V Oak Valley začína aj končí piata etapa dlhá 84 kilometrov počas ktorej bikeri nastúpajú 2 100 metrov. Piata etapa má 4 hviezdičky. Predposledná šiesta etapa je ohodonotená piatimi hviezdičkami. Najťažšia etapa meria 103 kilometrov a začína aj končí v Oak Valley, počas ktorých nastúpajú bikeri 2 750 kilometrov. Záverečná siedma etapa má 85 kilometrov. Etapa začína v Oak Valley a po 1 350 nasúpaných metroch končí troj hviezdičková etapa v Val de Vie in Paarl.     Autor: Milan Majtán    

Ako vidí prípravu Majstrovstiev Európy v XCM riaditeľ akcie Ivan Zima?
17. 01. 2017 Reportáže

Keďže sa tento rok v auguste na Slovensku vo Svite uskutočnia majstrovstvá Európy v maratóne (ME XCM), požiadali sme o krátky rozhovor šéfa maratónu HORAL Ivana Zimu o krátky rozhovor. Ktorý ročník HORALa sa uskutoční na budúci rok? Horal dosiahne tento rok vek dospelosti. Bude mať 18 rokov. Ktorý ročník Horala sa ti vryl do pamäte na dlhú dobu a prečo? Nezabudnuteľný je pre mňa 2. ročník, ktorý sa uskutočnil v roku 2001. Vtedy som si ešte myslel, že maratón sa dá súčasne organizovať aj absolvovať. Išiel som vtedy trať HORAL KREJZI. Na Kráľovej holi bolo +3oC. Bol som dosť dobre pripravený - mal som náhradné oblečenie, vetrovku, dlhoprsté rukavice aj čiapku. Napriek tomu to v zjazde z Kráľovej hole so mnou triaslo a zuby mi neovládateľne cvakali. Videl som však nešťastníka, ktorý sedel v priekope a snažil sa natiahnuť si dres cez kolená, aby si ich trocha zahrial. Nakoniec som to absolvoval s výsledným časom 11 hodín a s množstvom telefonátov počas jazdy, takže som pochopil, že môžem Horala buď jazdiť, alebo organizovať. Druhým nezabudnuteľným bol pre mňa Horal v roku 2008. Vtedy pršalo od rána až do večernej tomboly. Trať bola neskutočne rozbahnená a bajkerom odchádzala nielen technika (hlavne brzdy), ale aj morálne sily. Viac ako 50% účastníkov muselo vtedy preteky vzdať. Zážitky z takýchto ťažkých ročníkov asi najlepšie zhrnul vo svojom reporte bajker Miloš: Horal Krejzi znamená: - 8 až 10 hodín šliapať ako pako do pedálov - poriadne zmoknúť - byt zablatený, mať kamienky a piesok v očiach, zuboch, ušiach, nose a riti - premrznúť na Kráľovej Holi, nič tam nevidieť, zj...ť sa v zjazde - jazdiť po potokoch a kameňoch a padať na ne - byť terčom pohľadov, mentálne zdravie spochybňujúcich okoloidúcich - bojovať o život a majetok s hordami počerných lúpežníkov v cigánskej osade v Telgárte - zažiť prudkú depresiu, keď na treťom kilometri výšľapu na Kráľovej holi vidíš rútiť sa oproti tebe tých, ktorí to naozaj vedia a sú dve hodiny pred tebou - celý deň do seba tlačiť odporné müsli tyčinky, carbogely, energetické cukríky a hnusný ionťák - znášať riziko odvozu v pojazdnej plynovej komore značky AVIA - skončiť hlboko v poli porazených, alebo vzdať počas preteku - mať otlačenú riť od sedla - zničiť si bike a minúť hriešne peniaze na opravu, prípadne výmenu brzdových špalkov, reťaze, prevodníkov, pastorkov, vidly, bowdenov a podobne - po skončení akcie písať reportáže a rozprávať príhody, ktoré okrem úzkeho okruhu zainteresovaných nikomu nič nehovoria - byť terčom všeobecného nepochopenia, že čo môže viesť mladého, zdravého človeka k takej zrejmej blbosti, ako je podstupovanie všetkého vyššie uvedeného.   Akú dlhú dobu ste sa snažili získať do Svitu na HORALa ME XCM? Prvýkrát som sa s touto myšlienkou zveril Petrovi Privarovi (prezident SZC) v roku 2014, keď sa bol pozrieť na Horala. Hneď sme sa prostredníctvom SZC začali zaujímať na UEC aké sú možnosti. Zistili sme, že prvý voľný termín je v roku 2017. Podali sme prihlášku a na jeseň 2015 sme dostali potvrdenie, že UEC ME XCM 2017 boli pridelené nám. Mali sme dosť silných konkurentov z Talianska a Francúzska. Nakoniec sa UEC priklonila na našu stranu, čo nás teší a súčasne zaväzuje . Na akej trati budú bikeri a bikerky bojovať o tituly majstrov Európy? Budú to prvé ME, na ktorých budú spolu kategórie ELITE a zároveň aj všetky vekové kategórie MASTERS. Doteraz sa konali pre tieto vekové kategórie samostatné šampionáty. O tituly sa bude bojovať na dvoch najdlhších trasách. Pre kategóriu Muži Elite to bude 134 km a pre Ženy Elite 74 km. Ešte sa musíme rozhodnúť, na ktoré trasy pošleme jednotlivé Masters kategórie. Ja osobne si myslím, že do veku 45 rokov by sme im mohli dať KREJZI, t. j. 134 km. Povedie trať aj cez Kráľovú Hoľu? Najdlhšia trať HORAL KREJZI, čiže majstrovská pre Mužov Elite povedie aj cez Kráľovu hoľu. Bol by som veľmi rád, keby sme mali šťastie na počasie a eliťáci by videli z vrcholu Kráľovej hole aj kus Slovenska. Stretnú sa v jeden deň na jednej trati amatéri s profesionálmi? Nie, nestretnú! Účastníci ME budú mať trasy k dispozícii na tréning v piatok 11.8. Hobbíci budú mať svoje preteky v sobotu. Aby to bolo zrejmé, budeme sobotňajšie preteky nazývať HORAL OPEN. Zúčastniť sa môže ktokoľvek, kto si trúfa, má natrénované, je zdravý a vie si vybrať z ponúkaných piatich trás. Nezáleží na tom, či účastník má alebo nemá licenciu. Naopak, v nedeľu bude Európsky šampionát pre bajkerov s licenciou, ktorých vyšle buď ich národný zväz, alebo klub. Trasy v sobotu budú vyznačené a zabezpečené rovnako ako pre majstrák, takže aj bežní cyklisti si budú môcť vyskúšať majstrovskú trať a atmosféru. Bude sa aj tento rok konať trojdňový etapák HORAL TOUR? HORAL TOUR tento rok nebude. Už by toho na nás bolo naozaj veľmi veľa a nedeľňajšia etapa by sa asi nedala skĺbiť s Majstrovstami Európy. V sobotu sú pre amatérov pripravené známe trate maratónu HORAL Krejzi, Lejzi, Senzi, Ízi a Dejzi? Áno, bude to tak. Ako som už spomínal, pre hobbíkov bude v sobotu k dispozícii 5 známych trás vrátane jednej rodinnej. Určite by si mal spomedzi nich vybrať cyklista každej výkonnostnej kategórie. Budú štartovať pretekári v sobotu aj v nedeľu zo Svitu, alebo budú nejaké rozdiely? Miesto štartu bude rovnaké v sobotu aj v nedeľu. Rozdiely budú v časoch štartu a pretože niektorí hobbíci potrebujú na absolvovanie 134 km až 12 hodín, bude štart kategórie KREJZI už o 07:00, ako to býva na Horalovi obvyklé. Profíkom by malo stačiť 6-7 hodín, takže štart kategórie Muži Elite bude v nedeľu až o 09:00. Plánujete na sobotný večer aj nejaký sprievodný program pre bikerov, ktorí zostanú povzbudzovať na nedeľné preteky ME? Majstrovstvá Európy nie sú na Slovensku každý rok a špičkových európskych bajkerov tiež nemáme možnosť stretávať často. Takže zámer máme taký, aby si cyklistická verejnosť absolvovala svojho Horala, aby si niektorí vyskúšali majstrovské trate a aby zostali vo Svite do nasledujúceho dňa, kedy sa budú môcť pozrieť ako jazdí európska špička. Na spríjemnenie sobotňajšieho večera chystáme koncert. Dúfame, že sa nám podarí zabezpečiť zaujímavú kapelu. Na čo sa okrem tratí a maratónu môžu tešiť diváci? V nedeľu sa budú konať okrem Európskeho šampionátu aj preteky pre deti pod názvom HORAL JUNIOR, ktoré sú súčasťou populárnej Detskej Tour Petra Sagana. Bude to už štvrtýkrát v rade, čo zavíta DTPS do Svitu, a to napriek tomu, že tento detský seriál má zásadu menenia miest pretekov. Hlavným motívom je, aby deti mali možnosť vidieť a zažiť atmosféru veľkých pretekov. Tento rok vstupujeme do spolupráce s našim okresným mestom Poprad. Chceme preto pripraviť niečo atraktívne aj v Poprade. V tejto chvíli je však predčasné zverejňovať podrobnosti o tom, čo to bude. Ktorého bikera by si rád videl na ME XCM vo Svite? Mohli by ste prehovoriť Vášho rodáka. /rozumej Petra Sagana :-)/ Čo Ty na to? … Ja viem, že je to viac zbožné prianie ako realita, ale potešilo by to. Budeme sa však tešiť na všetkých výborných bajkerov. Spomeniem ich iba zopár: Nino Schurter, Carlos Coloma, José Hermida, Joaquim Rodriguez, Jaroslav Kulhavý, Jenny Rissveds... My však budeme najviac fandiť našej Janke Števkovej a Tomášovi Višňovskému. Verím tomu, že vo svojej kategórii Masters bude mať čo povedať aj Milan Barényi. S akým počtom pretekárov počítate na ME a koľko sa postaví na štart slovenských bikerov? Vzhľadom k tomu, že to bude prvý spojený šampionát pre kategórie ELITE aj MASTERS a že sme prakticky v strede Európy, mohla by byť účasť dosť vysoká. Môj odhad je 200 – 250. Slovákov by mohlo byť podľa mňa 10, možno aj viac. Čo ťa prekvapilo pri organizácii ME najviac z hľadiska organizácie či finančnej náročnosti. Ak mám byť úprimný, najviac ma prekvapila obrovská čiastka, ktorú je potrebné zaplatiť UEC ako licenčný poplatok za šampionát. Aké ocenenie čaká majstra /majsterku/ Európy? Bude to samozrejme majstrovský dres, ktorý si bude môcť víťaz obliekať celý rok + pekný pohár a pre ženy samozrejme aj kytica. V kategórii Elite to bude aj finančná odmena - víťaz v ženskej a mužskej kategórii bude zároveň bohatší o 700.-€. Sú nejaké špeciálne požiadavky TOP pretekárov o ktorých ste už boli informovaní? Zatiaľ sa nikto s hviezdnymi maniermi a požiadavkami neozval :-). S koľkými usporiadateľmi počas akcie počítate? V minulých ročníkoch sme mali 250 organizátorov. Tento rok určite dosiahneme počet 300. Čo je najväčším želaním riaditeľa takejto veľkej akcie? Aby to dopadlo tak, že účastníci budú hovoriť o Slovensku ako o krásnej krajine s úžasnými horami a schopnými organizátormi. Ďakujem za odpovede a želáme aby ME XCM dopadli na jednotku! Zdroj: Ivan Zima Autor: Luboš Dupkala

