Správy

18. etapa Giro d'Italia 2012 pre Guardiniho
25. 05. 2012 Reportáže

Osemnásta etapa znamená pre cyklistov ľahký odpočinok. Šprintéri na čele s Cavendishom mali poslednú šancu na víťazstvo v etape, a tak sme mohli očakávať veľkú spoluprácu šprintérskych tímov, ktoré chceli eliminovať únik. Za veľkého favorita etapy sme mohli bez obáv označiť Marka Cavendisha, prekvapiť elitného špurtéra mali v pláne aj Ferrari či Chicchi, ktorí už dokázali na tohtoročnom Gire získať jedno etapové víťazstvo. Pretekári mali v nohách ťažké kopce, a tak im prišla vhod etapa, ktorá má nielen rovinatý charakter, ale aj charakter etapy z kopca, kedy z nadmorskej výšky 974 metrov jazdci postupne klesali až do záverečného mesta Vedelago, ktoré malo už iba nízku 45 metrovú nadmorskú výšku. V strede etapy je atypický nízke prevýšenie. Etapa sa išla od začiatku, aj vďaka profilu, veľmi rýchlo. Priemerná rýchlosť sa pohybovala nad hranicou 50 km za hodinu. Už na 3 km sa zrodil únik, o ktorý sa pokúsili najprv: De Negri (Farnese Vini), Pagani (Colnago), Clement (Rabobank). Po niekoľkých kilometroch sa k týmto jazdcom pridal Boaro zo Saxo Banku. V úniku sme teda mali známe tváre, ktoré sa už neraz pokúšali o úspešný únik. Včerajší deň bol čiernym dňom pre Romana Kreuzigera. Ten v 17 etape dostal veľké kŕče do nôh, zápästia a krku. Chvíľami si podľa vlastných slov musel odstúpiť od bicykla, pretože potreboval rozhýbať svalstvo. Českú nádej táto smolná etapa veľmi mrzí, aj preto že si sľuboval od Gira veľa aj jeho tím Astana. Kreuziger si bude chcieť v dnešnej ľahkej etape oddýchnúť a bude sa usilovať o únik, resp. prípadné etapové víťazstvo. Pelotón ide vo veľkej pohode a v dobrom tempe. Unikajúci pretekári majú konštantný náskok 2:25. Na čele balíka sa objavovali šprintérske tímy Sky, Garmin či Omega-pharma. Pelotón išiel od začiatku vo vynikajúcom tempe a pre vedúcich jazdcov bolo už 80 km pred koncom ťažké vypracovať si nejaký väčší náskok ako dve minúty. 75 km pred koncom išli pretekári SKY extrémne rýchlo a vedúca skupinka sa už lúčila so svojím náskokom príliš skoro. Už iba dvadsať sekúnd mali prví štyria. Zaujímavosťou bolo, že Sky to rozprúdila príliš skoro, pretože sa dalo čakať, že viacerí cyklisti budú skúšať uniknúť v nasledujúcich kilometroch. Etapa bola teda rozbehnutá nadmieru rýchlo. Očakávaný príchod do záverečného mestečka dnešnej etapy bol v 17 h 10 min., dalo sa tak očakávať, že balík príde do cieľa dnešnej etapy pred piatou. Pelotón sa vďaka aktivite tímu SKY 70 km potrhal na dve časti, veterné podmienky tak narobili šarapatu pre mnohých jazdcov, ktorí ostali vzadu a museli tak doťahovať prípadné diery. Cyklisti, čo ostali vzadu však po čase dokázali miernu medzeru dohnať. Sky však nenecháva nič na náhodu a túto etapu vzali do vlastných rúk, kedy sa snažili pripraviť pre Cavendisha etapu už od prvého kilometra. Sky na jednotku! Šprintérska prémia pre Marka Cavendisha, takže Sky išlo o 8 bodov pre Marka, kedže Rodriguez vedie v bodovacej súťaži práve pred Cavendishom. Situácia sa trošku rozbláznila, kedy sa po prémií pár jazdcov snažilo dostať do úniku. Aktivita Sky trošku klesla. Asi 50 km pred cieľom sa napokon zrodil ďalší únik, kedy sa od balíku odpútali títo jazdci: Clement (Rabobank), Keizer (Vacansoleil), Kaisen (Lotto), Delage (FDJ). Takže opäť v úniku nechýba Clement z Rabobanku, ktorý je snáď v každom možnom úniku, ktorý sa kde ukuchtí. Tím Sky si však naďalej kontroloval tempo. Náskok unikajúcich jazdcov bol vždy pod jednou minútou, a tak mohli byť šprintéri v absolútnom kľude. V bodovacej súťaži si vďaka vyhratej šprintérskej prémii uchmatol prvé miesto Mark Cavendish, keď jeho osem získatých bodov stačilo na predstihnutie Joachima Rodrigueza. Toho však Cav predstihol len o jeden bod. 1. Cavendish (110) 2. Rodriguez (109) 25 km mali pretekári do cieľa a náskok štyroch cyklistov nepresiahol minútu, šprintérske tímy robili skutočne poctivú robotu. Etapa sa išla teda vo veľmi vysokom rýchlostnom priemere. V závere sme očakávali súboj Cavendisha s ostatnými odvážnimi špurtérmi. Scarponi mal 20 km pred koncom problémy. Počkali ho až piati kolegovia z tímu a nebolo pochýb, že sa Scarponi do balíku vráti, i keď mali jazdci z Lampre čo robiť, kedže priemerná rýchlosť bola na hrane 50 km za hod. Vedúci štyria cyklisti mali v čase, keď chýbalo 15 km do cieľa náskok iba pätnástich sekúnd, a tak sa zdalo, že už 10 km pred cieľom si budú šprintérske tímy robiť pozíciu na záverečný vláčik. 6 km do cieľa a SKy si už formuje pozície pre Cava. Ešte Lars Bak sa 5 km pred cieľom pokúsil pozdvihnúť posledného vojaka v poli, Delaga z FDJ. Náskok 10 sekúnd. No a 3,5 km pred koncom už bolo na 100 % jasné, že sa bude špurtovať, Sky od začiatku etapy udávalo tempo a podľa očakávania nenechali nič na náhodu ani v samom závere. 2 km pred koncom robil vynikajúcu robotu Saxo Bank pre Luca Sebastiana Haeda, v záverečnom kilometri sa však vynikajúco presadil Geraint Thomas, ktorý dostal Cavendisha do dobrej pozície. Stalo sa však to, čo nikto nečakal. Šprintér tímu Farnese Vini, Guardini, nasadil strhujúce tempo a jeho rýchle nohy predčili Cavendisha v peknom finiši! Tretie miesto obsadil Roberto Ferrari. 1.GUARDINI Andrea FARNESE VINI - SELLE ITALIA 3h 00\' 52\'\' 2.CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING + 00\' 00\'\' 3.FERRARI Roberto ANDRONI GIOCATTOLI + 00\' 00\'\' 4.HUNTER Robert GARMIN-BARRACUDA + 00\' 00\'\' 5.HAEDO Lucas Sebastian TEAM SAXO BANK + 00\' 00\'\' všetci favoriti na celkové poradie + 00\' 00\'\' VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP neštartoval   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

