Technika

Test: Prilba R2 Epic
11. 06. 2020 Reportáže

R2 Epic. Táto nová cestná prilba ma zaujala už na vlaňajšej výstave Eurobike, kde česká značka R2 vystavovala svoje produkty. Čerstvú novinku nám na test zapožičala firma AliSi s.r.o, ktorá okrem toho že predáva značku R2 dováža na Slovensko oblečenie Eleven sportswear a cyklokozmetiku Tunap Sports. Prilba sa mi tak zapáčila, až zostala natrvalo u mňa, ale nepredbiehajme. Keďže, prilbu mám na hlave stále, či idem niekam na chvíľu či na dlhé hodiny, otestoval som ju dôkladne na graveloch aj cestnom bicykli. Až na pád a tlmenie nárazov samozrejme :-). Epic je aerodynamická prilba s nízkym odporom a veľmi dobrým obtekaním vzduchu. Čo ma ako prvé zaujalo na prilbe okrem farby :-), keď som ju vybral z krabice, bola jej nízka hmotnosť. Váha ukázala 220 gramov. Tvrdené EPS jadro prilby Epic ponúka odolnú konštrukciu, ktorá prináša perfektnú ochranu pred nárazom a technológiu Double In-Mold, čo znamená, že prilba je vyrobená z jedného kusa a že ochrannú škrupinu nájdete nie len na vrchu prilby ale aj na spodku, čím sa zvyšuje odolnosť a pevnosť. Taktiež sa pri preprave nemusíte báť, že prilbu niekde otlačíte či poškodíte na nechránenom mieste. Upínací systém Ergo Fix, ktorým sa prilba prispôsobuje tvaru a veľkosti hlavy v dvoch osách (vertikálnej a horizontálnej) sa ovláda sťahovacím koliečkom pomocou jednej ruky, ľahko aj v dlhoprstých rukaviciach. Výrobca v popise pri prilbe sľubuje revolučný inteligentný systém vetrania Air Flow, ktorý odvádza zbytočné teplo z prilby. Či je revolučný a inteligentný posúdiť neviem, ale hlava sa mi určite nikdy neprehrievala a vo vlasoch (v čoraz menšom počte) som cítil, ako mi prúdi vzduch. Určite tento kúsok v porovnaní s inými prilbami, ktoré som doposiaľ používal, a stáli niekoľko násobne viac, nezaostáva vo vetraní. Prilba sa pod bradou ľahko a jednoducho zapína klasickou zacvakávacou prackou. Popruhy pod ušami sa nastavujú pomocou plastových spôn s aretáciou. Všetky popruhy nastavíte ľahko a iba raz a viac o nich neviete. O komfort nosenia a nasávanie potu, lebo potiť sa je ľudské :-), sa starajú odnímateľné antibakteriálne výstelky. Všetky tri sa dajú ľahko vybrať, vyprať a pomocou suchého zipsu znova vrátiť na miesto. Náhradné výstelky v balení neboli. Prilba vo veľkosti "M" (56-58 cm) na mojej hlave s obvodom 57 cm, po nastavení upínania a popruhov, sedela perfektne. Nikde ma netlačila a po chvíli som aj zabudol, že ju mám na hlave. Popruhy a upínací systém okuliarom nezavadzali a tie nikde netlačili. Ako som už písal na začiatku, prilba sa mi tak zapáčila spracovaním aj dizajnom, že som si ju rovno kúpil. Prilba R2 je dostupná v dvoch veľkostiach M: 56-58 cm a L: 58-61 cm a v dvoch farebných vyhodnoteniach. Okrem testovanej čierno žltej aj v čiernej farbe. Cena prilby je momentálne v akcii 62,95 € a nájdete ju na tomto odkaze.   Text a foto: Milan Majtán