Svetový pohár MTB 2017
08. 01. 2017 Reportáže

SVETOVÝ POHÁR UCI MTB XCO, DHI 2017 - 29. - 30. apríl.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR DHI #1.....Lourdes, Francúzsko 20. - 21. máj.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR XCO #1.....Nové Město na Moravě, Česká republika 27. - 28. máj.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR XCO #2.....Albstadt, Nemecko 3. - 4. jún.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR DHI #2.....Fort William, Veľká Británia 10. - 11. jún.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR DHI #3.....Leogang, Rakúsko 1. - 2. júl.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR XCO #3, DHI #4.....Vallnord, Andorra 8. - 9. júl.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR XCO #4, DHI #5.....Lenzerheide, Švajčiarsko 5. - 6. august.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR XCO #5, DHI #6..........Mont Sainte Anne, Kanada 26. - 27. august.....UCI MTB SVETOVÝ POHÁR XCO #6, DHI #7.....Val Di Sole, Taliansko     MAJSTROVSTVÁ SVETA XCM, 4X, XCO, XCR, DHI 2017 - 24. - 25. jún.....UCI MAJSTROVSTVÁ SVETA XCM.....Singen, Nemecko 24. - 25. august.....UCI MAJSTROVSTVÁ SVETA 4X.....Val Di Sole, Taliansko 5. -10. september.....UCI MAJSTROVSTVÁ SVETA XCO, XCR, DHI.....Cairns, Austrália       Zdroj: uci.ch Autor: Milan Majtán