Report: Jihlavská 24 MTB - Denník
24. 05. 2012 Reportáže

V dňoch 19. a 20. mája sa v Jihlave konal už druhý ročník 24 hodinového závodu v horskej cyklistike. Ja ako veľký nadšenec tohto športu som sa aj napriek absolútnej nepripravenosti (pred závodom som mal najazdené iba 469km) rozhodol tejto akcie zúčastniť. Išlo o veľmi jedinečnú akciu, ktorú by som Vám rád priblížil. Dovoľte mi avšak poňať tento report trošku sebazahľadene a podeliť sa s Vami hlavne o moje dojmy a pocity počas závodu. Zavádzacie kolo: Je 12 hodín a všetci bikeri sú pripravení na námestí. Ja ako pravý hokejový fanúšik si s kolegom Martin Vaškom pripevňujeme na sedlovky slovenské vlajky a nevieme sa dočkať štartu. Paľba z kanónu nás odštartuje a začína náš 24 hodinový boj. S tréningom porazených, no s túžbou víťazov sa vydávam na trať. 1.kolo: Prvé dva kilometre zavádzacieho kola sú za mnou a začína ten skutočný okruh. Takmer 10 kilometrová trasa, ktorá je rovnako pestrá ako občerstvovačka v depe. Začiatok je priam desivý. Krátke, ale prudké stúpanie znáročnené ešte odtokovými pražcami je však rýchlo vystriedané príjemnou jazdou miestnym lesíkom. Za tým však nasleduje druhy náročný výšľap, ktorý sa mi napriek veľkej snahe nedarí vyšliapať. Našťastie má to len pár metrov, potom krátka jazda asfaltom a nasleduje najkrajšia časť okruhu – singláč ponad starú plaváreň. Rýchly prejazd lesným chodníčkom sa mení na ešte rýchlejší prejazd mestom až pod hradby. Tu sa však tempo výrazne spomaľuje. Dva po sebe idúce stúpania, výbeh po 11-stich schodoch (veď ruky potrebujú tiež posilniť) a som na hradbách. Ta najnáročnejšia časť trasy je za mnou. Už žiadne stúpania. Iba jazda po hradbách, zjazd po schodoch k miestnej reštaurácii a prejazd mestom. Záverečný zjazd miestnym lesoparkom je skomplikovaný kamenitými odtokmi vody. Dúfam, že na nich nechytím počas preteku defekt. 2.kolo: Chytil som defekt. Prudký náraz na ostrú hranu kameňa mi spôsobil centimetrovú dieru v duši a do cieľa prichádzam pešo. Našťastie šikovné ruky servisáka Jirka Oleše st. sú v pohotovosti a za pár minút sedím opäť na bicykli. 3.kolo: Tretie kolo ubieha vcelku v pohode. Stále som pri sile a užívam si trať. Počasie je ideálne, trať ešte ideálnejšia. Škoda, že bikerské prekliatie zvané defekt ma nemíňa ani v tomto kole a do cieľa opäť prichádzam vedľa bicykla. 4.kolo: Pretekárov na trati je viac než dosť. Táto spleť 6, 12 a 24 hodinovkárov vytvára ideálnu partiu na pokec popri jazdení. Akurát občas treba uvoľniť trať rýchlikom zvaným víťazi. V hlave si prepočítavam, že pokiaľ toto tempo vydržím celých 24 hodín a títo makači odpadnú po ôsmich hodinách, budem s nimi vo výsledkovej listine na rovnakej A-štvorke . 5.kolo: Toto kolo sa ničím nelíši od predchádzajúcich kôl. Ubehlo necelých 5 hodín závodu a na trati čoraz častejšie stretávam unavených 6 hodinovkárov. Problém je, že aj ja cítim prvé náznaky únavy a začína ma bolieť sedacia časť... 6.kolo: Každý mi hovorí, že táto trať je veľmi výživná. Podľa mňa toto označenie nie je veľmi vhodné. Keď je niečo výživné, tak by to telu malo energiu dodávať. A táto trať ma o ňu pomaly ale isto uberá. Cítim sa od kola ku kolu slabší a slabší... 7.kolo: Začína hokej. U každého regulovčíka sa so zvedavosťou pýtam na aktuálny stav. Táto zvedavosť je silnejšia ako únava a ženie ma od jedného borca v oranžovej vestičke k ďalšiemu až sa dostávam do cieľa (aj keď cieľom sa to dá ťažko nazývať, keď je predo mnou ešte 18 hodín jazdy). 8.kolo: Bojovnosť slovenských hokejistov ma inšpiruje k väčším výkonom. Bez akejkoľvek prestávky pokračujem v jazde do ďalšieho kola. Mám pocit, že tento čin čoskoro oľutujem a dostaví sa hlad alebo smäd, ale dúfam že to bude čo najbližšie k cieli. Našťastie si moje telo zvyklo na choré nápady mojej hlavy a tieto potreby si nechalo až na ďalšie prejdenie cieľom, kde sa pri chutnom občerstvení dozvedám, že vyhrávame nad bratmi Čechmi 3:1. 9.kolo: Jihlavskí maloletí spoluobčania menšinovej príslušnosti mi pri pohľade na slovenskú vlajku prilepenú k sedlovke prajú tvrdý pád a zlomené obe ruky. Po prejazde cieľom sa radšej vlajky zbavujem. So zapadajúcim slnkom sa obávam, žeby sa mohli nájsť dobrovoľníci, ktorí by sa mi o moje zlomene ruky radi osobne postarali. 10.kolo: Dlhšia prestávka určená na výdatnú večeru a načerpanie nových síl padla vhod. Slnko už zapadlo. Nahadzujem teda svoje čínske svetlo na svojho malajského krásavca, obliekam si svoj moldavský dres a vydávam sa opäť na túto skvelú českú trať. 11.kolo: Tento okruh sa za mesačného jasu zmenil na nepoznanie. Zdá sa mi, ako by som išiel po úplne inej trase a snažím sa ho spoznať. Priemerné rýchlosti pretekárov kvôli neideálnej viditeľnosti a únave značne poklesli. Dokonca aj u mňa, aj keď podľa doterajšej priemerky som mal pocit, že už klesnúť nie je kam. 12.kolo: Moji parťáci už zaľahli do svojich teplých spacákov a zaspali spokojným spánkom. Mne sa však zdá, že moje baterky ešte nie sú úplne na nule a skúšam čo moje telo znesie. Vedci vraj dokázali, že človek ktorý omdlie od únavy má v skutočnosti minutú len jednu tretinu svojej energie. Dúfam, že do takého stavu sa až nedostanem. 13.kolo: A je tu kríza!!! Môj bazálny metabolizmus hlási nadmerné množstvo spálených kilojoulov a vyžaduje okamžité doplnenie uhľohydrátov a sacharidov. Slovami bežného človeka, dostal som brutálny hlaďák a zožral by som aj divú sviňu, keby mi teraz vbehla do cesty. Našťastie depo už nie je ďaleko. Tam si dávam teplý čaj a polievku a strkám do úst všetko tuhé, čo mám v dosahu svojich rúk. Na nejakú vyberavosť nemám silu ani čas. 14.kolo: Zase ma raz predbieha Rasťo (pre bikerských neznabohov Rasťo Balko, víťaz vražednej cyklopozitívnej 24 hodinovky 2011). Popri ňom sa cítim ako obyčajný zajačik popri zajačikovi Duracell. Nech robím čo robím, po pár sekundách mi mizne z dohľadu. 15.kolo: Zadok ma už neskutočne bolí. Chvíľami mám pocit, že nesedím v sedle, ale na ksichte nosorožca. Stále ma predbieha veľké množstvo pretekárov. Väčšina z nich sú pretekári štvorčlenných tímov, čo ma vcelku upokojuje. Veď už na základnej škole nás učili že jedničkár je lepší ako štvorkár. 16.kolo: Sú tri hodiny ráno a pri stúpaní lesíkom nad depom ma začal naháňať miestny bezdomovec. S vypätím posledných síl zvyšujem tempo a unikám mu. Ktovie koľko by som najazdil, keby ma naháňal až do konca závodu. 17.kolo: Ten môj zm*d jeden dvojkolesový duralový ma snáď zabudovaný obmedzovač rýchlosti. A je nastavený set sakramentsky nízko!!! Nech sa snažím seba viacej, hýbem sa rýchlosťou slimáka po mozgovej príhode. Našťastie už sa brieždi a zaspatou Jihlavou je počuť trilkoty vtáčikov. Mne však do spevu nie je. 18.kolo: Vedeli ste, že koleso má 32 špíc? Ja áno, spočítal som ich. Počas jazdy !!! Vyzerá to, ako keby sa ten obmedzovač rýchlosti zmenil na zatiahnutú ručnú brzdu. Ako keby aj samotná príroda bola proti mne. Akoby sa lytosferické platne začali hýbať rýchlejšie ako ja a vytvárali predo mnou väčšie stúpania. To čo sa doteraz zdalo ako rovinka mi teraz dáva zabrať, a to čo bolo predtým náročným stúpaním sa teraz zdá ako niečo nezdolateľné. 19.kolo: Toto kolo sa neuveriteľne vlečie. Každú chvíľu ma striasa od únavy. Oči mám červené ako angorsky králik. Výstup po schodoch na hradby mi pripadá ako zdolanie Matterhornu. Po dorazení do depa si z posledných síl nastavujem budík na 47 minút a upadám do kómy… 20.kolo: Pri prvom zvonení budíka ho mám chuť prehryznúť zubami. Doprajem si ešte pár minút príjemného spánku a už počujem vonku známe hlasy kamarátov, ako sa pripravujú na štart. Neprišiel som sem predsa spať a tak vyliezam zo spacáku a sadám na bicykel. Pred zaspatím som nemal energiu sa vyzliecť z cyklohandier a tak teraz aspoň nestrácam čas ich obliekaním. Pri stretnutí môjho zadku so sedadlom zmizli zbytky ospalosti a bolesť mi skoro vtlačila slzy do oči. Telu však odpočinok prospel a toto kolo sa mi ide pomerne ľahko. Dúfam, že mi táto energia vydrží až do konca závodu. 21.kolo: Energia získaná z ranného spánku úplne zmizla. Telo zdochlo ako auto, keď mu dôjde benzín. Otáčanie pedálmi vyžaduje nadľudské úsilie. Je to pre mňa rovnako náročné ako otočenie lodnej skrutky ruskej ponorky holými rukami. Pri vynášaní bicykla hore schodmi mám pocit, že oťažel o 200 kíl a jeho dvíhaním dostanem určite pruh. 22.kolo: Kolo ubieha zázračne rýchlo. Asi preto, že hlava si uvedomuje už koniec trápenia a chce to mat čo najskôr za sebou. Popri trati sa so všetkými lúčim a sľubujem účasť aj budúci rok. Nelúčim sa len s ľuďmi, lúčim sa aj s traťou. S traťou, ktorá sa stala na posledných 24 hodín mojim prechodným domovom. Trať, ktorá sa stala mojou kamarátkou s dokonalým profilom. Kamarátkou, ktorú som si obľúbil aj napriek ťažkým chvíľam, ktoré som s ňou zažil a o rok ju rád uvidím opäť. Cieľom prechádzam s úsmevom na tvári. Dvíham víťazne ruku k oblohe a ďakujem Bohu, že existuje tak krásny šport ako je cyklistika… PS. Rad by som sa poďakoval organizátorom za krásnu akciu a priateľom za technickú aj psychickú podporu... Autor: Peter Chovanec

Pozvánka: FATRAN už budúci víkend 2.6. v Rajeckých Tepliciach
24. 05. 2012 Reportáže

FATRANSKÝ MTB MARATÓN 2012 sa pomaly, ale určite blíži. Vy ktorí sa chcete prihlásiť na tohto ročný FATRAN vedzte, že je posledný týždeň na lacné prihlasovanie a preto sa nezabudnite registrovať na na tomto mieste BULETÍN K FATRANU Trasy: LAPIERRE /95km s prevýšením ľahko cez 2500m/ majstrovská trať XCM INTERSPORT /58km s prevýšením 1520 m/ FESTINA /26km s prevýšením 470 m/ Je pre Vás pripravených 22 kategórii + preteky pre najmenších bikerov na Detskom FATRANÍKU... FATRANSKÝ MTB MARATÓN je v tomto roku zároveň Majstrovstvami Slovenska v XCM. Na akcii bude taktiež prítomný oficiálny olympijsky oheň ako aj kultúrny program, kde vystúpi kapela MATKA GURÁŽ. No a samozrejme ako je už dobrým zvykom tak aj bohatá tombola, ktorej dominujú FIAT FREEMONT na jeden týždeň od spoločnosti AUTO BECCHI Žilina či LAPIERRE X-FLOW 312 od spolčnosti DEMA SENICA, kvalitný cyklotrenážér od INTERSPORTU Generálneho partnera podujatia ale taktiež hodinky značky FESTINA a mnoho ďalších . Samozrejme keďže nás bude čakať príjemne počasie a centrum pretekov je na Kúpalisku LAURA v Rajeckých Tepliciach tak si nezabudnite pribaliť k biku aj plavky. Tešíme sa na Vašu účasť ŠK CYKLOPOZITÍV Žilina   Autor: Luboš TERRY Dupkala

Report: Jihlavská 24 MTB – aj dokolečka nás to baví...
24. 05. 2012 Reportáže

Ako sme si už mohli prečítať v reporte môjho kolegu Jiřího, tento víkend sa v Jihlave konala zľahka masochistická akcia s názvom Jihlavská 24 MTB. V prvom rade šlo o majstrovstvá ČR v 24 hodinovke MTB, ale organizátor myslel aj na tých menej postihnutých a pripravil 12, resp. 6 hodinovú alternatívu. A aby sa tam mohli prísť skutočne zabaviť aj menej „rozbicyklovaní“ jedinci (alebo proste väčší, či menší pohoďáci), mohlo sa súťažiť okrem kategórie solo aj v 2-členných, 4-členných a dokonca aj v 6-členných tímoch. Z toľkých možností si už človek proste musí vybrať... Bolo to poznať aj na štartovacej listine, na ktorej svietili mená viac ako 430 prihlásených borcov a odhodlaných dám. Pohľad na tento koktejl rôznych kategórií s množstvom prihlásených bikerov dával tušiť, že záverečné odovzdávanie cien pre víťazov bude mať taktiež solídne rozmery. O kvalitnej práci organizátora nesvedčí len množstvo prihlásených pretekárov, ale aj fakt, že sa tu majstrovstvá ČR šli hneď na druhom ročníku. Ešte si jasne pamätám, ako som si minulý rok povedal: „24-hodinovka v meste? Čo sa zbláznili? Bude to nuda a pozabíjajú nás tam autá..“ Našťastie som sa mýlil a dnes musím priznať, že jihlavská trať (hlavne tá tohtoročná pozmenená) sa mi jednoducho páčila najviac zo všetkých absolvovaných 24-hodinoviek. Určite tomu prospel aj prejazd popri vode, ktorej prítomnosť ja osobne považujem za veľmi osviežujúcu... Rovnako musím priznať, že pre mňa nie je takáto akcia len o kvalitnom zmasakrovaní organizmu v skrátenom konaní, ale je to proste stanovačka, spoločenská a kultúrna udalosť a kopec zábavy s ľudmi, ktorí majú radi to čo ja. Klasické maratóny mám rád, ale tam každý príde, odbajkuje si svoje a uteká domov. Tu nie... Tu vidíte v depe niekoho opekať klobásky na prenosnom záhradnom grile, iného popíjať pivko, čítať zaujímavú knižku v stane, hromadne sa rehotať na vtipoch, obchytkávať frajerku/frajera,... Jednoducho je v depe pohoda. A všade sú hromady krásnych bicyklov a jazdí sa na nich a je to proste paráda.. :-) No ale na takomto podujatí to nie je nikdy len o tej pohodičke v depe, ale treba sa občas pozrieť na trať a pokiaľ možno, pozrieť sa na ňu čo najviac krát za 24 hodín. U mňa to je zväčša tak, že po 4-5 okruhoch začínam nadobúdať pocit, že už na nej poznám každý kameň a po takých 10 kolách by ma to už možno aj začínalo nudiť. Našťastie však prichádza tma a s ňou aj správna zmena atmosféry. Na tátoše a helmy sa nahodia svetlá, tempo sa trošku zvoľní a bikeri si začnú vychutnávať nočný kľud sadajúci si na mesto. Jihlavská 24-hodinovka je charakteristická tým, že sa atmosféra na jej trati mení viackrát a to pomerne skokovo. Po skončení 6 hodinového preteku zrazu zmizne veľká časť krúžiacich pretekárov a podobná zmena nastane ešte raz, presne o polnoci. Potom už zostanú na trati len 24-hodinovkári a drvivá väčšina z nich si ten pokoj náležite vychutnáva. Predsa len s bikermi jazdiacimi 6, resp. 12-hodinovku sa aj sem vnáša taký ten „maratónsky“ duch so stresom a naháňaním sa za víťazstvom. Našťastie nám zostáva ešte tých ďalších 12 hodín. A tých zaujímavejších! :-) Je zaujímavé pozorovať, ako sa nad okruhom mení intenzita svetla, naťahujú sa tiene, začne sa postupne ochladzovať a ráno zase naopak. Vďaka týmto drobnostiam je predsa len každý z tých okruhov trošku iný a každý z vytrvalcov môže okrem svojho vnútra pozorovať aj toto tak často prehliadané divadlo matky prírody. Veď kedy naposledy ste si všimli, akú radosť dokáže urobiť prvý slnečný lúč dňa, keď vám padne do tváre a trošku vás zohreje? Samozrejme, ak chce človek spraviť kvalitný výkon ktorý mu bude v nasledujúcich dňoch robiť radosť, tieto veci idú trošku do ústrania. Na druhej strane však môže spoznávať seba samého. To je ďalšia vec, ktorá sa mi na takýchto podujatiach páči. Človek je „sám so sebou“ a svojím bicyklom a môže rozmýšľať nad vecami, na ktoré bežne nemá čas. „Prečo to robím? Čo z toho mám? A prečo sa sem prihlásim znovu? Čo mi takéto trápenie dáva? Niečo na tom byť proste musí! Ale čo?..“ Jedno z mojich zistení napríklad je, že únava je len stav mysle. Väčšinou si len nahováram, že som unavený a že už ďalej nemôžem. Ak sa mi však predsa len podarí prejsť cez depo a vyraziť do nasledujúceho kola, zrazu zistím, že ešte jedno zvládnem. A potom ešte jedno. A možno aj to ďalšie... Aj napriek faktu, že som tento rok v Jihlave nebol zdravotne v poriadku a môj výsledok ani nestojí za reč (ako vlastne vždy :-)), som rád, že som tam mohol byť a mohol si vychutnať veci o ktorých som písal. Považujem to za skúsenosť, ktorá sa dá využiť aj v bežnom živote a len málokto/máločo ma dokáže po takomto víkende v pondelok nasr..hnevať.. Takže ďakujem organizátorom za skvele odvedenú prácu a vidíme sa aj o rok. Všetko bolo super, ale porcie jedla poprosím nabudúce trošku väčšie. Predsa len poriadna mašina potrebuje aj palivo do kotlíka.. :-) Mimochodom, previezli ste sa už niekedy ulicami toho vášho mesta na bicykli o tretej ráno?? ;-) Autor: Martin Vaško