Pozvánka: FOR BIKES 2019
01. 03. 2019 Pozvánky na akcie

Už o necelý mesiac nás čaká 10. ročník najväčšieho cyklistického veľtrhu v Českej republike - FOR BIKES. Jubilejný 10. ročník veľtrhu sa uskutoční od 29.3. do 31. 3. 2019 v tradičných priestoroch PVA EXPO Letňany. V piatich plných halách budú vystavené tisíce bicyklov, komponentov a výbavy. Na svoje si prídu všetci záujemcovia o nový bicykel, vybavenie, oblečenie ale aj cestovatelia a milovníci historických bicyklov. Vystavovať budú významné české, slovenské aj zahraničné značky.     Doteraz je prihlásených a potvrdených viacero známych značiek, napríklad Colnago, Giant, Kross. Z elektrobicyklov Haibike, Crussis, KTM a ďalší. A pravdepodobne uvidíme na veľtrhu aj značky, ktoré doposiaľ na FOR BIKES ešte nevystavovali. Ako prezradil manažér veľtrhu Lubor Tesař, pre návštevníkov je pripravený originálny sprievodný program, pri ktorom si budú môcť odpočinúť, načerpať inšpiráciu a dozvedieť sa zaujímavé novinky. Ambasádorom veľtrhu, tak ako vlani, je niekoľko násobný paralympíjsky víťaz a majster sveta Jiří Ježek, ktorý bude spolu s Kateřinou Nekolnou veľtrh aj komentovať.     Na návštevníkov budú, na jubilejnom ročníku, čakať rovno dve hlavné ceny - dva bicykle od spoločnosti Universe Agency, celopéro Author A-Ray 29 za 59 990 Kč a elektrobicykel Author Engine 29 za 49 990 Kč. Pre návštevníkov bude pripravený aj bohatý sprievodný program. V expozícii VSA Extreme v Hale 6 bude vystúpenie na U rampách, v Hale 1 freestyle BMX a Trialshow, prezentácia mestského trialu, MTB šprintu a Urban cyclingu.     Na veľtrhu sa budú konať aj viaceré preteky - v piatok cestné Author kritérium mužov Elite a exhibícia skladačiek Brompton, v sobotu Hervis Race FOR BIKES na horských bicykloch s možnosťou sa pretekov zúčastniť.     Termín výstavy FOR BIKES 2019: 29.- 31.3. 2019 Miesto: PVA EXPO PRAHA, Beranových 667, Praha 9 - Letňany Otváracia doba: piatok a sobota od 10:00 - 18:00, nedeľa 10:00 - 16:00 Cena vstupného - 165 Kč v predpredaji, na mieste 200 Kč. Deti do 140 cm a ZTP, ZTP/P zdarma Parkovné - 150 Kč Viac informácií nájdete na forbikes.cz a facebooku FOR BIKES   Pripomenutie FOR BIKES 2018 - Foto - Cesta, gravel, cyklokros, mesto, MTB, E-MTB, Fatbike, Oblečenie a doplnky, Komponenty a výbava, Rôzne     Autor: Milan Majtán