Pozvánka: 1. ZIMNÝ CYKLONÁREZ
04. 01. 2017 Pozvánky na akcie

Poď na dno vlastných síl obklopený horským chladom ďaleko za limitmi fitnes krások a požieračov kuraciny. Daj si januárový CYKLONÁREZ - už 14. januára v Nízkych Tatrách! Dátum a miesto konania 14. január 2017 Partizánska Ľupča – Ľupčianska dolina Trasy Základná – 17 km, 630 metrov prevýšenie - vedie z Partizánskej Ľupče po asfaltovej ceste (dúfame, že bude zasnežená) Ľupčianskou dolinou v neustálom, no veľmi miernom stúpaní. Po zhruba 14-tich kilometroch nasleduje odbočka do osady Magurka a tri kilometre cesty, ktorá stúpa oveľa prudšie. „Bič plieska na konci“ platí doslova aj tu, posledné zvyšky síl z vás vysaje záverečné stúpanie. Kategórie A: 21km muži MTB B: 21 km ženy MTB C: 21 km muži/ženy Fatbike D: 21 km muži/ženy eBike   E: 17 km muži/ženy MTB F: 17 km muži/ženy Fatbike G: 17 km muži/ženy eBike Prezentácia – na mieste štartu v sobotu: 7:30 – 10:30 Občerstvenie v cieli – čaj a polievka v prípade veľkého mrazu jedna občerstvovačka na trati Prihlásenie Na pretek sa môžete prihlásiť zaslaním mailu na adresu: bicyklomposlovensku@gmail.com, kde uvediete svoje meno, priezvisko, dátum narodenia, klubovú príslušnosť a kategóriu, v ktorej chcete súťažiť. Štartovné je 13 €, pretekári s uhradeným štartovným do soboty 7. januára 2017 získajú číslo s vlastným menom a tašku s darčekom. Všetci pretekári získajú v cene občerstvenie v cieli a fotografie z trate. Štartovné môžete uhradiť na účet v ČSOB: SK98 7500 0000 0040 2362 8704 Pretekári mladší ako 18 rokov môžu štartovať len s písomným súhlasom zákonného zástupcu. Cesta späť Cieľ preteku je na inom mieste než štart. Návrat je jednoduchý, stále v klesaní, no v mraze môže byť nepríjemný. Preto pretekári dostanú pri registrácii vrece, do ktorého si môžu nabaliť suché a teplé veci na zjazd a tie im vyvezieme do cieľa. Ubytovanie Ak by niekto chcel ostať spať na chate v cieli, napíšte nám mail aj s počtom osôb prípadne kontaktujte priamo chatu Magurka: magurka.eu. Odporúčania Jednoduchá ani náročnejšia trasa nemajú žiadne ťažké technické úseky, ide sa po lesných a asfaltových cestách. Pretekárov na náročnejšej trase čaká klesanie (nič náročné), a preto odporúčame mať so sebou aspoň tenkú vetrovku, ktorú na seba hodíte pred zjazdom – zožerie vám to pár sekúnd, ale zdravie máme len jedno. Pretekárom zároveň odporúčame na deň preteku uzavrieť poistenie na zásah Horskej záchrannej služby (cca 2 - 3 €). O vašu bezpečnosť sa budú starať horskí záchranári s riadnym technickým vybavením, ale môže sa stať, že dôjde k úrazu, ktorý si bude vyžadovať transport vrtuľníkom. Chlapi s mašinou však nemajú na väčšine trasy kde pristáť, preto v prípade potreby budú musieť pacienta vyzdvihnúť z terénu pomocou palubného navijaku, čo je už technický zásah a klasické zdravotné poistenie sa naň nevzťahuje. Veríme, že k tomuto scenáru nedôjde, ale hold, nejdete do fitka a v horách sa veci vedia zomlieť niekedy príliš rýchlo. Povinné vybavenie Pretekári musia mať cyklistickú prilbu riadne uchytenú na hlave. Jazdci na trase bez nej budú diskvalifikovaní. Odporúčame dlhé, zimné rukavice a celkové oblečenie do chladu. Viac informácií nájdete na stránke: visitliptov.sk/podujatie/1-zimny-cyklonarez. Autor: Luboš Dupkala Zdroj:BicyklomPoSlovensku

Pozvánka: Adria Bike 4 Islands 2017
03. 01. 2017 Pozvánky na akcie

4 dni. 4 etapy. 4 ostrovy. Adria Bike 4 Islands. Nebudeme klamať, nie sú to preteky pre každého. Ale sú to preteky pre všetkých fanúšikov MTB, ktorý chcú zažit na bicykloch mix dych berúcich tratí, bolesti a potešenia. Adria Bike 4 Islands sú tímové MTB etapové preteky so 4. etapami. Každý tím sa skladá z dvoch pretekárov v kategóriách: muži od 18 - 39 rokov, ženy od 18 rokov, muži 40 - 49 rokov, muži nad 50 rokov a mix (muž + žena nad 18 rokov). Za 4 dni účastníci pretekov zdolajú okolo 270 km a nastúpajú až 5 000 metrov. Preteky sa budú konať od 19. - 22.4.2017 a trať povedie cez najkrajšie miesta na ostrovoch Krk, Rab, Cres a Lošinj. Pretekov sa môžu zúčastniť všetky osoby staršie ako 18 rokov. Žiadna licencia nie je potrebná. Rozpis etáp Adria Bike 4 Islands 2017: 1. etapa - streda 19.4.2017 - ostrov Krk - štart a cieľ Baška 2. etapa - štvrtok 20.4.2017 - ostrov Rab - štart a cieľ Lopar 3. etapa - piatok 21.4.2017 - ostrov Cres - štart Merag, cieľ Osor 4. etapa - sobota 22.4.2017 - ostrov Lošijn - štart a cieľ Mali Lošijn   Viac informácií o pretekoch Adria Bike 4 Islands nájdete TU.     Zdroj: adriabike.hr Foto: fb adria bike Autor: Milan Majtán  

ČESKOSLOVENSKÝ SERIÁL 24 HODÍN MTB 2017
30. 12. 2016 Reportáže

Už 8. ročník Československého seriálu 24 hodinoviek MTB nás čaká v roku 2017 a ostane bez výrazných zmien oproti poslednému ročníku aj keď ešte nieje potvrdená 24 hodinovka v Raduni. Samozrejme organizátori v Raduni by radi 24-ku urobili avšak ešte sú stále v štadiu riešenia finančných záležitosti. Ostatné 24 hodinovky už potvrdili svoje termíny ako aj účasť v seriály. Podobne ako tomu bolo v roku 2016 tak aj v roku 2017 sa budú započítavať 3 najlepšie výsledky alebo inak, ak sa budete chcieť zúčastniť seriálu a byť v ňom aj hodnotení tak sa budete musieť zúčastniť minimálne troch podujati zo štyroch resp. ak potvrdi Raduň tak z piatich. Pevne veríme, že aj seriálu sa podarí po roku zabezpečiť sponzora nakoľko v minulom roku sme hradili všetko zo zdrojov jednotlivých akcii. A na záver samozrejme ešte termíny a miesta jednotlivých podujatí. 24 BIKE JAM Kuchyňa ...........6. - 7. mája /května/  http://www.campingparkkarpaty.sk/ Jihlavská 24 MTB  .......................20. - 21.mája /května/ http://www.jihlavska24mtb.cz/ FESTINA 24 MTB...................3. - 4. júna / června / www.24mtb.eu Náchodska 24.......................17. - 18 júna /června/ http://nachodska24hoursmtb.cz/ Raduň.................................                             http://www.24hodinnolimit.cz/   Takže ostáva v platnosti aj to, že  vyhlásenie výsledkov seriálu bude na poslednej akcii. V tomto momente je to Náchod. O všetkých zmenách a novinkach Vás budeme informovať. Všetkým bikerom želáme úspešný a namakaný rok 2017! Autor: Luboš Dupkala  