Report: Hornonitrianský MTB maraton MTB XCM - Pravenec
23. 05. 2012 Reportáže

Po dvoch rokoch šlapania po cestách na cesťáku som sa túto sezónu vrátil do lesa na maratóny na horáku. Po jarnom šprinte v Bystričke, kde som ako obyčajne nič nevyhral ani v tombole, som sa prihlásil na Hornonitriansky MTB maratón. Cesta na maratón prebehla v pohode. Od začiatku Pravenca bol pretek značení na ceste aj na stĺpoch. Prezentácia prebehla rýchlo a bez problémov. Žiadne zbytočné igelitky s letákmi a reklamami, ale žiaľ aj bez čipov na meranie času! Po dňoch chladu sa konečne aj vonku oteplilo a tak skoro všetci cyklisti boli na štarte v krátkom. Po vystúpení mažoretiek o 10 hod bol štart dlhej 82km trati a o 15 minút neskôr som stál na štarte aj ja na krátkej 47km trati, ktorá sa skladala z 12km nájazdu na 35km okruhu. Od štartu sa začalo 5 km stúpanie na kopec Debil, kde som obiehal ostatných cyklistov a tešil som sa, že sa posúvam dopredu. Pri následnom zjazde na okruh sa šlo cez les, kde som sa musel vyhýbať umelým skokom miestnych freeraiderov. Nerád lietam na bicykli vzduchom. Ale to najhoršie ma ešte len čakalo, XC úsek. Mojou slabinou sú totiž technické a strmé zjazdy. Následne trať viedla podľa mňa a aj ďalších maratóncov s ktorými som sa cestou rozprával úplne zbytočne cik-cak po prudkých padákoch a strmých stúpaniach, kde ja a aj väčšina iných cyklistov tlačila a niektorí mali problém vybehnúť do strmých hlinených a vyšmykaných kopcov v tretrách. Pri jednom prudkom padáku som sa zľakol, že ho nedám a v polke som sa chytil najbližšieho stromu okolo ktorého ma zvrtlo a chvíľu som sa zbieral zo zeme. Neďaleko bol fotograf tak dúfam, že moje objatie listnáča zachytil a uvidím nejaké zaujímavé foto. Hneď som mal po nálade a strašne dlho som sa dostával do tempa. Po nájazde na okruh bola občerstvovačka, kde som si len za jazdy ako profíci zobral jonťák. Nezdržoval som sa ani na ďalších dvoch občerstvovačkách. Pri ďalšom stúpaní v lese ma prekvapila tabuľka s číslom 3. Spomenul som si, že na štarte spiker spomínal, že trať je značená kilometrami. Lenže už sme šlapali viac ako hodinu a na cyklocomputeri som mal 15 km. Nejako mi to nesedelo. Zrazu pozriem pred predne koleso a asi metrový had alebo hadica, v tej rýchlosti som to nepoznal a skôr ako som stačil zareagovať som ho v polovici prešiel. Dúfam, že to rozchodil alebo skôr rozplazil. Dosť dlhú dobu som už šlapal sám a občas som bol na pochybách či idem dobre, lebo značenie trate bolo slabé, aj keď moderátor hlásil, že trať je dobre značená a bludiť sa nebude. Občas nejaké šípky, nejaké značenie po stromoch, ale na križovatkách mi chýbali usporiadatelia. Pri jednom zjazde mi oproti vybehol zo zákruty chlap v monterkách, aby som spomalil lebo na trati ťažia drevo. Tak som prenášal bicykel cez navozene stromy a obchádzal traktor. Je mi jasne, že treba na zimu nachystať drevo aby keď sa zima opýta... ale na jeden deň počas preteku si mohli dať domorodci oddych. Pri stúpaní sme riešili s ďalšími pretekármi kilometrovníky, ktoré boli po stromoch a ktoré nedávali absolútne zmysel sme došli na to, že trať je meraná až od okruhu bez 12 km nájazdu! To sme si asi mali vynulovať tachometre, až po nájazde na okruh počas jazdy. Tak som si prestal kilometrovníky všímať. Trať viedla raz hore raz dole, po zvažniciach, lúkach a lesných cestách. Pri ďalšom tiahlom stúpaní, ktoré mam rád, ma predbehla skupinka aj s babou a to som si povedal, že som na tom asi fakt biedne a už som sa tešil do cieľa na koniec trápenia. Pri jednom rýchlom (asi) poslednom zjazde po asfalte práve vo chvíli, keď sa mi zdalo, že som zazrel nejakú maličkú šípku na strome ma obehla nejaká červena škvrna, som sa pustil za týmto pretekárom rovno dole. Po pár metroch som už stal pri rýchliku a nejakej babke, ktorá mu ukazovala smer na Pravenec. Nejako sme sa vyskytli v Nedožeroch-Brezanoch. Tak sme spolu šlapali po hlavnej ceste do cieľa z opačného smeru a zahlásili sme sa v cieli aby nás niekde náhodou nehľadali. Po chvíli došiel kamarát s ktorým som šiel na štart a mal rovnaký problém s odbočením a šiel presne ako ja, len stretol cyklistu ktorý šiel už naspäť a oznamoval mu, že ide zle, tak sa otočil aj on. Pri čakaní na pretekárov boli na lúke pri cieli detské preteky vo viacerých kategóriách. V cieli boli sprchy, voda na umytie tela a wapky na bicykle. Jedla bolo na výber viac a kuracie mäso v žemli bolo dobre. Po vyhlásení výsledkov bola tombola, kde sa nelosovali štartovné čísla ako je to všade, ale tombolové lístky, ktoré sme dostali pri prezentácii. Hlavná cena bol pekný horsky bicykel Kellys, ale ako obyčajne zas som nič nevyhral. Domov sme došli akurát na hokej. Autor: Milan Majtán

Report: Jihlavská 24 MTB
22. 05. 2012 Reportáže

Píše se datum 18,19. a 20.5.2012, Jihlavská 24mtb je opět tady. Jihlavská 24 je první ze 4 závodu seriálu 24mtb (Jihlava, Liberec, Bystřička, Žilina) a zároveň mistrovství České republiky. Do Jihlavy se sjela celá ultra maratonská špička v čele se Zdeňkem Křížem (účastníkem Crocodille trophy a mistrem Evropy r. 2008) a loňským mistrem světa Tomášem Kozákem. To už vypovídalo o kvalitě závodu. Kromě nejlepších vytvralců se na 24hodinovky sjíždí skvělá parta lidí a kamarádů ze Slovenska a Česka. Letos tam byla trošku rivalita kvůli hokeji, kde se v semifinále mistrovství světa utkalo Slovensko s Českou republikou (3:1), ale zpět k závodu. Pořadatelé si letos dali obzvlášť záležet, co se týče zázemí, předzávodního programu a tratě. Mě nejvíce zaujala změna na trati. Upustilo se od výjezdu ke křížku a zařadil se krásný singl trail kolem Staré plovárny, ten jsem si nemohl vynachválit a těšil se do něj každé kolo. To si pořadatelé zaslouží pochvalu. Pro mě to všechno začalo v pátek. Po snídani nachystat věci, doladit detaily na kole a hlavně si vzít teplé oblečení, protože předpověď počasí na noc nebyla zrovna dobrá a teplá. Všechno máme nachystaný auto až po střechu zaplněné. Teď už zbývá v 14.00hod vyrazit směr Jihlava. Na závod mě doprovázel otec, zároveň servisní technik a přítelkyně, která měla na starost občerstvování. Do dějiště závodu areálu Heulos v Jihlavě jsme dorazili kolem páté hodiny a zdejší uvítací výbor nás přivítal panáčkem slivovice. Pak stačilo přijet na louku, pořadatel nám ukázal box, kde budeme sídlit do neděle a šlo se stavět stany. Stany byly postaveny rychle, mě už zbývala jediná věc a to jít se zaprezentovat. Vydali jsme se s přítelkyní směrem k prezentaci, mysleli jsme si, že to bude odsypat, ale opak byl pravdou, nahrnulo se tam přede mnou asi 15 lidí a tak mě nezbývalo nic jiného než si postat chvilku ve frontě. Asi po 20minutách sem dostal číslo, čip a vše bylo připraveno na sobotní závod. Slunce pomaličku zapadá a my uléháme do stanu a chystáme se na studenou noc. Ta opravdu studená byla, teploměr místy ukazoval pouze 1 stupeň nad nulou. Přečkali jsme noc a v sobotu ráno nás probouzelo opět sluníčko. Bylo asi půl 11 a já se už připravoval na start. Nachystat pití, jídlo, seřídit kolo, nachystat oblečení, rozšlapat se a o půl 12 směr centrum města náměstí TGM, kde byl ve 12 hodin start. Nervozita už byla obrovská a já si dal cíl ujet 30 kol. Je to tu, 12 hodin, závod byl odstartován a než najedeme do prvního měřeného kola, absolvujeme zaváděcí okruh historickým centrem Jihlavy. Uličkami jsme se propletli ve velkém tempu, sjíždíme do areálu a zároveň do prvního kola závodu. Kousek za areálem asi 300 metru je první stoupaní se spousty kamenů a napříč položenými dřevěnými pražci, říkám si zda zbytečně plýtvat sílami a stoupaní jet. Nakonec jsem ho projel poprvé a naposled. Po výšlapu nás čekal sjezd k sídlišti, opět po sjezdu jsme jeli táhlým výšlapem a pak jsme se motali v místním parku. Potom následoval další špunt, kořenitý prudký výjezd, který jsem nevyjel ani jednou a radši sem ho chodil a za menším sjezdem už mě čekal nejkrásnější úsek trati nový singl. Jeho průjezd jsem si pokaždé užíval. Po singlu se trať narovnala, byli místa na odpočinek a vydechnutí než se zase najelo do místního parku. Čekal nás prudký vydlážděný výjezd, sesednutí z kola a výběh schodů. O podál po výběhu schodů bylo na řadě divácky nejatraktivnější místo sjezd schodů u restaurace. Někteří závodníci volili jistotu a sesedli z kola, druzí schody sjížděli. Pak už čekal průjezd náměstím, sjezd do areálu, průjezd stanovým městečkem, kolo bylo u konce a takhle ještě kroužit dalších 23 hodin. Mně se začátek závodu jel dobře, snažil jsem se držet svoje tempo a nechtěl jsem se nechat strhnout tempem závodníkama z týmu. Asi po 3 kolech sem dojel Luboše a dalších pár kol jsem absolvovali spolu. Měl jsem obkroužených asi 7 kol a objevili se první technické problémy. Obrzdil jsem destičky, tak jsem nechal kolo v depu, otec mi je vyměnil a já jeden okruh absolvoval na náhradním bajku. To bylo něco pro moje nohy a záda. Asi o 4 kila těžší bajk. Držel jsem se kolem 17 místa, blížila se noc a já se snažil udržet pozici než se setmí. Už bylo šero, dostal jsem teplé jídlo, otec mi namontoval světla a já za 20 minut mohl zase vyrazit na trať. V noci byl můj cíl posunout se startovním polem, což se mi povedlo, ale nebylo to jednoduché, protože mě za svítaní chytla krize a já musel odpočívat a spát. Nakonec od 6 do 9 ráno jsem nejel. V tu dobu jsem měl obkroužených 26 kol, cíl 30 kol se zdál nereálný. Nakonec mě dokopali ať na to kolo sednu. V tu dobu jsem musel za 4 hodiny ujet 38kilometrů a to jsem na to kolo sotva sedl. Každé šlápnutí mě bolelo víc a víc. Mám na kontě 29 kol, do konce závodu zbývá 50 minut. Zbývá jedno kolo a to už jsem si užil. Takže nakonec metu, kterou jsem si vytyčil před závodem splnil. Ujel jsem 30 kol a s 285km jsem skončil na 14.míste. Velká pochvala patři pořadatelům a všem organizátorům závodu není co vytknout. Už se těším na další rok. Autor: Jíři Oleš Foto: www.jihlavska24mtb.cz