SRAM AXS
07. 02. 2019 Reportáže

Po dlhom testovaní predstavil SRAM prvé elektronické horské riadenie SRAM Ealge AXS.     Pri prezentácii predstavil americký výrobca rovno dve elektronické bezdrôtové radenia - XX1 Eagle AXS a X01 Eagle AXS. Dve najvyššie rady tak budú dostupné v mechanickom aj elektronickom prevedení.   Sada XX1 Eagle AXS vo farebnom prevedení "Rainbow" je určené predovšetkým na XC bicykle, sada X01 Eagle AXS vo farbe "Black/Polar" na enduro bicykle. Čo sa nezmenilo, okrem farebného prevedenia, oproti pôvodným sadám SRAM Eagle je kazeta s 12 pastorkami s rozsahom 10-50 zubov a karbónové kľuky s technológiou stredového zloženia DUB. Sada XX1 Eagle AXS bude dodávaná s 34 zubovým prevodníkom, sada X01 Eagle AXS bude v predaji s 32 zubovým prevodníkom. Zmenené sú samozrejme radiace páčky a prehadzovačka.   V prehadzovačke ja zabudovaný servomotor a batéria, ktorá je kompatibilná so všetkými ostatnými batériami, používanými na MTB komponentoch AXS aj cestných komponentoch Red eTap a Red eTap AXS. Oproti mechanickej prehadzovačke je na AXS prehadzovačke kratšie ramienko o 10 mm, pre väčšiu svetlú výšku nad zemou. O výdrži batérie vás bude, po stlačení tlačidlá, informovať dióda priamo na prehadzovačke. Na radení sa nachádzajú tri tlačidlá, ktorým viete priradiť v mobile funkcie cez appku AXS App. Appka je dostupnú pre Android aj iOS. Radenie je ovládené gombíkovou batériou CR 2032. O výdrži batérie vás bude opäť informovať dióda na radení. Prehadzovačka a radenie spĺňajú stupeň ochrany IP69K. Cena SRAM X01 Eagle AXS je 2 000 €, SRAM XX1 Eagle AXS stojí 2 100 €. A načo sú dve radiace páčky, keď sady Eagle aj Eagle AXS sú jednoprevodníkové? Druhá páčka slúži na ovládanie novej elektronický ovládanej teleskopickej sedlovky Reverb AXS. Batériou, rovnakou ako vo všetkých komponentoch AXS, ovládaná sedlovka dostala nové vnútornosti a technológiu Vent Valve, ktorá umožňuje ľahko odstrániť nahromadený vzduch v zavzdušnenej patróne. Autor: Milan Majtán

Rok 2018 vo svete elektrobicyklov
19. 07. 2018 Reportáže

Módou a trendom tohto roku je jednoznačne úplná integrácia baterky, ktorá maskuje, že jazdite na elektrike. Kým je na jednej strane plne integrovaná baterka prínosom v dizajne, mínusom u väčšiny je, že ju nemôžete vybrať z rámu a nabíjať inde ako na bicykli. Obmedzuje to vaše pohodlie a možnosti, je atypická z hľadiska výroby, zvyčajne podmieňuje vyššiu hmotnosť rámu a zhoršuje ťažisko bicykla. Takýto ebike sa navyše nesmie v zimných mesiacoch skladovať v mrazivých priestoroch. Odnímateľná batéria dáva naopak možnosť vziať si baterku so sebou a nabíjať ju či skladovať kdekoľvek a kedykoľvek. Dostupnejšia je takto aj diagnostika a vlastne každá starostlivosť. Plusy sú aj ťažisko bicykla, štandardnosť baterky pre viacerých výrobcov ebajkov a tým pádom lepšia dostupnosť. Spoločnosť Bosch priniesla pre rok 2018 prvú štandardizovanú integrovanú batériu PowerTube, ktorá umožňuje pohodlné odnímanie z rámu a zároveň dáva priestor do budúcnosti k ďalšiemu rozšíreniu. Stále však posúva ťažisko vyššie a aj podmieňuje zvýšenie hmotnosti rámu. Ak však trváte na plne integrovanom dizajne, a chcete všetky výhody štandardizácie, je tu značka elektrobicyklov Moustache s riešením tzv. „Hidden Power“,  ktorá vo svojich horských elektrobicykloch používa štandardnú baterku Bosch PowerPack, ale dokáže ju unikátne schovať do rámu. Skvelé rišenie pre módu i funkčnosť. Svet elektrobicyklov – ebajk® odporúča: Moustache Samedi 27 Trail 6 Elegantný konštrukciou a dizajnom, pevný s presným vedením cez náročné terény. 140mm zdvihy vpredu aj vzadu, progresívna kinematiku, skvelá trakcia vďaka Control Evo tlmičom. Viac na www.ebajk.sk Ebajk centrum ZVOLEN Stredné Slovensko dostalo na jar svoj darček – nové špecializované centrum pre elektrobicykle. Predajňa, poradenstvo, požičovňa, servis. Všetko v jednom v kráľovskom meste Zvolen, doslova oproti Zvolenskému zámku. Nabíjacie stanice zdarma Rovnako pribúdajú na Strednom Slovensku nabíjacie stanice pre ebajky v rámci siete ebajkconnect. Momentálne ich je 7, na celom Slovesku už 32, z nich niektoré sú práve vo výstavbe. Zvyšovanie zručnosti ebajkerov Elektrobicykle jazdia rýchlejšie, buďte preto pri jazdení opatrnejší, predvídavejší. Dôležitý je správny odhad, ktorý môžete zlepšovať opäť jazdením v rôznych terénoch, stúpaniach i klesaniach. Ak si nie ste niečim istý, vyskúšajte techniku vlastného zlepšovania spôsobom, ktorý používajú i klasickí cyklisti. Trénujú tak, že si nejakú trať vyskúšajú opakovane. Spoznajú tam svoje „jazdné úskalia“ na problémových miestach a vycibrí sa ich technika na žiadanú úroveň. V teréne odporúčame používanie plusových (širších pláštov) na zlepšenie jazdy, ktoré zjemňujú až „odpúšťajú“ chyby začiatočníkov či neistých jazdcov.   Foto: archív ebajk Autor: Luboš Terry Dupkala