Vrchařská koruna Valašska rekordní
30. 12. 2016 Reportáže

Do kopců vyrazilo přes 700 cyklistů Cykloturistický projekt Vrchařská koruna Valašska (VKV) má za sebou další rekordní ročník. V hlavní kategorii jej absolvovalo 461 cyklistů (vloni 287) a v dětské kategorii „VKV junior - s Austinem na vrchol“ pak 259 cyklistů (vloni 190) z 52 škol (vloni 50). Potěšující je i účast dvou handicapovaných sportovců v premiérově vyhlášené kategorii VKV bez bariér. Projekt VKV vznikl v roce 2013 jako komorní akce kamarádů kolem jeho autora Adama Hlocha ze Vsetína. Smyslem VKV je ve stanoveném časovém období zdolat na kole předem vypsaných 20 vrcholů na Valašsku, na každém si pořídit selfie a kompletní fotodokumentaci následně zaslat e-mailem pořadatelům. Splněním podmínek se biker stává držitelem VKV. Ta není primárně soutěží, ale zejména motivačním prvkem pro veřejnost, aby sportovala (jezdila na kole) a přitom poznávala krásy Valašska. Je tedy na každém z účastníků, kdy se na jednotlivé vrcholy vypraví či jakou zvolí trasu. Vše je založeno na dobrovolnosti. Myšlenka VKV se rychle začala šířit a získávat si oblibu u stále většího počtu cyklistů. Každoroční nárůst počtu účastníků (statistika hlavní kategorie: rok 2013 - 21 účastníků, 2014 - 137, 2015 - 287, 2016 - 461) to jen podtrhuje. „Zájem cyklistů je tou největší odměnou za práci, kterou VKV věnujeme,“ prohlásil Adam Hloch. A kdo že byl v roce 2016 tím nejrychlejším ve sběru vrcholů? Stejně jako o rok dříve to byl jediný individuální pokořitel nejtěžšího cyklistického závodu platy Race Across America Svatopluk Božák z Rožnova, který dvacítku vrcholů zdolal bez minuty spánku v čase 32 hodin a 56. Nejúspěšnější ženou se stala Eva Ostrušková ze Vsetína, před níž se dostala jen desítka mužů. Součástí 4. ročníku byly již tradičně veřejné vyjížďky s patrony VKV. Cyklisté tak na vlastní kůži mohli obdivovat schopnosti již zmíněného Svati Božáka, reprezentanta v cyklokrosu a cross country Tomáše Paprstky či světově uznávaného propagátora jízdy na vysokém kole Josefa Zimovčáka. VKV ale neláká pouze v regionu Valašska. Stala se totiž vzorem pro vznik Vrchařských korun v dalších regionech jak ČR, tak Slovenska. Letos se jich uskutečnilo celkem osm, příští rok se rodina Vrchařských korun má rozrůst až k patnácti. „Rozvoj nás moc těší. Už nyní pokrývají Vrchařské koruny přibližně polovinu území České a Slovenské republiky. A registrujeme zájem o další území,“ uvedl Adam Hloch s tím, že Vrchařská koruna Valašska, z. s. jako držitel ochranné známky zastřešuje nově vznikající projekty. Ročník 2016 vrcholí, VKV jej ovšem uzavře až v lednu 2017. Na jeho třetí sobotu totiž připravuje ve vsetínském domě kultury slavnostní galavečer, jehož součástí bude tradičně předání cen všem držitelům. Současně již startují i přípravy ročníku příštího. „Samozřejmě připravujeme pár novinek, o nichž budeme včas informovat. Přehled vrcholů pátého ročníku VKV začneme odtajňovat již tradičně od prvního únorového dne, a to postupně - každý den jeden vrchol. Jsme přesvědčeni, že cyklistům opět nabídneme atraktivní místa,“ sdělil člen organizačního týmu Michal Horský. Adam Hloch a Michal Horský Vrchařská koruna Valašska, z. s. www.vkv-bike.cz, info@vkv-bike.cz

ŠŤASTNÉ A VESELÉ VIANOCE A V ROKU 2017 VEĽA ZDRAVIA A ŠŤASTNÝCH KILOMETROV!
20. 12. 2016 Reportáže

Všetkým našim priaznivcom, podporovateľom, účastníkom naších podujatí, členom tímu a priateľom želáme Šťastné a vesele vianoce a do Nového roka len samé výborné správy, čo najviac energie, tisíce šťastných kilometrov, šťastie a hlavne veľa zdravia.   bikepoint.sk team

ME XCM 2017 pre Slovensko a Svit spečatené!!!
07. 12. 2016 Reportáže

Včera na Mikuláša (6.12.2016) došlo na pôde SZC v Bratislave k podpisu zmluvy o organizovaní Majstrovstiev Európy v MTB maratóne 2017. Došlo tak aj k formálnemu potvrdeniu ME XCM 2017 pre Slovensko a Svit. Za UEC podpisoval generálny sekretár UEC p. Enrico Della Casa. Za ŠK HORAL Ivan Zima.   Zdroj: facebook HORAL Autor: Milan Majtán

Najúspešnejšia sezóna našej kolegyne Martiny Cabúkovej
15. 11. 2016 Reportáže

Radi by sme pochválili a samozrejme vyzdvyhli kvality a super výsledky našej kolegyne a kamarátky z bikepoint.sk teamu Maťky Cabúkovej z Kysuckého Nového Mesta. Martina ešte do roku 2012 výborne jazdila maratóny, ale ako to býva prišlo ťažké zranenie na Jihlavskej 24 hodinovke a Martina takmer trištvrte roka nejazdila a bola na marodke. Samozrejme po tomto zranení prišiel podvedome strach zo zjazdov a technických pasáži a tak sa začala venovať výhradne cestnej cyklistike a súťažiam do vrchu. A oplatilo sa! Pozrite si výsledky sezóny 2016 A my samozrejme gratulujeme!!!!! Maťka super!!!! 24.4.2016 JARNÝ ŠPRINT - Bystrička, Martin Časovka do vrchu MTB 1. miesto 21.5.2016 CYKLOKRÁĽ DROTÁRIE Dvojčasovka Turzovka - Semeteš + Veľké Rovné - Semeteš, cesta 1. miesto   28.5.2016 KRÁĽ MAGURKY - Orava Časovka do vrchu, cesta 1. miesto   6.7.2016 Úspešné ukončenie VRCHÁRSKEJ KORUNY ŽILINSKEJ   10.7.2016 PODROHÁČSKA ČASOVKA - Habovka Časovka, cesta 1. miesto UPHILL MTB BESKYDY - Medzinárodná seriál ćasoviek do vrchu (Poľsko, Česko, Slovensko) 23.7.2016 BYSTŘICE - OSTRÝ ČR 1. miesto 24.7.2016 RAKOVÁ - MEDVEDIA SKALA SR 1. miesto 31.7.2016 ISTEBNÁ - TYNIOK PL 1. miesto 6.8.2016 USTROŇ - ROWNICA PL 1. miesto V celkovom hodnotení série Uphill MTB Beskydy - ženy nad 40 rokov - 1. miesto   30.7.2016 STAR RACE Cyklistická jazda z 5 miest (Žilina, Trenčín, Trnava, Brno, Zlín) do Lubiny, 130 km voľná jazda a záverečný pretek-časovka na Veľkú Javorinu 2. miesto   13.8.2016 KYSUCE - ORAVA - KYSUCE Cestný pretek 1. miesto   29.8.-7.9.2016 SLOVENSKÁ OSKA (6. ročník) Absolvovali sme za 10 dní 1500 km okolo Slovenska s prevýšením 19320 m. Trasa: Popradské pleso, Martinské hole, Vršatec, Zlaté Moravce, Fiľakovo, Rožňava, Košice, Veľká Tŕňa, Hámre, Bardejov, Popradské pleso Prvá žena v histórii, ktorá úspešne absolvovala Slovenskú Osku 24.9.2016 DVOJČASOVKA MAKOV KASÁRNE Časovka do vrchu Makov - Kasárne + Veľké Karlovice - Kasárne, cesta 1. miesto 8.10.2016 ŠPRINTPOLOM, Stráňavy Časovka do vrchu MTB 1. miesto   Autor: Luboš Dupkala

Pozvánka: Hradná cyklojazda alebo Na bicykli na rinok.
14. 10. 2016 Pozvánky na akcie