Aj 8. etapa Tour of California 2012 pre Sagana
21. 05. 2012 Reportáže

Záverečná kalifornská etapa bola promenádou po uliciach Los Angeles. Líderský dres si užíval Robert Gesink a Peter Sagan mal v mysli piaty etapový vavrín. Šance však mali ďalší skvelí borci ako najmä Haussler či Boonen a so skvelou kariérou sa tu lúčil Robbie McEwen. V úniku bolo sedem ľudí, a to Sutherland (UnitedHealthcare), Ben Jacques-Maynes (Bissel), Damuseau (Argos), Stuyben (Bontrager), Schmitt (Exergy), Swizanski (Bissel) a Haas (Garmin). Vo veľmi krátkej etape náskok tejto skupiny mal problém vystúpiť nad minútu. Cieľ sme očakávali zhruba o 20:40. Najdlhšie vydržal vpredu Haas. V závere vynikajúci vláčik vytvorila Omega Pharma, no Boonenovi to opäť na fantastického Sagana nestačilo. Za Boonenom na tretej pozícii finišoval Ciolek, Haussler až piaty. Celkovým víťazom sa stal Robert Gesink, Sagan však jednoznačne najväčším hrdinom. Vyhral všetko čo mohol. Iba v 6. etape mu víťazstvo nedoprial Georges v úniku. 1.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE 1h 27' 36'' 2.BOONEN Tom OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 00'' 3.CIOLEK Gerald OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 00'' 4.KLUGE Roger TEAM ARGOS - SHIMANO + 00' 00'' 5.HAUSSLER Heinrich GARMIN-BARRACUDA + 00' 00'' 39.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 04'' všetci favoriti na celkové poradie + 00' 04''   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

15. etapa Giro d'Italia 2012 pre Rabottiniho
20. 05. 2012 Reportáže

Druhý horský deň opäť mohol priniesť zmeny v celkovom poradí a tak sme sa opäť mali na čo tešiť. Dnes na chlapcov čakali štyri klasifikované kopce. Podrobnejšie informácie o nich nájdete v tomto článku nižšie pri profile etapy. V každom prípade nič ľahké pretekárov nečakalo. Zhruba po 24 km jazdy prišiel prvý únik a veľmi chudobný, zložený len z dvoch pretekárov. Guillauga Bonnafonda (Ag2r) a Mattea Rabottiniho (Farnese Vini). Z tohto však nič nehrozilo, pretože Rabottini ako lepší z dvojice strácal na ružového Hesjedala plus - mínus 50 minút. Keď zostávalo do cieľa 135 km z pretekov odstúpil jeden z favoritov. Frank Schleck ukončil svoje trápenie. Po nedávnej zrážke s Alexom Rasmussenom mal problémy s ramenom a už včera sme videli, že mu to nešlo podľa predstáv. Nakoniec Frank na Gire pôvodne ani nemal štartovať a preteky ho nezastihli v najlepšej forme. Tak mu teda želáme skoré uzdravenie a silu pravdepodobne aj na Tour. V pelotóne to skúšali s únikom aj ďalší, ale hlavné pole ich už pustiť nechcelo. Medzitým si Bonnafond vybojoval prvenstvo na šprintérskej prémii, keď naňho nestačil kolega v úniku Rabottini. To už mala dvojica osemminútový náskok. Po body za tretie miesto si vyšpurtoval aktívne Mark Cavendish, ktorý to včera prežil a prišiel v limite. 102 km pred cieľom odstúpili ďalší dvaja pretekári. Visconti z Movistaru a Brown z Rabobanku. Na začiatku prvého stúpania v pelotóne zaútočili Sella (Androni) a Txurruka (Euskaltel). Na únik strácali 5:20 a pred pelotónom si vybudovali náskok asi 1:20. O pár kilometrov neskôr sa situácia zmenila. Rabottini už išiel vpredu sám. Bonnafond jeho tempu nestačil a stratil asi 1:30. Na stíhajúcu skupinu Sella a Txurruka sa dotiahli Carrara (Vacansoleil) alebo Losada (Kaťuša). Hlavné pole ťahala Romanova Astana. Podľa predpokladov Rabottini bol na vrchole prvý. Druhý métu preťal Bonnafond, tretí Txurruka zo stíhacej kupinky. Tá však mala náskok pred pelotónom už len pol minúty. Rabottini okolo piatich. V nebezpečných podmienkach na vode a v daždi pelotón ani stíhajúca skupina neriskovali, čo využil Rabottini a zvyšoval svoj náskok. Napríklad Pinotti (BMC) nedobrzdil a ocitol sa na zemi. Pelotón následne dostihol skupinku, ktorá sa odtrhla na stúpaní. Vpredu teda zostal s päťminútovým náskokom Rabottini, a s dvojminútovým oneskorením stále išiel Bonnafond. Na ďalšom stúpaní sa pelotón roztrhol a vpredu zostala skupina okolo Cunega. Ten sa dokonca stal virtuálnym lídrom, čo však nič v tom momente neznamenalo. Pelotón okolo ružového Hesjedala strácala na hrdinu v čele už vyše deväť minút. Cunegova skupina okolo 4 a pol. Pokúšal sa ju dohnať aj už spomínaný Pinotti. V podobnom zložení prišli aj na tretí kopec dňa a druhý bodovaný. Počas stúpania na San Pietro teda štvrtého počas dňa, si Rabottini udržiaval náskok na stíhaciu skupinu. Pelotón však už aj vďaka Liquigasu pridával. Na partiu okolo Cunega stiahol na tri minútu a dalo sa čakať, že to bude klesať. 32 km pred cieľom v Cunegovej skupinke atakoval Pirazzi (Colnago). Nik naňho nereagoval a tak sa vydal stíhať Rabottiniho sám. Netrvalo to však dlho, nohy mu nešli príliš dobre. Už aj hrdina dňa vpredu poriadne zatínal zuby a náskok sa začal znižovať. Na ďalšiu prémiu to však bez problémov stačilo. Cunegova skupinka s chyteným Pirazzim, Amadorom, Txurrukom, či Losadom však strácali už len 2:46. V zjazde v pelotóne pracovala Astana, v stíhacej skupinke sa mierne odpútal Cunego. 17 km pred cieľom spadol na mokrej ceste Rabottini a bolo len otázkou času, kedy ho dostihnú. Dokázal sa pozbierať ale nevyzeralo to dobre. Cunegov výlet dlho netrval a skupinke k vedúcemu pretekárovi chýbali už len dve minúty. Pelotón strácal 5:40. Začal však poriadne ťahať až sa oklieštil asi na 40 člennú skupinu plnú favoritov vrtátane toho ružového. Rabottini sa ešte držal. Otázkkou bolo, či mu 2:30 na stíhačov a asi štyri minúty na pelotón budú na siedmich kilometroch stačiť. 6 a pol kilometra pred cieľom opäť z Cunegovej skupiny atakoval Pirazzi. Pelotón ale išiel doslova brutálne a sťahoval stíhaciu skupinu. Tu už nebolo čo riešiť. Cunego bol pre favoritov nebezpečenstvom. Náskok klesal rýchlo. Rabottini 5 km pred cieľom stále držal dve minúty. 4000 metrov pred cieľom Cunegovci, ale už bez Amadora, ktorého pohltil pelotón, opäť dostihli Pirraziho. Cunego však v tom momente odpadol. 3,8 km pred cieľom opäť atakoval Pirazzi. To je teda nezmar. Krása takto sa bojuje na Gire. Jeden a pol km pred cieľom zaútočil v pelotóne Scarponi a v tom momente pohltili aj Cunega. Potom zaútočil favoritom Rodriguez. Dokázal dostihnúť Rabottiniho asi 400 metrov pred cieľom a chvíľu bol aj pred ním. Zviedli však krásny súboj a Rabottini sa stal hrdinom, keď pred cieľovou páskou opäť predstihol Rodrigueza a zaslúžene vyhral. Tretí bol Losada. Rodriguez je opäť v ružovom pretože Hesjedal stratil. Ale Giro opäť ukázalo svoju krásu. Druhý Hesjedal teraz celkovo stráca 30 sekúnd. Tretí Basso už 1:22, štvrtý Tiralongo 1:26 a už len o sekundu horší je piaty Roman Kreuziger, ktorý dnes prišiel ôsmy so stratou 29 sekúnd. Zajtra budú chlapci zaslúžene oddychovať a čaká ich týždeň pravdy. 1.RABOTTINI Matteo FARNESE VINI - SELLE ITALIA 5h 15' 30'' 2.RODRÍGUEZ Joaquim KATUSHA TEAM + 00' 00'' 3.LOSADA Alberto KATUSHA TEAM + 00' 23'' 4.HENAO Sergio SKY PROCYCLING + 00' 25'' 5.SCARPONI Michele LAMPRE - ISD + 00' 25'' 6.BASSO Ivan LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 25'' 7.PIRAZZI Stefano COLNAGO - CSF INOX + 00' 29'' 8.KREUZIGER Roman ASTANA PRO TEAM + 00' 29'' 9.GADRET John AG2R LA MONDIALE + 00' 29'' 12.HESJEDAL Ryder GARMIN-BARRACUDA + 00' 39'' 16.TIRALONGO Paolo ASTANA PRO TEAM + 00' 54'' 22.URAN Rigoberto SKY PROCYCLING + 01' 46'' 24.POZZOVIVO Domenico COLNAGO - CSF INOX + 02' 05'' ?VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP ?   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