SRAM NX Eagle
16. 06. 2018 Reportáže

  Po sadách 1×12 - XX1 Eagle, X01 Eagle a GX Eagle, predstavil SRAM pred pár dňami novú dvanásť rýchlostnú sadu NX Eagle. NX Eagle je najnižšou a najdostupnejšou jednoprevodníkovou sadou v ponuke amerického výrobcu, ktorá je kompatibilná so všetkými sadami Eagle (radenie, prehadzovačka, prevodníky a reťaz). Najväčším rozdielom, ak pominieme použitie iných materiálov, inej hmotnosti a ceny, bude v prevedení kazety PG-1230 Eagle, ktorá sa bude dať namontovať na klasický orech, oproti ostatným kazetám zo sád Eagle, na ktoré je potrebný orech XD. Kazeta pre NX Eagle bude v rozsahu 11-50 zubov (ostatné sady Eagle majú rozsah kazety 10-50). Cena kompletnej novej sady SRAM NX Eagle bude 410 €.     Autor: Milan Majtán

Campagnolo 2019
08. 06. 2018 Reportáže

Talianske Campagnolo predstavilo pre rok 2019 dve nové sady, Record a Super Record. Obe sady budú mať kazety s 12 pastorkami. Nové sady Record a Super Record budú v ponuke s mechanickými aj diskovými brzdami. Nová sada Super Record 2x12 s mechanickými brzdami bude ponúkaná s kľukami s dĺžkou 170 mm, 172,5 mm a 175 mm s prevodníkmy v rozsahu 53-39 zubov, 52-36 zubov a 50-34 zubov. K dispozícii budú 2 varianty dvanásť rýchlostných kaziet: 11-29 z. a 11-32 z. Nové kazety s 12 pastorkami sú kompatibilné s bežnými orechmi Campagnolo. Kazety sú zhodné pre sadu Super Record 2x12 aj Record 2x12. Reťaz so širokou 5,08 mm je tiež spoločná pre obe sady. Váha sady Super Record 2x12, bez kazety, je 1 778 gramov, čo je o 15 gramov viac oproti variante 2x11. Sady Campagnolo 2x11 budú v ponuke aj v roku 2019.           Autor: Milan Majtán

Shimano XTR 9100
29. 05. 2018 Reportáže

Japonské Shimano predstavilo novú MTB sadu XTR 2019. Nová sada XTR 9100 bude dostupná v prevedení 1X12 tak aj 2x12. Viac informácii o najvyššej MTB sade v priložených videách.     Informácie o novej sade XTR 9100 nájdete aj na ridextr.com Autor: Milan Majtán