Hradná cyklojazda  alebo Na bicykli na rinok. Záver sezóny a kolaudacia novej vyasfaltovanej cyklotrasy medzi Vodným dielom a Budatinským zámkom. Akcia sa bude konať 22.10.2016 a prezentácia bude od 10.00-11.00 v prístrešku pri rybníkoch na Vodnom diele. Budú pripravené dve trasy: Veľká cyklojazda: Vodne dielo-Strečno-Budatinský park Malá cyklojazda: Vodne dielo-Budatinský park Účastníci budú mať vstup na Budatinský rinok zdarma + dostanú malú pozornosť. Všetci ste vítaní. Autor Luboš Dupkala

Report: KRÁĽOVSKÁ 72-HODINOVKA /Pekná nakladačka!/
06. 10. 2016 Reportáže

hmmm...?? a teraz z pohľadu  spoluorganizátora, účastníka a pretekára bikepoint.sk Život je vcelku nudný a krátky aby sme mimo práce a výchovy deti robili stereotypné činnosti aj keď to tak 99% ľudí má. No ale ich starosť. Ja mám rád extrémy, lesy, noc, a bicykel resp. horský bike. Prečo to vzniklo je jasné hore, mám rád 24h preteky, naturálne maratóny ako napr. Kráľovský na východe, kde je aj 333 extrémnych. Akcie, kde nebudem nikdy chýbať. Ale my budeme iní a sme iní :). Prísľub Svaťu Božáka, že prejde všetky kopce tak ako to robí na Valašsku, plus podpora sponzorov, poďme pretekať! Tomáš Vlk sa podujal vytvoriť trasu cez všetky vrcholy tak, aby minimalizovala kontakt s civilizáciou, a teda len hore a dole a len les (spišská 333 mám cca 7-8000 vyškových, my máme 14000 výškových metrov). Fúha! Podpora rodiny, otca, manželky, ale aj priateľov pred štartom bola skvelá.  Majiteľ hotela Grand ponúkol Sváťovi prespanie v luxusnom apartmáne ako sa na svetový formát pretekára ako je Sváťo Božák patrí. Vlado Pekárek, ktorý vždy bez zbytočných rečí  rád podporil takéto akcie nám vytvoril kvelé podmienky na štarte. Piváreň športka, nieje len obyčajná krčma s pivom. Na štarte okrem pretekárov a fanúšikov aj pár tých čo chcú ísť s nami aspoň kúsok, napr. 100km /xixixixi/ a ešte pár zvedavcov, ktorí chceli vidieť Sváťu. Keďže som, ten ukecanejší, oboznámil som všetkých pretekárov s podmienkami, i s tým že ak by to nedali do 72h nie sú mimo hodnotenia. A budú dopísaný do výsledkovej listiny,  ak prídu do cieľa do nedele polnoci teda do 100 hodín. Keď som to hovoril myslel som si , že to je zbytočné. Je tesne pred 20.00 fotí nás môj kamarát  a špičkový fotograf Peter pred banerom akcie.... 20:00 ešte spoločná fotka a ideme avšak ešte nie na ostro, ale taká promo jazda po meste, okolo Hotelu Grand po novom cyklochodníku. teda medzi 2 biele čiary J. Stáčame sa pomalým tempom cez námestie  a pomaly opúšťame mesto a mimo hlavných ťahov dostávame všetkých na hrádzu. našiel som 1 vyvýšené miesto (tak som to videl na ultramaratónoch, ktoré Sváťa absolvoval V  pohodovej atmosfére, štartujeme! Ako prvý vyštartoval Sváťo Božák a za ním ďalší borci, s tým  že ja pôjdem ako zametač na konci. Na štart sa postvili aj dve ženy! Nikdy som ich nevidel a to som si myslel že všetky ultrabajkerky poznám, no mýlil som sa. Po pár km stretávame Aleša, ktorý má defekt.  Zastavujeme, ale posiela nás dalej.  Po chvíli sme stojíme u Žakovica na pivo a teplé sendviče. To som ešte nevedel, že to je posledné teple jedlo, teda vôbec jedlo na najbližších 12hodín. V pohodičke zdolávame 1 vrchol Hájnicu... Ideme do novej Bošáce a krčma je ešte otvorená a  tak tu dáme 1-2 pivká, kávu na prelome polnoci lezieme prvú strechu cez osadu Grúň, kde nás zastavujú miestni junáci a ponúkaju bošácke jonťákyJ. Pokračujeme ďalej, samozrejme tlačiac na Veľký Lopeník. Ja mám obrovskú tašku so spacákom vecami do dažďa do tepla. Somariny, ale fest ťažké. Sme na Lopeníku, super! Krátka prestávka niektorí lezú hore ne rozhľadňu a ja si dávam vestu proti vetru. Spoločne ideme dole cez Miklučín vrch a prichádzame na Machnáč. Waw super to ide a 3. vrchol máme za sebou a stále len prvá noc. Po brutálnom zjazde sa dostávame do Brusna, kde po nás idú psy! Bohunka je skúsená záchranárka aj cestovateľka a ukľudňuje ma, ostaňme stať oni  odídu. A tak aj bolo. Vychádzame na ceste vcelku fajn kus asfaltu a šliapeme smerom na Dúbravu odtiaľ na Mestský vrch. Kocháme sa výhľadmi. Pojeme čo to zo zásob a podľa gps ideme na Vlčí vrch. A už svitá, spať veľmi nikto nechce, tak cez vysielač sa dostávame na rozhľadňu Malý Jelenec, odtiaľ na Uhliská.  Ešte majú zavreté, smädní hladní, takže ideme k Miškovi na vodu, kávu, trochu odpočinku, jeho rodinka sa o nás kráľovsky postarala. Ideme na Javorník a je veľmi teplo, čo vcelku nemusím. Občas stretneme nejakého diviaka, ale nikto to nerieši a pomaly sme hore. Super ešte je len štvrtok a ako to ide! Spúšťame sa na Moravu najprv do Štepána  potom do Sidónie kde je všade všetko zavreté.  Kľajem ako pohan. V studničke dopľňam vodu. Gps ani nepotrebujem však sú šípky na Vršatec, vcelku sa dosť nadáva,  krpále  sú tu strašné, Miško pomôže dámam na najťažšie kopce a keďže mu úplne odišli brzdy atd...končí. Ideme už len štyria. Prichádzame na Vršatec, prská mi špica, osma ako hovädo. Už špekulujem že sa spustím dole, vlakom domov, nový bajk a nazad. Chvalabohu nebolo to nutné. Na Vršatci dávame komplet neskorší obed, ideme ďalej smer Tlstá hora, využívam možnosť modifikovať trať a idem viac po asfalte až do obce Dohňany... Potiaľ idem v sedle potom už len tlačíme na Tlstú horu, tam som si vypočul že som magorJ)) Tesne pod rozhľadňou točíme  a ideme dole pomaly cez luky lazy do Čertova a upozorňujem všetkých nech uberú, lebo skolabujem hore na Kohutku. Teda vlastne na Portaš,  kde som zavolal a potvrdili že nás ubytujú a to bolo super. Dievčatám  hovorím choďte hore potom doprava, tam je hotel a ubytujte sa.  Nečakajte ma. Išli a Martin ostal so mnou a išiel predo mnou tak 20-50m, začínam mať halucinácie.  Nič ma nebolí, len vidím preludy, stromy ako jaštere, a iné praveké bytosti. Waaw :) Neskôr prichádza i únava. Vždy, keď sa mi zdá že som už hore, hore nie som... A som hore.  Tlačím bajk smerom na Portáš a aj moji vcelku tiež už zúfalí parťáci.  Stoja, lebo nevedia kam isť. Prichádzam na hotel hneď nam berú bajky beriem si čisté suché veci.  Dávam 3 pivá naraz. Dám si sprchu ešte 1 pivo. Po 31,5 hodinách idem spať, teda po 43 hodinách, keďže v stredu som v stával ráno! Spíme celých 6 hodín, nálada úplne super a aj holky sú už na raňajkách. Zjem všetko a veľa, nalievam sa vodu, kávou a vyrážame. Teraz to beriem do vlastných rúk.  Žiadne naháňanie, ale ani dlhé prestávky. Krásna hrebeňovka na Veľký Javorník. Hurá 10 vrchol!  Tak a už len 10. Je  piatok predobedom a schádzame do Hornej Marikovej. Vcelku to idem dole kopcom, ale som ohľaduplný a dámy čakám. Dávame kávu, pivo a čokoládu v potravinách. Krátky obed po ceste  a sme na  hrade Košeca a 11-ty je tam . Podľa gps sa dostávame cez Háj pod Homolku, posielam všetkých dopredu a už bez vody ťahám za nimi. Bufet na Homolke otvorený, pýtam pivo, kávu polievku.  