Gesink je späť - 7. etapa Tour of California
20. 05. 2012 Reportáže

Po radostnom postupe slovenských hokejistov do finále Majstrovstiev sveta mohol ešte zväčšiť slovenské úsmevy cyklista Peter Velits. V kráľovskej siedmej etape Tour of California 2012 mal reálnu šancu na zisk líderského dresu. Náročná horská etapa obsahovala tri nepríjemné výstupy a cieľ na Mt. Baldy. Peter, ktorý bol pred etapou na výbornej štvrtej priečke novinárom povedal, že nevie, čo môže od záverečného kopca očakávať. Mohli sme však čakať aktivitu jeho hlavných spolufavoritov Van Garderena, Gesinka, Nibaliho či Hornera. Žltý dres bránil Zabriskie. Zrejme rozhodujúca predposledná etapa sa začala neplánovane o pár minút neskôr. Na trase sa totiž stala dopravná nehoda a organizátori najskôr ani nevedeli, či bude tento úsek prejazdný. Potom pelotón odštartoval v rýchlom tempe, akoby chcel dohnať stratené minútky. Bolo to hlavne kvôli vysokej aktivite útočníkov. Vpredu sa objavili Jens Voigt (RadioShack - Nissan) alebo Dries Devenyns (OPQS). Ešte pred vrcholom prvého hodnoteného kopca Glendora Ridge na 27. kilometri sa vytvorila veľká skupina uprchlíkov. Dostali sa do nej až piati cyklisti RadioShacku. Prekvapivo medzi nimi boli aj kľúčový domestik Voigt a líder so stratou 2:50 Chris Horner. Obhajca minuloročného triumfu veril skôr v etapový úspech. V úniku sa ocitol tiež Marc De Maar z UnitedHealthcare, ktorého strata iba 2:07 robila ďalšie vrásky tímu Garmin. Domestici tohto tímu sa báli spomínaných uprchlíkov a usilovne pracovali na čele pelotónu. Prvá vrchárska prémia dokázala vysokú aktivitu a zaujímavý taktický ťah unikajúceho RadioShacku. Vyhral ju Bennet pred kolegami Voigtom a Hornerom. Štvrtý bol White, ktorý pomáhal piatemu De Maarovi. Skupina v ktorej boli títo jazdci sa zredukovala na trinásť cyklistov (šesť Američanov), ale ich náskok bol na vrchole prvého kopca vyše dve minúty. Pri zjazde začali so stíhaním úniku vypomáhať aj tímy Rabobank a OmegaPharma - Quickstep, čiže Peter Velits sa zrejme cítil dobre. 40 kilometrov pred cieľom bol náskok úniku už 2:45. RadioShack pracoval skvele, obdivuhodný bol najmä pohľad na 40-ročného Jensa Voigta. Ťahal aj samotný líder Horner a to hlavne pri stúpaní. Ostatní cyklisti z úniku preto začali strácať dych a postupne odpadávali. Postupne zostal v čele iba sviežo pôsobiaci Horner, ktorého sa ako posledný držal v Európe neznámy Darwin Atapuma z kontinentálneho tímu Colombia-Coldeportes. Kolumbijčan v sezóne 2012 už vyhral etapu Giro del Trentino. Zvláštna dvojka sa striedala na čele v krátkych intervaloch a Horner sa virtuálne obliekol do dresu lídra. To čo na začiatku etapy vyzeralo ako bláznivý taktický ťah sa zrazu stalo veľkým nebezpečenstvom pre pelotón a favoritov. Ťahať začali napríklad aj borci z BMC a pelotónu nestačil Tom Boonen a ďalší. Problémy mal prekvapivo aj Talansky, ktorý strácal na Velitsa tri sekundy. 30 kilometrov pred čiarou sa dostal náskok dvojice už na 3:45 a pelotón sa zmenšil na skupinu ani nie 50 jazdcov. Stále v ňom boli obaja naši Petrovia. Popri dôležitom súboji medzi pelotónom a únikom si však našli cyklisti čas aj na veselé momenty. Heinrich Haussler síce stratil kontakt s pelotónom, ale neváhal vyplaziť jazyk do kamery. Zaujala tiež ružová barbina pripevnená na streche jedného z mechanických vozidiel. Dobre videla na vrchol druhého kopca Glendora Mt., na ktorom bodovali okrem vedúcej dvojky Atapumu a Hornera tiež Duggan a Van Avermaet. Za nimi sa rútil pelotón, v ktorom pracoval už aj samotný líder David Zabriskie. Na rovine sťahoval pelotón náskok o niečo ľahšie a 19 kilometrov pred cieľom dostihli De Maara. Jedno nebezpečné meno z pôvodného úniku si tak mohli vyškrtnúť. 17 kilometrov pred cieľom strata pelotónu rapídne klesala a padla na 1:30. Vincenzo Nibali bol na chvoste pelotónu, aby sa poradil s tímovými šéfmi. Potom začal strácať kontakt a vyzeralo to na koniec pódiových ambícií pre žraloka zo Sicílie. 7 kilometrov pred cieľom začal strácať kontakt aj ďalší solídny vrchár Rory Sutherland. Našťastie v popredí pelotónu a bez problémov sme mohli vidieť Petra Velitsa. Stále mal k dispozícii aj domestikov, čo v HTC nebývalo. 4900 metrov pred cieľom nastúpil na dvakrát Atapuma a Horner zareagoval zvesenou hlavou. Pelotón sa medzitým preriedil na zopár vyvolených a aktívne sa vydal dopredu Robert Gesink. Najlepšie reagoval Tom Danielson. David Zabriskie nevyzeral dobre ale bojoval. Petra Velitsa sme vpredu nevideli. Popri utrápenom súboji favoritov zaujali dvaja utekajúci fanúšikovia prezlečení za sumo zápasníkov. 3800 metrov pred páskou Gesink svojim stálym expresným tempom utrhol Danielsona a Horner sa za ním udržal iba pár metrov. Holanďan čoskoro dostihol aj Atacumu, s ktorým si to rozdal v šprintérskom súboji o etapové víťazstvo. Gesinkovi zostalo jednoznačne viac síl, no v závere si ešte musel dať pozor na ostré zákruty, ktoré zvládal veľmi na tesno. Napokon sa mohol radovať z prvého etapového víťazstva v sezóne. V cieli sa radoval spolu so svojou rodinou a malým bábätkom, ktoré zobral aj na pódium. Zároveň sa zaslúžene dostal do pozície lídra celkovej klasifikácie Tour of California 2012. Na 99% sa stane prvým európskym víťazom tohto podujatia. Pre sympatického Holanďana je to skvelý návrat po vlanajšej premaródenej sezóne a aj nepresvedčivému začiatku tejto. Druhý v etape skončil Kolumbijčan Darwin Atapuma, zároveň dostal cenu pre najagresívnejšieho muža etapy. Tretie miesto získal jeho kolega Fabio Duarte, ktorý bol počas etapy nenápadný a výborne šetril sily. Miernym prekvapením v top desiatke boli umiestnenia štvrtého Dombroskeho alebo siedmeho Keldermana. Horner dobojoval etapu na šiestom mieste a dostal cenu pre najodvážnejšieho jazdca. Za nečakaný dlhý únik a bojovnosť si zaslúži špeciálnu pochvalu. Piaty skončil Tom Danielson a posunul sa na tretiu priečku, na ktorej skončil aj minulý rok. Na celkovo druhé miesto sa prepadol David Zabriskie, ani najlepší tím tímovej klasifikácie Garmin nedokázal zabezpečiť ušetrenie síl svojmu lídrovi. Levi Leipheimer skončil deviaty a dnes žiaľ prekonal Petra Velitsa, ktorý tesne pred posledným stúpaním vypadol z pelotónu favoritov. Peter Sagan šetril sily na zajtrajšok, keď cyklistov čaká šprintérska etapa a Holywood. 1.GESINK Robert RABOBANK CYCLING TEAM 3h 37' 08'' 2. ATAPUMA John COLOMBIA - COLDEPORTES + 00' 00'' 3. DUARTE Fabio COLOMBIA - COLDEPORTES + 00' 14'' 4. DOMBROWSKI Joseph LIVESTRONG TEAM + 00' 18'' 5.DANIELSON Tom GARMIN-BARRACUDA + 00' 26'' 6. HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 38'' 9. LEIPHEIMER Levi OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 01' 08'' 10. VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 01' 20'' 11. ZABRISKIE David GARMIN-BARRACUDA + 01' 25'' 24.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 05' 56'' 43. NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 14' 49'' 71.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 25' 40''   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