CUBE Stereo Hybrid 120 HPC SL 500
28. 05. 2018 Reportáže

Generálny partner CUBE SPA MTB Maratónu Rajecká dolina, firma Slovkolex, výhradný dovozca značiek CUBE, LOOK, FOX, Kind Shock, KCNC, 661, Selle Royal a mnohých ďalších, prišla na náš maratón odprezentovať vybrané portfólio bicyklov CUBE a LOOK. A určite bolo čo pozerať, keďže obidve značky patria ku svetovým lídrom. Medzi vystavenými bicyklami bol aj karbónový celoodpružený elektrobicykel CUBE Stereo Hybrid 120 HPC SL 500, ktorý mohli záujemcovia otestovať. Túto možnosť som využil aj ja. A medzi tým ako prišli prvý cyklisti do cieľa, som sa šiel previesť po, pre mňa neznámom okolí Rajeckých Teplíc. Keďže bicykel som mal k dispozícii len necelú hodinku, nejde o plnohodnotný test konkrétneho bicykla, skôr prinášam len svoje osobné pocity z jazdy. Na prvý pohľad zaujme na tomto hybridnom bicykli kompletne integrovaná 500Wh batéria a stredový motor Bosch v ráme. Človek, ktorý nesleduje trendy v cyklopriemysle si možno ani neuvedomí, že sa pozerá na elektrobicykel. Čo až tak nepoteší, všeobecne u každého elektrobicykla, je vyššia hmotnosť a cena. Cena tohoto karbónového krásavca bola stanovená na 4499 € a hmotnosť je 22,3 kilogramov. Neviem si predstaviť, že by som s ním chodil po schodoch na štvrté poschodie, aj keď motor Bosch ponúka aj režim Walk, ktorý je určený na tlačenie bicykla. Z kúpaliska Laura, zázemia CUBE SPA MTB Maratónu Rajecká dolina, som sa vybral rovno za nosom. Po pár desiatkach metroch ma zaujalo asfaltové stúpanie, ktoré som si vyšľapal viac krát s navolenými viacerými režimami 250W motora Bosch Performance Line CX s krútiacim momentom 75Nm. Režimov je päť - Eco, Tour, EMTB, Turbo a už spomínaný režim Walk. Motor sa dá samozrejme aj vypnúť, ale kto by to robil, však? Rozdiel vo výjazde kopca na e-biku so zapnutým motorom oproti klasickému bicyklu je výrazný, najväčší rozdiel je samozrejme v režime Turbo . S úsmevom na tvári, a neustálom prepínaní a skúšaní rôznych režimov, ktoré sa ľahko prepínajú na palubnom počítači Bosch Purion som pokračoval ďalej, až som prišiel na polia a lúky, kde bicykel pri fotení zaujal aj koňa, ktorý si ho prišiel obzrieť bližšie. Koľko koňov má elektromotor Performance Line CX od nemeckého výrobcu Bosch neviem, ale cyklista by asi preteky s týmto štvornohým bylinožravcom nevyhral, keďže po dosiahnutí zákonom stanoveného rýchlostného limitu 25 km/h sa vypína. Rýchlosť nad 25 km za hodinu, keď sa vypne elektromotor a vy krútite za svoje, nie je na e-biku problém dosiahnuť a vtedy cítite okrem väčšej hmotnosti bicykla aj slabý odpor vypnutého elektromotora. A tak som radšej spomalil a pokračoval v e-jazde, kde som opäť vyhľadával hlavne stúpania a vychutnával si jeho pomoc. Až po príchode na asfaltovú cestu som si uvedomil ako ten čas letí a, že ani neviem kde vlastne som. Po približnom zorientovaní, som sa vydal späť po ceste do Rajeckých Teplíc a dúfal, že ma už nehľadajú za krádež bicykla. Našťastie, jediným netrpezlivým bol len ďalší biker, ktorý si chcel elektrobicykel tiež vyskúšať. Konkrétny model sa asi skôr viac hodí do náročnejšieho terénu, kde by biker viac využil ponúkaných 120 mm zdvihu, ale radosť mi tento elektrobicykel dokázal urobiť aj tak. Za krátku chvíľu som spoznal krásne okolie Rajeckých Teplíc a ušetrenú energiu využil pri čapovaní piva Frambor unaveným cyklistom. A záver? Určite nepatrím k tým, ktorý odsudzujú ľudí na e-bikoch. Každý nech bicykluje na čom chce. Viem si predstaviť, že za pár rokov, budem majiteľom elektorbicykla aj ja. A možno po vyskúšaní e-biku, by aj najväčší odporcovia, ktorý na tomto druhu bicykla nikdy nesedeli, zmenili názor. Ďalšie informácie vrátane výbavy nájdete na http://cube.eu/135300   Text a foto: Milan Majtán