Je 19:00. Volám Ivanovi na Inovecku chatu, že tam asi prespíme. Super prístup a že samozrejme môžete! Never say never idem na Baske  po tme, ale sme partia vykecávame sa a je veľmi príjemne. Veľa tlačenia a dostávame sa na Baske. Videl som  že dievčatá moc zjazdovať nevedia, tak som rozhodol nájsť dole asfaltku. No a dostali  sme sa  do Motešíc. Do 23:00 sedíme v krčme píšeme smsky. Začíname byť strašne unavení, ale dá sa. Nekonečne kopce do Mitic,  odtiaľ pekne nazad do Soblahova, naša mladá parťáčka kolabuje.... Bohunka ju balí do folie. Vyzerá ako mumia. Vyzerá to ako príprava na kremáciuJ.Skúšam zohnať provizórne ubytko. Na sms nikto z miestnych neodpovedá, kamarát Boris na diaľku sa snaží pomôcť len v núdzi poznáš priateľov. Myslím si svojeL Po hodine idem za našim pacientom. Ako teda ďalej? Končím, nevládzem, volám Mirovi na chatu bez jediného slova berie auto a nakladá obidve dievčatá. Solidárne Bohunka končí aj s Martinou. Takže odteraz pánska jazda. Sú štyri hodiny. Sme na Černachove a začína pršať. Pomaly stúpame na Inoveckú chatu. O 7:30 nám otvárajú aj napriek tomu že je zatvorené. Postarali sa o nás luxusne. Ešte nám aj ponúkli či sa nechceme natiahnuť. Odpočívame a vonku začína strašne pršať. Vidím prichádzať Toma. Nasleduje dlhá debata. Snažím sa čo najviac najesť, tlačím do seba jedlo aj pitie pretože viem že ešte bude ťažko. Dostávam pršiplásť od chatára. Pozerám na Martina či už ideme. Však nám ostáva už len päť posledných kopcov. Nakoniec sme sa rozhodli, že ideme do dažďa. Rozbiehame sa veľmi pomaly. Šetrím sily. Martina posielam dopredu a nech ma počká na kote pod striežkou. Maťovi hovorím, že dole je sucho a bezpečie. My pokračujeme dažďom, búrkou no proste extrémom. Zažívam cyklistický orgazmus. Podľa dohody smerom hore ma čaká Maťo, dole zase ja. Trochu sa bojíme, veľmi sa tešíme na koniec. Blesky, ručanie jeleňov, veľa vody a blata, všetko mokré, ani mobil neviem otvoriť. Toto je pravá horská cyklistika. Pri kríži sa mi úplne rozpadá moja mega taška. Časť vecí som rozhodnutý obetovať keďže všetko je ťažké a mokré. Spacák vešiam na strom, snáď bude nápomocný nejakým turistom alebo milencom.  Prichádzame pod Veľký Lopeník. Bajky hádžeme na zem a posledných 500 metrov šliapeme bez nich v daždi. Sme na vrchole a tešíme sa. Naivne si myslím, že Tematín je kúsok a v pohode. V tomto počasí to však nieje žiadna sranda a nemá to konca. Dostávame sa cez Bezovec už bez vody a veľmi dlho bez jedla. Máme za sebou už 400km. Po ceste stretávame dobrých ľudí z Piešťan, ktorí nám dávajú tyčinky, radler a chcú len jedno, odfotiť si nás ako úplných magorov. Nad Tematínom je čierno, my sa fotíme a vegetíme. Opäť začína liať ako z konvy. Premokli sme absolútne do nitky. Ideme do Lúky na kávu, pivo, jedlo. Dobíjam mobil, píšem si s manželkou, Sváťom a šéfom z práce. Aj ten nám fandí. Veľmi ma to všetko namotivovalo. Prechádzame cez nekonečné kaluže a mosty a dostávame sa do Pobedíma. Tu mám rodinu. Rozhodnutie je jasné. Vzdávam, ale nie, stále sa rozpadávajúce tašky idú celé preč. Pôjdem na ľahko. Nechám si u seba mobil, peniaze a vestu. Prichádzame do Čachtíc kde si dávame mega pizzu, pivo a kávu. Na facebooku nám Miro píše, že pretek skončil. Prišla Markíza a všetci sa bavia. Miro pozval na vyhodnotenie všetkých čo sa postavili na štart. Oni sú v teple, pri dobrom jedle a vo svetle kamier. Mne to je jedno, iba Martin frfle, že on si chcel pokecať s ostatnými a miesto toho mokneme a mrzneme. Sme na hrade a už nám ostávajú len dva kopce, Bradlo a cieľ na Veľkej Javorine u Mira. Odhadujeme, že okolo polnoci by sme mohli byť v cieli. Do Višňového je pekne, dávame päť minútovú pauzu. Do ľava Prašník, Vrbové, do prava Myjava, Senica. GPS sa nám vybilo. Hovorím Martinovi, že Bradlo je niekde na Myjave tak pome do prava. Šliapeme ako blbí a zdá sa nám, že sme akosi ďaleko.  Zastavujeme na benzínovej pumpe a máme silno cez 400km. A cieľ ani Bradlo nikde. Blúdime tu ako úplní debili. Šliapeme do Brezovej a Maťo je v úplnej depresii. Hovorí, že už nejde ďalej ani meter. Maťo komentoval, že Slováci museli mať Štefánika naozaj radi, keď ho pochovali tak vysoko. Už tlačíme aj po rovine a snažíme sa rozveseliť. No moc mi to nejde. A sme hore. Krátka pauza a navrhujem skratku na Veľkú Javorinu no niesom pochopený. Pokračujeme smer Myjava. Párkrát zastavíme na zastávke autobusu kde zaspávam. Po zobudení sa pýtam Martina kde to sme a čo tu robíme. Ďalej ideme cez Hrašné do Starej Turej. Hľadáme kade by sme sa dostali na Javorinu. Samozrejme už je ráno nedeľa a v tejto chvíli nám už do cieľa ostávajú tri kilometre. Dva kilometre od cieľa Martinovi hovorím poďme závodiť. Do cieľa prichádzame už len tak chôdza, beh, bicykel. Po veľkých útrapách sa dostávame do cieľa kedy prichádza veľká eufória. Vítajú nás milé objatia so Sváťom a jeho rodinou, Alešom a nakoniec prichádza Miro, ktorý je hlavným sponzorom. Zabúdam na únavu a mám potrebu všetko vyrozprávať. Miro nosí pivo, mäsko. Ponúka sprchu a tak sa konečne umývam a som v suchu. Nakoniec nás Aleš nakladá do auta, dá nám deku a budíme sa v Trenčíne. Po príchode domov mi zagratuluje manželka. Ja som v absolútnej eufórii. Dokázal som to. Sície nie za 72 ale nakoniec za 83 hodín. Sváťa ako víťaz to dal za 42 hodín. My takmer za dvojnásobok. Pred záverom trochu štatistiky a myšlienok. V stredu ráno som vstal o 6:00hod. Spať som išiel o 1:30hod v piatok. Celkom to vyšlo že za 83 hodín a 30 minút som spal v kuse šesť hodín a teda nespal som 77 hodín jazdenia. Plánovaných bolo 411km a 14000 výškových metrov. My sme pridali ešte 120km nie z frajeriny ale preto že na Baske nám hrozil kolaps z dehydratácie a hladu, tak sme sa spustili do civilizácie a potom sme sa vrátili naspäť na trať. Záverečné blúdenie sme netrénovali. Celkom teda 502km. Výškové metre nemám zaznamenané nakoľko nám odišlo GPS. Na záver by som poďakoval svojej rodine, môjmu šéfovi za podporné sms-ky, chlapcom z VKT Palovi a Mišovi, samozrejme všetkým tým ktorí nám pomohli na trati či už s jedlom alebo podporou. Palovi Vlkovi za zostavenie trati a všetkým sponzorom, ktorí túto akciu podporili. Pre mňa to bol najväčší športoví zážitok a aj dnes som ešte v úplnej eufórii plný sily, elánu a optimizmu. Stavy ktoré som zažil boli absolútnou psychohygienou. Nič neľutujem a všetko by som si rád zopakoval. Skončím slovami šéfa bikepoint.sk „My sa cyklistikou neživíme, ale vďaka nej žijeme“.   Autor: Rado Tilandy Foto: Martin Gurín a Rado Tilandy