14. etapa Giro d'Italia 2012 pre Amadora
20. 05. 2012 Reportáže

Tak sme sa konečne dočkali. Prišli poriadne kopce a hoci sme už videli veľmi veľa zajujímavých etáp na tohtoročnom Gire to najlepšie práve prichádza. To podstatné sa malo v dnešnej etape odohrať na dvoch zásadných kopcoch v druhej polovici etapy a samozrejme s cieľovým stúpaním. V tejto fáze tiež bolo zaujímavé sledovať či sa lídri typu Gadret a Rujano dokážu prebojovať z už veľkej straty na miesta, kde majú byť. Komfortnejšie to prirodzene mali Rordriguez, Kreuziger a spol., ktorí si pred horami vybudovali slušné pozície. Oddnes však bude nudnejšia súťaž o červený dres. Goss aj Renshaw totiž odstúpili a tak v boji na čele jasne zostal Mark Cavendish. Samozrejme je otázne či aj on zostane až do konca. Tak ako sme to všetci očakávali vznikla vpredu skupinka. Únik vytvorili Oliveira (RadioShack), Amador Bipkazacova (Movistar), Montaguti (Ag2r), Maes (OPQS), De Marchi (Androni), De Negri (Farnese), Keisen (Lotto) a Jan Bárta (NetApp). Honzu sme určite vpredu videli radi. Opäť aj on potvrdzoval, že NetApp na Giro patrí a ukazuje celkom sympatické výkony. V únikoch na tohtoročnom Gire sme z úniku už videli De Negriho, ale samozrejme aj aktívneho Kaisena. Osmička vpredu mala 75 km pred cieľom náskok už 12:30 a Honza Bárta sa blížil k virtuálnemu líderstvu. Prvé obrázky z cieľového Cervinia nepoli príliš lákavé. Cyklisti sa mohli pripraviť na to čo sme videli. Dážď a chlad. 65 km pred cieľom na prvom stúpaní Jan Bárta v úniku nasadil a svojim súputníkom ušiel. Pelotón ťahali chlapci z Liquigasu a aj zvyšok úniku bojoval ale postupne sa rozpadal. Nepríjemné mokré počasie sprevádzalo prvé 22 km stúpanie s maximálným stúpaním 12 percent. Komentátor Sean Kelly na eurošporte hovoril, že práve takého počasie nevyhovuje Gadretovi ale ani Franckovi Schleckovi. Práve títo dvaja cyklisti by sa však potrebovali posunúť viac dopredu v celkovom poradí tak uvídíme ako si s tým poradia. Barta si držal zhruba polminútový náskok na skupinku z bývalého úniku v zložení Amador, Montaguti, De Marchi a De Negri. Okolo desať minút strácal pelotón. 46 km pred cieľom teda ešte pred prvým vrcholom zaútočil Rujano a nasledoval ho len Cunego. Frank Schleck bojoval na konci pelotónu a evidentne sa mu nešlo veľmi dobre. Bárta preťal Col de Joux prvý za ním spomínaná skupinka a začalo sa dlhé klesanie. Bolo to veľmi nebezpečné na vozovke s množstvom vody. Rujano išiel veľmi dobre a Cunego sa ho nedokázal držať. Rujano preťal vrchol s osem minútovou stratou na Bártu. Cunego bol už ďaleko za ním, ale v zjazde podľa očakávania dokázal Rujana dostihnúť a dokonca mu aj odísť. Medzitým Amador dostihol Honzu a dokonca mu odišiel. Pred stúpaním bola teda situácia nasledovná. Amador za ním asi s polminútovým odtupom Bárta už spolu s De Marchim, De Negrim a Montagutim. Osem minút strácal Cunego s Rujanom za chrbátom a ďalších 45 sekúnd pelotón vedený Astanou. V tejto fáze dokonca po nepríjemnom daždi zasvietilo aj slnko a čakali sme sa na veľké finále. 22 km pred cieľom mal Amador už náskok na stíhajúcu skupinku 50 sekúnd. Pelotón strácal stále osem minút. Cunego už ušiel Rujanovi. Pripomeňme si čísla. Stúpanie do Cervinia malo 27 km s priemerom stúpania 5 a pol percenta. Maximum 12 percent. Zjazd pomohol Frankovi Schleckovi a po tom ako si oddýchol už držal tempo so všetkými favoritmi po boku. Cunego si držal pred hlavným poľom náskok a ak by mu sily vydržali mohol poskočiť v celkovom poradí vyššie. Veľmi dobre išiel Jan Bárta. Honza na druhom stúpaní opäť naberal druhý dych a postupne zvyšoval tempo a trochu poodišiel svojim kolegom. Z pelotónu odišli Bruseghin (Movistar) a Txurruka (Euskaltel) a dostihli Cunega. Bartu predstihol De Negri a opäť sa to celé začalo miešať. Spomínaná trojica Bruseghin, Txurruka a Cunego skončilli v pelotóne a vyzeralo to tak, že pelotón už uprchlíkov vpredu nedoženie. 11 a pol km pred cieľom sa De Marchi dotiahol na Amadora a ďaleko už nebol ani Bárta. Pelotón strácal 6:32. Bárta to 7 km pred cieľom dotiahol a Liquigas potiahol pelotón už na 4:20. 4000 metrov chýbalo do cieľa, keď zaútočil v pelotóne Rujano. Hlavné pole ho však neustilo. Trojka vpredu už bola poriadne vyčerpaná a náskok už rýchlo klesal. V pelotóne to vycítili a snažili sa to využiť. Ďalší čo to skúšali boli Nieve (Euskaltel) a Hesjedal (Garmin). Okažite začal pelotón ťahať Moreno a Kaťuša, išlo o líderský dres. Rodriguez to nevydržal a vydal sa na stíhačku. Za ním išli favoriti Scarponi, Basso či Kruziger a Pozzovivo. Únik vydržal do konca a chlapci špurtovali o víťazstvo. Amador mal najviac síl a vyhral. Bárta skončil na skvelom druhom mieste, keby začal šprintovať trošku neskôr mohli sme sa tešiť z víťazstva. De Marchi bol tretí. Hesjedal prišiel s 20 sekundovou stratou štvrtý. Favoritov priviedol Tiralongo so 46 sekundovou stratou. Do čela celkového poradia teda opäť ide Hesjedal. Kto by to bol ešte pred pár dňami povedal, keď sa v etapách trápil. Toto sú pravé hory. Šou sa ešte len začína. Veľká gratulácia do Česka, Honza ukázal krásnu jazdu. Celkovo druhý je teda Rodriguez, tretí Tiralongo, štvrtý Casar, piaty Basso a šiesty Roman Kreuziger. 1.AMADOR Andrej MOVISTAR TEAM 5h 33' 36'' 2.BÁRTA Jan TEAM NETAPP + 00' 00'' 3.DE MARCHI Alessandro ANDRONI GIOCATTOLI + 00' 02'' 4.HESJEDAL Ryder GARMIN-BARRACUDA + 00' 20'' 5.TIRALONGO Paolo ASTANA PRO TEAM + 00' 46'' 6.URAN Rigoberto SKY PROCYCLING + 00' 46'' 7.RODRÍGUEZ Joaquim KATUSHA TEAM + 00' 46'' 8.DE GENDT Thomas VACANSOLEIL-DMC + 00' 46'' 9.SCARPONI Michele LAMPRE - ISD + 00' 46'' 10.GADRET John AG2R LA MONDIALE + 00' 46'' 11.SCHLECK Fränk RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 46'' 12.POZZOVIVO Domenico COLNAGO - CSF INOX + 00' 46'' 13.BASSO Ivan LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 46'' 14.HENAO Sergio SKY PROCYCLING + 00' 49'' 16.KREUZIGER Roman ASTANA PRO TEAM + 00' 52'' 128.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 32' 04''   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

Pozvánka: AUTHOR bikemaratón Súľovské skaly 23.06.12
20. 05. 2012 Reportáže

Vážení športoví priatelia, 14. ročník AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly sa blíži. SCK CYKLO TOUR Súľov a obec Súľov - Hradná pre Vás v spolupráci s mediálnymi a reklamnými partnermi znova pripravili atraktívny program a množstvo hodnotných cien. Nezabudnite si poznačiť aktuálny termín: 23.06.2012! Podujatie je zaradené do GELACTIV Valašskopovažskej MTB série 2012 a nového seriálu X-POWER CUP 2012. Záštitu nad 14. ročníkom podujatia opäť prevzal predseda Žilinského samosprávneho kraja - Ing. Juraj Blanár. Kým však do Súľova prídete, sledujte pozorne stránku www.cyklotour.sk, kde nájdete aktuálne informácie, množstvo reportáží a fotografií z minulých rokov aj internetový prihláškový systém! Na každého účastníka čaká pri prezentácii praktická fľaša AUTHOR a ktorú si budete môcť naplniť ešte pred štartom v stánku firmy AMINOSTAR, zabezpečujúcej pitný režim nápojom X-POWER. Od tejto firmy dostanete aj energetický gel, alebo tyčinku X-POWER. Účastníci trasy 88 km dostanú ku tomu aj náhradnú dušu AUTHOR. Od spoločnosti TOP TREND Piešťany dostane každý účastník vzorku kozmetiky SPORTIQUE, konkrétne ochranný krém Century Riding Cream. Prvých 400 účastníkov so zaplateným štartovným dostane od spoločnosti GARMIN multifunkčnú šatku v hodnote 12 € a ďalších 200 účastníkov iné suveníry GARMIN. Prvých 250 účastníkov so zaplateným štartovným dostane od predajne Telefonica O2 v obchodnom centre MAX Žilina O2 kartu s kreditom 1,83 € s DPH. Podrobné info o darčekoch aj cenách pre víťazov a v tombole nájdete na www.cyklotour.sk v novej sekcii CENY. Aj teraz si môžete doobjednať cyklistický dres 2008, cyklistické nohavice 2009 a rukávy + nohávy 2010. Uzávierka na objednávku týchto suvenírov je: 30.05.2012. Pripravili sme samozrejme aj pamätné tričko 2012. Cena za tričko – 6 € nie je zahrnutá v štartovnom a účastníci ju platia až pri prevzatí trička na prezentácii! Viac sa dočítate na www.cyklotour.sk v sekcii SUVENÍRY. Pre účastníkov, ich sprievod a samozrejme aj divákov je pripravená predajná výstava, jazdenie na koňoch, detské cyklojazdy zručnosti, športové súťaže na cyklotrenažéroch a veslovacích trenažéroch INSPORTLINE, KOFOLA nealko súťaže, POPPER pivné súboje. Môžete sa tešiť aj na vystúpenie hudobnej formácie KAKTUS zo Žiaru nad Hronom. V Súľove na námestí pred Kultúrnym domom opäť predvedie svoje umenie Majster sveta a Majster Európy v cyklotriale v kategórii ELITE - ŠTEFAN PČOLA a ak to súťažné povinnosti dovolia, vystúpi spolu s tímovým kolegom z klubu 3AL BIKETRIAL klub Poprad JÁNOM KOČIŠOM, ktorý je majstrom Slovenska v cyklotriale v kategórii ELITE. Upozornenie ! Trasy vedú chráneným územím, preto Vás prosíme o ohľaduplnosť ku prírode a jej obyvateľom. Niektoré úseky sú prejazdné len v rámci bikemaratónu ! Za organizátorov z SCK CYKLO TOUR Súľov dúfam, že AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly zachováte svoju priazeň a svojou účasťou naplníte ideu tohto podujatia: ...aj to je cesta ku zdraviu! Tešíme sa na Vašu účasť! Neváhajte a hláste sa ... ORGANIZÁTOR: SCK CYKLO TOUR Súľov, Kotešová 541, 013 61, SLOVENSKO tel. GSM: Telekom: +421/903/550411 e-mail: cyklotour@cyklotour.sk www.cyklotour.sk štart : 23.06.2012, Súľov – námestie pri Kultúrnom dome - 09.00 h. - 88 km / 2800 m - 09.10 h. - 48 km / 1600 m - prvá vlna - 09.25 h. - 48 km / 1600 m - druhá vlna - 10.00 h. - 25 km / 680 m Trasu si je nutné zvoliť pred štartom, v prihláške či pri prezentácii! Aj v tomto roku prikročíme k rozdeleniu štartujúcich na trase 48 km do 2 vĺn. Prvá vlna bude určená pre cca 300 pretekárov s ambíciou na popredné umiestnenie. Záujem o štart v prvej vlne uveďte do poznámky v prihláškovom systéme s uvedením dosiahnutého výsledku v minulých 2-3 rokoch! Čas sa meria pre každú vlnu samostatne, výsledky sú však pre obe vlny spoločné. prihlášky : Použite prosím internetový prihláškový systém na www.cyklotour.sk Účastník (SVK, CZE) je za kompletne prihláseného považovaný až keď má zaplatené štartovné a organizátor o tom vie! Rozhodujúci je dátum prijatia platby organizátorom, nie dátum jej odoslania! Vopred prihlásení účastníci s neuhradeným štartovným majú možnosť platiť zvýšené štartovné aj v sobotu pred štartom. Uzávierka prihláškového systému je 22.06.2012 o 15.00 hod. V sobotu už nie je možné sa prihlásiť ! štartovné: 88 km / 48 km 13 € / 340 CZK – uhradené / prihlásení* do 30.05.2012 s darčekmi 16 € / 420 CZK – uhradené / prihlásení* 31.5. - 19.06.2012 s darčekmi 20 € / 520 CZK – prihlásení 20. - 22.06.2012 s darčekmi, štartovné sa platí až pri prezentácii - aj v sobotu 23.06.2012! 25 km 10 € / 260 CZK – uhradené / prihlásení* do 30.05.2012 s darčekmi 14 € / 365 CZK – uhradené / prihlásení* 31.5. - 19.06.2012 s darčekmi 18 € / 470 CZK – prihlásení 20. - 22.06.2012 s darčekmi, štartovné sa platí až pri prezentácii - aj v sobotu 23.06.2012! 1. Účastníci zo Slovenska môžu platiť poštovou poukážkou „H“ – na adresu organizátora (nie na účet !), alebo vkladom, či prevodom na účet: 0301720001/5600, DEXIA banka, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! 2. Účastníci z Českej republiky majú možnosť platiť vkladom, alebo prevodom na účet: 1987103001/5500, Raiffeisenbank, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! *3. Účastníci z ostatných krajín platia až pri prezentácii. Výška štartovného závisí od dátumu prihlásenia sa cez prihláškový systém.  Ako variabilný symbol použite dátum narodenia v tvare: DDMMRRRR. Štartovné ( - storno poplatok 5 € / 130 CZK ) vraciame po podujatí len po ospravedlnení sa do 19.06.2012! Odhlásenie prosím pošlite na e-mailovú adresu organizátora aj s údajmi potrebnými na vrátenie štartovného. Pri neúčasti štartovné nevraciame! V prípade neorganizovania bikemaratónu z dôvodu vážnych nepredvídateľných okolností ( živelná pohroma, epidémia, ohrozenie bezpečnosti štátu ... ) sa štartovné nevracia! štartovné obsahuje : darčeky - AUTHOR, AMINOSTAR, SPORTIQUE, (GARMIN, O2), štartovné číslo, zapožičanie elektronického čipu, pitný režim AMINOSTAR + RAJEC + KOFOLA, občerstvenie na trasách, jedlo + nápoj v cieli, servis, zdravotnícke zabezpečenie prezentácia : Súľov, kultúrny dom: piatok 22.06.2012, 17.00 - 21.00 hod. vopred prihlásení: sobota 23.06.2012, 07.00 - 09.45 hod. Pre prípad nezrovnalostí si so sebou prineste originál dokladu o zaplatení štartovného ! čip : Pri vydaní čipu nie je potrebná záloha. Účastníci na prezentácii podpisujú záznam o prevzatí čipu s finančnou zodpovednosťou 5 € za jeho stratu. Lístky na jedlo a nápoje obdržíte po odovzdaní čipu. Časomieru zabezpečuje spoločnosť VOS-TPK. občerstvenie : trasa: 88 km - 6x, 48 km - 4x, 25 km - 1x V cieli na Vás čaká mäsité jedlo, alebo vegetariánska chuťovka a nápoje: RAJEC KYSLÍK + pivo POPPER / KOFOLA. KATEGÓRIE : TRASA 88 km X88: pretekári s licenciami ELITE A, ELITE B a U23 AB88: muži do 39 rokov (1973 a mladší) C88: muži 40 - 49 rokov (1972 - 1963) D88: muži 50 - 59 rokov (1962 - 1953) E88: muži 60 rokov a viac (1952 a starší) Z88: ženy bez rozdielu veku TRASA 48 km X48: pretekári s licenciami ELITE A, ELITE B a U23 J48: juniori do 18 rokov (1994 a mladší) A48: muži 19 - 29 rokov (1993 - 1983) B48: muži 30 - 39 rokov (1982 - 1973) C48: muži 40 - 49 rokov (1972 - 1963) D48: muži 50 - 59 rokov (1962 - 1953) E48: muži 60 rokov a viac (1952 a starší) ZF48: ženy do 39 rokov (1973 a mladšie) ZG48: ženy 40 - 49 rokov (1972 - 1963) ZH48: ženy 50 rokov a viac (1962 a staršie) TIR48: muži bez rozdielu veku so štartovou hmotnosťou 100 kg a viac...     bez bicykla :-)) TRASA 25 km M25: chlapci do 14 rokov (1998 a mladší) J25: juniori 15 - 18 rokov (1997 - 1994) A25: muži 19 - 29 rokov (1993 - 1983) B25: muži 30 - 39 rokov (1982 - 1973) C25: muži 40 - 49 rokov (1972 - 1963) D25: muži 50 - 59 rokov (1962 - 1953) E25: muži 60 rokov a viac (1952 a starší) ZM25: dievčatá do 14 rokov (1998 a mladšie) ZJ25: juniorky 15 - 18 rokov (1997 - 1994) ZF25: ženy 19 - 39 rokov (1993 - 1973) ZG25: ženy 40 - 49 rokov (1972 - 1963) ZH25: ženy 50 rokov a viac (1962 a staršie) Na trase 25 km nemôžu štartovať pretekári s licenciami ELITE A, ELITE B a U23 ! ceny : Hodnotné vecné ceny vo všetkých kategóriách. Čím dlhšia trasa, tým atraktívnejšie ceny. Tombola bude rozdelená medzi prítomných účastníkov po vyhlásení výsledkov. upozornenia : - Bikemaratón sa ide za plnej cestnej premávky na vlastné nebezpečie. - Trasa vedie chráneným územím, preto buďte ohľaduplní ku prírode a jej obyvateľom. - Odpadky je možné zahodiť len na občerstvovacích staniciach, alebo na určených miestach v priestore štartu a cieľa. - Účastníci sú povinní dodržiavať pravidlá cestnej premávky, pokyny polície, rozhodcov a usporiadateľov. - Organizátor neručí za škody účastníkom a sprievodu vzniknuté a nimi spôsobené. - Účastník musí absolvovať celú trasu s elektronickým čipom umiestneným na členku pravej, alebo ľavej nohy. - Účastníci vo veku 14 rokov a mladší môžu štartovať len na trase 25 km a iba v sprievode dospelej osoby. - Za štart účastníka mladšieho ako 18 rokov zodpovedá jeho zákonný zástupca. Pri prezentácii bude potrebné predložiť písomný súhlas zákonného zástupcu. - Prilba je pre účastníkov na celej trase povinná ! - Súhlas s upozorneniami a podmienkami účasti na 14. ročníku AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly potvrdíte na prezentácii svojím podpisom pri prevzatí čipu a štartovného čísla. Ďakujeme za porozumenie. SCK CYKLO TOUR Súľov   Podujatie podporujú: Generálny reklamný partner: UNIVERSE SLOVAKIA s.r.o. Trenčín - dovozca bicyklov AUTHOR Mediálni partneri: Rádio EXPRES, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, časopis CYKLOMAG, www.mtbiker.sk, www.cykloserver.cz, www.bikepoint.sk, www.mtbs.cz a www.cyklomania.sk Hlavní reklamní partneri: AMINOSTAR – doplnky výživy X-POWER, WALMARK – produkty GELACTIV, CONAN Žilina – navigácie GARMIN, INSPORTLINE – fitness potreby, UNIQA POISŤOVŇA a.s., BAUMIT SLOVENSKO, Pivovar POPPER Bytča, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, TELEFONICA O2 – predajňa MAX Žilina, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, KOFOLA, pramenitá voda RAJEC, ALU-METAL Krásno nad Kysucou, TOP TREND Piešťany – športtestery POLAR a prírodná kozmetika SPORTIQUE, reklamná agentúra ARAVIS, CA CYKLO TOUR Reklamní partneri: OSSABOIS SLOVAKIA Bytča, KA-METAL Žilina, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, MERCHANT - ponožky KOLOMAN, POINTS Bratislava – UVEX, LEADER GASKET Bytča, RANČ Súľov, TOI TOI & DIXI Žilina, Pekáreň MIRA Bytča, SHOCART Vizovice, CAMPING GAZ Žilina, X-LIVE SPORT Zlín, NYNA Lehota p.Vtáčnikom, NEDOROST Žilina, CLEANEX - KÄRCHER Žilina, VELOSPRINT Žilina, ALMICHA Záriečie, CHATA POHODA Súľov, EURONICS - ASTEL Bytča a Žilinský samosprávny kraj Mestské a obecné úrady: Súľov, Žilina, Bytča – Hrabové, Vrchteplá, Bodiná, Lietavská Svinná – Babkov, Lietava, Malá Čierna, Jasenové, Zbyňov, Podhorie, Jablonové, Hlboké, Hričovské Podhradie, Paštiná Závada a Dolný Hričov - Peklina Iné: HK Direct Bytča, KST Manín Považská Teplá, Hostinec Varhaníková - Vrchteplá, Pohostinstvo Koleda - Malá Čierna, Horská záchranná služba Ďakujeme aj Základnej škole v Súľove za poskytnutie ubytovacích a stravovacích kapacít.  