FOR BIKES 2018
15. 04. 2018 Reportáže

Deviaty ročník najväčšieho cykloveľtrhu v strednej Európe FOR BIKES prilákal v dňoch 6. - 8. 4. 2018 do PVA EXPO Praha 30 456 milovníkov bicyklov. V piatich halách predstavilo tento rok 265 vystavovateľov z 5. štátov svoje novinky, trendy a doplnky zo sveta cyklistiky pre profesionálov, nadšencov aj rodiny s deťmi.   Okrem veľkých výrobcov bicyklov, vystavovali svoje produkty aj výrobcovia komponentov a doplnkov. Zaujímavé informácie o domácich a zahraničných lokalitách získali na výstave FOR BIKES 2018 aj cykloturisti a záujemcovia o aktívnu dovolenku. Veľký záujem bol aj o možnosť si vyskúšať horské bicykle a elektorbicykle na testovacích tratiach.     Súčasťou bohatého sprievodného programu boli aj cyklistické preteky. V piatok ovládol tretí krát Vojtěch Hačecký (Elkov Author) Author cestné kritérium. V sobotných pretekoch MTB Hervis Race For Bikes zvíťazil Jan Škarnitzel (Mitas Trek).     Súčasťou veľtrhu FOR BIKES bolo aj vyhlásenie ceny GRAND PRIX pre najlepší bicykel, najlepší elektrobicykel a najlepší cyklistický komponent. Najlepším bicyklom veľtrhu FOR BIKES 2018 sa stal gravel bike – Canyon Grail CF SLX, najlepším elektrobicyklom veľtrhu FOR BIKES 2018 bol vyhlásený Rocky Mountain Altitude Powerplay Carbon 90 a za najlepší cyklistický komponent veľtrhu FOR BIKES 2018 bola vyhlásená cestná prilba POC Ventral Spin. Fotogaléria FOR BIKES 2018 - Cestna, gravel, cyklokros a mesto , MTB, E-MTB, Fatbike , Oblečenie a doplnky , Komponenty a výbava , Rôzne     Autor: Milan Majtán

Strade Bianche 2018
03. 03. 2018 Technika

V cieli sa dnes očakával ako prvý Michal Kwiatkowski, Zdeněk Štybar, PETER SAGAN, Greg Van Avermaet či Alejandro Valverde, ale z prvenstva na klasike Strade Bianchce sa tešil napokon iný cyklista. Na štarte v meste Siena čakali dnes na cyklistov dva stupne nad nulou a dážď. Doposiaľ najhoršie počasie počas dvanástich ročníkov talianskej WorldTour klasiky Strade Bianche. Pretekárov tak čakali dnes ťažké 184. kilometrové preteky s jedenástimi úsekmi štrkových ciest s dĺžkou 63 kilometrov, ktoré sa zmenili na blato. V Toskánsku ešte dva dni pred pretekmi snežilo. Šesťdesiat kilometrov od cieľa sa roztrhol oklieštený pelotón po pádoch, na viaceré skupiny. V prvej skupine boli takmer všetci favoriti na víťaza, vrátane Slováka PETRA SAGANA. Štyridsaťpäť kilometrov pred cieľom zaútočila dvojica Romain Bardet (AG2R La Mondiale) a aktuálny majster sveta v cyklokrose Wout Van Aert (Vérandas Willems-Crelan) a začala navyšovať svoj náskok. Osemnásť kilometrov do cieľa sa vydal z tretej skupiny do stíhacej jazdy vedúceho dua Tiesj Benoot (Lotto Sodal), ktorú dostihol a na poslednom štrkovom úseku zaútočil a dostal sa do čela. Do cieľa na Piazza del Campo v Siene prišiel Belgičan Benoot ako prvý s náskokom 39. sekúnd na druhého Francúza Bardeta a 59 sekúnd na tretieho Belgičana Van Aerta. PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) prešiel cieľom na 8. mieste so stratou 2:08 min. Dvadsaťtri ročný Tiesj Benoot dosiahol svoje životné víťazstvo.     Autor: Milan Majtán