Pozvánka: MTB MARATÓN TOUR de MAGURA
20. 09. 2016 Pozvánky na akcie

MTB MARATÓN TOUR de MAGURA 8.10.2016 Dátum konania: 8.10.2016 Miesto konania: CHVOJNICA Horský hotel MAGURA okr. Prievidza Riaditeľ Pretekov: František Klement Tech zabespečene : Roman Barényi Hlavný organizátor : Klub Lyžiarov Nováky Spoluorganizátori : Rekreačné zariadenie Horský hotel MAGURA ČASOMIERA : VOS TPK , výsledky budú aj online www.sportsofttiming.sk Štartovné : 10 € prihlásený a uhradené štartovné  do 28.9.2016 15 € v hotovosti po 28.9.2016 v deň štartu Štartovné zasielajte na účet v :Slov.Sporitelňa : SK7909000000000066311370 Ako VS uvádzajte dátum narodenia v tvare DDMMRRRR . Poznámka Meno a Priezvisko Registrácia v deň štartu začína od 8:00do 10:00. V cene štartovného : Zdrav.zabezpečenie, jedlo a nápoj v cieli, občerstvenie na vrcholovom bode počas pretekov, umývanie bicyklov, sprchy a wc, doprovodný program.   Štart : 8.10.2016 Horský hotel MAGURA 11:00 - 50 km 2x 25 km okruh  11:30 – 25 km 1 okruh 20 km Cieľ : Horský hotel MAGURA trasa 50 km-  2 okruhy  25 km – 1 okruh 50 km A - Muži -19 – 39 Licencia UCI  B - Muži -19 – 39 r.  C – Ženy- 15 a viac r. D - Masters - 40 - 49 r. E - Masters - 50 a 59 r. F- Masters – 60 - viac G- Juniori – 15-18 r. 20 km H - Muži -19 – 39 r.  I – Ženy- 15 a viac r. J - Masters - 40 - 49 r. K - Masters - 50 a 59 r. L - Masters – 60 - viac M- Juniori – 15-18 r. Súčasť pretekov sú aj detské preteky na okruhoch v centre pretekov. kategórie detí : deti do 6 r chlapci + dievčatá , samostatne chlapci a samostatne dievčatá : deti 7 – 10 r , deti 10 -12r ,13 – 14 r. ceny : prví 3 v každej kategórii vecné Prvích 5 na dlhej trati bez rozdielu veku a kat. finančnév € : 150€ ,80€ ,60€, 30€, 20€. Poučenie : Všetci účastníci štartujú na vlastnú zodpovednosť a sú povinní zabezpečiť si individuálne zdravotné poistenie. Organizátor nepreberá zodpovednosť za škody na majetku alebo na zdraví súvisiace s účasťou na pretekoch, alebo cestou a pobytom v mieste ich konania. Cyklisti musia mať ochrannú prilbu!Pretek sa koná za každého počasia. V prípade neuskutočnenia sa závodu z dôvodu živelnej pohromy, alebo epidémie sa štartovné nevracia. Vklady dopredu prihlásených pretekárov, ktorí sa nezúčastnia preteku nebudú vrátené Organizátor preteku si vyhradzuje právo zmeny programu. Autor: Luboš Dupkala Foto: autor Zdroj: http://www.cyklistika-sk.eu        