Slovenská fantázia v 6. etape Tour of California
20. 05. 2012 Reportáže

Prvá naozaj horská etapa čakala cyklistov v piatok. Na programe boli štyri bodované kopce, no stúpalo a zjazdovalo sa celú etapu. Rovina na borcov čakala až 18 km pred cieľom, teda pri takom trištvrtekruhu okolo jazera Big Bear, čo je vlastne iba vodná priehrada, ale nech si to nazývajú ako chcú. Náročnosť podčiarkoval veľký výškový rozdiel medzi štartovým mestom Palmdale (810 m.n.m.) a Veľkým medvedím jazerom (2100 m.n.m.). Dnešný deň síce možno nebol kľúčový pre celkovú klasifikáciu, ale pre vrchársku určite. V úniku nemohli chýbať najväčší bodkovaní bojovníci David Boily (Spidertech) a Sebastian Salas (Optum). Prvý unikol už hneď v úvode s päticou Gregory Rast (RadioShack), Sylvain Georges (Ag2r), Yukihiro Doi (Argos), Jeremy Vennel (Bissel) a Andrew Bajadali (Optum), druhý trocha zaspal, a tak si musel skupinu doraziť sám. Z dvojice Kanaďanov v kontinentálnych tímoch bol na tom pred etapou lepšie Salas, ktorý mal 40 bodov, Boily 32. Prvý kopec (4. kat) patril Boilymu pred Salasom. Druhý (Angeles Crest, 1. kat) vyhral Salas, Boily bol až tretí. Takže už to jednoznačne vyzeralo na potvrdenie puntikatého trička pre Salasa. V tomto druhom stúpaní to nevydržal Bajadali a začal sa prepadať. Po zjazde z Angeles Crest v krátkej zvlnenej pasáži v strede etapy mal únik náskok skvelých 6,5-minúty. 70 km pred cieľom to ešte stále bolo 6:10, no nasledovalo viac než 50 km permanentného stúpania. Pelotón šiel pokojne, žiadne ataky ani výrazné problémy nenastali. Zaujala iba jedna informácia a to taká, ktorú sme viac-menej očakávali, a to odstúpenie Marcela Kittela. V stúpaní na posledný bodovaný kopec sa začalo odpadať z pelotónu a problémy mal dokonca aj Markel Irizar, priebežne desiaty muž poradia. V balíku zhruba 80 cyklistov už 50 km pred cieľom neboli viacerí šprintéri. Naši chlapci zatiaľ problémy nemali. Nie najlepšie však vyzerala OPQS. Velits s Leipheimerom tam už mali iba jedného pomocníka, Devenynsa. Nevieme celkom dobre pochopiť, ako mala táto trištvrte Boonenová zostava zostava priviesť Leipheimera k celkovému víťazstvu, ale Peter je na podobný stav zvyknutý. Trhací kalendár predvádzali jazdci v úniku. Sedmička bola minulosťou a na čele ostali Georges z Ag2r a Salas z Optumu. Pelotón si musel dávať pozor najmä na Francúza, ktorý strácal pred etapu 2:52. 46 km pred cieľom mala táto dvojka k dobru 4:30. Napriek tomu, že pelotón nemal de facto kto ťahať, Garmin je predsa viac šprintérsky tím, sme dvojičke na čele neverili v etapové víťazstvo. Keď sa však náskok začal približovať k piatim minútam, tempo balíku do rúk vzal Liquigas. Z toho sa dalo vytušiť, že Sagan je pripravený kopce vydržať a bojovať o piate víťazstvo. Tomuto ťahu práce Liquigasu predchádzala aj debata Sagana a Nibaliho s tímovými riaditeľmi. Medzi tým to v úniku zabalil Salas, ktorý vyhral poslednú prémiu a už mu o nič nešlo. 35 km pred cieľom mal Georges náskok 5:20, čo začínalo byť nepríjemné. Liquigas so Saganom musel pridať so stíhaním čo Petra samozrejme vyčerpávalo. Pripojiť sa musel už aj Garmin. 28-ročný Francúz na čele s veľmi dobrým náskokom bol veľkým prekvapením. V Ag2r jazdí prvý rok a nemá za sebou takmer žiadne úspechy v profi cyklistike. Vlani vyhral jediné preteky, a to Rhone-Alpes Tour kategórie 2.2. Keď to bolo 26 km pred páskou stále 4:30 pre Georgesa, z pelotónu zaútočil Pieter Weening. Holanďan strácal v priebežnom poradí na Zabriskieho 2:07 na 24. mieste. Každopádne, Georges vyzeral nezničiteľný a možnosti Saganovho víťazstva neustále klesali. Po Weeningovi to skúšal ďalší Holanďan a jeden z pomocníkov Gesinka Wilco Kilderman. Na čelo balíka, vedeného Dugganom, sa už predral aj Zabriskie, aby poriadne preskúmal situáciu a popohnal kolegov. Keď Georges dorazil na výškový vrchol dnešného dňa a čakala ho už iba rovina, vyzeralo to supernádejne. Náskok bol niečo pod štyri minúty. Za ním sa vytvorila veľmi silná a čerstvejšia skupina Kildeman, Weening a Vennell (chlapík z pôvodného úniku). Dnes sme už žiaľ Peťove víťazstvo očakávať nemohli. Hoci v pelotóne bez problémov vydržal, strata na Georgesa bola veľká a už nedostihnuteľná. Francúza čakal najväčší úspech kariéry a možno v tíme boj o miestenku na Tour de France. V hre ešte dokonca bolo aj prezliekanie žltého dresu. Na méte 14 km mal náskok 3:35, teda 43 sekúnd náskoku na žltú + bonifkácia. Pelotón už postrádal takmer všetkých šprintérov, takže ťahanie Garminu nebolo až také silné ako v rovinatých etapách. 8000 metrov pred životným úspechom Georgesa bolo jasné, že prezliekať sa nebude, ale posúvať určite áno. Vyzeralo to približne na hranicu Top 10, pretože záver už bol pre Francúza príliš ťažký. Na čelo balíka sa dokonca vybral pracovať Devenyns, akoby chcel naznačiť, že šprintovať bude aj Peter Velits. Prečo nie, šprintérov tam bolo málo. Sagan bol stále v hre o druhé miesto. Trojica Weening, Vennell, Kildeman nebola ďaleko od pelotónu. V balíku sme dokonca registrovali aj Hausslera. Vynikajúce preteky pre austrálskeho šprintéra. Ak by Sagan neštartoval, hviezdou č. 1 by bol určite on. Záver bol mierne do kopca, takže za lídrom etapy to mohlo dopadnúť naozaj všelijako. Náznak ataku prišiel dva km pred páskou od Sagana a Voigta. Pelotón bojoval ako o život. Víťazom 6. etapy sa po absolútne fantastickom výkone stal Sylvain Georges. Pelotón už veľa nestratil. Druhé miesto vyšpurtoval Sagan, Velits tretí!!! Obrovská škoda pre slovenské farby. Málo chýbalo k nášmu double. Georgesa teda oddnes radi mať nebudeme. Velits získal štyri bonifikačné sekundy a posunul sa na priebežné 4. miesto. Pár sekúnd to vyzeralo akoby Velits rozbiehal špurt Saganovi, ale on už nemal na čo čakať. Stavil na dlhý špurt a vedel, že Sagan ho tak či onak prešpurtuje. Viacerí favoriti sa pokúsili špurtovať (Van Garderen, Gesink, Horner, Talansky) a chceli získať bonifikácie, no Velits z nich bol najlepší a potvrdil svoju pozíciu jedného z najlepších šprintérov medzi vrchármi. Slovenská krása v Kalifornii. Zajtra sa rozhodne o celkovom víťazovi. Držme všetci všetky palce Petrovi Velitsovi, nech sa mu podarí skončiť čo najlepšie a verme, že dnes na pódiu nebol naposledy. Peter Sagan definitívne vyhral bodovaciu súťaž. Chlapci, ďakujeme! Samozrejme, netreba ani diskutovať o tom, že toto je výsledkovo najlepšia etapa v dejinách slovenskej cyklistiky. Cyklistov na 2. a 3. mieste etapy na takých prestížnych pretekov sme nikdy nemali. 1.GEORGES Sylvain AG2R LA MONDIALE 5h 07' 04'' 2.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 29'' 3.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 29'' 4.DAMUSEAU Thomas TEAM ARGOS - SHIMANO + 00' 29'' 5.DUMOULIN Tom TEAM ARGOS - SHIMANO + 00' 29'' všetci favoriti na celkové poradie + 00' 29''   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