DEMA 2018
05. 09. 2017 Reportáže

Na netradičnom mieste, na hrade Beckov, predstavila slovenská DEMA kolekciu modelov na sezónu 2018. Na 60 metrov vysokom strmom brale, na ktorom sa nachádza národná kultúrna pamiatka, na hrade kráľov, mocných veľmožov a rytierov predstavila najstaršia slovenská bicyklová značka DEMA svoju 26. kolekciu, ktorá je zameraná hlavne na elektrobicykle.     Foto: bikepoint.sk Autor: Milan Majtán

Celokarbónové tretry MAMO carbon zo Slovenska
26. 08. 2017 Reportáže

Pred pár týždňami sme na internete zaregistrovali celokarbónové tretry MAMO carbon zo Slovenska. Aby sme zistili viac o týchto zaujímavých a unikátnych tretrách na mieru, položili sme niekoľko otázok ich výrobcovi, Ľubomírovi Malichovi. Môžeš sa nám v krátkosti predstaviť? Ahojte, volám sa Ľubomír Malich, ťahá mi na 21 a pred zhruba dvoma rokmi som sa začal zaujímať o celokarbónové tretry vyrábané na mieru.   Inšpiroval ťa svojimi celokarbónovými tretrami profi cyklista Adam Hansen? Dá sa povedať, že áno. Adam je prvý človek, ktorý takéto niečo skúšal, pokiaľ viem. Takže určite ma inšpiroval, ale napriek tomu sú moje tretry vyrobené odlišne. Prakticky tak, ako to robím ja, to nerobí nikto na svete.   Mal si pred výrobou celokarbónových tretier nejaké pracovné skúsenosti s karbónom? Áno samozrejme. Otec dlhé roky pracuje s týmito materiálmi, a tak som sa dosť popri ňom naučil. Inak by som určite nebol schopný niečo podobné vymyslieť. Je to veľmi náročná práca.   Ručná výroba celokarbónových tretier asi zaberie dosť času. Môžeš nám trocha popísať ich výrobu? V prvom rade si človek musí prísť odformovať chodidlá ku mne. Následne 1-2 týždne vyrábam pár tretier. Vyžaduje si to cca 50 hodín „citlivej“ práce. Je to vždy individuálne, podľa chodidiel.     Poznáš iných výrobocov tretier? Osobne nie, ľudia, čo robia niečo podobné sú v USA, Taiwan a Adam v Nemecku, ale mám naštudované ich výrobky. Trúfam si povedať, že čoskoro budem patriť s MAMO tretrami medzi špičku. Ale všetko si vyžaduje svoj čas a nejaký postupný vývoj.   Koľko párov tretier si už vyrobil? Predpokladám, že bicykluješ a osobne používať svoje MAMO carbon tretry... Obzerajú si tvoje tretry ostatný cyklisti, keď niekde stojíš? Vyrobil som asi 30 kusov tretier. Prvé pokusy boli z môjho dnešného pohľadu až smiešne amatérske. Táto práca si vyžaduje more skúseností, preto spolupracujem s testovacími jazdcami. A čo sa týka záujmu ľudí o tretry, tak to je úplne úžasné. Kam prídem, tak ľudia sa zaujímajú, nielen cyklisti, často si všimnem že aj obyčajní „smrteľníci“ otočia hlavu . Vždy rád prehodím pár slov s každým, kto ma osloví.     Na prvý pohľad sa zdá, že tretry majú nízku hmotnosť... Majú veľmi nízku hmotnosť. Momentálne sme na tom technologicky tak, že tretry majú okolo 130-150 gramov. Samozrejme, môj cieľ je dotiahnuť to na hmotnosť 100-110 gramov. Vtedy je pocit z jazdy najdokonalejší a človek má pocit, že na nohe má iba kufor a vďaka tomu má z jazdy úplne iný pôžitok.   Sú takéto celokarbónové tretry pohodlné? Ja sám v nich jazdím už viac ako pol roka a môžem povedať, že pohodlné sú. Náš testovací jazdec Samuel Šoška už v nich odjazdil aj preteky, kde sa umiestnil na slušnom mieste. A pripravuje sa na ďalšie preteky. Určite to ale neplánujem nechať len také „nedokončené“. Momentálne sa tretry jazdia bez vložky len s hrubšou ponožkou. Práve experimentujeme s rôznymi materiálmi a rôznymi výstelkami. Aby boli tretry ešte pohodlnejšie aj pre tých najnáročnejších jazdcov. Všetci dobre vieme, že cyklisti sú veľkí detailisti .     Ako dlho vydržia takéto tretry? Dajú sa opraviť pri poškodení? Karbón ako taký vydrží „večne“. Keď v nich človek napríklad spadne, tak väčšina poškodení sa dá opraviť. S jazdcami to konzultujem a bližšie každému vysvetľujem už pri osobnom stretnutí.   Dizajn si určuje zákazník sám? Áno, to je ďalšia skvelá výhoda pre ľudí. Akýkoľvek dizajn si človek vymyslí, všetko sa dá. Máme profesionálne vybavenú lakovňu, kde dokážeme takisto vytvoriť rôzne designy. Ďalej si človek môže na tretry niečo aj sám nakresliť, pokiaľ si trúfne .     Na stránkach ponúkaš cestné tretry. Plánuješ aj výrobu MTB tretier? Momentálne, tak ako vyrábam tretry, sú vhodné iba na cestu. Do budúcnosti samozrejme plánujem rozšíriť ponuku aj o MTB tretry na mieru. Možno už budúci rok, ale nechajme sa prekvapiť.   Kde by záujemcovia o tvoje MAMO carbon tretry mohli nájsť potrebné informácie? Určite odporúčam navštíviť môj web www.mamo-carbon.sk, kde môžu ľudia nájsť informácie o tretrách a takisto aj nejaké fotky. Pokiaľ niekoho zaujíma niečo viac – hlavne čo sa týka fotiek a sledovania priebežného vývoja, tak odporúčam sledovať náš Instagram (mamo_carbon) alebo Facebook (MAMO carbon), kde pravidelne zverejňujeme aktuálne fotky s popisom.   Ďakujeme za rozhovor a prajeme veľa úspechov! Ďakujem bikepoint.sk za oslovenie a prajem vám veľa spokojných čitateľov .     Fotot: MAMO carbon Autor: Milan Majtán