Report: ŠKODA HORAL MTB MARATÓN 2016
08. 09. 2016 Reportáže

Od Stupavskej Trophy nám ubehli dva týždne a 5. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR nás tento krát zaviedlo pod Tatry do mesta Svit, kde sa uskutočnil 17. ročník už legendárneho podujatia menom HORAL. Tento ročník bol aj takou generálkou miestnych dvoch tratí Lejzi 76 km a kultovým Krejzi 132 km na ktorých sa budú konať budúcoročné majstrovstvá Európy v maratóne. Horal bol zároveň zaradený aj do seriálu pretekov SLOVAK XCM TOUR a záverečným pretekom série INTERSPORT MARATHON SERIE 2016. Takže bolo vopred jasné, že na Horalovi sa zíde slušná konkurencia a my sme pri tom nemohli chýbať. Piatkové cestovanie s parťákom Tomášom z Bratislavy do Svitu prinieslo svoje predpokladané úskalia v podobe diaľničných kolón, ale o pól deviatej večer nakoniec šťastlivo dorážame na miesto určenia. Ubytko máme luxusných 300m od štartu síce v sparťanských podmienkach, ale zas za dobrú cenu. Dáme rýchlu večeru nejaké pivko a ide sa spať, pretože ráno má Tomáš štart už o siedmej ráno. Krejzi je neúprosná. Zvonenie budíka o 04:50 nás privádza do reality sobotňajšieho rána. Vonku je vcelku kosa a tak nastáva klasická dilema čo na seba. Nakoniec voľba padá na ʺkrátku klasikuʺ v spojení s návlekmi na ruky a ľahkou vestičkou na to. Predpoveď na deň sľubuje oteplenie tak nech sa nevaríme pol preteku. Idem to ešte otestovať na vlastnú kožu a pol siedmej mierim na prezentáciu. Tá je super rýchla pretože som na nej zatiaľ jediný a v ten deň zrejme aj prvý. Okuknem hneď aj ďalšiu novinku Horalu a to nové zázemie preteku. Po predošlých ročníkoch pri Kolibe troška nezvyk, ale zas všetko je pekne pokope v jednom uzavretom areáli s klasickým ŠKODA podmazom . Po návrate na ubytko ešte prehodnocujem situáciu a obliekam aj návleky na kolená. Tomáš už to necháva tak, čas ho tlačí a dve minúty pred štartom ešte na izbe zháňa olej na retiazku. Štart KREJZI stihol tak už klasicky po svojom nejakú tu minútku-dve po hlavnom balíku. Aspoň sa poriadne zahrial a dostal do tepov pri dobiehaní balíka v úvode preteku. Ja mám ešte dve hodinky čas tak sa na chvíľku natiahnem. O ôsmej sa idem pomotkať po okolí a troška rozjazdiť. Omrknem záverečný nový dojazd do cieľa a o deviatej už konečne zaznie štartový výstrel aj pre našu trasu LEJZI. Úvodné tempo balíka je neúprosné tak ho radšej ani neskúšam držať a radím sa niekde do stredu roztiahnutého pelotónu. Po prvom brdku sa dostávame na tiahle mierne asfaltové stúpanie kde si chytám svoj vláčik a v slušnom tempe valíme až po odbočku na zvážnicu ktorá nás privedie svižným rýchlym zjazdíkom do Vikartoviec, kde je aj prvá občerstvovačka. Väčšina skupinky v ktorej sa stále ešte držím má zásob dosť takže nezastavujeme a rovno pokračujeme do prvého dlhého stúpania. Povrch sa postupne mení z asfaltu na šotolinu. V závere nasledujú lúčne pasáže s krásnymi výhľadmi a lesné zvážnice. Počasie nám praje a až na nejaké to blatko po ťažbe je trať v super stave oproti minulým ročníkom. Stúpanie končí v Matejovom sedle. Následný zjazd preverí technické schopnosti jazdcov hlavne v jeho úvode. O odvodňovacie kanály križujúce zvážnicu nie je núdza takže o zábavu je tu postarané. Zvážnica sa ale po najstrmších pasážach napája na rozbitú asfatku kde už sa to dá pustiť naplno a oplatí sa prišliapnuť a získať nejakú tu minútku k dobru a obehnúť zopár súperov. Prichádzame do Liptovskej Tepličky kde zastavujem na druhej občerstvovačke. Dopĺňam zásoby vody a čo to zobnem z bohatej ponuky zásob všetkého možného čo mi miestna milá a ochotná obsluha ponúka. Vyrážam do slučky na Panskú hoľu ktorá začína dlhým prudším asfaltovým stúpaním. Napájame sa na zvážnicu kde sklon terénu ešte pritvrdí. Milým prekvapením je nový technický singlový úsek plný korienkov a šmykľavých šutríkov ktorým sa dostaneme tesne pod vrcholové lúčne úseky. Na nich opäť nie je núdza o super výhľady. Začíname postupne klesať a v závere zjazdu do Liptovskej Tepličky už nie je núdza o ťažšie a strmšie technické pasáže. Chvíľa nepozornosti a človek sa tu môže fakt kvalitne vyváľať. V úseku z Liptovskej Tepličky do Nižnej Šuňavy  na nás čaká zopár nie dlhých, ale vcelku strmých stojok ktoré z pretekárov dokážu vymačkať  slušnú porciu energie. Tento rok veru potrápili riadne aj mňa a prežil som si tu svoju malú krízičku. V klesaní do Šuňavy som sa po nejakej tej zostávajúcej chémii čo som ešte vylovil z vačkov dresu a návšteve poslednej občerstvovačky na trati dal do porádečku a pokračoval veselo ďalej. Za Nižnou Šuňavou dáme ešte pár krátkych brdkov a pekný zjazdík k brodu cez potok. Do záverečného stúpania od Hotela Lopušná sa mi už opäť išlo fajn. V zjazde popod trakčné vedenie a záverečnej tradičnej Horalovskej XC vložke sa mi podarilo obehnúť ešte zopár súperov z Lejzi. Po nej to už je len kúsok a sme v cieľovej rovinke. Víťazom na Lejzi sa stal Michal Lami (SVK) v čase 3:25 hod. v ženskej kategórii vyhrala Johana Kolašínová (CZE) 3:59 hod. Krejzi ovládol v silnej konkurencii Tomáš Višňovský (SVK) za 6:15 hod. a v ženách Beata Balazs (HUN) 8:13 hod. Komplet výsledky tu: http://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/1921 Na Horalovi je samozrejme možné zazávodiť si aj na kratších tratiach,  v ponuke je ešte Senzi 43 km, Ízi 28 km a Dejzi 17 km. Takže akcia pre všetkých bikovania chtivých jedincov. Spomenúť treba aj možnosť štartovať na Horal Tour ktorá pozostáva z piatočnej prvej VYSOKOTATRANSKEJ etapy (40 km) zo Svitu pod Štrbské Pleso a spät. Druhú NÍZKOTATRANSKÚ etapu tvorí jedna zo sobotných troch tratí maratónu (Krejzi, Lejzi, Dejzi) a tretiu nedeľné IXCÉČKO tvorené piatimi alebo siedmimi okruhmi podľa kategórie (4,2 km/okruh). Vyhlásenie výsledkov a tomboly, výdaj stravy a občerstvenia, čistenie bikov a aj ich úschovňa, všetko je situované v zázemí preteku alebo v jeho bezprostrednej blízkosti čo považujem za veľké plus. My máme ubytovanie kúsok takže dávam len očistu biku a seba vybavím na izbe. Počkám Tomáša a ide sa na guláš, pirohy, pivko či kofolu každému podľa chuti. Stretávame známe bikepoinťácke tváre a čas do vyhlásenia výsledkov si krátime vykecávačkami o závodoch, bikoch a hocičom možnom však to všetci dobre poznáte. Hlavne že je zábava a čas ubehne. J A čo dodať na záver? Horal opäť nesklamal a generálka na budúcoročný majstrák myslím dopadla na výbornú. Tento rok na všetkých piatich tratiach odštartovalo 823 bikerov a úspešne dorazilo do cieľa 798 čo je veľmi slušná účasť na slovenské pomery. Zišla sa aj slušná konkurencia od nás aj zahraničia. Či už ide o trate ich zabezpečenie a značenie alebo celkovú organizáciu a bohatý sprievodný program nezaznamenal som ja osobne žiadne problémy alebo väčšie výtky. Čítal som čosi o vražedných fáborkoch na trati čo sťahujú závodníkov z biku, tak hádam len tie do budúcna troška skrátiť nech sú všetci spokojný. Horal je proste jedinečný pretek ktorý nikdy nesklame a už len kôli tým nádherným výhľadom pokiaľ počasie dopraje a super atmosfére sa oplatí prísť. Takže o rok sa vidíme určite opäť a už teraz som neskutočne zvedavý na tie mimozemské časy prvých pretekárov v cieli na majstrovských  Horalovských tratiach. Fotogaleria Janky Kirdajovej Autor: Marek Molnár Foto: Janka Kirdajová