13. etapa Giro d'Italia 2012 pre Cavendisha
20. 05. 2012 Reportáže

Trinásta etapa 95. ročníka Gira rozhodne nebola šťastnou pre 26-ročného Švajčiara Reto Hollensteina. Cyklista NetAppu spadol v prvej polovici etapy a vyzeralo to dosť vážne. Sanitka ho odviezla do nemocnice s podozrením na viaceré zlomeniny, najmä klasická kľúčna kosť vyzerala najvážnejšie. Sledovali sme juniorských 121 kilometrov po rovine, teda jasnú šprintérsku etapu. Dopredu sa vydali už po 1600 metroch od štartu iba Francesco Failli (Farnese Vini) a Martijn Keizer (Vacansoleil). Sky si ich kontrolovalo a najväčší rozdiel medzi pelotónom a únikom nastal 80 km pred cieľom - niečo vyše päť minút. Potom to šlo ako z kopca a zhruba hodinu pred Cervere bol náskok na 90-tich sekundách. Tempo bolo pomalé, zhruba 15 minút za predpokladaným. 20 km pred páskou bolo po úniku. Bola to jasne najnudnejšia etapa doterajšieho priebehu Gira. Organizátori vedeli, prečo jej dať iba 121 kilometrov. Šprintérske tímy Sky, GreenEdge a Saxo Bank si pekne vybudovali svoje vláčiky. Najdlhšie sformovaný bol ten s britským majstrom sveta a hoci to neraz znova hrozilo pádom, Cavendish dokázal prešpurtovať Gossa aj Renshawa. Druhý nakoniec skončil Nór Kristoff z Kaťuše. Muž s dúhou na drese teda toto Giro vyhral už tretiu etapu, celkovo má na konte desať vavrínov. Ešte nikdy v minulosti sa mu nepodarilo vyhrať štyrikrát a tiež nikdy odísť domov s dresom pre víťaza bodovacej klasifikácie. Takže nejaké výzvy tu určite ešte sú. Všetci držitelia dresov si svoje vedenie udržali. Zajtra už konečne prídu kopce. 1.CAVENDISH Mark LOTTO BELISOL TEAM 3h 02' 07'' 2.KRISTOFF Alexander KATUSHA TEAM + 00' 00'' 3.RENSHAW Mark RABOBANK CYCLING TEAM + 00' 00'' 4.MODOLO Sacha COLNAGO - CSF INOX + 00' 00'' 5.FAVILLI Elia FARNESE VINI - SELLE ITALIA + 00' 00'' všetci favoriti na celkové poradie + 00' 00'' 145.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 33''   ZDROJ: http://cycling-info.sk/

Víkendové tipy MTB ... 19.05-20.05
20. 05. 2012 MTB

Maratóny + akcie MTB Maraton 19.5. Hornonitrianský MTB maraton MTB XCM - Pravenec 19.5. ČESKÝ POHÁR - Specialized Bike Extrém Most - Most 19.5. Kolo pro život - Mladá Boleslav 19.5. Jihlavská 24 MTB - Jihlava 19.5. Fox Galaxy Maraton - Prachatice 19.5. Generali-Sport Bárt bikemaraton - Ústí nad Orlicí 20.5. Merida Jičínská padesátka - Jičín 20.5. Author 50 Bezděz - Bezděz 20.5. O krále vrchařů Jizerek - Velké Hamry Cross Country 19.-20.5. Světový pohár XCE+XCO - La Bresse /FRA/ 19.5. MTB 50 Tour de Ralsko 2012 - Mimoň 19.5. Pohár Drahanské vrchoviny - Kořenec 19.5. Šumperský pohár MTB - Šumperk 20.5. Jihočesko-bavorský pohár - Nová Pec 20.5. Becker Cup - Domažlice 20.5. Velká cena Fajťáku - Velké Meziříčí Akce 19.5. Tour de Kids - Olomouc 19.5. Kotlotúra - Kladno 19.-20.5. - Build and Ride - Rychlebské stezky 20.5. Klánovické MTBO - Praha 9, Klánovice 20.5. Tour de Kids - Ostrava   ZDROJ: www.mtbs.cz

Časovka na TdC pre ZABRISKIEHO, Peter Velits pekné 6.miesto
20. 05. 2012 Reportáže

40 sekúnd. Osudové číslo pre Sagana 17. mája 2012. Peter potreboval byť najviac o 40 sekúnd pomalší než najrýchlejší z favoritov. Minulosť velila, že sa to nepodarí, no my sme samozrejme do poslednej chvíle verili, že žiadna minulosť v prípade Sagana nie je výpovedná. David Zabriskie, Levi Leipheimer, Tejay Van Garderen, Andrew Talansky a mnohí ďalší boli favoritmi. Medzi nich sme mohli zaradiť aj Petra Velitsa, ktorému takéto časovky sedia. Netrúfali sme si však povedať, ktorý Slovák bude po dnešnej etape vyššie v celkovom poradí. Verili sme však, že obaja budú v najlepšej desiatke. V prvej hodine sa samozrejme najviac ukázal úradujúci nemecký šampión v časovke Bert Grabsch. Jeho výkon 38:10 však nebol dlho najlepší. Skvelý čas zaznamenal Maarten Tjallingii z Rabobanku, ktorý porazil skúseného cyklistu o viac než minútu. Skvelé časovky na americkom kontinente v minulosti predvádzal aj Jens Voigt a dnes to dokonale potvrdil. S prehľadom porazil Tjallingiiho a v cieli čakal na najväčších favoritov. Ako prvý dorazil Vincenzo Nibali, ktorý stratil na Voigta minútu a pol. Najlepší čas prepísal podľa predpokladov David Zabriskie. Bol o 23 sekúnd rýchlejší než Voigt. Nibali na neho strácal 1:52, čo je už veľmi veľa vzhľadom na jedinú naozaj rozdielovú etapu na Mt. Baldy v sobotu. Leipheimerovi v cieli nenamerali žiadny úžasný čas, stratil iba o 10 sekúnd menej než Nibali. Z toho je už jasné, že jeho forma nie je stopercentná. Jeho mladší kolega z Púchova reálne mohol byť rýchlejší. Na 4. miesto sa dostal skvelou jazdou Rory Sutherland, ale on nás až tak nezaujímal, pretože jeho vrchársky potenciál predsa nie je najlepší. Fantastický čas, až naozaj nad svoje možnosti, zajazdil Robert Gesink, ktorý stratil na Zabriskieho iba 39 sekúnd a mal jasne nakročené k boju o celkové víťazstvo. Medzi tým prišla správa, že Peťo Velits strácal na Zabriskieho na medzičase v polovici iba šesť sekúnd! Van Garderen svoju jazdu relatívne pokazil. Prvú polovicu šiel veľmi rýchlo, ale celkovo stratil až 1:21. Tak nie. Van Garderenovi namerali nakoniec iný čas, stratil iba 34 sekúnd na Zabriskieho. Horner vyhorel a stratil takmer tri minúty. Celá Amerika čakala na Slovákov. Peťo Velits zajazdil veľmi dobre. Stratil iba 49 sekúnd na Zabriskieho a 15 na odteraz najväčšieho favorita pretekov Roberta Gesinka. Najlepšiu pozíciu pred horskými etapami si teda vybojoval Gesink, Van Garderen a Velits. Dvojica Leipheimer - Nibali stráca na Peťa minútu. Horner dve. Výborný výkon. Peter Sagan svojím časom mierne sklamal, 3:27 určite nie je výkon, ktorý sme čakali, ale tento týždeň ho stál už príliš veľa síl a definitívne môžeme povedať, že predsa je Peter Sagan človek z mäsa a kostí. Nie mimozemšťan, o čom sa už pomaly začalo diskutovať. Celkové poradie vyzerá veľmi podobne tomu dnešnému. Z čela vypadol iba Voigt, ktorý už mal pred etapou väčšiu stratu. Peter Velits je teda na 5. mieste celkovo. Saganovi ostáva zelený dres a ten už na 99 % udrží až dokonca. V nasledujúcich dvoch etapách budeme držať palce najmä staršiemu z našich dvoch najlepších profíkov. Stále má reálnu šancu na fantastické celkové víťazstvo, alebo skvelé pódium. Predpoludním budeme publikovať rozhovor s Petrom Velitsom o jeho výkone v časovke, stratégii v tíme a šanciach v ďalšom priebehu. Taktiež sme sa rozprávali o Saganovi a semifinálovom úspechu hokejistov. 1.ZABRISKIE David GARMIN-BARRACUDA 35' 59'' 2.VOIGT Jens RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 23'' 3.VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 00' 34'' 4.GESINK Robert RABOBANK CYCLING TEAM + 00' 39'' 5.TALANSKY Andrew GARMIN-BARRACUDA + 00' 48'' 6.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 49'' 9.DANIELSON Tom GARMIN-BARRACUDA + 01' 07'' 17.LEIPHEIMER Levi OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 01' 44'' 20.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 01' 52'' 39.HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 02' 50'' 52.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 03' 27''   ZDROJ:http://cycling-info.sk