Videá z FOR BIKES 2017 3. časť
27. 04. 2017 Reportáže

Dnes vám prinášame poslednú časť videí z výstavy FOR BIKES 2017. V tretej časti vám vystavovatelia predstavia expozície Cube, KTM, Bottecchia, Canyon a Basso. Cube   KTM   Bottecchia   Canyon   Basso   Viac o FOR BIKES 2017 nájdete TU. Predchádzajúce časti videí - 1. časť, 2. časť.     Autor: Milan Majtán

Videá z FOR BIKES 2017 2. časť
13. 04. 2017 Reportáže

V druhej časti vám z výstavy FOR BIKES 2017, ktorá sa uskutočnila od 31.3. do 2.4.2017, prinášame videá z expozícií Superior, Giant, CykloSpeciality, Apache a Crussis. Superior   Giant   CykloSpeciality   Apache   Crussis   Prvú časť videí si môžete pozrieť TU. Fotogalériu z FOR BIKES 2017 nájdete TU.   Autor: Milan Majtán

Videá z FOR BIKES 2017 1. časť
11. 04. 2017 Reportáže

Po rozsiahlej fotogalérií z najväčšieho cyklistického veľtrhu v strednej Európe FOR BIKES 2017, ktorú nájdete TU, vám prinášame aj video prezentáciu noviniek či jednotlivých expozícii. Viac o 8. ročníku FOR BIKES 2017 si môžete prečíta TU. Trek   Rocky Mountain   Haibike   Cannondale   Cervélo     Autor: Milan Majtán

prvá | predošlá 1|2|3|4 ďalšia | posledná